tirsdag den 29. september 2015

Morgensol og roser



I går morges var der en fin tågedis hen over markerne, jeg tog selvfølgelig billeder. Resten kommer i morgen, for rosenbillederne kan vi vel ikke undvære, hvis I ikke er ved at være kede af dem?
 Acapella og kæmpeverbena er flotte sammen
 Audrey Wilcox
 Bonita Renæssance
 Burgundy Ice
 Gertrud Jekyll
 Ghita Renæssance en af de nykøbte
 Redouté
 Reine de Violett
 Mosrosen Salét
 Scepter d´isle
St. Cecilia
 Bent rosen stråler i solen
 Crownprincess Margareta
 ukendt fra Jas, jeg kom til at tage en uden navneskilt, da jeg var der i juli. Den står i dråbebedet
 Grace
 Graham Thomas
Lady of Shalott
 jeg holder meget af bænkemotivet
 broget kornel
 Lonicera Versicaria er blevet en stor flot busk, den har lodne grene, og blomsterne dufter om aftenen, ser jeg lige her på Anne Maries side, det har jeg så ikke opdaget, det må jeg huske næste år.
 vi skal også lige se ørkenbedet

fra flere vinkler, her dejligt solbeskinnet. Bemærk den flotte Sequoia til højre, den er groet meget her i sommer.
Tænk en hosta næsten uden sneglebid.

Til slut aftenhimlen som den så ud søndag aften
God dag, det er fantastisk med de skønne dage, vi endelig har fået, så kan vi godt leve med kolde morgener og aftener. Billederne står i kø - også her til morgen har jeg taget fine billeder. 

22 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth!
    Utroligt SMUKKE billeder, og et fantastisk lys der er i disse dage, og du har ret kan snildt leve med at det nu er koldt både morgen og aften, for dagene er det rene guf, fyldt med ny energi. Du ved jeg også kan lide bænkemotivet:-) og alle rosenbillederne, hvor er Bent smuk med sol på, og Acapella er den jeg falder ekstra for i dag, det er som om det er første gang jeg ser den:-)
    Fint dråbe bed du viste i går, mon du har fundet ud af hvilke bunddækker der skal i?
    Ha en skøn dag
    Kram fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Tak - ja det er smukke dage med et fantastisk lys vi har for tiden, så pyt med morgen og aftenkulde. Ja der er flere, som godt kan lide bænkemotivet. Bent får meget opmærksomhed for tiden :) Acapella er så fin lige nu, men meget høj.
      Nej det har jeg ikke fundet ud af endnu, det er svært, for jeg vil jo godt have lidt mere i, inden jeg tænker på bunddække.
      Tak i lige måde.
      Kram

      Slet
  2. Hej Lisbeth.Smukke morgenbilleder du viser..................det er bare fantastisk vejr vi har lige nu.
    Og så er der tid til lidt omrokeringer................og at plante lidt nyt som du jo gør i store mængder.
    Og smukke roser kan vi da ikke få for mage af..................min Ghita og Gertrud blomstre også stadig.
    Dejlig at du stadig har hosta uden huller i.
    Rigtig god dag på Samsø knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Tak skal du have - ja det er helt fantastisk vejr, så nu kan vi rigtig komme til at omrokere og plante nyt.
      Dejligt at roserne endelig er godt i gang med remonteringen.
      Ja der er ikke mange hostaer uden huller.
      Også god dag til dig.
      Knus Lisbeth

      Slet
  3. Vakre morgen og aftenbilder! Likte spesielt godt ditt første bilde.
    Flotte roser som stadig blomstrer hos deg :)

    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marit
      Ja det er så smukt i disse dage, så jeg kunne tage mange flere billeder.
      Ja der er gang i roserne nu.
      Klem

      Slet
  4. Hej Lisbeth, rosen billeder det kan vi altså ikke få nok af :o).Jeg syntes din Burgundy ice har en anden farve end min, den kan være svær at fotografere og få den rigtige farve frem på kammeraet. Hvor har du købt mange skønheder. der var lige et par stykker imellem som jeg godt kunne tænke mig.
    Kh Fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Det er vi heldigvis nogen, der synes. Kameraet lyver ikke med hensyn til Burgundy Ice, min ser nøjagtig ud som på billedet. Du må sætte et billede ind af din. Så må du ind om Jas næste gang, turen går til Jylland :)
      Kh Lisbeth

      Slet
  5. Hej Lisbeth

    Det er nogen smukke dage, må man sige også idag helt klart og nu med endnu mindre vind!

    Jeg har hørt at Burgundy Ice er mindre sund i løvet - hvad er din erfaring med den?

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det er fantastisk både solen og den mindre vind.
      Det er nøjagtig sådan min erfaring er med Burgundy Ice, ikke en favorit her. Den har ingen løv nu.
      Tak i lige måde.

      Slet
  6. Kære Lisbeth
    Dejlige billeder af roser og af din have, det er da fint havevejr i disse dage.
    Det er jo rart for dig, med alle de roser du har indkøbt, kan du dog snart have flere, selv om de er smukke.
    Ørkenbedet ser flot ud.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Så er du med igen, og du har læst op på mine bedrifter, kan jeg se. Det er skønt vejr, du har nok haft nogle dejlige dage ved stranden. Nej det begynder da at knibe med at have flere roser :)
      Ja ørkenbedet er helt fint nu.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  7. Vi kørte til Holstebro om morgenen, og da var tågen tæt.Men ellers har du ret i, at naturen lægger op til masser af billeder. Det er rigtigt, at Burgundy Ices farve varierer med lys og skygge; men smuk er den nu, uanset hvordan den bliver fotograferet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Det har nok ikke været nogen behagelig køretur i tågen, forhåbentlig var den lettet, da I skulle hjem, så I kunne nyde det smukke landskab. Min Burgundy Ice står lidt skjult, det gør ikke noget, for benene er ikke kønne.

      Slet
  8. Falt helt for kveldbildene dine, det sies at det er litium i rødfargene i kveldshimlene, og jeg tror vi trenger det nå før vinteren!!
    Ellers.. vi er nybegynnere når det gjelder roser, men tror nok vi må gjøre noe med det. Og jeg har skjønt, at det finnes alltid en ledig plass:-)
    Takk for fine bilder!!

    SvarSlet
  9. Hej Eirin
    Ja der er dejlige farver på himlen ved solnedgang.
    Du har ret man kan altid finde plads til en rose eller flere :)
    Selv tak

    SvarSlet
  10. Hej Lisbeth
    I morges var tågen tyk her og alle spindelvævene og der er godt nok mange derude var bare så flotte så selv tåge kan frembringe noget smukt :-) Acapella og kæmpeverbena er da et flot makker par.
    Bænke motivet er også et af de steder jeg syntes er utroligt smukt ja der er ligefrem noget romantisk romantisk over der.
    Ørkenbedet tager sig også rigtig godt ud og en Hosta der er nærmest ser urørt ud det er da dejligt at sneglene åbentbart ikke har opdaget den.
    Køen af billeder må da blive meget lang for resten af ugen ser jo også fotogen ud men godt at have til dårlige tider.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Den var også tykkere her i morges end dagen før, men den letter heldigvis hurtigt. Ja det er en fantastisk kombi med edderkoppespind og tåge.
      Ja bænkemotivet er vældig godt, Bent har fældet et træ, så nu er der kommet mere lys derned.
      Ja der bliver en lang kø af billeder, for jeg kan slet ikke lade være med at tage dem, så må de lagres.
      Tak i lige måde.
      Knus Lisbeth

      Slet
  11. Kære Lisbeth
    Her var også tyk tåge i morges, og den var ikke væk, da jeg kørte til Herning ved 9 tiden - nok fordi Silkeborg ligger i et hul og søerne bidrager med ekstra fugtighed i luften. Det blev heldigvis bedre, da jeg kom ud på motorvejen. Nej, nej og atter nej, vi kan ikke få nok af roser :) Det kan ganske enkelt aldrig blive for meget. Jeg nyder dine skønne rosenbillederne, for det kniber med at nå at nyde mine egne ordentligt i disse dage, Jeg kan se, at Burgundy Ice også mangler løv hos dig - jeg er egentlig ikke ret begejstret for den - den skuffer over tid. Ghita er til gengæld blevet en af mine yndlinge, og så selvfølgelig Lady of Shalott, som har blomstret uafbrudt siden slutningen af juni og stadig gør det. Jeg er også vild med bænkemotivet - det er en perfekt placering, bænken har. Flotte billeder fra dit ørkenbed - det gør sig på alle årstider. Har du sagt til Bent, at han stråler? En sådan kompliment kan da gøre enhver mand glad :) Skønne aftenbilleder - nu får vi heldigvis også solnedgange her :)
    Fortsat god aften!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Jeg tænkte også på dig, det har ikke været rart at køre til Herning i sådan en tåge, jeg var næsten klar over, at det var værre hos jer. Godt det blev bedre på motorvejen. Jeg tænkte nok, at du gerne ville se rosenbilleder, så må dem, der er trætte af dem springe over. Nej Burgundy Ice er ikke en favorit hverken hos dig eller mig. Jeg har to Ghita, som ikke er for kønne, derfor købte jeg en ny. De første år var de fantastiske, men så fik de stængelsyge, det har de aldrig helt forvundet. Lady of Shalott er jeg vild med, den står så smukt nu, godt I fik lokket mig med på den, og at Jas havde den. Ja bænken er fin der, nu har den fået mere lys, Bent har fældet et træ. Ja jeg gør ham jævnligt opmærksom på rosen, han er også glad for den, måske fordi den stråler :)
      Godt I også får solnedgange hos jer, jeg fik ikke taget billeder til aften.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  12. Fint tågebillede.
    Her var der også tåge til morgen.
    Så mange smukke roser du har endnu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Aase
      Ja det er nogle dejlige dage vi har.

      Slet