torsdag den 10. september 2015

Skønne dage

Det kan vi vist godt blive enige om, at vi har i denne uge. Synd det bliver tidligt mørkt. Kl. 20 lokker selv stille vejr ikke til at blive længere ude. Temperaturen er også faldende, onsdag morgen 7.9 grader, da jeg stod op. I dag har det været noget overskyet her, men heldigvis har der ikke været meget vind.
 edderkopperne har travlt om natten
morgensolen titter ind
Der er påny plantet græsser, hvor de blev gravet op, så er der plads til at vokse lidt igen, og måske også til noget andet.
 Dahliaen fra Anne blomstrer fint
 en af solhattene fra Billigblomst. Bemærk den orange Anisisop i baggrunden Anne :)
Flere solhatte
 Hydrangea Pinky Winky
H. Annabelle blev flyttet i foråret, derfor fylder den ikke så meget endnu
R. Velour er så fin
R. Lavendula har fået et par blomster
nordbedet er  flot med det forskellige løv
her nordbedet i aftensolen, marken bagved huset er endelig høstet, nej hvor det støvede.
 stolte kavalerer
scabiose i aftensolen sammen med Amarant / rød rævehale
Fasanbusk /Leycesteria Formosa står i læhegnet ud til vejen, i år blomstrer den for første gang.
 I læhegnet står også høstrøn/Sorbus Dodong
 Eden Rose
 Gertrud Jekyll
 Morten Korch har masser af knopper
Odyssey er i gang igen
 Munstead Wood
 Valencia
den uden navn fra rosertilhaven
Erotica blomstrer flot nu
Nu da marken er høstet, kan jeg igen gå op bag huset og tage solnedgangsbilleder, det er dejligt.
Fortsat god dag

24 kommentarer:

  1. Ha ha ja jeg synes jo det er træls at det varer en evighed inden det bliver lyst om morgenen, men sådan er vi jo så forskellige. Vi kan da godt blive enige om at det har været nogle dejlige dage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rita
      Ja for min skyld må det også godt være lyst lidt før om morgenen, men det bliver kun værre med begge dele. Dejlige dage - ja det har vi haft.

      Slet
  2. Ja, nå er mørketiden igjen kommet. Synes det er helt deprimerende at det nesten er mørkt kl.20 nå. Solnedgangsbilder fra deg er alltid så flotte, og rosene også!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja vi er helt enige, nu er vi inde kl. 20, der er ikke noget at gøre, vi må følge med. Tak i aften var der ingen solnedgang.
      Klem

      Slet
  3. Det er tydeligvis blevet september med alt hvad det indebærer af godt og ondt, heldigvis mest godt, som du skriver. Det klare lys understreger både blomsterne og de flotte rhodo-farver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja der er mest godt endnu, senere bliver det endnu mørkere, men så må vi hygge os herinde. Ja det er dejligt med det klare lys.

      Slet
  4. Hej Lisbeth

    Og i har det jo ellers relativt lunt om natten ude på øen:)
    Nu kommer roserne da myldrende - en after en! Og mange er lige en tand ekstra mættede i farverne - flot!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det har vi, så jeg blev overrasket over 7.9 grader, det var ikke meget, i morges havde vi 5 mere.
      Ja nu er der gang i roserne, de er meget mere mættede og flotte nu.
      Tak i lige måde

      Slet
  5. Kære Lisbeth
    Ja, du har ret, der er edderkop-sjov om aftenen/natten, også her.
    Det er så flot at se haven på 2. billede.
    Fasanbusken ser spændende ud.
    R. Lavendula er i blomst, hvor sjovt, de andre rhodoer ser også friske ud.
    Igen søde roser.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Ja der er gang i edderkopperne nu.
      Det er godt med oversigtsbilleder, så jeg sætter gerne nogle ind.
      Fasanbusken købte jeg på et plantemarked for et par år siden, dejligt at den endelig blomstrer.
      Ja to blomster i R. Lavendula, der er så ikke blomster i andre i år, endnu i hvert fald. Rhodoerne står flot - ja nu bliver der flere roser i blomst.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  6. Hej Lisbeth. Det er et flot solnedgangsbillede du har taget. Ja, klokken 20 må vi gå ind, da er solen væk og det bliver køligere. Jeg kan se på mine krukker, at de holder længere på fugten nu, så vandingen er meget hurtigere klaret, også selv i det fantastiske vejr, vi har haft i denne uge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Ja det var en flot solnedgang i aftes. Kl. 20 er det sket ja, så må vi hygge os indendøre. Godt du ikke skal vande så meget som du har gjort, blomsterne indendøre skal heller ikke have så meget mere. Ja vi må prise os lykkelige for det gode vejr, vi har haft i denne uge.

      Slet
  7. Hej Lisbeth
    Nu ser det desværre ud til at de fine stille solskinsdage er ved at være til ende og gi må nok til at vende os til at vi får flere indendørs timer. Det må vi så få det bedste ud af. Ja med efteråret kommer edderkoppernes spind overalt og rigtig mange af dem har det med at sidde i hovedhøjde uhh hvor jeg hader det.
    Solhatten fra billigblomst er ret flot og den orange Anisisop nyder jeg også her :-) Findes der flere forskellige fasanbuske? Min blev sået forrige vinter og den blomstrede også første år.
    Rosen uden navn er da en yndig sag eller er de nok Odyssey der er favoritten :-) Flot solnedgang. Godt de fik den mark høstet så vi kan blive forkælet :-)
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja nu skal vi have lidt regn igen, men det ser da ud til, at vejret bliver rimeligt lørdag, så du kan komme lidt i haven, så må du udsætte rengøringen til søndag. Det er ikke rart at få edderkoppespind i hovedet, det har du ret i.
      Ja det er en fin solhat og en fin orange Anisisop, den er jeg glad for. Ja der findes to fasanbuske en mørkbladet og en med lysegrønne blade. Den sidste har jeg fået af Marie, den blomstrede allerede året efter, den mørke har jeg fået tidligere, men først nu blomstrer den.
      Ja rosen uden navn er yndig og flittig til at blomstre. Ja Odyssey er jo fin, men meget barbenet her.
      Ja godt med en solnedgang - i aften var der ingen.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
    2. Lige den dag hvor det bliver tørvejr skal vi til Odder og besøge Mogens' moster sammen med hans mor så der blir nok ikke til noget havearbejde i denne weekend. Min fasanbusk er lys så er det jo som det skal være :-)

      Slet
    3. Øv hvor ærgerligt, jeg havde ellers tænkt at foreslå dig turen til Odder søndag d. 20. da er der plantemarked i Århus, så både Linda og jeg kommer, men jeg er for sent ude, planerne er lagt, kan jeg høre. Ja med fasanbusken er det helt som det skal være :)

      Slet
  8. Du kan stadig vise mange smukke blomster.
    Smukt solnedgangsbillede.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Aase - det kan jeg forhåbentlig et stykke tid endnu.
      Tak

      Slet
  9. Ja, det er skønne dage og lige perfekte til lidt omplantning:-) Det ser ud til at dagen idag igen bliver en af slagsen i hvertfald her til morgen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det er det, i dag er det mere blæsende, og de lover desværre regn senere i dag. Men så er det jo ekstra godt at plante bagefter :)

      Slet
  10. Hej Lisbeth.Ja !!! september vejret har da vist sig fra sin smukkeste side indtil nu.Godt at du fik delt din store græs................de breder sig bare så meget.
    Mine stolte kavalerer har masser af løv.........men ikke så mange
    blomster.
    Har jo købt en del nye solhatte hos Gitte så nu skal der omrokeres i bedene.Synes der er meget at ordne i haven på denne årstid.Har jo rødbeder der skal syltes og æbler der skal laves mos af.
    Smuk solnedgang du viser.
    Og rigtig god dag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja det har været dejligt. Græsserne breder sig rigtig meget ja, så det er med at passe på, jeg har flere store grupper, som skal deles.
      Der er heller ikke så mange blomster i mine stolte kavalerer.
      Spændende med nye solhatte, men det er en god tid, at omrokere i bedene. Så har du nok at se til med grønsager og frugt, der skal syltes.
      Tak skal du have - også god dag til dig
      Knus Lisbeth

      Slet
  11. Så utrolig flotte billeder af roserne..., og alt det andet!
    Er helt vild med Munstead Wood- billedet... Den vil jeg lave lidt research på...
    Tak for inspirationen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - hyggeligt at vide, at du surfer rundt herinde.
      Munstead Wood fik jeg anbefalet sidste år, så den er ny hos mig. Den er smuk og velduftende.
      Selv tak.

      Slet