søndag den 27. september 2015

Ups så gjorde hun det igen



Smukke sølvlys i dejlig morgensol fredag
I går tog jeg så på tur igen. Det var en hurtig planlagt tur, jeg ville gerne have en tur mere til Jas, men ingen havde tid til at tage med. Torsdag meldte Nugga sig, hun gerne ville med, så af sted gik det  mod Fyn lørdag morgen.
Hos Jas gik det helt galt for mig, jeg mistede totalt overblikket og købte bare. Jeg skulle købe til to andre, ingen af de bestilte roser havde Jas, så jeg købte nogle andre i stedet. Det var her, jeg mistede overblikket og købte for mange. I dag skal vi finde plads til dem, gad vide hvordan det går.
Efter turen til Jas havde vi planlagt at køre videre til Magtenbølle Planteskole, vi kom også derhen, men vi havde jo ikke plads til mere. Så vi kiggede lidt og kørte igen med kun et par planter :) Denne gang var vi ellers af sted i en noget større bil, men selv en stor bil er det ingen kunst at fylde. 31 roser plus det løse var der i bilen.
Magtenbølle Planteskole ved Vissenbjerg



sortimentet var der ikke noget i vejen med, udvalget var stort og betjeningen god, men vi kunne som sagt ikke have mere. Så turen gik hjemad igen, nu står der en stor flok roser i haven og venter på at blive plantet.
Egentlig er det ikke fordi jeg mangler roser, men jeg måtte jo vise Nugga den lille fine rosenplante-skole i Brenderup http://www.jasroser.dk/ ja og så skulle der også lidt flere roser i dråbebedet.
Comte de Chambord
 Grace
 Julie Renæssance
 Mary Rose
 Mary Magdalena
 også her, meget forskellige farver i de to blomster fra samme rose
 Mme Louis Levique
 Sharifa Ashma
 Teasing Georgia
Winchester Cathedral
Jeg var ikke hjemme før kl. 18.45 derfor kun to billeder til
 udsigten fredag
og solopgangen stadig fra fredag morgen.
Rigtig god søndag


39 kommentarer:

  1. Du går da helt amok i Roser. Er det ikke bedst at flytte dem i foråret for jeg overvejer kraftig at sælge dem jeg har...mig, min jord og Roser passer bare ikke sammen.
    Hilsen Rita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rita
      Ja fuldstændig. Nej sælg dem nu, det er et godt tidspunkt. Du er nok mere til stauder, det er også fint nok, du har mange skønne.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  2. For søren da... hvad mon Bent sagde da han så at hele bilen var stopfyldt med roser? Tillykke med købene, jeg er spændt på at se hvad du har købt. Tænk at JAS sådan har spredt tryllestøv ud i sin have så man bliver helt forhekset og bare køber...

    God søndag til dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Bent var advaret, inden jeg kom hjem, så det gik da, men der er mange, heldigvis var de 7 til Cecil og Ida. Ja jeg var også spændt på at se, hvad jeg havde købt, kunne ikke huske, hvad det var, jeg ikke kunne leve uden. Ja Jas har en forunderlig evne til at overbevise os om, at den må vi også have.
      Tak i lige måde :) vi er i fuld gang.

      Slet
  3. He-he, jeg tænkte nok du skulle på planteshopping! Men, Lisbeth, der er da ikke noget der hedder at købe for mange roser ;-)
    God søndag og god fornøjelse med de nyindkøbte!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana
      Ja selvfølgelig skulle jeg det :) Nej måske er der ikke noget, der hedder det, men mange har jeg nu.
      tak og god søndag til dig også.

      Slet
  4. Men altså - sikke noget. Det kan være svært at holde fokus når det myldrer med roser foran blikket:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det er noget værre noget, når der er så mange potter med roser, man bliver rosenforvirret :)

      Slet
  5. Jeg er imponeret over, at du har styr på alle dine roser i haven. Og nu er der så kommet endnu flere til. Gad vide, hvor mange du efterhånden har.
    Magtenbølle er en rigtig god planteskole, synes vi. Du må afsted igen med et tomt bagagerum.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja gad vide om jeg kan blive ved at have styr på dem, nu tør jeg snart ikke tælle længere, det nærmer sig 200 med raske fjed.
      Ja Magtenbølle er en god planteskole, men NU har jeg altså ikke plads til mere, siger Bent :) så det går ikke.

      Slet
  6. Kender det Lisbeth, der er bare ikke noget, som roser man ikke har. Vi har ti roser fra Kordes roser, som står og venter på at få den rette plads, så nu skal der noget andet ryddes. Dejligt vi har noget spændende at give os til. God søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det er svært, når man ikke kan få nok. Så må noget andet væk, men det går jo også, når bare roserne opfører sig pænt. Hvad har du købt hos Kordes? Jeg handler hos Jas, det passer godt til min pengepung :)
      Ja spændende med nyplantning.
      I lige måde

      Slet
  7. Hahaha, ja det er et farligt sted :-) godt at du (endnu) har græsplæne at udvide i :-) (jeg fik da også liiige et par ekstra roser med sidst jeg var hos jas!) dejligt at du fik set magtenbølle - de er rigtig flinke folk, med fine, sunde planter.hilsner

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Horta
      Ja det er det, og du gik glip af at se, jeg mistede overblikket :)Ja der ryger jo lidt mere græs hver gang. Ja Magtenbølle er et fint sted, der må vi hen en gang, vi har plads i bilen.

      Slet
    2. Ja JEG kører jo rundt i en kassevogn, så det kunne jo have gået HELT galt :-) .... Der er efterhånden slæbt mange planter hjem i dén! Go aften!

      Slet
    3. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

      Slet
    4. Ja for søren, det kan jeg godt se, så må der selvbeherskelse til :)

      Slet
  8. Kæreste Lisbeth.
    Jeg sidder herhjemme i mit køkken og griner højlydt. Jack kigger op og undrer sig noget. Jeg troede kun det var mig der mister overblikket når jeg kommer til en planteskole eller i det hele taget bare ser planter. Jeg kan aldrig nøjes med at købe f.eks. 3 stauder næ det bliver altid til fem eller sågar 7. Men jeg er sikker på at du sagtens kan finde pladsen og jeg er helt sikker på at du har købt de skønneste roser
    God dag med at finde pladsen :-)
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kirsten
      Godt du morer dig, det er herligt med et godt grin :) Nej du er ikke ene om at miste overblikket, Nugga snakkede uafbrudt og jeg skulle også tage stilling til hendes køb, så det var ikke nemt. Ja nu har vi snart dem alle på plads, så må vi se, hvor skønne de er næste år.
      Jo tak for det og god dag til dig.
      Kh Lisbeth

      Slet
  9. Sådan Lisbeth! Det er seriøst rosenindkøb. Nogen gange er det bare skønt at gå amok i planter, allerlettest er det når det er roser synes jeg jo naturligvis.
    Er sikker på at du finder plads til herlighederne. Jeg glæder mig til at se og høre hvilke du har bestilt.
    Jeg tror altså også jeg en dag må til JASes sted. Den planteskole i var på det er dæleme noget andet end den vi har på Amager.
    Rigtig god plantedag. Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina
      Ja der kom i hvert fald noget i bilen :) Jeg kan gå amok i mange forskellige planter - i år er det roser.
      Ja vi er i gang med at plante, det går rimeligt, når bare Bent ikke brokker sig :)
      Ja du skal bestemt prøve både Jas og Magtenbølle, det vil lige være noget for dig, og I kører jævnligt til Jylland har jeg indtryk af.
      Tak for det
      Kh Lisbeth

      Slet
  10. Man kan i hvert fald ikke beskylde dig for at være skabsshopaholic. De planter, jeg jagter, kommer typisk med posten - det kan foregå lidt mere diskret; men Bent og Søren er nok på linje, hvad fruernes indkøb angår. Er Jas stadigvæk besluttet på at lukke forretningen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Nej jeg skjuler ikke noget, hvis jeg kan more folk, der læser om mine indkøb. Ja det er mere diskret med post og i form af frø, det bruger jeg ikke så meget. Ja mænd er som regel ret enige på det punkt :) Jas talte ikke om at lukke forretningen denne gang. Han har også vældig god handel nu, vi har en rosengruppe på fb, her kan man hurtigt få trang til en bestemt rose, han skaffer gerne hjem, hvis han kan få dem, og så kører lavinen, mere vil have mere. Men hans hjerte brænder for de ikke remonterende.

      Slet
  11. Hej Lisbeth!
    Hi hi herligt at høre du mister overblikket;-) og hvor lyder Jas tiltalende når jeg læser i kommentarer, du er god reklame! Jeg glemte helt at give Linda rosenpotter med sidst hun var her, må altså huske det næste gang...
    God fornøjelse med plantning af alle de nye indkøb, og fortsat vidunderlig solskinsdag med stille vejr:-)))))
    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Det er ingen kunst at miste overblikket :) Jas er meget tiltalende, ham kan alle vi kvinder godt lide :) så der er rigtig meget reklame for ham på fb´s rosengrupper.
      Tak for det, nu er de plantet, du kan tro, vi nyder denne dejlige dag og måske flere i næste uge :) herligt.
      Kram

      Slet
  12. Det der så veldig kjent ut! ;) Jeg har også fylt flere biler med planter, for det er ganske hurtig gjort. Spennende med så mange nye roser.

    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja jeg kan forestille mig, at du også har prøvet det mange gange. Ja det er spændende.
      Klem

      Slet
  13. Ups ja, Lisbeth. Men ved du hvad, du ville jo aldrig have haft sådan en fantastisk have, hvis du aldrig faldt i, og kom til at købe planter, også når det ikke helt er planlagt.
    Sølvlys har jeg også, men min blev plantet sidste år. Måske er det derfor den ikke blomstrer endnu.
    Du har vel nok mange smukke roser.
    Skønne billeder over din have, både først og sidst i indlægget også.
    Der skulle gerne være billeder i mit hosta indlæg nu. Jeg har siddet og lavet det hele forfra.
    Knus Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Malene
      Det har du helt ret i, pengene skal jo også bruges til noget, her hos mig er det til planter, det kender du også lidt til. Du er også faldet i mange gange hos Jas, husker jeg.
      Sølvlys er længe om at sætte blomster, der kan godt gå 3-4 år, så ja det er derfor.
      Ja der er mange smukke roser i blomst nu.
      Jeg kigger ind til dig lidt senere. Surt at være nødt til at lave det hele forfra.
      Knus Lisbeth

      Slet
  14. Godaften Lisbeth.Tak for dejlige oversigtsbilleder i dit indlæg i går.
    Har også været væk det meste af dagen på plantemarked i Lyngby i dag.Og vejret var jo med os.
    Men købte kun 6 planter og nogle tulipanløg og en enkelt hundetand.
    Men du gik da helt amok i nye roser..........................utroligt at du kan finde plads til dem.
    Godt at du har Bent til at hjælpe dig.
    Smuk solopgang du viser.....................men synes morgenerne er blevet kolde.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Jette
      Selv tak- ja du har været til plantemarked i dag i et dejligt vejr, det var da skønt.
      Ja det var ikke meget med kun 6 planter, du er god til at styre din købelyst, det er jeg ikke, som du siger går jeg helt amok, det er noget værre noget. Endnu en gang lykkedes det at få plads til det hele, ja selvfølgelig med Bents hjælp.
      Ja det er ved at være lidt køligere om morgenen.
      Knus Lisbeth

      Slet
  15. Hej Lisbeth
    Ja selvfølgelig fristes man til at sige. Det der dråbebed kan jo ikke stå så gabende tomt :-) selvfølgelig skal der roser til spændende hvad du nu har fundet denne gang. Det er godt nok efterhånden mange år siden at jeg har været på Magtenbølle Planteskolemen nu sidder jeg jo og bliver helt fristet. Nej det går nok ikke bar jord er jo ikke noget jeg har ret meget af. Tror nu heller ikke at Mogens syntes at jeg mangler noget. Kunne nu godt blive fristet til at prøve sådan en Sølvlys.
    Spændende hvad for roser du har købt denne gang :-)
    Idag har jeg ikke lavet så meget ud over at nyde det fine vejr og så vande krukkerne engang og så har Mogens slået græsset og jeg skal da lige love for at det gror endnu.
    Flot solopgang og mon ikke vi får nogle af dem i den kommende uge.
    Fortsat god søndag aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Nej jeg kan da ikke have det dråbebed til at stå tomt, det har du helt ret i :) Magtenbølle har mange fristende ting, en sølvlys kan du godt få plads til, det vil du ikke fortryde, duften er fantastisk.
      Ja nu kommer listen med de nye roser snart.
      Jeg vil også tro, at der kommer nogle smukke solopgange i ugens løb, foreløbig har jeg lige taget en solnedgang.
      Ja vi har så lavet en del i dag, så må vi slappe af i morgen, godt det blev flot vejr i weekenden.
      Tak i lige måde.
      Knus Lisbeth

      Slet
  16. Hej Lisbeth

    Super - og alletiders med lidt roser, og hvis du ikke rigtig er klar over hvilke det er, så er der lagt op til overraskelser næste år!

    Vil du lave et helt nyt bed?

    Ha en dejlig søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja ikke :) jeg havde jo næsten ikke nogen i forvejen. Jeg ved godt, hvad det er for nogen, men derfor bliver det alligevel en overraskelse at se dem næste år.
      Nej de er puttet ind rundt omkring og dråbebedet er udvidet.
      Tak i lige måde.

      Slet
  17. Kender godt følesen af når man taber overblikket og køber efter hjertet, men du finder nok en plads, så det kommer til at se skønt ud, det er jeg sikker på :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margit
      Ja det kan nemt ske, når man står sådan et sted med roser alle vegne :) Ja det bliver helt sikkert skønt.
      Kh Lisbeth

      Slet
  18. Tillykke med de mange ny planter. Det bliver spændende at se næste år.

    SvarSlet