tirsdag den 15. september 2015

Efterår, men stadig roser i blomst

Nogen af roserne blomstrer endnu, men desværre er regnen ikke god for dem. Regn får vi rigtig meget af i denne tid, det ser ikke ud til at blive meget bedre i denne uge. 6 mm fik vi i aftes, men lige nu skinner solen, det er så dejligt.
Lad os glæde os lidt over disse rosenbilleder og glemme at efteråret er på vej
 Bent :)
 Crocus
 Molineux
 Peace
 Sally Kane - flot løv og holder længe i blomsten
The lark Ascending
 Eglantyne

Goldener Olymp har der ikke været mange blomster i, den står på gårdspladsen, hvor rådyrene kan nippe af den.
 Golden Celebration
 Händel
 Kathleen Harrop
og Martha ligner hinanden en del, begge har tendens til stråleplet, som det ses her. Men de er begge skønne og velduftende i blomsten
Wild Rover er bare fantastisk til at blomstre og sund i løvet
men bortforklares kan det ikke, at efteråret er over os, det ses tydeligt på billederne nedenfor



det falmer ja, enten vi kan lide det eller ej
det våde vejr giver frisk grønt græs, som skal slås ofte
men smukt er det
Dagliljen Lulaby Baby har endnu en blomst
Sinocalycanthus er vokset et ordentligt stykke, siden jeg købte den 5.6. i år, helt nede fra de grimme blade, det er godt klaret.
korktræet/Phellodendron er stadig fint grønt, et smukt lille træ
 leopardblomst/Belamcanda chinensis lige før udspring
 et lidt vådt udspring
ja det var det, i dag er den faldet igen, men der er flere på vej. Jeg har fået den af Anne fra Otterup
Det har jeg også kaktussen nedenfor


se så flot den blomstrer, den har stået udenfor i sommer, for 14 dage siden blev den flyttet ind i pavillionen, det hjalp. Der var tre knopper i.
Fortsat god dag/aften


20 kommentarer:

  1. Ja nu viser billederne virkelig roser der kan tåle regn! Jeg har selv the crocus rose, som jeg synes klarer skærene flot, men ville være sjovt at høre dine anbefalinger ( evt i et 'temaindlæg') - du har jo ' testet' en masse sorter.mange hilsner

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Horta
      Ja Crocus Rose klarer regnen fint. Har du set mit indlæg på havefolket? http://www.havefolket.com/2015/09/roser-i-flok.html Hvis ikke kan du læse en del om det der :)

      Slet
  2. Kære Lisbeth
    Efterår, ja måske, men jeg har da ikke strømper på endnu ej heller lange bukser, her er da Ok vejr, selv om det blæser, men det gør det efterhånden altid.
    Fine billeder af roserne, og den kaktus, den er da vist noget særlig, smuk blomst.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Godt du stadig synes, det er lunt. Jeg er en frossenpind, så jeg har stort set altid strømper på, dog ikke om natten :)
      Ja blæsevejr har vi nok af.
      Ja den kaktus er rigtig fin.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  3. Så flott kaktus du har, og det har jeg aldri prøvd meg på. Flott blomst på den!
    Rosene dine er stadig flotte, og Sally Kane var veldig fin.

    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Nej det havde jeg heller ikke før, men jeg havde set hos Anne på fb, at hendes blomstrede for en tid siden.
      Ja Sally Kane er fin, der er bare for lidt blomster i den.
      Klem

      Slet
  4. Dine roser er stadig meget fine trods al den regn.

    SvarSlet
  5. Hej Lisbeth!
    Elsker roser, og hver enkelt blomst tæller, her er golden celebration først ved at ligge an til en snarlig blomstring, og min wild rover blev sat tilbage da jeg flyttede den. Og trods fede hoveder, der ikke ynder regnen er der få blomster i glorie de dijon, en står duftende på badet:-) din Bent er flot, men det er de andre også;-)
    Er mest glad for kaktusser når de blomstre, og den gule du viser er utrolig flot.
    Og Lisbeth, tusinde tak for reklamen du har gjort for mig, jeg blev så rørt<3
    Kram fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Ja roser er skønne, i år tæller hver enkelt blomst ekstra, for vi skal være glade for, at de overhovedet springer ud. Flot at du har blomster i Gloire de dijon, min kommer vist ikke mere i år, men den er også ganske ny.
      Ja den kaktus har en fin blomst, jeg har aldrig prøvet med dem før, men den blev en glædelig overraskelse.
      Jeg håber, du får mange besøgende, jeg hjælper gerne en anden gang. Du må fortælle mig, hvordan det gik bagefter :)
      Sjovt hvis du får ekstra kunder <3
      Kram Lisbeth

      Slet
  6. Hej Lisbeth

    Ja, sikken et vejr! Hagl og torden og regn i mængder, og det bliver så tidligt mørkt!
    Man skulle næste tro det var efterår?

    Men sjovt at du stadig har daglilje!
    Og roserne holder sig das forbløffende godt!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Vi kan heldigvis nøjes med byger, men ja tidligt mørkt det bliver det nu. Ja men det er da efterår :) nå det ved du sikkert godt.
      Jeg har tre dagliljer i blomst i dag, så de kan endnu.
      Ja i betragtning af al den regn, klarer roserne sig fint.
      Tak i lige måde

      Slet
  7. Godaften Lisbeth.Hvor har du stadig mange smukke roser i blomst.
    Her det kun to-tre roser der blomstre lige nu.
    Vi har fået 15 på to dage.Men i dag har det været det smukkeste vejr.Så her er blevet klippet ned og gravet planter op og delt.
    Også dejlige oversigtsbilleder du viser.Dejligt frodigt.
    Smuk blomst i din kaktus.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja der er en del i blomst, jeg håber, der kommer mange flere, for der er mange knopper endnu.
      Vi har fået 25 og også byger i dag, men solen har heldigvis også skinnet ind i mellem. Vi har også beskåret en hel del i dag.
      Tak skal du have, ja det er en fin blomst i kaktussen.
      God aften til dig
      Knus Lisbeth

      Slet
  8. Hej Lisbeth
    At det er ved at være efterår er der vidst ikke tvivl om men hvis det så bare kunne lade være med at regne så er det som sådan også ok. Vi var lovet nogen regn idag men det er kun blevet til en enkelt lille byge i eftermiddags og så var et solskin da jeg kom hjem idag det var dejligt også selv om der ikke rigtig kan nåes noget i haven på denne årstid men bare det at kunne gå en tur derud og nyde den er til glæde. Al den regn bekommer heller ikke roserne. Her er Morten Korch igang med at blomstre igen men den er nu noget nusset i kanten af det fugtige vejr. Lidt ærgerligt. Syntes dine ser fine ud :-) Så fin Lulaby Baby er.
    Kaktussen er ca en måned senere på den end normalt og det skyldes jo nok den dårlige sommer vi har haft. Min begynder som regel at springe ud i starten af august. Der er to knopper i min endnu.
    Her er der blevet slået græs. Det skulle ha været gjort i lørdags så det var blevet langt og tagrenderne er blevet renset.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Nej efterår er det, og det regner og blæser meget. Foruden at det bliver tidligere mørkt. Godt du fik lidt solskin at gå i haven på, selvom man ikke når noget, kan man altid nyde roen lidt. Jeg har også roser, der ikke ser så fine ud, men dem kan jeg springe over. Min Morten Korch skal først til at starte nu, den har været længe om det. Ja Lulaby Baby er rigtig sød, den holdt nu ikke så længe, jeg har klippet den af.
      Det er fine blomster i kaktussen, jeg har en til gode endnu og du har to, ikke så dårligt.
      Vores græs gror helt vildt, Bent nåede lige at slå den store plæne, inden regnen kom i går. Så kan I klare lidt mere regn, nu tagrenderne er blevet renset. Men sidst på ugen for vi måske ophold i både regn og blæst, det kunne være dejligt.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  9. Kære Lisbeth
    I dag har den stået på både sol og blæst og lyn og torden med en voldsom regnskylle. Her til aften er det temmelig koldt og stjerneklart - vi har næsten været hele repertoiret igennem i dag :) Det er vist en kendsgerning, at efteråret er over os, men smukt er det jo også. Jeg synes nu, at dine roser klarer regnmængderne flot, og det er som altid dejlige billeder, du serverer for os. Hvor er Leopardblomst og kaktusblomsten fine - Anne er fantastisk til at frembringe spændende ting - her kan man da virkelig tale om grønne fingre :) Lidt sjovt, at den sentblomstrende lilje hedder Lulaby Baby - der er virkelig tale om en godnatsang her ;) Det glæder mig, at Wild Rover har det så godt hos dig - min egen er endnu ikke helt tilfreds med sit nye voksested, men er dog i klar bedring, så det går nok.
    Fortsat god aften til dig!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Ja men dog lyn og torden har vi ikke haft, men flere kraftige byger med sol ind i mellem. Jeg må ud og se, om det er stjerneklart. Bent har fyret i brændeovnen her til aften, det er dejligt :)
      Ja roserne klarer sig ret godt, men jeg går også udenom dem, som ser knap så godt ud :)
      Anne har helt sikkert grønne fingre, det er dejligt at få noget af det spændende fra hende. Ja der er noget godnatsang over Lulaby Baby :)
      Ja Wild Rover har det fint, godt din er ved at få det bedre.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  10. Utrolig at rosene dine fortsatt står så flott etter alt regnet :-)
    Og... takk for titten i høsthagen.
    Ha en fin kveld.
    Eirin

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eirin
      Ja roserne skal helst stå flot nu, men nogen af dem er noget påvirket af regnen, så tager jeg billeder af dem, der ikke er :)
      Selv tak og i lige måde.
      Lisbeth

      Slet