mandag den 7. september 2015

Misforstået

Nogen tror, jeg er en kat, en total misforståelse.
I mit indlæg i går må jeg have udtrykt mig forkert, for flere misforstod og troede, at mine roser ikke er remonteret, det er de i høj grad, men de mangler varme for at springe helt ud. Den er heldigvis kommet i dag, jeg kan se, at flere og flere springer ud nu.
Rosenløvet er nu også smukt
 Compassion er vist mange gange, den er en flittig blomstrer
 Extravaganza har været model i flere dage
 Mary Rose
 og Pierre Oger har også været med nogle gange
Denne her fra rosertilhaven, blomstrer flittigt, desværre har jeg ingen navn på den.
I morgen regner jeg med, at jeg kan præsentere flere roser igen.
Solen skinner dejligt i dag, selvom det lufter noget her på Kattegatøen. Jeg bruger tiden til at luge de mange jordbær op, som har bredt sig rundt om i bedene.
Acer Negundo Flamingo blev kraftigt beskåret i går, det pyntede meget.
Bent er skrap til at lave parasolkrone på blommetræet
Celmatis Xerxes/Julka blomstrer endnu
Kobberbirken er lidt for klein til at klare den store clematis, den måtte have en støttepæl.


Nogen af dagliljerne fortsætter festen
Ubeskadigede blomster på dahliaen Claire de Lune, det er stort.
 Hjortetrøst / Euphorbia Chocolate

Japansk ahorn får stærke farver nu
Bloodgood har dannet frø
 Kasmirsk røn/Sorbus Casmiriana har jeg købt hos Solhøj Planter, som desværre lukker deres planteskole ned her i september. Jeg har ellers købt mange fine planter der.
 Kyskhedstræ/Vitus Agnus-Castus har Ole fra Oles have sået og foræret mig.
 Magnoliaen kunne desværre ikke lide den hårde blæst

 stemningsbilleder
her er guldsmeden kommet med
 Montbretiaen blomstrer stadig flot
hostablomster står godt i farven til høstanemonerne
 R. globigerum viser sit flotte indument

Det samme gør R. rex, som er groet godt her i sommer
Solnedgangshimmel fra i aftes
Fortsat god dag

18 kommentarer:

  1. Tsk, tsk, hvalpen er da ikke en kat. En kat er MEGET større :D kh, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karen
      Nej vel, men det kunne jo være en killing :) Der var også nogen, der troede, at Schippo var en killing.
      Kh Lisbeth

      Slet
  2. Får håpe det ikke går med din lønn/acer som det gikk med min da den hadde satt frø, for min døde etterpå. Jeg er ikke så glad i gule blomster, men dahlia Claire de Lune er utrolig vakker!

    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Min acer skal nok klare sig, den har sat frø de sidste år, så jeg er ikke bekymret, men ærgerligt at din døde.
      Ja dahliaen er meget vakker.
      Klem

      Slet
  3. :-) håber ikke at lille hund er fornærmet.
    Endnu engang så flotte billeder jeg nyder når der ikke er så meget. Det er jo overvældende så meget du har der fortsat blomstrer specielt efter sidste uges voldsomme vejr.
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten
      Nej det virker ikke som om, den er fornærmet, den har vist ikke hørt det :)
      Ja heldigvis er der stadig noget, der ser godt ud, men der var nu også mange roser, om ikke havde det så godt.
      Kh Lisbeth

      Slet
  4. Ja Bellis er en sød og køn hund, med et smukt navn:-) vi skal have, kat, den ligner ikke jeres hund:-) og Kim har døbt den Henning, æhh det har jeg svært ved at forholde mig til;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Ja det synes jeg også, men en kat der hedder Henning hm, det ville jeg også have svært ved at forholde mig til :) Jeg kender en hund, der hedder Anton og har også hørt om en kat, der hed Arthur, den blev desværre kørt ned.

      Slet
  5. Kære Lisbeth
    Bellis er da rigtig sød, den ligner da ikke en kat!
    Rosen Compassion kan da ikke vises for tit, den er skøn især med birketræet som baggrund.
    Parasolkrone på blommetræet, fint arbejde af Bent.
    Ja, R. Globigerum og R Rex har et flot indument.
    Havekig fra i går, så flot ud.
    Hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Ja sød er den, men nogen har spurgt, om det var en kat eller en hund.
      Ja Compassion er virkelig skøn.
      Bent er dygtig til at lave parasolkroner ja.
      Vi er altid enige om rhodoerne.
      Tak
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  6. Det var lige det der skulle til for at lette Flamingo'en :)

    SvarSlet
  7. Hej Lisbeth
    Godt nok er Bellis bare et bette fnug men en kat ligner hun nu ikke. Altid dejlige lige at få ryddet misforståelserne af vejen. Blommetræet er godt nok blevet flot. Det har Bent gjort godt. Flot at der stadigvæk er gang i dagliljerne. Jeg har faktisk også en der har en ny stængel med knopper på vej. Med alle de snegle I har så er det da flot med intakte blomster i Dahliaen.
    Meget smukke stemningsbilleder :-) vejret er heldigvis på ret køl igen oven på en rigtig træls weekend. Desværre er der ikke ret mange lyse timer til rådighed efter arbejde.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Det var der nogen på fb, som spurgte efter, det var det samme med Schippo, da den var lille. Ja det var også det, jeg tænkte :) Bent er skrap til at klippe kronen på blommetræet. Jeg er også imponeret over, at dagliljerne kan blive ved. Ja endelig er dahliaen groet over sneglene, vi har ikke helt så mange mere.
      Ja godt vejret er med os igen, men der er ikke mange lyse timer efter arbejde, jeg har tænkt på jer.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  8. Hej Lisbeth

    Med mindre man insisterer på noget historiskt så tror jeg alle moderne roser stort set er remonterende??
    Eller i det mindste med en vildt lang blomstring.

    Så selvfølgelig kommer dine også:)

    Er det også remonterende Hemerocallis eller er de bare lidt sene?

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Det har du ret i, men varmen skulle komme, før de ville i gang med blomstringen. Jeg har nogle få historiske, som ikke er remonterende.
      Jeg tror bare mine Hemerocallis er meget udholdende, de har blomstret stort set hele tiden.
      Tak i lige måde.

      Slet
  9. Bellis ligner bestemt ikke en kat. Den er sød.
    Tak for dine smukke billeder.

    SvarSlet