søndag den 13. september 2015

På gensyn

sagde min sommerhusnabo og jeg  til hinanden lørdag. Heldigvis er hun en frisk ældre dame på knap 86, så det er helt sikkert på gensyn. Næsten 4 måneder i et hus uden varme og varmt vand i denne sommer, det er godt klaret.
Buketten her kom med hjem, høstblomster fra Høneballehaven.
Jeg har lovet mange oversigtsbilleder fra haven, blomsterne kender jeg ikke alligevel, blev der sagt :)
Så her kære Gerda kommer billeder til dig, som andre forhåbentlig også vil nyde:





I dag havde jeg kameraet med på morgenturen, så her kommer billeder fra Langemark
 Jeg nåede solopgangen i dag, for det bliver senere og senere,  den kommer rundt om skoven

Her Bertels Bakke
 også her
og her
 Her er hvad jeg så på bakken bag huset
ja her er vores hus
udsigten fra stenbedet i haven efter morgenturen
Gule roser er det bedste
 Grace
 Sofia Renæssance
 og senere på dagen
 Sutters Gold morgen
og da solen igen kom frem
Vi ses til næste år, nu må du nyde vinteren i en lun lejlighed med varme og varmt vand :)

solnedgangen fra i aftes nåede du ikke at få med, her er den.
God søndag til alle, der læser med her. I dag er det en kedelig, blæsende og regnfuld dag, men Bent har tændt op i brændeovnen, så det går nok.

26 kommentarer:

  1. En dejlig, hygggelig buket! Og en masse billeder som vi alle kan varme os ved :-) (Har lige været ude med hundene i øsregnvejr).
    Fortsat god søndag på Samsø!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana
      Ja og den buket holder et stykke tid, tror jeg. Godt andre også kan have glæde af billederne.
      Jeg var ude i morges med mine i øsregnvejr, ikke just en fornøjelse, nu er det tørvejr, så må vi se hvor længe det varer.
      Også god søndag til dig.

      Slet
  2. Kære Lisbeth
    Det var virkelig en smuk buket du gav Gerda (har vi ikke hørt om Gerda før?)
    Jeg nød billederne af haven og roserne.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Ja Gerda blev også glad for den, jeg kan ikke huske, om jeg har nævnt Gerda før.
      Dejligt du nød billederne, de var også til dig og alle de andre :)
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  3. Nydel6g bukett du ga bort til din sommerhus nabo! Det er godt gjort å bo der så lenge uten varmt vann og være 86 år!

    Flotte bilder!

    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja den blev hun glad for. Ja flot klaret, de tykke trøjer kom i brug mange dage.
      Tak for det
      Klem

      Slet
  4. Hej Lisbeth!
    Jeg nød også Gerdas oversigts billeder, elsker jo den slags!
    Regnvejrs hilsner og kram fra Anette:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Det var godt du nød billederne.
      Blæsende hilsener og kram :)
      det er tørvejr nu her.

      Slet
  5. Hej Lisbeth.Sej gammel dage.....................og smuk buket hun fik med hjem.
    Her har vejret også været regnfuldt .Lidt ærgerligt på havens dag.
    Dejlige oversigtsbilleder du viser.Nu er efteråret vist sat ind.
    Men roser har du da stadig
    Vi tænder også op i brændeovnen hver morgen.
    Også en rigtig god aften til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja det er en sej gammel dame, hun var glad for buketten.
      Ja synd det har regnet i dag på havens dag.
      Det er vist ikke det halve galt, at efteråret er sat ind så småt.
      Roser skulle jeg gerne have længe endnu.
      Det var første dag, vi tændte op, Bent mente ikke, det var nødvendigt, men i dag måtte han give sig.
      Knus Lisbeth

      Slet
  6. Ja, her har vejret godt nok heller ikke været noget at skrive hjem om. De sidste par timer har det dog holdt tørt...men her er så gråt, så gråt.suk.

    Dejligt med nogle oversigtsbilleder, så er det nemmere at få indtryk af haven...altså, ikke at jeg har noget imod dine andre billeder...hihi :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther
      Nej kedeligt vejr hele dagen, gråt i gråt ret trist.
      Ja det er godt med oversigtsbilleder en gang i mellme :)

      Slet
  7. Hej Lisbeth

    Disse billeder tror jeg da bestem Gerda vil hygge sig med.

    Man får det indtryk at Gerda er glad for gule roser:) Jeg må vise min snart! Så folk kan bedømme!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det håber jeg bestemt, hun vil.
      Ja Gerda er glad for gule roser, så lad os bare se din, det er spændende.
      Tak i lige måde

      Slet
  8. Hej Lisbeth. Det er en meget flot buket. Det er ikke kun Gerda, der hygger sig med dine billeder. Jeg nyder dem i hvert fald også. Jeg kan så godt lide dine oversigtsbilleder, hvor jeg rigtig kan genopfriske alle mine ture i din have og ligesom se for mig, hvilke planter der er hvor. Din have er virkelig i en klasse for sig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Tak skal du have - godt I andre også hygger jer med mine billeder. Ja for jer, der har været her, er det sjovt at se og tænke tilbage på, hvor planterne står. Tak det var pænt sagt.

      Slet
  9. Fine oversigtsbilleder, men også dejlige solopgangs- og høstbilleder -)
    Dagen startede også noget vådt hos os, men det holdt tørt resten af dagen, så i eftermiddags smuttede jeg lige i haven et par timer, og begyndte at tage lidt græs af i mit kommende røde bed :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Vivi
      Ja det var heldigt vejr til den slags billeder i går.
      Her blev det også tørt, men jeg har ikke været i haven i dag, til gengæld gik vi en lang tur til aften. At tage græs af er også god motion :)

      Slet
  10. Hej Lisbeth
    Det er nu godt klaret af Gerda at tilbringe denne sommer uden varme og varmt vand for det har godt nok været mange kolde dage. Dejligt at hun fik en smuk sensommer buket med hjem og varme sig på :-) Ja mon ikke Gerda nyder oversigts billederne det er jeg ret sikker på at vi er mange der gør.
    Smukt gensyn med Bertels bakke og uden for haven er det nu høstfarverne der dominerer. Smukt men lidt trist at tænke på at vi nu er nået til den tid på året hvor vi der bliver færre og færre lyse timer. De gule roser lyser heldigvis op og de to sorte er velopdragne og sidder artigt og siger pænt på gensyn :-)
    Her har det også været vådt men det meste regn fik vi i nat og i morges 11mm men det har faktisk været lunt men det har været for vådt til havearbejde så strikkepindene er blevet motioneret og så har vi været til håndboldkamp. Vi har et 1. divisions hold her i byen og deres hjemmekampe er vi gerne oppe og se.
    Fortsat god søndag aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja Gerda er en sej og stædig dame, hun tager ekstra tykke sweatere på, så går det. Jeg håber bestemt, at Gerda har nydt billederne sammen med I andre.
      Morgensol på Bertels bakke er rigtig flot, jeg nyder turen dagligt, men kan nu bedst lide, når solen skinner :) Ja det går den forkerte vej, men vi må leve med det og glæde os til foråret og over de gule roser :) Jeg var lige heldig at hundene sad pænt stille, så de kunne sige på gensyn :)
      Jeg har heller ikke været i haven i dag, vi har vist fået 16-17 mm siden i går morges. Så her var også vådt. Vi gik en lang tur her til aften, så fik vi også motion selv om det var uden havearbejde.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  11. Kære Lisbeth
    Flottere farvel til verdens dejligste ø, kan jeg næsten ikke komme i tanke om :) Imponerende, at Gerda har klaret sig igennem også de kolde sommermåneder uden varme og varmt vand- så fint, at hun kom hjem med den dejligste sensommerbuket fra din have! Jeg nød bestemt også oversigtsbillederne fra din have - det er næsten, men også kun næsten, som at være der selv :) Fint billede af de kære vovser - Bellis er blevet noget større, kan jeg se.
    Her har det regnet og regnet og været halvmørkt det meste af dagen - ØV! Smuk solnedgang - der var ikke noget af den slags i Århus i går.
    Fortsat god aften!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Tak for det, ja Gerda er sej, hun har også frosset godt i år, men holdt alligevel en uge mere, det var godt, for sikken et vejr det var i den uge, vi lige har afsluttet.
      Jeg er ikke i tvivl om, at du nød oversigtsbillederne. Ja Bellis er groet godt, hun spiser også meget :)
      Ja det har også været kedeligt, gråt og regnfuldt her hele dagen. Men i aftes var det flot, selvom det jo bliver tidligt mørkt efterhånden.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  12. Hej Lisbeth!
    Tror Gerda njuter av både bukett och bilder. Så vackert.
    Ha det fint!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maribel
      Ja det håber jeg, at hun gør. Tak i lige måde.

      Slet
  13. Dejlige billeder som altid.
    Smuk buket den ældre dame fik med hjem

    SvarSlet