tirsdag den 8. september 2015

Bier og roser

Endelig kom der bier også i min have, der skulle blomster i Himlens syv sønner, før det lykkedes.
End ikke solbrud/Heleniums smukke blomster kunne friste ret mange bier, men glædeligt var det endelig at se dem.
lige under Helenium står en Rudbeckia og Geum Mrs. Bradshaw, begge har jeg fået af Solveig




med solskin og klar luft er der endnu flere smukke kig i min have.
 Denne fine indianermynte/Anisisop står endnu i en potte, hvem mon jeg har fået den af? Linda B. måske eller Anne?
 Parykbusken i solen
 Solhat Pow Wow

 sommerfugle på jernurt, billederne er taget i blæst, det er gået meget godt.
Violfrøstjerne
Der er lidt mere gang i roserne nu, solens varme stråler gør underværker.
Rose de Rescht blomstrer stadig flot
 klatrerosen Barock
 Crocus Rose
 Flora Danica
 navn ukendt
 Grace
og Peace
 Accapella
 Gertrud Jekyll
 Goethe morgen
 og aften
Reine de Violett
 og aften
 Penny Lane
Wild Rover
I dag vil jeg slutte med et billede af morgensolen, dejligt at stå op til sådan en udsigt
Fortsat god dag

20 kommentarer:

  1. Kære Lisbeth
    Godt bierne endelig besøger dig, Lisbeth, jeg kan se du også har besøg af sommerfugle.
    Skønt billede af din Parykbusk.
    Og dine roser, hvor e de dog smukke.
    Har været på job i dag og skal til Lionsmøde i aften.
    Det er ellers strandvejr.
    Hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Ja heldigvis har jeg besøg af både bier og sommerfugle.
      Parykbusken er jeg meget glad for. Roserne er endelig så småt i gang med 2. blomstring.
      Ja du skulle være ved stranden i denne uge med det fine vejr, men du er jo en travl dame :)
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  2. Så hyggelig at du endelig fikk bier i hagen din! Her har de vært siden i april, men det er to stykker som driver med bier, så det forklarer hvorfor det er så mange her.
    Morgensolen hos deg ser veldig fin ut!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det er jeg glad for, de bistader der var her i nærheden er desværre flyttet meget længere væk, derfor har det varet længe.
      Ja det er en dejlig morgensol.
      Klem

      Slet
  3. Flot plante af himlens syv sønner. Hvad vil du kalde den, en busk eller et træ? jeg mener, at Anne Maries eksemplar er et opstammet eller flerstammet træ. Ja, morgensolen skaber nogle fine motiver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja Himlens syv sønner er en flot plante. Når den er færdig med blomstring bliver den stammet lidt op, den har jo en flot stamme, som deler sig højere oppe på stammen.
      Ja morgensolen er smuk nu.

      Slet
  4. Kære Lisbeth
    For nu lige at binde an til dit indlæg fra i går, så er det da nærmest fornærmerende at tro, at Bellis er en kat - har man hørt mage ;) At det også er en misforståelse, at du ikke har flere remonterende roser, er jo klart for enhver med de fine eksempler, du viser i dag. Sikke et dejligt syn :) Dine er noget længere fremme end mine, men jeg håber da, at de når at komme i blomst. Dejligt, at du endelig fik besøg af bierne - her er mange, men det skyldes nok naboens to bistader :) Skønne solskinskig i din have - man fornemmer, at skyggerne er blevet længere. Nu ved jeg ikke, om Anne har haft blå anisisop me til dig, men jeg havde i hvert fald - måske, du har fået af os begge :)
    Dejligt billede af morgensolen - her var tåge.
    Fortsat god aften!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Ja jeg synes heller ikke, det er helt fair, at kalde den en kat. Damen der troede det har meldt sig, det er nu ellers en sød dame :) Ja selvfølgelig har jeg remonterende roser, de manglede bare varme, den er heldigvis kommet, så de kan komme i gang med blomstringen. Ja det er lidt nemmere at få bier, når der er bistader i nærheden, det er der så ikke hos os længere. Jeg mente nok, at den blå anisisop var fra dig, den er så fin
      Ja det var en skøn morgen hos os.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  5. Hej Lisbeth
    Nej mange bier er der ikke her heller men vi har flere bier end sommerfugle. Håber dælme det blir bedre næste år. Hvor skinner solen bare flot ned i Høneballe haven Så kan man da kun blive i godt humør og hvor er det dejlig september vejr nu. Det hat vi godt nok også fortjent. Den blå Indianermynte har du fået af Linda. Du fik nogle orange med hjem fra mig. Har der ikke været blomst i dem?
    Det var da heldigvis ikke mange dage dine roser skulle bruge med sol for at være klar igen. Wild Rover er også ved at være klar her igen. Reine de Violett er da øjeguf :-)
    Ja morgensol er så smukt men her var det tåget i de tidlige morgentimer men solen brød heldigvis ret hurtigt igennem.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Det er dejligt, når de så endelig kommer, jeg blev så glad, da jeg så dem. Ja lad os håbe, det bliver bedre næste år, men i denne uge er det nu helt fint. Jo de orange indianermynte har blomstret, men de er så langt nede, så jeg har ikke fået taget billeder :) skam mig, så skal jeg kravle. De står i solhatte bedet sammen med riddersporer og sommerfuglebusken fra dig.
      Nej det var jo det, jeg gik og ventede på, for jeg kunne se, de var lige på spring, men sol skulle der til. Ja Reine de Violett er fin, men Munstead og Goethe er favoritter lige nu :)
      Det er gerne fint her om morgenen, men jeg kunne godt se, det var tåget både her og der.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  6. Du har da ellers masser at byde bierne - så de var længe om det :)
    Dejlige september billeder - man kan kun glædes i denne tid.

    Knus, Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det mener jeg også, men bistaderne er for langt væk fra os nu.
      Ja med dejligt solskin her i september bliver vi alle glade.
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. hej Lisbeth

    Godt du enelig får bier - det har ikke været et godt år for særlig mange af vore flyvende venner.
    Lad os håbe de kommer stærkt igen næste år!
    Godt varmen får roserne igang, Grace har den form der er moderne nu - Wild rover den rigtige farve:)

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det er jeg også glad for - nej året har ikke været specielt godt for insekterne, bortset fra de dårlige som øresnudebiller, vi må håbe det næste bliver bedre.
      Ja så kom der endelig gang i roserne. Jeg synes nu alligevel, at Grace har et anderledes udseende - Ja Wild Rover har en flot farve.
      Tak i lige måde

      Slet
  8. Hej Lisbeth
    Ja her har vi heller ikke så mange bier, men sommerugle er der heldigvis masser af i disse dage. Kunne det ikke være en fin lille hobby for Bent med et enkelt lille bistade eller to. Så kunne han sælge Høneballe honning til alle jeres have gæster ;) ;).
    Hvor har du mange smukke roser i blomst, jeg nød hver og en ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Det kniber lidt med bierne ja, så må vi glæde os over sommerfuglene i stedet. Jeg har prøvet at lokke Bent til at have bistader, men han vil ikke :)
      Ja der er mange skønne i blomst nu, jeg nyder dem også :)

      Slet
    2. Nu er det altså ikke sommerugler, men sommerfugle vi har mange af ;)

      Slet
    3. Det havde jeg gættet :) de andre er der nok ikke så mange af.

      Slet
  9. Hvor har du endnu mange smukke roser.
    Dit sidste billede er bare så fin.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Aase
      Jeg er glad for min køkkenudsigt.

      Slet