onsdag den 25. april 2012

Tulipaner og lidt andet

Det har været det skønneste vejr i dag, helt stille og med sol fra midt på eftermiddagen. Jeg har været i haven fra klokken 10 og nydt det i den grad. Jeg har gødet alle rhododendron igen, det er ikke så længe siden sidst, men jeg tror, de trængte, så de fik med let hånd. Også roserne trængte efter stængelsygen, så de kan komme i gang igen. Så de fik også med let hånd. Nu jeg var i gang fik også clematis og andre småbuske og træer plantet i efteråret.
I aften viser jeg tulipaner, for inden længe har mange af jer tulipaner i industrielle mængder, og så er der nok ikke meget ved mine. Så her er nogen af Høneballehavens første tulipaner



 Er de mon lidt kærester :o)





 Jeg har ikke mange røde tulipaner, jeg er ikke så meget til rødt. Men de få jeg har er forvist til en plet bagest i haven. De var her, da vi overtog huset og er selvfølgelig alle Appeldorn.

 Denne her er indtil nu den skønneste jeg har
Dark Lady kommer snart
Der er mindst 10 knopper i min bonderose, som er hjembragt fra mit barndomshjem
Fritillaria Persica, smuk er den og speciel
Helen Martin viser en enkelt blomst, den startede i dag
Patty Bee er jeg lidt vild med
Dette billede af Lilly Dance tog jeg i eftermiddag, nu til aften var to blomster ved at lukke sig op
Tholasma her er også meget tæt på
Tyrkisk Hassel
Til slut et udsnit af vores skønne blommetræ

Rigtig god aften jeg må ud og nyde det igen. Fuglene synger, så det er en lyst, så kan man ikke sidde herinde.

21 kommentarer:

  1. What a lot of tulips and rhodos you have already. What a beautiful garden you have! Some tulips are in full bloom here but the few rhodos I have are not yet in bloom. I look forward to seeing your pictures.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sanyambe
      Ja jeg har mange tulipaner og rhodoer, men det er tidligt blomstrende, det er dine rhodoer nok ikke, så må du nyde mine indtil da :o)

      Slet
  2. Hej Lisbeth. Hvor har du mange flotte tulipaner, det ser godt ud. Der er mange blomster på vej i jeres have. Lige om lidt bliver det også sådan her - håber jeg. Rigtig god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Ja der er mange flotte lige nu, og der kommer flere heldigvis. Sådan bliver det også snart hos dig, indtil da må du nyde mine :o)

      Slet
  3. Vi har da vist været heldige med vejret idag, det har været så skønt. Det er alle dine tulipaner også, og så stor knop i bonderosen,jeg skal love for at der er fart over feltet hos dig ;o)

    SvarSlet
  4. Som altid gode billeder.
    Hvor er dine tulipaner dog smukke, og også alle de andre blomster.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Aase, jeg glæder mig dagligt over dem alle :o)

      Slet
  5. Mine tulipaner står på nordsiden, så jeg må vente lidt endnu.
    (Men så er det jo godt, at jeg kan kigge lidt på dine)
    De er rigtigt flotte, hvor må du være glad;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karina
      Ja så varer det lidt med dine, men du må meget gerne nyde mine så længe :o) Du kan tro jeg er glad.

      Slet
  6. Fin tulipankavalkade. Selvom du har tidligtblomstrende rhodoer, vil du så ikke alligevel sige, at de generelt blomstrer tidligt i år? Det mener jeg, de gør her i haven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marie. Jeg harlige været ved at tjekke i forhold til sidste år. Jeg har 17 der blomstrer eller har blomstret til dato i år, flere af dem er nye, så det er lidt svært at sige, men generelt er det ca. samme dato som sidste år, de er sprunget ud. F.eks er Tholasma sprunget ud i dag, nøjagtig samme dato som sidste år.
      Jeg fører regnskab med, hvornår de blomstrer, lidt nørdet må man vel være :o)

      Slet
  7. Skønne tulipaner du har... jeg kan nu godt li de røde og gule, de passer godt sammen :o)
    Jeg glædes også over mine hver eneste dag, og heldigvis blir det ved et godt stykke tid endnu :o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bettina
      Jeg kan også godt lide de røde og gule, så længe de ikke er mere udsprungne, men når de springer helt ud, synes jeg ikke om dem mere.
      Ja tulipaner kan vi have længe endnu :o)det er dejligt.

      Slet
  8. Ja, jeg kan også godt lide de røde og gule sammen. Det er så hyggeligt :-)
    Men hvor har du mange skønne, og så i blomst allerede. Jeg er selvfølgelig mest vild med kæreste-parret i lyserød.
    Hvor er det dejligt at din mors bonderose trives så godt hos dig. Man bliver lidt øm om planter med sådanne planter, ikke? :-)
    Ja, her gik vi ikke ud efter maden, for der er godt nok vådt derude. Er du vimmer hvor har vi fået meget regn. Hvis varmen virkelig kommer, så vil det hele eksplodere derude :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Ja jeg ved jo at du er til både gule og røde. Mon ikke du er til alle farver, jeg synes også kæresteparret er søde, det var selvfølgelig regnen, som gjorde dem til kærester :o)
      Jeg er rigtig glad for at bonderosen vil trives hos mig, nu er den ved at være stor, jeg har haft den en del år.
      Nej når først det er så vådt, er der ikke meget ved at komme ud, men jeg tror også det hele eksploderer nu :o)det bliver skønt

      Slet
  9. Hej Lisbeth.
    Flotte billeder af dine tulipaner, jeg kan godt lige de lyserøde med det lilla bunddække. billede 3-4-5
    Og Dark Lady ser spændende ud, den glæder jeg mig til at se udsprunget.
    Fritillaria Persica, havde jeg aldrig set, jeg kendte den kun fordi min søster har haft den på sin ønskeseddel, det kan jeg så godt forstå.
    Jeg bestilte Fritillaria Pyrenaica hos Thyboesminde.
    Den synes jeg så spændende ud.
    Ja, Lisbeth, det er en dejlig tid, vi skal huske at nyde den!!


    Hav det nu godt
    mange hilsner jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jessie
      Jeg er også mest til de lyserøde tulipaner og Spring Green er også smuk. Bare vent til Dark Lady kommer og Angelique, de er også fantastiske.
      Fritillaria Persica købte jeg i Bilka i efteråret, den er så køn og speciel. Den må du også have fat i til efteråret. Jeg må lige have set, hvad det er for en du har bestilt hos Thyboesminde.
      Ja det er en skøn tid, og jeg nyder og nyder :o) kan slet ikke lade være, i dag er det blæsende og regnfuldt her.
      Du må også have det godt Jessie.

      Slet
  10. herligt at se alt dinfrodighed i haven , hos os har det regnet det meste af dagen , først til aften kom solen frem. Maggie- hunden var så våd efter hendes gåtur (glemte at gi hende regnfrakke på ) at jeg ligeså godt kunne gi hende et bad da vi kom hjem, så nu er hun silkeblød ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jonna
      Ja lidt skal der da til at muntre op, når I har haft regnvejr det meste af dagen.
      Stakkels Maggie som blev våd og så kom hun i bad. Dejligt med en nyvasket hund, de dufter så godt, mine hunde bliver ikke vasket, de er selvrensende :o) og jeg kan simpelt hen ikke klare dem i bad, de stritter imod af alle kræfter.

      Slet
  11. Ja du har mange skønne tulipaner. Den som du synes er den skønneste du har, er det altså også efter min smag. Den er godt nok flot!
    Jeg er vild med din Fritillaria Persica - men det ved du.
    Tænk at du fører regnskab over, hvornår de blomstrer - ja det er nørdet! Men skønt!!

    SvarSlet
  12. Hej Lisbeth.
    Sikke da dejlige tulipaner og andet godt du har i blomst.

    Kh Margrethe.

    SvarSlet