tirsdag den 3. april 2012

Tænk det var stille vejr i dag

Det var helt fantastisk at vågne op til en stille morgen, hvor man kunne høre fuglesang og nyde roen omkring sig. Jeg vovede endda at tage cyklen ind til byen, det var nu lidt mere koldt end jeg lige havde troet, men så fik jeg da den motion :o)
Jeg bliver aldrig træt af at fotografere dette bed, håber heller ikke I bliver træt af billeder fra det.
Disse her bliver jeg heller aldrig træt af at tage billeder af.
Nu blomstrer også den blå blåpude i ørkenbedet
Bonderoserne gror godt
Og silkepæonerne, de stammer begge fra mit barndomshjem
Den første knop i Gletchernacht viser farve
Heucheraen står allerede flot med nye blade
Nu er Isolabella så fin, at I skal se noget mere af den.
Rosenmandlen er nu meget tæt på udspring
Vores skønne rødbirk er sprunget ud
Den fregnede viol fra England er også tæt på udspring

I morgen går turen til Silkeborg, vi skal over og se min ældste søns nye lejlighed. Jeg skal også lige en tur om Rhododendronhaven for at hente spagnum til de næste rhododendron, jeg skal købe. Så er der mere plads i bilen, når vi skal af sted igen :o)

Fortsat god aften

25 kommentarer:

  1. Nej da, sådan et blomsterhav bliver man da aldrig træt af at se :)

    Dækker du pæonerne over de næste par nætter, hvor de varsler frost?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Dejligt at I ikke bliver træt af at se på det, jeg er nemlig selv vild med det :o)
      Nej jeg dækker ikke mine pæoner til, regner ikke med det bliver så slemt herovre.

      Slet
  2. Jeg bliver heller ikke træt af et godt blomsterbillede.
    Det er sjovt, men hver vinter kan man næsten ikke forstå at planterne kommer igang igen, men det gør de. Og nu har vi beviserne:-)
    God tur til Silkeborg i morgen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karina
      Det er jeg glad for, at du ikke gør.
      Du har helt ret, jeg står også og kigger på de halvdøde ting rundt omkring og tænker, kan det her blive smukt igen i år, men det kan det heldigvis.
      Tak skal du have.

      Slet
  3. Ja og nej Lisbeth for det smitter. John kom hjem med 5 bakker små påskeliljer (fra Rema) og spurgte om det var noget? Straks så jeg for mig dit gule bed. Jeg må indrømme, at jeg er blevet lidt tændt på at få sådan et solgult forårsbebuder, som du har. Jeg har sat dem langs hækken ved mit tørrestativ. Så til næste år bliver det et syn (tror jeg). Har eller ikke været vild med de gule, meen ting ændrer sig og man kan rykkes!
    Den er fin din Isolabella godt den ikke har taget skade af frosten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Bare man ikke bliver smittet af noget, der er værre end det, så går det nok :o)Jeg er heller ikke så meget til det gule, men det der bed bliver jeg mere og mere glad for for hver år, for det breder sig og bliver flottere og flottere, og så trænger vi til et solskinsbed her i det første forår.
      Jeg er meget glad for at den ikke har taget skade af frosten, det håber jeg heller ikke, den gør de næste nætter.

      Slet
  4. Ja - det var en smuk dag i dag. Det stråler jo nærmest, dit påskeliljebed - dejlige billeder. Og ja, selvfølgelig skal I da ha' flere rhododendron ;-D. God tur. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aitos have
      Ja dagen var smuk, men kold. Tak skal du have, ja vi skal have flere rhododendron :o)

      Slet
  5. Nej og atter nej, det skønne og glade solskinsbed bliver vi skam aldrig træt af :-)
    Mine Jetfire er også lige ved at være sprunget ud nu. Det er bare de skønneste små påskeliljer/tete'a'tete (Jeg ved ikke helt hvilken art de tilhører). Jeg tror jeg må have delt mine noget mere i år, så jeg kan få dem til at fylde mere, inspireret af dit bed.
    Rigtig god tur imorgen. Det lyder som om det nok skal blive en hyggelig dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Nej vel det kan vi bare ikke blive trætte af min glade solskinsbed.
      Jeg googlede Jetfire i går og fandt ud af, at det var en botanisk påskelilje, det forklarer jo den tidlige blomstring ikke?
      Tak skal du have, jeg håber også, det bliver hyggeligt, selvom vi skal gøre rent i den gamle lejlighed, men til gengæld er vi sammen med mine to ældste drenge :o)det er dejligt.

      Slet
    2. rigtig god tur til Silkeborg.Her har været skarp kulde med høj sol hele dagen,ikke noget vedat være ude her,,

      Slet
    3. Hej Jonna
      Tak skal du have. Jeg synes det har været ok at være ude, fordi det ikke blæste så meget, men der kom lidt vind sidst på dagen.

      Slet
  6. Det er dejlig stor flok påskeliljer jeg forstår godt at du er glad for det og der er noget særligt ved et billede fuld af blomster:) Påskeliljer hører påsken til, men mine er ikke i blomst endnu. God tur til Silkeborg:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det er rigtig fint når der står en stor flok af samme slags, i dette tilfælde påskeliljer. Især er de fine, fordi der også er orange i dem synes jeg.
      Så må du nyde dine efter påske.
      Mange tak :o)

      Slet
  7. Ja skønt med en dag uden den barske blæst, og selv om gul absolut heller ikke er min yndlings farve i haven, så er den som rene vitaminer til sjælen, her om foråret ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Du har helt ret, gul er vitaminer til sjælen netop nu, og hvor jeg nyder de dejlige liljer :o)

      Slet
  8. Vi har også nydt en dag uden blæst, her i Berlin hvor vi holder påskeferie.

    Klipper du alle blade af alunrod om efteråret/foråret?

    God påske og god tur til Silkeborg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte H
      Jeg klipper de visne blade af om foråret, men har nu ikke nået det endnu :o)
      Også god påske/ferie til dig.
      Tak

      Slet
  9. Det er vist meget passende at køre til Silkeborg i dag og tilbringe dagen i en lejlighed. Hvis vejret altså ikke er meget bedre end her. Brrrrrh, det er koldt. Fantastisk at foråret viser sig i haven. Det giver da lidt håb og minder en om, at det trods alt ikke er vinterferie men påskeferie!

    Nyd dagen
    Birgitte

    SvarSlet
  10. Hej Lisbeth. God tur til Silkeborg! Dine bonderoser er langt fremme, mine titter kun lige op af jorden. Jeg var ude at se til min Heuchera i krukken i går og sørme om ikke også der kommer nye blade i den. Jeg var ellers ved at tro, at den var gået ud!

    SvarSlet
  11. Igen igen kan du fremtrylle smukke blomsterbilleder.
    Jeg bliver aldrig træt af at kigge på dine smukke billeder.
    Ha` en god tur til Silkeborg.
    Der er så smukt.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  12. Nej sådan et muntert solskinsbed kan man da kun blive i godt humør af, og Isolabella bliver bare smukkere og smukkere. God tur til Silkeborg - ja det gælder jo om at tage noget med, når man går alligevel, som min mor altid siger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej May
      Ja du har et ret, solskinsbedet bliver man i godt humør af og Isolabella er bare så skøn.
      Ja jeg tænker som din mor, desværre kom vi så i tidnød, det er ikke nemt at klare det hele på en tur.

      Slet
  13. Hej :)
    Uha ja det er med tungen lige i munden når vi hopper ud i haven om morgenen for at se om frosten har efterladt et ødelæggende spor :/ Indtilvidere er jeg sluppet for det helt store DAMAGE :)
    Skønne billeder, hyg dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også sluppet for det helt store DAMAGE indtil i går, i nat gik det ikke så godt.
      Tak og du må også hygge dig.

      Slet