onsdag den 11. april 2012

Salig

I morges da jeg gik min morgentur, følte jeg mig helt salig. Det var stille vejr, fuglene sang, så det var en lyst, og det regnede, men det var så stille og skønt.
Jeg følte mig ikke mindre salig, da jeg senere gik rundt for at tage billeder af mine skønne blomster og min skønne have.
Det blev oven i købet solskin, så jeg har gået og nydt det her i eftermiddag, mens jeg plantede de planter, som var mellemlandet for 14 dage - 3 uger siden, da jeg fik dem.
Så nu er græsser og bregner, en valmue og en lyserød løvehale plantet ud. Her kommer billeder af det jeg så:
Franske anemoner
Min blodblomme
I midten ser I hjertetræet omkranset af birk og fyr.

Dagens billeder af påskeklokkerne

Lidt anderledes påskeliljer
Nu er det ved at være på slutningen med det bølgende hav i påskebedet
Til gengæld begynder tulipanerne snart

Til slut vil jeg vise billeder fra min have, det har jeg gjort mange gange sidste år, men da der er kommet rigtig mange nye til bloglandia siden da, har jeg taget nye billeder i dag. Nu med forårsstemning.







Velkommen i min have, I må også gerne komme d. 19.5. hvis I har tid og lyst.

Fortsat god aften

34 kommentarer:

  1. Din have ser dejlig ud, og du har så mange skønne blomster :-)

    Jeg får ikke voldsom mange blomster at vise frem de næste par år.
    Glæder mig meget til at gå i gang med min nye have, men det varer længe inden planterne står så tæt som her i den nye have ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Vivi.
      Det er jo også det, der er mit problem, der skal mange planter til, for at det kan komme til at stå tæt som i din have :o)Selvom du tager nok så mange planter med, kan det ikke komme til at stå tæt lige med det samme, men det er en ny og skøn udfordring for dig.
      Er de nye ejere haveinteresserede?

      Slet
  2. Selvom jeg ikke erhelt ny blogger, synes jeg nu også, det er skønt at se nogle overbliksbilleder af din dejlige have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det var også det jeg tænkte på, jeg viser bare den ene plante og blomst efter den anden, men hvordan ser haven ud.
      Er din til at fotografere som helhed? kom jeg lige til at tænke på. For hos dig ser man også mest planterne, og det er meget rart at se hele haven.

      Slet
  3. Dejligt at se din have .
    Jeg har 3 gule løvehaler der er gået til her i vinter. ØV.
    Din blodblomme ser dejlig stor ud.

    KH Margrethe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margrethe
      Det var det jeg tænkte, at I ville synes.
      Ærgerligt med dine løvehaler, håber min overlever i haven.
      Ja min blodblomme er endelig blevet pænt stor og blomstrer flot. Det varede nogen år, inden den kom til det.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  4. Kære Lisbeth.

    Tak for synet af din store skønne have, hvor ser der dejligt ud.
    Hvor er du betænksom, at lægge billeder ud, så evt. nye "medkiggere" også får en oplevelse.
    Hav det godt Lisbeth.
    mange hilsner jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jessie
      Selv tak, jeg er glad for, at du kan lide det. Det er jo sjovt at få et overblik over haven, når man har fulgt med lidt.
      Du må også have det godt Jessie

      Slet
  5. Kære Lisbeth
    Altid dejligt at se, hvad dit skarpe haveblik er faldet på i dagens løb. Flotte billeder af jeres skønne have, jeg kan sagtens forstå, at den kan gøre dig salig.

    Håber på lidt mere tørvejr i morgen
    Kh Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Gitte
      Tak skal du have, ja kan man blive andet med sådan en have.
      Ja vi må håbe på tørvejr også i morgen.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  6. Hej Lisbeth
    Uha din have ser dejlig ud !! Jeg synes også det er rarest at se hele haven. Så kan man bedre danne sig et indtryk, OG glæde sig til den 19. !! ;))
    Har været ude i dag og luge og rigtig hygget mig. Dejligt vejr det har været i forhold til i går. Håber også det bliver udevejr i morgen
    VH
    Lena

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lena
      Tak skal du have, ja nu har du dannet dig et lille indtryk og kan roligt glæde dig til d. 19. :o)
      Det er været rigtig skønt vejr i dag, må gerne blive lige så godt i morgen :o)

      Slet
  7. È uno spettacolo il tuo giardino. Quella bella giornata lo risalta molto :)

    Saluti.

    SvarSlet
  8. Haven ser virkelig fint ud - især i det dejlige vejr:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Minna
      Velkommen i min have og på min blog og tak for det, det var nemlig rigtig skønt vejr i dag :o)

      Slet
  9. Det er jo en kæmpe have du har!
    Spændende at se oversigtsbillederne. Nu kan jeg bedre forstå, at du har plads til så mange rhododendron.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla J
      Ja den er ikke helt lille, så der er nok at gøre derude og god plads til meget mere også rhododendron, men der skal jo også penge til :o)

      Slet
  10. Smukke forårsstemningsbilleder.
    Så mange dejlige planter du har.
    Hvor har du en smuk have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Tak skal du have, synd du ikke kan tåle at sejle, hvis det nu er stille vejr, kan du da tage manden med en tur herover :o)

      Slet
    2. Tak men jeg bliver søsyg selv i stille vejr, så jeg må hellere blive her på landjorden. Håber du må få en rigtig god dag sammen med alle de andre haveblogger. Jeg må nøjes med at se billederne fra dagen.

      Slet
  11. Hej Lisbeth. Mange tak for kigget på alle de skønne billeder. Jeg kan godt forstå, at du var salig, jeg var også glad for min cykeltur til arbejde i morges. Der var helt vindstille og ikke særlig koldt men en stille regn, så jeg måtte tage regntøj på.
    Jeg håber, jeg kan nå at komme lidt i haven i morgen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Selv tak. Så fornemmede du også den dejlige morgenstemning. Det var lige til at blive glad i låget af, selvom det regnede.
      Jeg håber også, at du når en tur i haven i morgen.

      Slet
  12. Du har altså bare en skøn have... hvor er det bare træls at jeg ikke kan komme den 19 maj, men måske en anden gang :o)
    Tak for de dejlige billeder...

    Ha en go aften...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Bettina
      Ja det er da ærgerligt, at du ikke kan den dag.
      Du er velkommen en anden gang, bare sig til, så finder vi en dag.
      Selv tak og i lige måde

      Slet
  13. Man kan tydeligt se på dine billeder, at I havde en dejlig dag idag. Hvor er vi heldige, at vi kan føle den salighed over naturen og vores haver, ikke? :-)
    Jeg nåede desværre slet ikke ud idag, men sådan er det jo nogle dage, imorgen håber jeg at det bliver havevejr, for der har jeg tid :-)
    Min blodblomme er også ved at springe ud nu. Det er utroligt at kulden slet ikke har stoppet dem lidt. Mine prydkirsebær er også stærkt på vej. Jeg håber virkelig ikke at vi får frost igen på lørdag som de lover lige nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Ja det var en skøn dag og en god dag at tage billeder på. Ja det var nok også derfor jeg var salig, fordi jeg føler mig heldig :o)
      Jeg hører også, at det ikke var så godt vejr hos jer i går, her er det til gengæld tyk tåge til morgen, håber det letter snart.
      Ikke mere frost nu, vi VIL IKKE have det.

      Slet
  14. Ja heldige dig med solskin i haven. Vi havde regn det meste af dagen med ophold ind imellem. Jeg var i udestuen og potte lidt om og svingede støvsugeren, så jeg kan komme i haven i morgen.
    Jeg glæder mig til at se haven live.... Det er nogle fine grønne græsplæner, I har!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Ja jeg følte mig også meget heldig. Jeg har hørt, at det er godt hos jer i dag, så heldigt du fik svinget støvsugeren i går.
      Til gengæld har vi tyk fed tåge her til morgen, det ser ikke ud til, at den lige letter.
      Ja plænen er fin grøn, og mælkebøtter og andet ukrudt kan heldigvis ikke ses på billederne :o)

      Slet
  15. Dejligt med lidt billeder fra hele din have den ser rigtig smuk ud.troede jeg skulle klippe græs i går men det syntes klipperen ikke så håber jeg kan i dag( træls den har ellers klippet en gang i år af ynsgste sønnen, men nu er den forhåbentlig ladet op)Fik sået en del mere og plantet liljer ved drivhuset.

    Hilsen Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle
      Ja jeg kom i tanke om, at det kunne være interessant at se billeder af hele haven.
      Irriterende at klipperen ikke virkede, håb det er bedre i dag.
      Godt du i stedet nåede lidt andet :o)

      Slet
  16. Skønne billeder Lisbeth :-D
    Selv om jeg har fulgt din have(blog) siden starten, synes jeg stadig det er skønt, at se sådan et billede hvor man virkelig kan få fornemmelsen af HVOR stor din have er. Det ser dælme godt ud :-D
    Selv om det for det meste var gråvejr her i går, og småregn ind imellem så var jeg sørme i haven et par timer. Selv om jeg måtte gå i seng allerede ved 20´ tiden fordi jeg var så træt, så var det bare SÅ skønt.
    Jeg elsker foråret, og at det vrimler op med planter.
    Ha´en god dag.

    SvarSlet
  17. Tak Marianne jeg er glad for at du kunne lide at se mine billeder, og at du synes, det ser godt ud :o)
    Dejligt at du kom lidt i haven i går, pyt med at du måtte gå tidligt i seng, for jeg er sikker på, at du nød dine timer i haven også da du træt gik i seng.
    Foråret er det mest livsbekræftende der findes, jeg elsker det også.
    Håber du klarer et par timer i dag igen. Vi har ingen sol her i dag, kun tåge sådan er det at bo midt i Kattegat.

    SvarSlet
  18. Skønne forårsbilleder fra haven, Lisbeth - der er virkelig noget skønt i vente når det hele springer mere ud:)

    SvarSlet