mandag den 30. april 2012

Solskin og blå himmel, blomstrende træer m.m.

En herlig solskinsdag, hvor det er mildt, lunt og dejligt. Jeg tog billeder fra morgenstunden og har ellers hygget mig med at klippe visne grene af, plante lidt og luge videre.
Vores store moreltræ blomstrer nu, her sammen med rosenmandlen.
Rosenmandlen
Blommetræet i fuld blomst
Det grønnes, nu går det stærkt
Greenfingers er alle pengene værd :o) og så var den endda billig
Nu varer det ikke længe inden træet i forgrunden blomstrer, det er en kuglekastanie
Se her under bladene små fine bregner, som jeg købte for en del år siden, de breder sig flittigt, og jeg har delt og flyttet flere gange.
Nu til tulipanerne
Angelique

Elegant Lady, navnet er perfekt
Ja og så er den jeg ikke har navnet på også sprunget ud.
Så er det rhododendrontid
Festivo og Iberia det hvide bunddække nedenfor
Gletchernacht
Yndige Great Dane
Helen Martin
Makinoi er blevet lidt løs i blomsten, men her er en nyudsprungen blomst
Metternichii har netop udfoldet den første blomst
Orbiculare er ikke så køn i år, men I skal alligevel lige se den. Snart kommer den med fine nye runde blade.
Patty Bee er stadig lige smuk
De små blå er skønne, når de danner et helt tæppe, dette er St. Merryn

Håber I får en dejlig aften og kan nyde den i jeres haver.

23 kommentarer:

  1. hej Lisbeth.det er da utroligt hvor langt henne dine rodoer er.min den hvide er lige begyndt at blomstre.Glæder mig meget til at se din smukke have.V/H Jette (mit lille gods)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja de er nok langt henne, men de er jo lidt tidlige. Til gengæld er min hvide Cunninghams White ikke startet med at blomstre endnu. Så du er faktisk tidligere på den end mig :o) Glæder mig også til at vise jer min have.

      Slet
  2. Hej Lisbeth
    Kan du ikke engang vise et nærbillede af din kugleakasie i udspring. Farverne ser spændende ud.
    Håber i får en dejlig dag til jeres 'plantemylder' hos dig. :o)
    Hilsen
    Anne Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne Marie
      Jeg håber, du mener min kuglekastanie, for jeg har ingen kugleakasie. Den er også smuk i farven.
      Det tror jeg helt bestemt, at vi får.
      Hilsen
      Lisbeth

      Slet
  3. Det må du undskylde. Jeg kan ikke læse indenad.
    Jeg har grus i øjnene, så det må være grunden. :o)
    Har lige lyttet til gøgens kukken her til aften. Er det ikke tidligt?
    Anne Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tænkte nok du var træt. Jeg sender lige et billede af den på mail til dig.
      Jo det synes jeg, er meget tidligt, jeg har ikke hørt den endnu, så nu vil jeg lytte efter :o)

      Slet
  4. Hej Lisbeth. Jeg synes også, at I er langt fremme på Samsø. Det er næsten ikke til at forstå det, for det ser helt anderledes ud heroppe hos os. Nu blomstrer vores tulipaner - eller næsten alle tulipaner og dine har jo blomstret et stykke tid. Det har virkelig været dejligt vejr i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Ja vi er jo lidt længere fremme, men jeg har da også nogle tulipaner, som først er sprunget ud i går og i dag.
      Ja det har været så skønt i dag.

      Slet
  5. Det er så dejligt at komme på besøg i øjeblikket på bloggen og se alt det forår der er så godt i gang :) skønne rhodoer og tulipaner, glæder mig til at se din kuglekastanie når den springer ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Annette
      Ja det er skønt med alt foråret, det går så stærkt lige nu. Jeg skal nok vise billeder af kuglekastanien, når den springer ud.

      Slet
  6. åå det er en nydelse at se alle de flotte planter ,der frodigt blomstrer i din have, jeg har også været ude i min have i dag nød solen fra tidlig morgen...
    Tak for rosen på mine nye "Fløser" jeg havde ellers besøg af en meget haveintereseret dame her fra byen , hun har mange roser og maler også blomsterbilleder,hun kom for at se hvad jeg lavede af malerier og kermik, hun gav mig en ide, hun syntes jeg skulle lave en af mine damer med en elegant havespade i hænderne :O)

    SvarSlet
  7. Hej Jonna
    Godt du nyder at se mine blomster, det er skønt at gå ud og tage billeder og vælge hvilke der skal på i dag.
    God idé at lave en af dine damer med en havespade :o)

    SvarSlet
  8. Det er nu dejligt med alle de blomstrende træer, de er så smukke. Ja, det hele går vældigt stærkt nu, heldigvis er det blevet lidt lunere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det er skønt med alle de blomstrende træer, det bliver en skøn dag.

      Slet
  9. Smukke billeder som sædvanlig.
    Utroligt så mange smukke planter du har i din have, som blomstrer nu.
    En fornøjelse at kigge med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Aase
      Mon ikke det bliver en dejlig dag i dag.

      Slet
  10. Skønne billeder fra en helt fantaktisk dejlig dag, lige det vi har ventet på ;o) Hvor ser det bare frodigt ud i haven allerede ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja endelig kom det lune vejr, så skal det rigtig nydes.

      Slet
  11. SÅ er sommeren på vej, kan mærke det hele vejen fra Samsø gennem dine billeder

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja sommeren er på vej, skøøøøøøøøønt :o)

      Slet
  12. Nu kom maj, skønt med det gode vejr som er os i vente. Tak for kigget, jeg vil skynde mig i haven og NYDE vejret :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt, dejligt. Selv tak jeg vil gøre det samme :o)

      Slet
  13. Sikke en blomsterpragt du allerede har - dejligt :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet