lørdag den 21. april 2012

Gusen kom og forsvandt igen

Bedst som vi gik og hyggede os i haven, opdagede vi, at gusen kom fra havet. Så vi for begge ind efter vores kameraer, så vi kunne få lidt solskinsbilleder. Så snart vi var færdige med at tage billeder kom solen igen :o) men vi hørte torden fra Sjællandssiden, og jeg kan også forstå, at I andre har fået regn, vi fik ikke en dråbe, så regnvandsbedet er stadig ikke afprøvet.
Nu har Bent lavet en sti gennem regnvandsbedet, så jeg kan komme til at luge og plante til begge sider uden at træde jorden ned.
Jeg har delt planter og plantet og vandet næsten hele dagen i dag, Speedy overvåger, at det går rigtigt til.
En af mine fortrukne motiver i øjeblikket Anemone Greenfingers
Endelig sprang de små skovtulipaner helt ud, så jeg kunne tage et billede
Duftsnebollen er på spring, jeg glæder mig til duften, den er fantastisk
Rh. Festivo viser skørtet frem
Et kig op mod skoven med blodblommen til højre og hjertetræet til venstre
Se her min dyrt indkøbte Martagonlilje,  jeg havde opgivet den, men heldigvis kom den frem
En smuk narcis, det blæste, så den er ikke helt skarp
Sådan ser påskebedet ud nu, der er da lidt gult tilbage
Tibetansk kirsebær eller hvad den nu hedder, det er den med den smukke bark.
Se det var mine billeder, undtagen det jeg selv er med på, nu får I Bents prof. billeder :o)
Blodblomme
Blåpude
Jacksonii
Makinoi
Papageno
Patty Bee
Sorbus Dodong med Forsythia gult i baggrunden
Spring Green

Fortsat god aften

40 kommentarer:

  1. Som sædvanlig dejlige havebilleder. Jeg synes det ser ud som om dine rhodoer er meget længere fremme end mine.
    Det må være ø-livet der passer dem godt.

    Havehilsen
    Ole

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ole, jeg tror nu bare det er fordi, disse her jeg viser er tidligt blomstrende, med mindre du har de samme sorter selvfølgelig. Jeg har jo også været foran med andre planter, så måske er de lidt længere fremme.
      Ø-livet er jo også godt :o)

      Slet
  2. Herlige billeder hele bundtet! Jeg ser tydeligt for mig hvordan havgusen ruller ind over øen, hvorefter hr. og fru Høneballe kaster sig ind i huset efter hver sit kamera, - og vi andre får dobbelt op af fotos, så tak for det!! ;o)))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Fru Friis. Som du kan sige det :o) det var nemlig lige hvad vi gjorde, så godt I nød de mange fotos :o)

      Slet
  3. Superskøn anemone, den har jeg aldrig set før.

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig, jeg kunne heller ikke stå for den.

      Slet
  4. Tak for flere skønne billeder. Det er jo næsten som selv, at være en tur på øen. Jeg er lidt spændt på, at høre, hvilke planter du har sat i regnvandsbedet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Madam Bæk, ja men nu skal du jo også snart en tur herover, eller hvordan ser det ud?
      Jeg har plantet alt muligt i regnvandsbedet: primula, iris, astilpe og en masse geranier, dem har jeg rigtig mange af, men der kan være meget endnu. Jeg er nok kun halvt færdig, hvis jeg er det.

      Slet
  5. Anemone Greenfingers er fantastisk - den har jeg aldrig set før :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig den er fantastisk og kan købes i Thyboesminde Stauder.

      Slet
  6. Kære Lisbeth.
    Igen dejlige billeder fra din/jeres have.
    Den annemone er vel nok sød!
    OG R. Makinoi, nej altså Lisbeth, hvad skal det ende med - hvor er den skøn.
    Jeg noterer og noterer -----
    Tak for de fine billeder
    mange hilsner jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Tak skal du have. Ja den anemone er ikke til at stå for.
      Og Makinoi den kan du ikke leve uden, det er jeg sikker på :o)En gang rhodoman altid rhodoman.
      Selv tak Jessie.

      Slet
  7. Skønne, skønne billeder Lisbeth :-D
    Anemone "Greenfingers" er vel nok yndig... jamen altså... suk... jeg er håbløst forelsket ;-D Den må på min ønskeseddel.
    Din Tulipan, "Spring Green" har jeg også omme i surbundsbedet, men mine er først tittet op af jorden nu. Men så kan jeg nyde billedet af din, indtil mine egne springer ud ;-D
    Ha´en god aften.
    Knus Marianne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne
      Greenfingers er købt i Thyboesminde Stauder, og den koster kun 35 kr. det er et fund for de penge.
      Så kan du få dobbelt fornøjelse af Spring Green først mine og så dine egne live :o)
      I lige måde.
      Knus

      Slet
  8. Som altid gode billeder af dine mange skønne blomster.
    Din søde hund følger også med i hvad du laver. Det gør vores også altid.
    Vi har bare fået regn, så der blev ikke lavet ret meget i haven i dag. Håber på bedre vejr i morgen, men det loves der desværre ikke.
    Tak for kigget.
    Ha` en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Aase, ja vores hunde er nødt til at følge med i, hvad der foregår :o)
      Vi har ikke fået regn og de lover heller ikke noget særligt her i morgen.
      Selv tak

      Slet
  9. sjovt at se hvordan hunden følger med i arbejdet,
    måske sidder Speedy og venter på du kaster en bold,så i kan lege lidt ,rigtig god havedag i morgen søndag ,,,

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jonna
      Det kunne godt se sådan ud, men den er slet ikke interesseret i at lege med bold.
      Tak

      Slet
  10. Så fine billeder fra jer begge, det må være hyggeligt at gå og fotografere sammen, her på matriklen er det kun mig der knipser løs. ;o)

    SvarSlet
  11. Ligner en dejlig dag i haven, det må være skønt med en partner der deler interessen. Min man er ofte med i haven og kan godt værdsætte det skønne ved planterne men derudover er det ikke fordi det interesserer ham. Godt jeg har alle i skønne bloggere.
    Greenfingers på ønskelisten check.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vibe
      Det var en dejlig dag i haven, jeg ved ikke hvor meget, han deler min interesse, men pyt bare han hjælper til, så er jeg glad.
      Ja men vores medbloggere kan vi slet ikke undvære, for de forstår hvad vi skriver/taler om :o)
      Ja den må du have.

      Slet
  12. Det er altid en fornøjelse at se dine og Bents billeder. Hvor sker der mange ting i din have, så langt fremme er vi slet ikke heroppe. Ikke en eneste af mine tulipaner er sprunget ud endnu.

    Kh. Anne-Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne-Mette
      Tak skal du have, ja der sker meget her i haven, så kan du nyde det først på billederne og derefter dine egne :o)
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  13. Jamen dog. Hvordan har jeg dog kunnet leve uden Greenfingers ??? Mystisk.. ;)) Men ellers skønne billeder som sædvanligt. I dag vil jeg tage revanche i haven i dag. Vi holdt konfirmation for mit yngste bonusbarn i går og vejret holdt heldigvis.
    Ha en dejlig havesøndag :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lena
      Ja man forstår ikke at nogen kan leve uden Greenfingers :o) Tak skal du have.
      Håber du får fint havevejr, her er det lunt og dejligt, men dog med lidt skyer.

      Slet
  14. Vi fik til gengæld så meget vand, torden og hagl at man skulle tro det var løgn :O Men dejligt til den tørre forårsjord, lige nogle flere varmegrader så myldre det frem :)
    Skøn billede af Spring green.....igen mere fremme end mine ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marlene
      Ja sådan kan det gå, det er nok alligevel bedre at bo på Samsø end på Mors :o) jeg ved nu ikke rigtig, vi kan også bruge noget vand, men fik da 7 mm i nat og så om natten, ikke dårligt. Nu har vi sol igen :o)
      Ja Spring Green er en smuk tulipan

      Slet
  15. Hej Lisbeth. Det var rigtig flotte billeder. Hos os var vejret rigtig godt i går,men i dag her i formiddag regner det. Jeg håber jeg kan komme ud over middag.
    Jeg er så småt begyndt at tænke på at skulle finde ud af, at komme til Samsø. Vi har jo ikke selv bil, så jeg skal med tog og bus og færge. Har du mon overvejet at skrive noget om, hvordan vi kommer frem til dig, på din blog. Jeg kunne godt tænke mig at høre om jeg evt. kunne følges med nogen i bil, evt. fra Århus banegård eller ved færgen på Jyllandssiden, hvor jeg evt. kunne komme med i en bil. Det ville gøre det meget nemmere for mig. Jeg skal selvfølgelig nok være med til at betale benzinen, hvis det kan lade sig gøre! I løbet af de næste 14 dage, skal jeg nok så småt igang med at finde ud af det, så jeg er sikker på, at jeg kan få billet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Vi fik regn i nat, men nu er det sol og ind i mellem let skyet, så det er ok vejr.
      Jeg kan godt forstå, du er ved at spekulere over, hvordan du kommer til Samsø, det er ikke helt let uden bil, men så vidt jeg kan se, kan du være i Århus kl. 8.20, hvis du står meget tidligt op. Der kommer ikke andre end dig fra de kanter, men jeg er ved at undersøge, om du kan køre med nogen fra Århus. Det er Ulla og hendes mand fra frk. Anemone.
      Men de skal have en overnatning, så det kan blive lidt svært med at komme hjem igen, hvis ikke du også tager en overnatning. Men det kan lade sig gøre og til færgen kan du altid komme, ellers kører Bent eller jeg dig. Fra Hou skal du med bus til Århus og så kan du nok selv finde ud af resten. Du må jo være ret erfaren med offentlige transportmidler.
      Vi skal nok finde ud af det, det lover jeg :o)

      Slet
  16. Det er altid med forventningens glæde, jeg klikker ind på din blog og jeg blir heller ikke skuffet; altid flotte billeder med et væld af forskellige planter og blomster. Og navngivelserne under er rigtigt fint for en som mig der ikke kender navnene men gerne vil lære dem.
    God søndag
    @--',---

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rose
      Tak for de søde ord, det glæder mig meget, at du kan lide mine/vores billeder :o)
      Det er ikke alle navne, jeg er god til, men jeg skriver dem, jeg kan. Ellers er der heldigvis Hanne og flere af de andre, som kan nogen, jeg ikke kan.
      Også god søndag til dig.

      Slet
  17. Ja vi skam både regn og sol - og ville da gerne dele, men regnen forsvandt nu hurtigt igen, så eftermiddagen endte med solskin, ihvertfald i Allerød, hvor vi var.
    Den anemone greenfinger - må jeg altså også have green-fingre i! Wauw den er flot!
    Mine spring green er endnu ikke åbnet sig helt. Så den er go' nok med de varme ø-klima!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Det er godt med en god blanding af regn og sol. Godt I også fik solskin.
      Mon ikke de får udsolgt af Green Finger i Thyboesminde Stauder :o)
      Så må du nyde min Spring Green først og så dine egne bagefter.

      Slet
  18. Tak for dejlige billeder x 2 :-)
    Den greenfingers er virkelig sød og speciel. Og lækre tulipaner du også viser.
    Det er så hyggeligt når hundene følger med i hvad vi laver derude. Jeg bilder mig selv ind, at Frostie undrer sig over jeg graver med den der ting, og så får jeg ikke engang nær så beskidte poter som hende, når hun graver :-) Hun er nu en doven hund, for hun sidder næsten aldrig, hun ligger altid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Selv tak. Både Greenfingers og Spring Green er fantastiske og nærmest uundværlige :o)
      Ja jeg har jo altid to hunde på slæb, når jeg går ud, men de venter pænt til mor skal ud, mens jeg sidder her snorker de ved mine fødder :o)
      Hundene er ganske rigtig gode til at få beskidte fødder. Nu må jeg ud og plante .

      Slet
  19. Underbara bilder...gilla framförallt den dubbla Anmeonen,,,,,
    å missa nu inte......

    B
    L
    O
    G
    G
    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    fortsätter.......
    redan 80 fina bloggar med
    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Håkan, den er også smuk den dobbelte anemone.

      Slet
  20. Hej Lisbeth. Tusind tak for hjælpen. Jeg er bare rigtig glad for, at jeg kan køre med Ulla og hendes mand. Jeg er vant til offentlige transportmidler, så hvis bare jeg kommer med færgen retur, så kan jeg sikkert finde ud af resten på hjemvejen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Ja du skal nok finde ud af det. Måske skal du lige have hjælp til turen tilbage til Århus, hvis du ikke kan være i en af de andre biler til Skanderborg. Foreløbig kender jeg kun til Ulla og hendes mand og fru Friis med tre andre, der tager turen fra Jylland, og Gitte fra Majas arv.

      Slet