mandag den 26. december 2011

Billeder fra før og efter jul

Også i dag endte det med at blive solskin, desværre fik jeg ikke tid til at gå ud, mens den skinnede, men jeg fik taget et par billeder af blomstrende roser. Det er jo ikke så galt d. 26.12.

Fordelen ved, at det hverken er varmt eller koldt, er at roserne holder længere. Her Penny Lane

Helt nyudsprungen rose i Scepter d´isle

Westerland

Denne her står stadig fint, jeg tror det er en Salvie, ellers må I rette mig.

En hvidbroget pieris, læg mærke til den grønne gren til venstre på busken, måske er den hvidbrogede podet på en anden, det er i hvert fald samme busk. Selvfølgelig er det en fejl, men det ser nu meget pænt ud, synes jeg.
Bent har taget billeder hen over julen, dem får I også lov at glæde jer over.

Det sidste brænde, han har hentet hjem.

Han kan heller ikke lade være med at tage billeder af græsserne.

Et fint billede af lyng og blåbær

Spejling

Han havde også en solopgang på lager, det er fra d. 18.12.

I aften er drengene taget til halbal, så der er helt stille i huset igen, bortset fra to snorkende hunde. I morgen vender de hjem til sig selv og kæresterne, og det var så den jul. Så vil jeg gå i gang med julegaven Hemmelige Haver.
Fortsat god aften og god uge.

24 kommentarer:

  1. Rigtigt smukt og stemningsfuldt græs billede.

    Fortsat god 2. juledag :-)

    SvarSlet
  2. Åh du har også været heldig at få "Hemmelige Haver" i julegave - dejligt. Så er du da vist ikke til at få i seng i aften ;-)

    Det kunne godt ligne en salvie - dufter den, når du gnider bladene?

    Skønt med alle de dejlige roser endnu - og ganske utrolig (dejligt) :-)

    SvarSlet
  3. Imponerende med roser på den her tid.Jeg synes, din Penny Lane er meget lyserød. Vores er mere over i det elfenbensfarvede, men i øvrigt har vores roser lukket ned for sæsonen.

    SvarSlet
  4. Tak Gitte H og i lige måde god 2. juledag og resten af ugen. Det var så den jul.
    Hej Susanne
    Ja jeg var også heldig at få Hemmelige Haver, for Bent købte den på forlaget, der er den ikke udsolgt :o)Ja det er fantastisk at der er blomstrende roser nu.
    Hej Marie
    Min Penny Lane har også en helt anden farve om sommeren og er selvfølgelig meget smukkere. Der er vist et billede af den i et af mine sidste indlæg, så kan du se et sommerbillede af den og fortælle mig om den ligner dine :o)

    SvarSlet
  5. Forresten Susanne
    Ja den dufter, når jeg gnider bladene, så det er nok en Salvie :o)

    SvarSlet
  6. Hej Lisbeth
    Endnu engang fine billeder fra dig på din blog.
    De bedste hilsener
    Kirsten

    SvarSlet
  7. Dejlige billeder:) God fornøjelse med julegaven den er supergod.

    SvarSlet
  8. Tak Kirsten og Lisbeth :o) Jeg glæder mig også til at komme i gang med bogen

    SvarSlet
  9. Hej Lisbeth.
    Dejlige billeder. Er meget imponeret at du kan trylle blomster frem. Dejligt slut billede på din blog med den smukke rhododendron. Er den stor?
    Fortsat glædelig jul til dig og Bent

    SvarSlet
  10. Hej Anne
    Ja det er dejligt, der er blomster nu, men det er der jo i flere haver, ser man på bloggene :o)
    Ja min rhododendron er rimelig stor, den hedder Mogambo og blomstrer smukt i juni måned.
    Tak i lige måde, hvis der altså er mere jul tilbage. For nogen starter hverdagen vel igen i morgen. Bent har heldigvis fri indtil torsdag.

    SvarSlet
  11. Som altid gode billeder.
    Smuk solopgang.
    Flot spejling.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  12. Du har da også blomster, du kan prale med ;-)
    Hvor er det altså skønt med dette milde vejr.
    Glædelig bagjul!
    Knus Signe

    SvarSlet
  13. Hej Aase
    Tak for ros til billederne :o)
    Hej Signe
    Ja det er dejligt at have blomster, vi kan prale med :o) og det milde vejr, kan vi slet ikke få nok af.
    I lige måde.
    Knus

    SvarSlet
  14. Ogsa her lå "Hemmelige Haver" under træet.......glæd dig Lisbeth, den er rigtig dejlig og jeg føler mig nu helt vildt inspireret og kan slet slet ikke vente til foråret :o)
    Penny Lane er en lækkerbisken i min smag :o)
    Glædelig bagjul herfra :o)

    SvarSlet
  15. Hej Helle
    Jeg er i fuld gang med den og har nu læst de første to afsnit. Det er spændende læsning :o)
    Penny Lane er en af mine yndlingsroser med den dejligste duft.
    Også glædelig bagjul til dig :o)

    SvarSlet
  16. Skønne skønne julebilleder Lisbeth......som naturen altså kan betage én. Tillykke med bogen er sikker på der er mange gode læse/drømmetimer i den. Her var den desværre ikke under træet så jeg må jo nok selv til det ;0)


    Knus Dorthe

    SvarSlet
  17. Hej igen. Du har fuldstændig ret - Penny Lane er lyserød i den kolde tid. Jeg var lige omkring en forfrossen blomst i dag.
    Troika skifter også farve, fra chatterende orange til rent gul.

    SvarSlet
  18. Sikke dejlige billeder af roserne. Tak for kigget. Rigtig glædelig baghjul.

    SvarSlet
  19. Også glædelig bagjul til dig, Lisbeth. Det var godt at høre at du har nydt dagene med dine drenge :-)
    Vi har også haft nogle dejlige dage, med ren afslapning både 1. og 2. juledag. Hold da op, hvor jeg trængte til det :-)
    Jeg fik også Hemmelige Haver, så jeg er også lykkelig, og jeg er også nået de første 2 afsnit.
    Her er solen så småt på vej frem, og jeg er tidligt oppe idag, fordi jeg har været til kontrol på Rigshospitalet. Alt var fint, så jeg tror jeg vil gå en runde i haven, og et smut ned i drivhuset og nyde lyset :-)

    SvarSlet
  20. Hej Dorthe
    Jeg er i fuld gang med den skønne bog :o)
    Hej Marie
    Ja det er sjovt så stor forskel der er på roserne sommer og vinter, men de er nu også skønne nu.
    Birgitte: Selv tak og i lige måde.
    Hej Hanne
    Godt du har fået slappet af og endnu bedre, at alt var i orden på Rigshospitalet :o) tillykke med det.
    God idé med en tur i haven, du vil forbavses, hvis det er længe siden, du har været der. Det er næsten som en tidlig forårsdag, så dejligt. Jeg har lige været ude i 5 min. og venter nu bare på hverdagen, så jeg kan komme ud og se rigtig efter det hele :o) De to af drengene er taget af sted, den sidste smutter til Sjælland i eftermiddag, det var så den jul.

    SvarSlet
  21. Hej Lisbeth.
    Så er jeg ankommet til din blog. Glæder mig til at "bladre" og følge foråret på Høneballehaven!
    Blog-hilsen Skipper

    SvarSlet
  22. Hej Skipper
    Velkommen her, jeg er også med på din, så det er lige over :o)
    Vi ses hos hinanden og har du tid og lyst til blogtræf hos mig d. 19.5. er du velkommen.
    Lisbeth

    SvarSlet
  23. Ja, det er helt vanvittigt, at man stadigt kan finde roser i haven på denne årstid. Jeg er dog lidt nervøs for, hvad der sker med alle de forårsløg, der er på vej op alle vegne, hvis det sætter ind med hård frost. Håber du får lidt fred og ro til at nyde bogen :-)

    SvarSlet
  24. Hej Nette
    Ja vanvittigt og skønt. Jeg er mere nervøs for, hvad sommeren byder, når vi har sådan en vinter. Nu er der igen masser af tid til at nyde bogen, men haven om dagen og computeren om aftenen forstyrrer freden :o)Jeg tror der er lim på kontorstolen.

    SvarSlet