torsdag den 15. december 2011

Solbilleder og der er nyt om pakkernes indhold

Jeg var heldig at få solbilleder i dag igen, så dem slipper I ikke for, I må hænge på til det sidste :o) så bliver pakkernes indhold røbet.




Ja så fik I igen solopgangen i flere etaper.

I nat regnede og ruskede det, så der er igen mere vand i hullet, der er ikke langt til, at det render over, så ikke mere vand i denne omgang, tak.

Her er billedet til Hanne, sol i græsset. Læg mærke til Speedy står midt i det hele.

Kan I se Vickie, den er kuldskær, så den holder øje med os indefra, så sidder den der i døren :o)

Karen Blixen har sat en enkelt rose, det må være en slags julerose, den er i hvert fald hvid ;o)
Resten af billederne gemmer vi til i morgen, for nu skal vi til noget helt andet.

Hvad er der i pakkerne? I har jo nok gættet, at den ene pakke er fra Pæoneksperten, endelig kom de længe ventede pæoner.
Der var denne her:
Gardenia

Og Do tell

Og så har jeg bestilt min første træpæon
Den hedder Si he lian

Jeg er såååååå spændt og glæder mig endnu mere til foråret.

Men, men, men, der var jo en pakke mere, hvor var den så fra?
Den var såmænd fra Rosertilhaven.dk ja for næppe havde jeg plantet de to Odyssey roser fra England, før der kom bud fra rosertilhaven, at de havde Odyssey roser til overs, selvom de stod som udsolgt. Ja så mente jeg at to roser af Odyssey var for lidt, jeg måtte lige have den tredie med, og så er der jo lige det med portoen, det koster det samme, om man tager en eller tre :o) Altid en god undskyldning.

Så jeg tog selvfølgelig tre, som skal plantes i morgen.
Her er de så:

Odyssey

Alchymist


Twice in a blue moon

Mon ikke jeg har fået julegaver nok fra mig selv i år? ;o)

30 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth. Tillykke med pakken. Nu har du pæoner også. Jeg håber, du får succes med dem. De er meget flotte. Træpæon - dem kender jeg ikke så godt, men har set dem på CD's blog. Det lader til at være en spændende plante. Jeg glæder mig til at se dine billeder næste år!

    SvarSlet
  2. Sikke nogle skønne pæoner - den der "Do tell" er da helt fantastisk!!! Den bliver jeg ganske enkelt nødt til at eje!
    Den må jeg sørme huske at få skrevet på ønskelisen på min plante-blog. Træ-pæonen er også ret fortryllende - ja, det er i det hele taget nogle skønne, skønne pakker, du der har fået :-)
    Knus Signe

    SvarSlet
  3. Tak Birgitte
    Jeg har flere pæoner, men de blev gravet op, da jeg lavede staudebedet om, jeg håber dog de overlevede det. Men disse her er også smukke. Træpæonen er jeg især spændt på, har ønsket mig en i flere år, så nu skal det prøves.
    Hej Signe
    Ja er de ikke fantastiske, jeg er også helt vild med Do Tell også selvom den ikke har duft, den er så smuk. Jeg er også helt oppe og køre over mine pakke :o)
    Knus

    SvarSlet
  4. Ej, du bestilt ligefrem hos pæoneksperten, jeg troede 'kun' du blev fristet :)) Jeg er helt sikker på at du bliver glad og tilfreds -
    De er skønne pæoner du har valgt!. Det er simpelthen så svært at vælge, når man står midt i deres have, lige når alt blomstrer.....Min fineste pæon er faktisk en lille tynd pind, jeg fik af dem dengang havebacillen tog bo i min krop. Det tog et par år, men så...
    Men Lisbeth, Pæonhaven i Tingerup har faktisk også ret mange Rhododendron i deres private del af haven - du må en tur til det midtsjællandske lige pludselig :) Det er enormt søde mennesker.

    Og dejligt at se solen, i øvrigt :)

    kh Anne Mette

    SvarSlet
  5. Hej Anne Mette
    Jeg sagde jo, det var din skyld :o) tak for det. Jeg vil gerne tro, at det er svært at vælge, jeg kiggede godt nok også lidt på priser, må jeg indrømme. Men Do tell måtte jeg have uanset prisen (næsten)
    Ja men pæonhaven i Tingerup har jeg så til gode, hvis jeg kommer, giver du så en rundvisning?
    Har du træpæoner? Hvad hedder din fineste pæon? Det vil jeg da gerne høre, måske har du billede af den, ellers kan jeg måske finde den hos pæoneksperten, hvis jeg altså får navnet på den.

    SvarSlet
  6. Tak for 'mit' billede. Grønt græs og en sød hund, ja, så kan jeg ikke ønske mig mere :-)
    Det skulle da lige være en træ-pæon. Dem har jeg nemlig også kigget på i et par år nu. Men de er jo temmelig dyre og jeg kender ingen som har dem, så jeg har ikke rigtigt turde kaste mig ud i det. Nu kan du være forsøgskanin :-)
    Jeg er vild med alt det du har købt, selvfølgelig :-D
    Jeg glæder mig også SÅ meget til næste sommer. Jeg har også to nye pæoner i haven og så de to nye roser. Hvor er det skønt at have noget helt nyt at glæde sig til, ikke? :-)
    Den er god med dig, og din Karen Blixen julerose :-D

    SvarSlet
  7. Selv tak Hanne :o)
    Ja men jeg er gerne forsøgskanin med træpæonen, der kommer mange billeder, hvis den blomstrer, lad os nu se. Den var nu ikke så dyr, jeg valgte den billigste og alligevel køn synes jeg, 200 kr.
    Ja men sikken en sommer vi får, skønt at kunne glæde sig til. Jeg mener at kunne huske, du også købte Alchymist, og Anne Gine fik mig lige til at kigge efter Blue Moon, så faldt jeg for Blue Moon Twice, den kunne jeg heller ikke leve uden. Ja og Anne Mette lokkede med pæoner, sådan er der så meget glæde her på bloggene.

    SvarSlet
  8. Jamen mit problem er at jeg står der....og så bliver det til ingenting, for det er umuligt at vælge... For ja, de er jo ikke gratis, så skal jeg liiige hjem og se, hvor de passer, så bliver det til ingenting, fordi tiden løber.

    Vi har dog nogle, bla. nogle Sea Shell, det en enkelt blomstrende, den er jeg glad for. Så har vi Buckeye Belle, den er jeg MEGET glad for. Og så har vi nogle hvide, som stod et andet sted, som vi nu har delt og flyttet, jeg tror det Festiva Maxima. Og så har vi 2 lyserøde, det er meget svært at gætte på navnet, for der er flere, der ligner hinanden, men ala Shirley Temple og måske Sarah Bernhardt. Så de fleste er sammen gode, gamle kendte sorter.

    Helst ville jeg have en mark, som i Tingerup, for jeg kan ikke nænne at plukke og ELSKER pæoner i mine vaser....

    Jeg ønsker mig også et par af de lysegule, har en seddel med en masse navne, men den er væk i jule-mylderet.

    Jeg har forsøgt med en træpæon, men det var en billig lille splejs et tilfældigt sted. Sådan en ønsker jeg mig også, for de er altså imponerende med deres kæmpe blomster. Heldigvis kan jeg også nyde dem i Ledreborg slotspark, som ikke ligge så lagt herfra.

    Jeg skal nok se om jeg har billeder, men jeg kan ikke love det bliver inden jul, der er fuld knald på dagene fra nu af...puh...

    kh Anne Mette

    SvarSlet
  9. Ih hvor skønt med pæoner (dog meget sent, du har fået dem - heldigt, at vi har så mildt vejr) og smukke roser. Skal vist selv have bestilt nogle roser, tror jeg.

    Ja, Pæoneksperten i Tingerup har mange Rhododendron - se evt. billederne på min blog, hvor de har været gæsteblogger.

    'Do Tell' er faktisk min yndlingspæon. Vi har haft den i sortimentet on and off, siden jeg åbnede Staudefeen - den er dog udsolgt nu. Men Lisbeth, jeg havde faktisk STORE planter til salg af den, da vi sås sidst, da jeg skulle have ryddet op i mit pæonbed - så det var flere år gamle pæoner ;-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  10. Nej nej til januar har vi masser af tid, tror vi nok, så bare tag det helt roligt. Jeg kigger efter de navne, du har givet mig.
    Jeg har købt to billige træpæoner, de blev ikke til en sk--, øv så nu var jeg nødt til at ofre lidt flere penge. Ida købte for nogle år siden en i en planteskole, jeg syntes det var mange penge, men den blomstrer flot hvert eneste år, så jeg forventer, at denne her bliver flot. Så kan du købe en magen til til sommer, så ved du liiiiige, hvor den skal stå :o)fordi du kender farven og har planlagt det inden du gik derhen.
    De gule er hundedyre, synes jeg, så mange penge vil jeg ikke bruge på dem. Jeg har også de gængs som du nævner, men om de har overlevet flytningen i staudebedet, vil tiden vise.
    Kh
    Lisbeth
    Pas nu godt på dig selv, siger høne(balle)pylremor.

    SvarSlet
  11. Jeg bliver altså også nødt til at juble over "Do tell", det er jo ren marcipan og eventyr... ;o)

    SvarSlet
  12. Pakker fra dig til dig... det er da skønt :) Man skal huske at forkæle sig selv en gang imellem, og hvad er bedre end at gi sig selv nyt til haven :) Både pæonerne og roserne er skønne med skønt på, men Do Tell pæonen er godtnok specielt lækker :) Go fornøjelse med det hele, og så glæder jeg mig til at se billeder når det hele blomstrer i din dejlige have :)

    SvarSlet
  13. Hej Marlene
    Tror du, det er for sent at plante nu og tror du der kommer blomster næste år? Der var gode skud på vej i dem alle. Håber det går, der er heldigvis ingen frost endnu.Jeg har ikke set Do Tell på din hjemmeside, men somme tider er jeg også lidt længe om at bestemme mig til at købe noget, til andre tider er jeg lidt hurtig :o)
    Jeg vidste ikke du havde gamle pæoner, jeg har åbenbart ikke været vågen nok. Skulle egentlig slet ikke have flere pæoner, men så var det, at Anne Mette satte et link på Møllebakkehavens blog, så var jeg solgt.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
  14. Nej, det er ikke for sent, når jorden er så blød og god, som den er nu. Ja, de vil blomstre, men det kræver, at du vander dem godt i foråret, hvis vi får tørre perioder. Husk ikke at plante for dybt.

    Det har heller ikke været en lang periode, jeg har haft de gamle planter til salg.

    Hæ, hæ, ja, man kan hurtigt blive fristet. Har vist aldrig været på Møllebakkens blog.

    Der er også et billede på min blog af 'Do Tell' her - http://staudefeen.blogspot.com/2011/12/storkenb-de-hvide.html - kan se, du også har kommenteret på den :-)

    Du kan godt glæde dig :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  15. Hej Bettina og fru Friis
    Ja Do tell kan man næsten ikke leve uden, jeg skal nok vise billeder, til sommer, når de forhåbentlig blomstrer.

    SvarSlet
  16. Hej Marlene
    Ja men så må jeg huske at vande, jeg har ikke plantet dem særlig dybt, for så ved jeg godt, der ikke kommer blomster. Træpæonen har jeg nu plantet dybt, for det skulle jeg. Jeg kan ikke finde Do tell på det link du har sendt, men jeg går på jagt på din blog nu, så finder jeg den nok. Tror du snart jeg må stå på din blog, du står på min :o)
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
  17. Undskyld har røde ører, jeg står der, kan jeg se :o)

    SvarSlet
  18. Ja, hvorfor mon jeg sendte linket til de hvide storkenæb - den side har jeg slet ikke været inde på - hmmm...

    Her er linket http://staudefeen.blogspot.com/2011/06/paeon-man-ia.html

    Ja, træpæonen kan plantes ned til 30 cm.

    Hæ, hæ, ja, du har stået på min blogliste i mange måneder ;-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  19. I øvrigt kan du med sikkerhed se, at der kommer trafik til din blog fra min, da jeg ved, at flere bruger min blogliste til at gå de forskellige blogs igennem ;-) Du kan se trafikken under Status.

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  20. ..... ihh, der blev jeg lige smittet med pæonitis...

    Den der Do-tell har jeg hørt om før, måske hos Frk.Solhat i sommers. Den ser fantastisk ud. I det hele taget har jeg alt for få pæoner (tre stk.alm.hvide), så jeg har mange ønsker.

    Kender godt det lille fif med gaver fra mig-til-mig... Det er også skønne roser, du har fået hjem til matriklen. Held og lykke med det hele, glæder mig til at se masser af blomster til sommer.

    knus

    SvarSlet
  21. Tak for linket Marlene, nu er jeg opdateret på både dine og Pæonekspertens billeder. Jeg fandt også gæsteblogindlægget, det var før jeg fulgte så godt med på bloggene.
    Kh
    Lisbeth
    Hej Ulla
    Ja det er en smitsom sygdom, men heldigvis er den ikke farlig. Du skal nok få det hele at se, så må du også have købt nogle pæoner :o)
    Knus

    SvarSlet
  22. Er tæt på at tænke en tanke om blog-træf på midtsjælland. Jeg er sikker på at hvis de har tid, så viser de gerne rundt. Problemet er at det bør være når det er højsæson. Sidste år var det omkring 19.6. Det er dog for sent for træ-pæoner, så hvis det er dem, vi gerne vil se, så er det tidligere. Og så er der jo både blogtræf på Samsø og i Kolding - måske må det vente et år. Nå, det må vi nok arbejde lidt på....:)

    Nu kalder min seng, kan I sove godt, vi ses en anden dag.

    kh Anne Mette

    SvarSlet
  23. Lyder ellers godt Anne Mette, men vi sover lige et par nætter på det og pludselig er det næste år, så finder vi ud af det til den tid ikk? :o)
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
  24. UPS! Så røg Do Tell lige pludselig på min ønskeliste også :))

    SvarSlet
  25. Tillykke med pakkens indhold. Skønne planter.
    Som altid smukke billeder. Jeg holder nu mest af billederne med hundene på. Det gør billederne " mere levende". Det samme synes jeg om et maleri, hvor der enten er personer eller dyr/fugle på.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  26. Det er godt Lene, den kan hurtigt blive udsolgt :o)
    Den er bare helt utrolig køn.
    Tak Aase, jamen jeg tager billeder af græs med sol på til Hanne og billeder med hundene på til dig. Solop- og nedgange er der flere som gerne vil se :o)
    Sov godt

    SvarSlet
  27. Kære Lisbeth. Flotte billeder. Og sikken nogle skønne pæoner....dem kunne jeg også godt falde for. Har også købt et forkølet eksemplar billigt og den vil ikke rigtig i gang:):)

    Odessey har jeg også købt. Glæder mig til sommer. Hihi den med portoen er den samme selvom man køber flere snupper jeg til næste gang jeg køber. Tænk sig det var slet ikke faldet mig ind:)

    Rigtig god weekend.

    Hilsen Lise Lotte

    SvarSlet
  28. Oh altså, den der Do Tell, den må jeg da eje, hvor er den flot.
    Sikke en lækker julegave du har købt til dig selv:o)
    Annette

    SvarSlet
  29. Hej Lisbeth
    Hvor ser dine nye pæoner og roser vidunderlige ud.
    Glæder mig til at se mere til dem til sommer, hvis du lægger billeder ind af dem på din blog.
    Smukke stemningsbilleder.
    De bedste hilsener
    Kirsten

    SvarSlet
  30. Hej Lise Lotte
    Ja de er skønne de pæoner. Jeg er glad for, at jeg kan give gode fif videre :o) Man kan jo lige så godt fylde kurven, når portoen er den samme :o)
    Hej Anette
    Ja Do Tell er ikke til at stå for. Siden jeg er blevet haveinteresseret, er jeg blevet bedre til at give mig selv julegaver :o)
    Hej Kirsten
    Du kan tro, jeg skal nok lægge billeder på, så I kan følge med i blomstringen :)

    SvarSlet