mandag den 5. december 2011

Stemningsbilleder fra en solopgang

Det har været en kold dag med en smuk solopgang. Heldigvis var det uden noget videre nedbør, det var dejligt, der er rigeligt vand i vores vandhul, da vi har fået over 20 mm i den sidste tid.

Men endnu fungerer det da, som I kan se, men der er ikke langt til kanten mere.
Nu til solopgangen


Mens jeg gik rundt og tog solopgangsbilleder, fandt jeg lige lidt andre smukke ting.
Pletter i luften


Lyngen blomstrer smukt endnu


Et par roser er der også endnu, Eglantyne og Scepter d´isle




Mine græsser, jeg fik taget nogle fine billeder og kunne ikke vælge, så I får dem alle.

Denne her var ikke til at stå for, heller ikke i dag :o) Tibetansk Kirsebær

Disse her plukkede jeg ind forleden dag, de står fint endnu.

Vickie har misforstået et eller andet, derfor spiser den kattemad, den er også lidt katteagtig den race.
Ha´ en god aften

18 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth. Tak for solopgangsbillederne og de fine planter i blomst. Her var der sne i morges og det har sneet lidt ind imellem. Solen kom dog frem lidt over middag, men det er koldt!

    SvarSlet
  2. Hej Lisbeth
    Det er da en dejlig solopgang du har fanget der, og de smukke farver rundt om i haven er også skønne og dejlige at se at der stadig er noget der giver farve :)

    Ja de roser kan virkelig blive ved i år og det er simpelthen skønt at se, jeg var også en tur ude med kameraet i dag og fange roser :)

    Kan du have en skøn aften *<(:)

    SvarSlet
  3. Hej Birgitte
    Selv tak jeg kan slet ikke lade være med at tage dem, jeg synes det var så smukt, og så håber jeg at jeg kan glæde nogen med dem :o)
    Her er det også koldt, men ingen sne, det er ok med mig.
    Hej Annette
    Tak for din kommentar, ja der er heldigvis smukke farver endnu, specielt når solen skinner.
    Har du roser på din side? Jeg må hellere kigge efter :o)
    Også skøn aften til dig.

    SvarSlet
  4. Uuuh, de der græsser er fantastisk flotte i modlys.
    Glæder til mine gror til store buske som dine, men der går nok et par år.
    Anne Marie

    SvarSlet
  5. Dejlige billeder, Lisbeth, dejligt at du er blevet bidt af at fotografere til os :) Det er dejligt, når solen lige titter lidt til os (men stadig ikke nok til mine lysekæder, øv)

    SvarSlet
  6. Hej Anne Marie
    Jeg satte alle fire græsbilleder i for din skyld. Håber snart dine gror til og bliver lige så store som mine. Gad vidst hvor gamle mine er 4-5 år tror jeg.
    Hej Anne Mette
    Jeg kan godt lide at fotografere og sætte billeder ind til alle værdigt trængende havebloggere i denne kolde mørke tid. Min Per lampe lyser fint, siden Bent har ladet den op. Prøv at lade den op så kan den måske, hvis den altså kan det.

    SvarSlet
  7. Årh hvor er jeg vild med dine solopgangsbilleder... der er noget over Samsø :)
    Det er da utroligt så meget vand I har i haven, man må sige at vandhullet gør sit arbejde.
    Supergode billeder af solen i græsset... :)

    SvarSlet
  8. Du har ret Bettina der er noget over Samsø, tak for ros :o)
    Ja jeg er rigtig glad for vandhullet især lige for tiden.

    SvarSlet
  9. Sådan nogle skønne solopgangsbilleder. Når man bor i alm. parcelhus er det jo ikke noget man ser andet end hvis man er på ferie! Hmm og så tidligt står jeg ikke op!

    SvarSlet
  10. Hej Lisbeth. Skønne billeder og sikken nogle flotte græsser. Har først lige opdaget, at græs er smukt. Så de kommer ind i haven lidt efter lidt.

    Skøn hund.... håber snuden kom op igen:):)

    Sender du mig din adresse så jeg kan sende dig dine Dalby valmue frø.

    Mange hilsner Lise Lotte

    SvarSlet
  11. Hej Lise Lotte
    Jeg har sendt mail med adresse til dig, håber jeg, hvis det virker. Ellers sig lige til her, så prøver jeg igen.
    Jo jo hunden har fået snuden op igen :o)
    Ja græsset ser rigtig smukt ud i solen og så er det flot, når det vajer i vinden.
    Mange hilsener
    Lisbeth

    SvarSlet
  12. Hej Lisbeth.
    Flotte billeder du viser - rigtig flot solnedgang.
    Ønsker dig en god tirsdag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlet
  13. Smukke billeder - fantastiske græsbilleder :-)

    Hæ, hæ, dejlig hund :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  14. Fantastiske solopgansbilleder.
    Din hund er nu ikke til at stå for.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  15. Tak Aase, og med hensyn til hunden, så ved den godt selv, at den ikke er til at stå for :o)

    SvarSlet
  16. Hvor er det smukke billeder af både solopgangen og de forskellige planter. Nu har jeg bestemt at jeg vil prøve lyng igen til næste år, for hvor er de smukke i din og andres haver. Er det bare almindelige lyng som man også bruger til krukker, eller findes der 'rigtige' have-staude-lyng?
    Altså, ville jeg kunne plante den ud, som jeg har i en krukke udenfor hoveddøren? :-)
    Fjollede katte-hund, hvor er hun fjollet :-D Men Frostie ville gøre det samme.
    Ja, du kan nok se at jeg har lidt svært med at følge med bloggene lige nu. Sådan vil det nok være i december. Men bare rolig, jeg kigger bagud i indlæggene, så jeg skal nok sørge for ikke at misse nogle :-)

    SvarSlet
  17. HejHanne
    Godt at se dig her igen og vide at du kigger bagud i indlæggene, så du ikke misser noget :o) Der skal jo også være tid til lidt julehygge, selvom vi skal blogge.
    Du kan roligt plante dine almindelige lyng fra krukkerne ud. De første lyng, jeg plantede var helt almindelige lyng, som havde stået i en krukke på højskolen.
    Jeg ved ikke af, at der er noget, der hedder staudelyng. De har sommetider tilbud på planteskolerne med et eller andet antal lyng for 100 kr., det er dem jeg har købt her til sidst.
    Sidste år frøs nogen af dem væk for mig, det kan jo ske.
    Men hvis du alligevel smider dem ud, når du skal have andet i krukkerne, kan du jo lige så godt se, om ikke de kan klare sig i dine bede.

    SvarSlet