torsdag den 22. december 2011

Julehilsen og julepynt

I dag har det været lige så gråt og trist, som det var skønt i går, se bare her.

Kan I forstå, at det er samme motiv som det smukke billede i går. Tænk hvad solen kan gøre, der er ikke noget at sige til, at vi er afhængige af den, især på denne årstid.


Øv hvor vi keder os, mor går bare rundt og støvsuger. Nej hvad finder hun nu på, hun tager billeder af os, lige når vi keder os allermest, suk.

Og af nisserne

Flere nisser

Skønne nissefar, han står på trappereposen

Nisse uden hånd, men han er jo ikke til at undvære alligevel :o)

Gæt hvis motorcykelnissen er, og gæt hvem den unge dame på billedet er. Billedet er fra 1963.

Et kort øjeblik blev det lidt lysere, men det var kun kort. Havkig i baggrunden.

Et billede mere taget fra 1. sal



Og så skal jeg hilse fra Do Tell og Penny Lane og ønske jer allesammen en rigtig glædelig jul. Den ene af mine sønner er kommet hjem i dag, og de to sidste kommer i morgen. Skøøøønt. Så måske holder jeg blogfri :o)

23 kommentarer:

  1. Ser hyggeligt ud med hundene i sofaen, det er som i mit hjem.
    Skøn julehygge.
    Glædelig jul.

    SvarSlet
  2. Det er så godt, at det nu går mod lysere tider igen. for hvor er det trist, når det er mørkt hele dagen.

    Skønt at den ene søn er kommet hjem. Det må blive dejligt, at have dem alle tre hjemme i julen :-) Kan Bent nu huske, hvor han gemte mandlerne ;-?

    Du ønskes også en dejlig og glædelig jul :-)

    SvarSlet
  3. Hej Vibe
    Ja hundene ved hvor de skal være :o)
    Hej Susanne
    Ja det er så dejligt at have dem alle tre. Jeg er også spændt på om Bent kan huske, hvor han har gemt mandlerne :o)
    Tak

    SvarSlet
  4. Dine hunde ligner helt min Frostie. Hun har også siddet og mukket i møblerne de sidste dage, mens jeg har gjort rent. Jeg tror at hundene synes det rengøring er noget pjat, når nu de lige har gjort så hyggeligt beskidt over det hele :-D
    Hvor er det nogle hyggelige nisser I har. Nisser skal der til når der jules :-)
    Jeg håber at du får nogle rigtigt dejlige dage med sønnerne henover julen så jeg synes også at du har fortjent nogle blogfri dage :-) Hvis du altså kan nære dig :-D
    Rigtig Glædelig Jul til dig og dine, hvis vi ikke høres ved inden.
    Knus, Hanne

    SvarSlet
  5. Ja de synes, det er så kedeligt det rengøring.
    Ja nisser skal der til, det er lidt hyggeligt at få dem frem igen. Jeg prøver om jeg kan klare nogle blogfrie dage, det bliver svært, men nok også svært at nå. Vi skal jo nå at hygge og spille.
    Ja god jul til dig og dine.
    Knus :o)

    SvarSlet
  6. Kære Lisbeth

    Du ønskes en rigtig glædelig jul sammen med din familie, som du skal prioritere at forkæle og forkæles af fremfor at sidde og blogge... Det er skønt når drengene kommer hjem - hos os kommer alle tre drenge også hjem, de bor nu ikke så langt væk, men er jo alle flyttet hjemmefra i år.

    Vi ses på bloggen om nogle dage...

    God jul...:)

    kh Ulla

    SvarSlet
  7. Dine hunde er nu søde.
    Hvor har du pyntet smukt op til jul.
    Jeg skal først have mit julepynt frem i morgen. Det bliver så fremme indtil Hellig tre Konger. Gammel skik som jeg har taget med fra barndomshjemmet.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  8. Hej Ulla
    Ja selvfølgelig skal vi nyde vores drenge, inden vi ser os til, er julen forbi og de er væk igen. Så kan vi blogge igen :o)
    Hej Aase
    Vores julepynt kommer ned Nytårsdag, så er det slut med det.

    SvarSlet
  9. Hej Lisbeth
    Du er en flittig blogger og ihvertfald en der gør mig glad! Dine skønne solop-og nedgange, gør det lettere at komme igennem vinteren!
    Tak for det og også en rigtig god jul til dig og dine.

    SvarSlet
  10. Sødeste Lisbeth, kan du nu have en rigtig dejlig jul med familien :-)
    Knus Signe

    SvarSlet
  11. Hej Lisbeth. Tak for kigget. Dejligt med familiehygge. Du og din familie ønskes en rigtig god jul og et godt og lykkebringende nyt(have)år.

    SvarSlet
  12. Kære Lisbeth. Skønne billeder og suk.... igen skulle du lige have den pæon med:):)

    Rigtig glædelig jul til dig og dine kære

    Hilsen
    Lise Lotte

    SvarSlet
  13. Glædelig jul. Ja heldigvis bliver dagene nu længere, det er da glædeligt. Jeg mangler nu sne og hård frost.

    SvarSlet
  14. Nu var vi lige blevet vænnet til alle dine dejlige solbilleder... øv hvor ser det trist ud :o)
    Skønne nissebilleder... især ham nissefar på trappereposen... han er sød :o)

    Ønsker dig en glædelig jul... nyd den sammen med familien :o)

    SvarSlet
  15. Hej Bente
    Jeg er glad for, at jeg kan glæde dig med mine solop-og ned gange. Der skal nok komme flere, når Vorherre sender nogen til Samsø.
    Tak i lige måde Signe.
    Birgitte: Selv tak og i lige måde.
    Lise Lotte: Undskyld men jeg er så vild med den, så jeg måtte lige. Du må bare nyde synet, som jeg gør :o)
    Glædelig jul til dig og dine.
    Hej Anne
    Jeg er nu glad for, at det er udeblevet, har en søn, der skal køre fra Odense til Hou lige nu :o) God jul.
    Bettina: Ja nissefar er rigtig sød, har størrelse som et baby, så det er helt rart at tage ham i armene :o)
    Jeg skal nok sætte flere billeder af solop- og nedgange, så snart jeg ser nogen.
    God jul til dig og dine.

    SvarSlet
  16. Hej Lisbeth
    Hyggelig julestemning hos dig og skønne roser.
    Håber du får en rigtig dejlig jul.
    Mange julehilsener
    Kirsten

    SvarSlet
  17. Hej Kirsten
    Tak for din hilsen. Håber også du får en dejlig jul.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
  18. En rigtig glædelig jul herfra til dig og Bent plus drenge og vuffer.
    Prøvede også at få lidt gjort rent(alle de der poter:o(), men der kom kunder hele tiden.
    Var en tur på plejehjemmet, men svigermor var fra den i dag, så det var træls.
    Vi nyder også det milde vejr og er i fuld gang med forårsarbejdet: Så plante og stikke.Vi skal jo ikke holde jul i år :o).
    Hilsen
    Anne Marie

    SvarSlet
  19. Ja alle de poter, det kan blive til meget skidt. Og fem min. efter rengøringen, så er det galt igen :o)
    Så var der ikke meget ved at besøge svigermor, hvis hun var fra den. Og hun kan vel sagtens ikke huske I har været der alligevel.
    Fint I allerede er i gang med forårsarbejdet.
    Rigtig godt jul til jer og familen her fra Samsø.
    Hilsen
    Lisbeth

    SvarSlet
  20. Sødeste Lisbeth.....det har været en ren fornøjelse at træffe dig og din skønne, skønne have her i blog land. Jeg ser meget frem til året der kommer.

    Glædelig, stille og rolig jul til dig og dine.

    Kæmpe juleknus Dorthe

    SvarSlet
  21. Hej Lisbeth

    Vil gerne ønske dig en rigtig glædelig jul, håber du og dine får nogle skønne juledage.
    Mange hilsner
    Anne-Mette

    SvarSlet
  22. Hej Lisbeth.
    Ønsker dig og dine kære en rigtig glædelig jul.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlet
  23. Hej Lisbeth
    Tak for din information m.h.t mine nylagte løg. Nu kan jeg trygt slappe af .
    Glædelig 1. juledag.
    De bedste hilsener
    Kirsten

    SvarSlet