lørdag den 10. december 2011

En passion og en pakke

Har du en passion, ja mon ikke alle vi havenørder har en passion. Min er bl.a. disse her:





Mine dejlige rhododendron, selvom de ikke er i blomst, er de jo alligevel skønne med deres forskellige blade, endnu skønnere er de, når solen skinner på bladene.
Grunden til, at jeg snakker om passion, er fordi, vi da vi var i byen i aftes netop kom til at tale om passioner. Den ene af pigerne i selskabet er bidt af sport og skal se alle håndboldkampe, så var der jo mig med min havepassion. Men de to andre piger havde ikke nogen passion, som de brændte for. De kunne godt forstå, at det var dejligt at have en passion, men kunne ikke se, der var nogen ting, de sådan havde lyst til at fordybe sig i eller have som passion.
I dag har jeg så tænkt over det, og over hvor heldige vi er, fordi vi har en passion, som vi kan fordybe os i og nyde. Er det ikke skønt? Jeg føler mig i hvert fald meget heldig.
Jeg føler mig også heldig, fordi der i dag kom en pakke til mig, min julegave fra Bent.
Forleden aften sad jeg og kiggede lidt rundt på bloggene, pludselig fik jeg en uimodståelig trang til at eje en bestemt rose, jeg havde undersøgt, at den ikke kunne fås i DK, den var forlængst udsolgt hos www.rosertilhaven.dk, det eneste sted de har den i DK. Jeg var godt nok på venteliste, men det kunne jeg ikke vente på. Så jeg googlede rosen og kom ind på Claus Dalbys side, der var et indlæg, hvor der stod, at han absolut ikke kunne undvære den rose. Det bedste var, at der var en henvisning til Style Roses i England. Jeg har aldrig før turdet købe noget i udlandet og har ingen Visa dankort. Derfor kom Bent ind i billedet, det har han nemlig. Så han hjalp mig og vi bestilte sammen to roser i England. Det var ganske nemt og roserne er nu modtaget.


Billedet er lånt fra Rosertilhaven og fra CD´s side

Pakken kom i dag, 200 kr. incl. forsendelse, jeg synes, det er mageløst, det er ikke dyrere end at få sendt noget med Postdanmark. Jeg skal nok selv have mig et visa-dankort :o)

Så er den plantet

Og græsset mit yndlingsmotiv lige for tiden.

Der blev lige en anelse solnedgang, det får I med.
Fortsat god aften

23 kommentarer:

  1. Det bliver spændende at se dine roser til næste år, jeg har gået og tumlet med lidt planer om et nyt rosenbed til næste år:) Anne Gine

    SvarSlet
  2. Tillykke med din ny Rose.
    Flot solnedgang.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  3. Ja, havepassionen er en herlig ting at have i sit liv. Min Bent siger at han altid kan se når jeg haveblogger for så smiler jeg over hele hovedet uden at jeg selv er klar over det.
    p.s. hvad er der lige med os havebloggerkvinder og så mænd der hedder Bent :o)

    SvarSlet
  4. Åh ja....passion. Min er også min have, men måske især roser...som er blevet mere og mere. Jeg var så heldig og få fat i 2 af de roser som du lige har fået fra England. Og jeg glæder mig også helt vildt til at dem til sommer..:)

    Og så er der på det sidste også fået sneget sig lidt græsser ind i haven. Det har jeg ellers aldrig været så glad for, men det er jeg nu. Åhh hvor er de også smukke.

    Ja jeg kunne nok blive ved.

    Jeg ville gerne have den opstammede rose som CD også viser på sin hjemmeside, men troede det var vanvittigt dyrt og få dem fra England.

    Mange hilsner
    Lise Lotte

    SvarSlet
  5. Når man er passioneret havemenneske er et visa/dankort uundværligt; for leveringen fra England er ofte billigere end Postdanmark, og udvalget er selvfølgelig også meget større.

    SvarSlet
  6. Har heller ikke haft Visakort før, så alle mine havebøger er købt i udlandet på Per's kort som jule-eller fødselsdagsgave :o).
    Har til gode at prøve planter fra England. Kender ikke rigtig planteskolerne derovre.
    Min passion for planter kan godt gå over til næsten at blive en mani:-).
    Så må Per slå en klo i mig og rette mig ind, så jeg kan finde fokus igen.
    Lige nu savler jeg over dine græsfotos.
    Hyg jer.
    Anne Marie

    SvarSlet
  7. Hej Anne Gine
    Ja det bliver spændende også at se, hvilke roser du skal have i dit nye rosenbed til næste år :o)
    Tak skal du have Aase.

    Hej Berit
    Jeg sidder også ofte og smiler over hele hovedet, når jeg læser på bloggen, også efter at jeg så, at du også har en Bent :o)
    De mennesker, jeg var sammen med i aftes, har jeg kendt i snart 30 år, men jeg føler, at jeg kender jer bloggere bedre, skønt jeg aldrig har set jer, men vi har heldigvis en masse til fælles :o)
    Hej Lise Lotte
    Ja roser og græsser er også skønne. Du kan roligt bestille fra England lader det til.
    Hej Marie
    Tak for din kommentar om visa/dankort og Postdanmark, rart at høre fra en som har erfaring med det.
    Hej Anne Marie
    Bare der er dækning på mændenes visa kort, så er det helt fint :o)
    Jeg vil gerne tro at din passion kan blive til en mani, nu kender jeg dig jo lidt, men jeg har da bemærket, at Per også godt kan være med til at købe planter.
    Jeg er også blevet mere vild med mine græsser siden jeg er begyndt at blogge og ikke mindst fotografere. Jeg har fået øjnene op for noget nyt i min have :o)

    Tak til jer alle for kommentarer til passion, det var rigtig dejligt.

    SvarSlet
  8. Jeg har også forelsket mig i disse roser - de er fantastiske!
    At være havepassioneret kan nogle gange føles som narkomani - man skal have sit daglige havefix :) Men hvor er det skønt at brænde for noget.

    SvarSlet
  9. Hej Lene
    Ja hvis den er lige så smuk i virkeligheden, så er det noget af et fund, og det er den forhåbentlig.
    Ja det er skønt at brænde for noget. Når Ida og jeg har været på plantetur, plejer vi at sige, at vi er helt høje, og at det er meget bedre en hash og alkohol :o) og så er det trods alt billigere.

    SvarSlet
  10. Hej Lisbeth.
    Flotte billeder.
    Smuk, smuk rose du har fået af Bent.
    Ønsker dig en god 3. søndag i advent.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlet
  11. Hej Lisbeth

    Det ser ud til at blive nogle smukke roser.
    Jeg glæder mig til at se, hvordan de udvikler sig til forår/sommer, hvis du da lægger billeder ind af dem på din blog.
    Dejligt at vide, at det ikke er så besværligt at bestille varer fra udlandet.
    De bedste hilsener
    Kirsten

    SvarSlet
  12. Det er da også en skøøn rose du der har jagtet efter - så fin og sart rosa med de smukke gule støvdragere, den ser så naturlig ud - lige i øjet :o) Tillykke med julegave.

    Passion er en dejlig gave eller egenskab, tror jeg ville føle mig fattig hvis ikke jeg havde min passion for have. At have opdaget dette haveblogsfælleskab er også meget berigende :o)

    Kh Helle

    PS Tak for hjælpen omkring min Myrtekrukke

    SvarSlet
  13. Hej Lisbeth,
    Dine rhododendroner ser fine grønne ud. Faktisk er der blomster i en af mine lige nu grundet det milde vejr her i Nordsjælland. Vi har ikke haft sne, som hos andre derude i landet.
    Din Bent forstår da til fulde at være med på at finde gaver, der er sjældne.
    Glæder mig til at se den i dit blomster hav af roser. God søndag

    SvarSlet
  14. Hej Lisbeth, der er ikke noget som passioner... jeg tror nu nok, at jeg har flere...

    Skøn rose og dejligt med en positiv oplevelse at bestillingen fra England.

    Jeg har ikke nærlæst alle kommentarerne - så tilgiv hvis jeg burde have set navnet på rosen - men hvad er det for én?

    God søndag.

    Ulla

    SvarSlet
  15. Passsion skal der til Lisbeth ;0) Tillykke med dine nye roser......webhandel er fantastisk og super let når først man får begyndt ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  16. Hej Hanne Bente
    Ja det er en skøn rose. Også god 3. søndag i advent til dig :o)
    Hej Kirsten Miran
    I skal nok få dem at se, når de begynder at blomstre, jeg kan nok slet ikke lade være med at tage billeder og sætte på bloggen.
    Hej Helle
    Passion ja det er dejligt, jeg er glad for, at min passion er for haven og at vi alle fandt ind i blogger fællesskabet.
    Hej Anne
    Det var godt nok et sjovt tidspunkt din rhododendron blomstrer. Sætter du et billede på din blog. Jeg er også glad for, at Bent forstod et vink med en vognstang ;O)
    Hej Ulla
    Ja man kan godt have flere passioner, men haven er den største hos mig og så er der rigtig mange forskellige planter, jeg har passion for :o) Rosen hedder Odyssey. Der er flere af vores medbloggere som har den.
    Hej Dorthe
    Tak skal du have, ja det er dejligt at have en passion. Jeg har handlet meget på nettet, men aldrig før i udlandet, så fik jeg også prøvet det, det har jeg ikke fortrudt :o)
    Knus

    SvarSlet
  17. Ja, jeg smilede ikke kun, jeg grinede ligefrem, da jeg læste at du skulle have dig et visa kort så du kan handle i udlandet :-D
    Det går da aldrig godt, Lisbeth.
    Det er skønne roser. Og nu er jeg så også lige fristet når du siger at de kun koster 200,- med forsendelse. Men det må blive en anden gang ;-)
    Ja, passioner er livet salt og sukker :-) Jeg har flere, men haven er nu nok den største. Jeg kender også flere som misunder mig evnen til at gå så meget op i mine interesser.
    Bortset fra vores visakort, så tror jeg vi skal betragte vores 'passion' som en stor gave :-)

    SvarSlet
  18. Hej Hanne
    Det kan godt være, det bliver for farligt at få et visa-dankort :o)
    Jeg kan godt forstå, du blev fristet af de roser, tænk incl. forsendelse 200 kr. Nu må jeg så sige, at jeg var så heldig, at det var nogle af de billigste roser, de havde, det var jo meget heldigt, især for Bent :o)
    Det er rigtig dejligt at kunne gå så meget op i sine interesser, det vil jeg nødigt undvære, og jeg synes bestemt også det er en gave.

    SvarSlet
  19. Godt emne du bringer på banen. At have en passion er vigtigt for mig - at følge med strømmen og bare lade stå til, kan godt irritere mig, hvis jeg skal være helt ærlig.

    Jeg tiltrækkes altid af personer, der er lidenskabelige og har en begejstring og interesse for whatever - ligemeget hvad det er.

    Jeg har mange passioner, når det gælder haven ;-) Og gribes jeg af en interesse, begejstres jeg meget let og fordyber mig 100% i det emne.

    Ja, at bestille fra England er nemt. Jeg har købt alt muligt fra England i i hvert fald 10 år nu. De har MEGET lave portopriser til udlandet - Postdanmark burde skamme sig, og udlændinge kan slet ikke forstå, at de skal betale så meget i porto, når de skal have sendt planter fra Danmark (jeg sender jo også til udlandet).......

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  20. Hej Marlene
    Jeg tror ikke, det har været vigtigt for mig før at have en passion, men hvor er jeg dog glad for at jeg har fået en, den ville jeg nødigt undvære.
    Ja det må ikke være nemt at skulle sende planter til udlandet med de postdanmark priser, men de er nu også nogen hundehoveder :o)så længe de næsten har monopol bliver det desværre ikke bedre.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
  21. Hej. Passion skal der til. Jeg har også flere, men haven er én af de største. Jeg føler mig også utrolig heldig, at jeg er i stand til at fordybe mig og sætte mig ind i tingene, så jeg får viden og engagement. Jeg tror, der er mange, der har meget travlt i hverdagen og glemmer lidt sig selv. Medmennesker, der også har en passion er meget berigende venskab og meget inspirerende og de to ting har jeg oplevet her i blogland ret mange gange efterhånden. Hver dag når jeg er hjemme glæder jeg mig altid til at se, hvad der er sket i haverne i blogland og så er det så hyggeligt at vi kommunikerer med hinanden. Jeg grinede også lidt over, at du nu skal have visa dankort for at handle i udlandet, det er farligt for det er alt for nemt!

    SvarSlet
  22. Hej Birgitte
    Ja det er en gave at kunne fordybe sig og at have en passion.
    Det er rigtig hyggeligt at kommunikere med hinanden her på bloggene. Jeg skal nok passe på, hvis jeg får et visa dankort, men jeg plejer at have styr på mit dankort, så mon ikke også jeg kan styre det, selvom det bliver et visa dankort ;o)

    SvarSlet
  23. Nej, det er det. GLS vinder dog stort frem, og der er flere småfirmaer, der har åbnet, men så længe man har med planter at gøre, skal man altså være 100% sikker på, at de kommer frem i løbet af en dag eller to, og derfor tør jeg pt. ikke skifte.

    Kh. Marlene

    SvarSlet