tirsdag den 6. december 2011

Havebloggertræf 19. maj 2012

Har du lyst til at komme til Samsø og se min have, så sæt allerede nu kryds i kalenderen.
Haven vil på det tidspunkt bugne af blomstrende rhododendron. Snyd ikke dig selv for den oplevelse, jeg har 187 rhododendron og derfor rigtig mange i blomst.
Færgetiderne er nu fastlagt, afgang fra Kalundborg  9.35 og retur 16.45 Afgang fra Hou kl. 9.30 og retur kl. 15.45 eller kl. 18.15.

Fra Hou i Jylland tager turen kun en time og koster 814.- kr. t/r incl 4 passagerer
Det er fint, hvis man fra Jylland kan fylde en enkelt bil op med 4 passagerer plus fører, så er der en bil med til planterne ;o) og hvis der er 5 i bilen er det ikke dyrere end for gående passagerer.
Desværre er det ikke sådan for sjællændere, da koster en bil med fører 642,- kr. t/r plus 224 kr. pr. stk t/r for passagerer i bilen eller gående.
Man kan medbringe sin madpakke, eller jeg kan bestille mad til os hos min tidligere kollega Steen Soelberg. Mere om det, når vi kommer tættere på dagen.
Hvis I har lyst til at tilbringe et par dage herovre og evt. vil have mand/kone med, arrangerer jeg gerne overnatning på hotel/kro eller bed & breakfast.
Jeg glæder mig til at se så mange som muligt til en hyggelig dag med forhåbentlig masser af solskin. Det er bestilt, så må vi se, om jeg har de rette forbindelser :o)


45 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth
    Sikke et spændende tiltag. Det kunne godt friste mig.
    Må lige tjekke kalenderen, når vi kommer ind i det nye år.
    De bedste hilsener
    Kirsten

    SvarSlet
  2. Hej Kirsten
    Du skal være så velkommen, håber du har plads i kalenderen.
    Lisbeth :o)

    SvarSlet
  3. Hej Lisbeth. Jeg har sat kryds i kalenderen og skal nok finde ud af transporten på en eller anden måde. Jeg synes, det er så spændende og jeg har aldrig været på Samsø før!

    SvarSlet
  4. Hvor skønt, at du arrangerer sådan noget - det er dejligt at tænke på :-)

    Alle vore weekender i specielt maj, men også generelt i foråret, er optaget pga. plantemarkeder, så vi/jeg kan desværre ikke deltage. Det lyder ellers til at blive hyggeligt :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  5. Hej Birgitte
    Det lyder rigtig godt, glæder mig til at hilse på dig.
    Hej Marlene
    Ja det er ærgerligt du ikke kan komme, men det er jo på den tid af året, du skal sælge dine stauder. Det forstår jeg godt, men du ved du kan altid komme forbi, hvis du er på øen.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
  6. Hej Lisbeth.
    Det lyder jo super hyggeligt, jeg har iøvrigt heller aldrig været på Samsø og vil meget gerne se din fine have. Men jeg vender lige tilbage med endeligt svar ikk'?
    Tak fordi du altid er så flink til at kommentere hos mig.
    Kh Lone

    SvarSlet
  7. Hej Lone
    Du er velkommen,hvis du har mulighed for det, svaret kan sagtens vente, men det er nødvendigt at få en dato på, så havefolk har mulighed for at sætte kryds i kalenderen :o)
    Selv tak Lone, håber at få mulighed for at hilse på dig d. 19.5.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
  8. Hej Lisbeth, jeg har jo tidligere nævnt at jeg kommer :) Og det gør jeg - men jeg vender senere tilbage med om det blot bliver mig alene eller om min"Bent" kommer med og vi så laver en overnatning. Fint at du tilbyder at hjælpe med at arrangere dette også, finder du en god rabat??

    Vi mailes.
    knus Ulla

    SvarSlet
  9. Ja, jeg vil jo rigtigt gerne komme og se din skønne have, og jeg har heller aldrig været på Samsø før.
    Men som sagt har vi en stor konfirmation den 17. Og mit helbred kan ikke altid holde til to 'store' ting i løbet af så få dage, så jeg kan ikke love det.
    Hvis jeg kan finde kørelejlighed med nogle andre, så jeg ikke skal køre, så kan det måske lade sig gøre, for så kan jeg 'hvile' undervejs.
    Det er så irriterende at det skal være sådan, men det kan jeg jo desværre ikke lave om på.
    Jeg har datoen i baghovedet allerede, og så må vi se når vi kommer nærmere, om der er andre som kører i bil herfra København.

    SvarSlet
  10. Uhhhh... jeg bliver NØDT til at komme!! Har checket at det er friweek-end og så vidt vides ingen konfirmationer i sigte!! ;o) Forsøger at overtale manden til at vi skal på kæreste week-end på Samsø som vi heller aldrig har set, meeeen han syntes vist der bliver for meget plantesnak for en handyman ;o) Så må fru friis jo selv afsted ud over prærien til den lysegrønne ø. Jeg glææææææææææææææder mig :o)))))))

    SvarSlet
  11. Ulla: Dejligt at du vil komme, det regnede jeg også med :o)
    Så må vi se om din "Bent" er lige så kedelig som fru Friis´s Bent.
    Jeg skal se, hvad jeg kan gøre med rabat, det kommer jo an på, hvor mange der kommer. Skal det være B&B eller kro, hotel?
    Hanne: Det er et must, at du kommer, vi kan slet ikke undvære dig. Der må være nogen, som kører i bil til Kalundborg, som du kan køre med. Du kan hvile på færgen, hvis du kan lade være med at snakke have med de andre så længe:o) Du kunne jo også invitere manden med, så kan han køre, vi skal nok finde på noget mandfolkene kan tage sig til herovre.
    Fru Friis:Selvfølgelig er du nødt til at komme. Hils manden og sig, at han er kedelig, når han ikke vil på kæresteweekend på Samsø med dig, han ved ikke,hvad han går glip af.
    Få hundrede meter fra mig er der et Austin museum med masser af gamle biler, kan det ikke friste nogle mænd? Vi har også en golfbane lige i nærheden, hvis vi har nogle golfspillende mænd.

    SvarSlet
  12. Bardzo to miłe, ale z Polski to trochę daleko :-(. Pozdrawiam

    SvarSlet
  13. Hej Giga
    Tak to jest trochę daleko, gdy żyjesz w Polska, ale serdecznie zapraszamy: o) Mamy dużo Polaków na wyspie.

    SvarSlet
  14. Tak for invitationen det lyder virkelig hyggeligt og jeg sætter et kryds i kalenderen, men har svært ved at lægge mig fast på det lige nu. Jeg har aldrig været på Samsø så det ville være en kærkommen lejlighed til at opleve øen og så vil det være superskægt med blogtræf.
    Jeg så at du har tilmeldt dig havefestival - jeg har tænkt at jeg også vil tilmelde min have bare i et par af dagene, det kunne være sjovt at prøve.

    SvarSlet
  15. Hej Lisbeth
    Selv tak, fint at du sætter kryds, men jeg kan godt forstå at det er svært at lægge fast på noget nu.
    I hvert fald en oplagt mulighed for at se Samsø ja og bloggertræf er næsten ikke til at gå glip af vel ;o)
    God idé at melde dig til åben have, det er sjovt og hyggeligt, og du får garanteret mange besøgende, det er meget nemmere hos jer at få folk til at komme.

    SvarSlet
  16. Åh... Fru Friis, nu må du overtale din mand til at komme på kæresteweekend med dig - jeg er helt sikker på at min mand også kommer, så der er sikkert flere mænd, som kunne mødes over en kop øl eller se på de gamle Austin biler, som Lisbeth nævner...

    Ulla

    SvarSlet
  17. Hej Lisbeth,

    Jeg satser meget på at jeg kan komme. Vil spørge min søster på Sjælland om hun ikke har lyst til at tage med.

    Gitte

    SvarSlet
  18. Hej Gitte
    Det lyder godt, at du vil komme, og din søster kan også roligt tage med, så kan I mødes på midten :o)

    SvarSlet
  19. Hvor er det sødt af dig, at invitere os havenørder. Jeg ville meget gerne se din have, men jeg kan desværre ikke den weekend.

    SvarSlet
  20. Hej Gitte H
    Det er da en skam du ikke kan den weekend. Hvis du kommer til Samsø, er du altid velkommen til at kigge forbi :o)

    SvarSlet
  21. Hej Lisbeth,

    Ja, det er en skam. Mange tak for tilbudet, jeg vil helt sikkert komme forbi, når jeg kommer til Samsø :-)

    SvarSlet
  22. Det ser ud til at blive en fantastisk dag Lisbeth. Ville ønske at jeg ikke bliver så utroligt dårlig når jeg sejler. Æv....

    hej fra Eva

    SvarSlet
  23. Hej Eva
    Ja det er da ikke sjovt, bliver du også dårlig i stille vejr? For du kan da vente med at tage beslutningen til vi har set vejrudsigten sådan et par dage før.
    Så ved jeg jo, at du måske melder til i sidste øjeblik. Jeg er heller ikke vild med at sejle og nu har jeg boet her i snart 37 år. Jeg bryder mig ikke om at skulle af sted, hvis det blæser ret meget.
    Nå men du kan tænke over det.
    Hej

    SvarSlet
  24. Jeg har en datter der har fødselsdag i slutn. af maj, så hvis hun ikke vælger denne week-end, så kommer vi to. John vil også med. Så er der to handymænd.
    Vi vil glæde os til en gensyn med Samsø og at se din flotte have.

    SvarSlet
  25. Hej Bente
    Ja men så håber vi, at din datter venter til weekenden efter med at holde fødselsdag :o) Fint at din mand også vil med.
    Jeg håber på, at der er nogen, som har mod på at tage bilen med og fylde op med passagerer, så bliver det nemlig ikke dyrere end at gå om bord. Desuden er der den fordel, at man kan have planter i bilen både den ene og den anden vej. Sådan lidt bytteplanter :o)
    Glæder mig også til at se jer.

    SvarSlet
  26. Men hvis vi er så heldige at komme, vil vi tage en overnatning, så jeg vender tilbage. Så hvis vi skal have nogen med i bilen, vil det jo også kræve, at de også overnatter.

    SvarSlet
  27. Hej Bente
    Ja det er da klart, flere har jo tænkt på overnatning, hvis de kan få manden med. Men det kan jo være, der er andre, som kan tænkes at ville tage en bil med. Det håber vi :o)

    SvarSlet
  28. Kæresteweek-end og blogtræf på Samsø, det kunne eller godt friste mig! Jeg har aldrig været derovre. Men jeg holder spindetræf den 20. maj, så den går desværre ikke. Håber I får en god dag - jeg skal nok sende lidt ekstra solskin her fra solskinsøen ;)

    Hjerteligst

    SvarSlet
  29. Hej Zep
    Synd du ikke kan komme med d. 19.5. men du er velkommen en anden gang, hvis du vil komme hele den lange vej fra solskinsøen. Vi tager gerne i mod lidt ekstra solskin fra jer også den dag :o)

    SvarSlet
  30. Hej Lisbeth.

    Sikke et godt initiativ og tak for invitationen. Det frister for alvor, så jeg vil lige undersøge, om jeg holder fri den weekend. Jeg har været på Samsø et par gange før og øen er altid et besøg værd. Jeg mødte desuden 3 "have-damer" fra Samsø-museum, da jeg var frøsamlekursus - og kunne da godt tænke mig, at se den have også.

    Bedste hilsner fra Mette

    SvarSlet
  31. Hej Mette
    Sjovt træf, jeg sad lige og læste om mistbænke på din blog :o)
    Håber du har mulighed for at komme med og har fri, jeg har slet ikke tænkt på, at museumshaven også kunne være et besøg værd den dag. Var det Ingrid Nolde, der var med på frøsamlekursus?
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
  32. Jeg ville være meget interesseret, hvis det altså ikke var fordi, at jeg skal til Chelsea flowershow et par dage efter.

    Håber en anden chance opstår.

    SvarSlet
  33. Hej igen Hane i Tilst
    Det er jo en skam ,at du ikke kan komme med d. 19.5., men du er velkommen en anden gang. Jeg kan dog ikke love dig, at der bliver havebloggertræf igen på Samsø, det er ikke sikkert folk gider komme en gang til, men hvis de gør, er de velkomne. Jeg har åben have hele sommeren, så hvis man ringer i forvejen, kan vi altid aftale et tidspunkt.

    SvarSlet
  34. Det kunne jo være endnu en god undskyldning for at besøge den skønne ø!

    Glædelig onsdag.
    Kirsten

    SvarSlet
  35. Hej Kirsten
    Du skal være velkommen med eller uden undskyldning :o)bare du siger til lidt før.

    SvarSlet
  36. Hm.. det kunne være en spændende arrangement. Kender du nogen hvem vil besøge dig og din have og vil rejse fra Trekanten område eller Sønderjylland? Måske jeg kunne komme sammen med nogen fordi jeg selv har ingen bil.

    SvarSlet
  37. Hej Vilmantas
    Fru Friis tager af sted fra Kolding, så det kan måske være en mulighed.
    Du er i hvert fald velkommen.

    SvarSlet
  38. Åh ja det ku være spændende. Vil straks kontakte fru Friis..
    VH
    Lena fra Håstrup

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lena
      Hyggeligt hvis du kan komme med herover. Jo flere jo bedre :o)

      Slet
  39. Hej Lisbeth
    Hvor fantastisk og så lige i Kristi himmelfart. Der er jeg altid på Samsø i mit sommerhus.
    Vi kommmer !!
    Og glæder os meget.
    Mange knus Maria Nøhr

    SvarSlet
  40. Hej Maria
    Ja men du/I er da også velkommen, hvor har du sommerhus?
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. På sælvigvejen. Mine bedsteforældre købte de i 1947. Det ligger mellem de 2 veje til Toftebjerg. Før Campingpladsen (o, Ud til vandet. Min mor har malet det rødt, det har givet anledning til megen snak på øen, da de jo har været gult altid. he he...

      Slet
    2. Hej Maria
      Ja man skal ikke sådan gå hen og give sit hus en anden farve, så kommer man i folkemunde :o)
      Jeg vil gerne bede dig om at komme enten før eller efter d. 19.5. Den dag vil jeg nemlig gerne have tid til at snakke med vennerne, som jeg blogger med. Du er meget velkommen torsdag, fredag eller søndag, men ring lige til mig i forvejen eller skriv til mig her.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  41. Hej Lisbeth...
    Tak for invitationen til blog træf hos dig...
    Det falder desværre sammen med en familie fest.
    Men sikke en gæstfrihed, jeg håber for dig og dine gæster at det bliver en super dejlig dag. Og jeg vil glæde mig til at se billeder på din blog...
    Knuz Pernille / fru.leger

    SvarSlet