søndag den 18. december 2011

Vil du med på en morgentur på Samsø

Flot morgen med smuk solopgang, så jeg tog kameraet med, så mine medbloggere kan nyde den smukke udsigt, der er på min morgentur. Til hverdag går jeg klokken 7.00, så der kan jeg ikke tage billeder, men søndag går det lidt bedre og i dag var det smukt og koldt med let rim i græsset.



Hvis noget ser lidt skævt ud, er det fordi, det er svært at gå med to hunde og snakke i mobiltelefon og fotografere solopgang. Min mor ringede ligesom solen kom til syne :O) Det skal lige siges, at jeg har hundene bundet til en snor om livet, så jeg har hænderne frie, hvis de så ikke rykker i snoren, ja så går det helt fint ;o)

På min tur er der udsigt til golfbanen og havet

Og til vindmøller
Og til naturen :o)
I går var jeg ovenpå og fik øje på min have ud af vinduet, så det kom der også lidt billeder ud af, måske kan det give et lille indtryk af haven.


Så kan man se det hele lidt fra oven :o)

Solen skinnede i græsset

Til slut denne fine lupinknop, den er ovenpå frøstanden af lupinen, jeg synes det er utroligt.
Fortsat god aften.

20 kommentarer:

  1. Obie strony, tzn. Ty i pieski były zadowolone ze spaceru. Ty zrobiłaś piękne zdjęcia wschodu słońca, a pieski się wybiegały.W ogródku nie jest szaro , bo jest jeszcze zielona trawa.Łubin ładnie wygląda, ale zmarzł :-(. Pozdrawiam

    Begge parter, dvs du og drengene var glade for at gå. Du gjorde en smuk solopgang fotos og hunde er wybiegały.W haven er ikke gråt, fordi det stadig er grønt trawa.Łubin ser godt ud, men det frøs :-(. Yours

    SvarSlet
  2. Jamen hvad skal man dog sige til dine skønne skønne billeder... det er helt vildt :)
    Sådanne solopgange ser jeg sjældent her hos mig...
    Sjovt at se sin have lidt ovenfra... det kan jeg desværre ikke :)

    SvarSlet
  3. Sikken en skøn morgentur vi der kom med på.

    Jeg ser tydeligt for mig hvordan du traver derudaf med hundene om livet samt gang i mobil og fotografering...du spilder sandelig ikke tiden ;o)

    SvarSlet
  4. Tak Giga :o)
    Synd du ikke oplever det hos dig Bettina og at du ikke kan se haven ovenfra, det er faktisk meget sjovt at se den sådan lidt fra oven :o)
    Tak Fru Friis
    Det har uden tvivl set sjovt ud, heldigvis var der så vidt vides ingen tilskuere. Men det står dig frit for at danne dine egne billeder, så du kan få et godt grin :o)
    Jeg er nødt til at udnytte tiden, kan ikke nænne at sige til min mor, at jeg ikke har tid, tja og solen, den står op, når den står op :o) venter ikke på jeg har tid.

    SvarSlet
  5. Hej Lisbeth,
    Sikke flotte morgenbilleder. Det må have været et flot skue.
    Lupiner er dejlige og har også et par her i haven. Har du set den lilje Claus Dalby viste på et indlæg i går? God uge til dig.

    SvarSlet
  6. Tak Anne
    Ja det var et flot skue. Ja jeg så godt den lilje, CD viste igår, den var meget smuk.
    Også god uge til dig :o)

    SvarSlet
  7. Tak for den dejlige morgentur. Det oplever jeg jo ikke så tit ;-)
    Det er da helt vildt så grønt græsset er hos jer på Samsø. Jeg elsker også at se min have fra oven. Vi har jo kun en hævet stueetage. Men jeg kan også godt finde på at klatre op på en stige og tage billeder :-D
    Det var dog en sej lupin, sådan at folde sine blade ud på denne årstid.
    Jeg kan godt forstå at du ikke nænner at sige til din mor, at du ikke har tid. Det ville jeg heller ikke nænne :-)

    SvarSlet
  8. Hej Hanne
    Selv tak, derfor tog jeg billeder, sådan noget ser man jo ikke inde i byen, så jeg deler gerne med jer. Jeg kan godt se, at du har været oppe og tage nogle af dine billeder, hvad gør vi ikke for at de andre kan få en forståelse af ens have :o)
    Jeg synes også, det er en sej lupin. Tak fordi, du giver mig ret i det med min mor, det er jeg glad for :o)

    SvarSlet
  9. Dejlige fotos med morgenrøden.
    Ja, det er da utroligt grønt græs, men godt at se med de lange skygger, der snart begynder at kortnes(nyt ord?):-)
    Elefantgræsset får man sådan en lyst til at mærke på,så bløde ser de ud.
    Godt din mor kan ringe. Min svigermor kan ikke længere finde ud af en tlf.
    Per's fotos af mig er altid med en mobil for øret. Han påstår, at sådan ser jeg ud, når jeg arbejder!!
    En ting man ikke kan med den mobil i øret er, at køre trillebør. Har prøvet!!
    Hyg jer
    Anne Marie

    SvarSlet
  10. Det er jo en hel fantastisk morgen du og hundene tager hver morgen ,smukke smukke billeder, tak fordi du tog dine med bloggere med på din søndagstur ...

    SvarSlet
  11. Hej Anne Marie
    Ja det bliver dejligt, når skyggerne kortnes :o) fedt ord.
    Sjovt nok mærker jeg aldrig på elefantgræsset, det må jeg prøve i morgen.
    Jeg snakker med min mor 2 gange om dagen, hun ringer selv op, godt mobilen er opfundet, selv om man ikke kan køre trillebør med sådan en i hånden. Man kan heller ikke bruge et hakkejern :o)
    Har du nogen sinde kigget på denne side? http://www.peterhansens-have.dk/billeder_fra_haven.php?galleri=andre_planter
    Der er mange dejlige planter.

    Mig &amp, ipsen
    Selv tak, dejligt jeg kan glæde nogen med mine billeder.

    SvarSlet
  12. Tak for turen.Det var meget smukt.

    ;)

    SvarSlet
  13. Altid fine billeder af en skøn solopgang. Men næste gang må vi altså have et billede af dig med to hunde om bundet til maven og en mobil i den ene hånd og et kamera i det anden! ha ha - det var det billede der fæstnede sig på min nethinde!

    SvarSlet
  14. Selv Tak Eva
    Hej Bente
    Ja det kunne være sjovt at se, men jeg kan nok ikke lige tage et billede af mig selv også, det kan være svært nok endda :o)

    SvarSlet
  15. Nu har jeg helt god samvittighed - sådan at have været ude på en morgentravetur ;o)
    Smuk smuk solopgang.
    God idé med et billede af haven, sådan lidt fra oven - dfet giver et fint overblik over indretningen af alle dine bede.

    SvarSlet
  16. Hej Lisbeth. Tusinde tak for de smukke billeder. Det kan man da kalde og multitaske. Hunde om livet, mobiltelefon og så smukke billeder til os.Hihi kan se det for mig.

    Mange hilsner herfra
    Lise Lotte

    SvarSlet
  17. Så smuk solopgang findes da hvis kun på Samsø.
    Gode billeder.
    Tak for rundvisningen.

    SvarSlet
  18. Hej Helle
    Godt du kan få god samvittighed af min gåtur :o)
    Hej Lise Lotte
    Selv tak
    Ja det må være multitasking
    Hej Aase
    Selv tak, du er nu da også med når det gælder sol-op og nedgange. Det er bare med at være der på det rigtige tidspunkt :o)

    SvarSlet
  19. Hej
    Ja, det med hakkejernet og een hånd duer ikke,derfor bruger jeg skuffejern. Det går fint sammen med mobilen :o)
    Ja, jeg har flere gange været inde på hans hjemmeside, men savner navne på plantebillederne og hvilke planter,der sælges.
    Håber I kan holde varmen.
    Anne Marie

    SvarSlet
  20. Hej Anne Marie
    Der mangler vist et svar her. Jeg kan ikke holde til at bruge skuffejern, så jeg må holde pause, mens jeg snakker i mobil.
    Du har ret, der mangler navne på hjemmesiden, men hvor er der mange smukke billeder.
    Det går fint med at holde varmen, når man har brændeovnen lige bag ved sig :o)

    SvarSlet