søndag den 11. december 2011

Solopgang og måneskin

Dagen startede smukt med den fineste solopgang på den ene side af huset.



På den anden side af huset så det sådan ud:

Det var lidt sejt, synes jeg.
Det var dejligt vejr i formiddag, så jeg nåede lidt rundt med hakkejernet, det var skønt. Til middag blev det hundekoldt, så jeg fortrak til stuen.


Den sidste lille geranie i haven


Fuglene har det også godt hos os



Igen skinnede solen i græsset, så jeg MÅTTE jo have et billede igen.

Denne lyng har en dejlig frisk grøn farve.

Lige en spejling

Sådan ser ørkenbedet ud om vinteren
Nu kommer det bedste af de hele, se lige her

Foråret kommer i rask fart lige om hjørnet.

Disse roser blev plukket ind i torsdag, de står så fint endnu. Det er to Winchester Cathedral, en Gertrud Jerkyll og en Scepter d´isle. De dufter endnu.
Fortsat god aften.

17 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth. Dejlige solopgangsbilleder. Dit ørkenbed ser også smukt ud lige nu! Det er da utroligt, at du kan have roser fra haven inde her i december!

    SvarSlet
  2. Hej Birgitte
    Der var du hurtig :o) Ja tænk roser med duft i december, det er fantastisk.

    SvarSlet
  3. Flotte billeder af solopgangen :-)

    Dit ørkenbed er rigtig smukt her i december.

    Jeg nåede desværre slet ikke rundt i min have denne weekend. I går havde jeg travlt med alle mulige almindelige gøremål, og i dag havde vi gæster til frokost - det var så den weekend ;-)

    SvarSlet
  4. Tak Vivi :o)
    Sådan en weekend kan hurtigt gå, når man skal have gæster også. Håber du har fri mellem jul og nytår.

    SvarSlet
  5. Ej for en smuk solopgang.
    Og skønne roser i din vase :) Jeg kan nu også rigtigt godt lide dit græs, det står smukt nu.

    Ja, det har været køligt, men det var da dejligt i formiddags, vi løb en tur, og det var så skønt at det var holdt op med at blæse.

    SvarSlet
  6. Ja solopgangen var rigtig skøn og mine græsser er ikke til at stå for, når solen skinner i dem.
    Det var en dejlig formiddag uden så meget vind, vi må nyde, når det endelig er stille vejr.

    SvarSlet
  7. Smukt solopgang.
    Rigtig godt billede af spejling.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  8. Lisbeth du ved jeg elsker dine billeder af solopgang. Her kan jeg ikke få nok og så brillierer oveni med med det flottesete ørkenbed jeg har set.
    Hmmm

    SvarSlet
  9. Det var en smuk morgen med både sol og måne, og du er heldig at have udsyn til horisonten. Fik du også set måneformørkelsen om eftermiddagen, eller forsvandt den bag de tunge skyer?

    SvarSlet
  10. Hej Susanne
    Ja det var en smuk morgen og jeg føler mig også meget heldig, at jeg har udsyn til horisonten. Tænker mere over det, når jeg nu har set på andres blogge.
    Jeg var ikke obs på, at der var måneformørkelse, så jeg fik ikke set den, desværre. Jeg ved heller ikke om, der var skyer, så det var derfor jeg ikke så den.

    SvarSlet
  11. Smukke billeder, og sjov kontrast på hver sin side af huset.
    Vildt at du kan plukke roser i december.
    Knus
    Annette

    SvarSlet
  12. Tak Annette
    Ja jeg synes også det var sjovt, at der var sådan en forskel fra den ene side af huset til den anden.
    Nu tror jeg også, det er slut med roserne, men de har holdt ud længe :o)
    Knus

    SvarSlet
  13. Hej Bente
    Jeg er glad for, du kan lide mine solopgangsbilleder. Jeg opdagde lige at ørkenbedet så ret godt ud på sådan en vinterdag :o)

    SvarSlet
  14. mmmmmm.....ren nydelse Lisbeth ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  15. Altså, hvor ser det skønt ud med sol på det grønne græs, og små spirer som er på vej. Min plæne får slet ikke sol på denne årstid, så jeg labber i mig, når du viser dit grønne græs.
    Og en buket duftende roser fra haven, det er jo helt vildt :-) Gid vi havde pc med duft ;-)
    Her går tiden med rengøring og gaveindkøb. Jeg glæder mig til hverdagen bagefter allerede ;-)

    SvarSlet
  16. Hej Hanne
    Ja jeg ved jo, du godt kan lide sol på det grønne græs, andre kan godt lide solopgangen, så jeg prøver at glæde så mange som muligt. Det med dufter kan jeg desværre ikke klare.
    Rengøring og gaveindkøb! Jeg kan godt forstå, du glæder dig til hverdagen :o)
    Jeg laver ikke spor andet end at have ondt af mig selv, Bent har smittet mig med sin forkølelse, øv. Der er kun en fordel, jeg skal ikke på arbejde :o)

    SvarSlet