fredag den 30. september 2022

Høneballehaven er til salg

 Ja du læste rigtigt, efter mange svære overvejelser har vi besluttet at sætte vores livsværk til salg. Selvfølgelig er vi meget kede af det, men efter 47 år på øen er det tiden at rykke teltpælene op, mens vi endnu kan klare at starte op et nyt sted. Jeg har mod på at starte op med en ny og mindre have, og Bent vil starte med forbedringer et nyt sted. Vi er blevet for gamle til så stor en have, derfor har vi med vemod taget beslutningen.

Vi drager sydpå, nærmere betegnet Fyn, jeg er jo fynbo og Per min yngste søn (som jeg deler haveinteresse med) bor på Fyn. Vi har fundet et sted, der ligger ca 10 km fra ham, vi håber i den grad, at vi kan få dette solgt snart, så vi kan komme til at købe det andet, der er flere om buddet til det andet hus, men det er jo ikke til at stå med to huse i disse tider. Så kryds endelig fingre for os.

Indtil videre har jeg ikke planer om at svigte bloggen, nu kommer de fine efterårsfarver, det vil jeg selvfølgelig også dele med jer, mon ikke også der kommer til at stå lidt om, hvordan det går med salget og med det nye sted. Så vidt tiden tillader det, er det planen, men først pakning og sortering, det er et kæmpe arbejde, det glæder vi os ikke til. 

her kan du se salgsannoncen - kender du nogle, der kan være interesseret i et skønt lille hus på Samsø og med en dejlig have, må du meget gerne fortælle dem om vores skønne sted.

Hvis det nu ikke lykkes med det hus, vi er interesseret i, må I meget gerne sige til, hvis I kender et hus uden trapper, som ligger for sig selv uden naboer, ja så er det lige os, skriv til mig her i kommentarerne, det skal helst ligge på Fyn. Det er næsten umuligt at finde, parcelhuskvarter har vi ikke lyst til at bo i. 

Nu må vi vist have nogle billeder:


de vingede benved er så fine, farverne er fantastiske
også busken blåskæg er fin nu
forskellige regnvejrsmotiver fra haven:




orangegrenet lind og mammuttræet
Det er slemt at skulle forlade mammuttræet, hvor er det blevet flot, håber ikke at nogle finder på at fælde det.
benved i regnvandsbedet
trælupin og Hot Chocolate
regntunge træer
sumpcypressen fryder sig, vi har fået 60 mm på tre dage, endelig fik vi regn.
Dette syn vil jeg komme til at savne
Røde dækblade på Himlens 7 sønner
kuglekastanien har fået høstfarver
Flere billeder af sumphibiscussen, disse to er fra de nye, der står mellem roserne i yangbedet

Det har regnet, så der er ikke mange rosenbilleder i dag, men enkelte billeder kan jeg da finde, som jeg ikke har vist før, jeg har ikke haft tid til at tage billeder i dag, kønne er de ikke efter regnen.

Souriree d´orchidee
Alnwick Rose
Scepter d´ isle
Clair Renæssance
Novalis
Wollerton old Hall slutter dette regnvåde triste indlæg af.

I ønskes en dejlig tør weekend

NB vi elsker vores lille ø og hus og have, men vi er trætte af at være afhængig af færgen, vi har ikke noget mod færgeturen, men vi skal tidligt af sted for at nå færgen, når vi er på Fyn, man ved jo aldrig, om der er kø på motorvejen. Overnatning er ikke en mulighed, vi har jo to hunde, vi skal hjem til, og så sover vi bedst i egne senge. 😋







29 kommentarer:

  1. Hold da op, Lisbeth - du forstår da at skabe interesse :) Jeg har jo hørt dig lufte tankerne før, men alligevel bliver det spændende at følge jeres nye boligdrøm og salget af det smukke og skønne Høneballested. Jeg håber at heldet er med jer og jeres planer og drømme opfyldes med det sted, I har kig på. Jeg kan godt forstå at I vil til Fyn og være tæt på noget af familien og bedre kunne dele haveinteressen. Det må da også blive billigere for alle dine drenge at besøg jer der.
    Roserne er stadig meget smukke og benveden uovertruffen.
    Ha' en rigtig dejlig weekend.

    knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja nu får jeg da en del opmærksomhed, mange har skrevet på fb til mig. Ja jeg kan jo ikke lade være, så jeg fortsætter nok med at lave indlæg, dog nok ikke så tit, der skal jo også være noget at skrive om og vi skal have solgt. Ja skal vi flytte er det nu, ellers bliver vi for gamle, det bliver dejligt at komme tættere på Per og hans have. Ja det bliver billigere for drengene, de er nu ikke meget for at komme herover, de gider ikke færgen.
      Ja du har ret.
      Tak i lige måde og hils Mr. M
      Knus Lisbeth

      Slet
  2. Hej Lisbeth,
    Jeg har nok tenkt tanken at dere skulle selge en gang, men jeg ble likevel litt overrasket. Jeg forstår dere likevel godt. Jeg krysser fingre og tær for at dere får solgt deres deilige sted. Vakre roser med regndråper på.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja du blev nok lidt overrasket, det er der mange, der har gjort. Jeg var lige ved at skrive det til dig forleden. Tak for gode ønsker om salget.
      Klem

      Slet
    2. Det skulle du jo ha gjort, Lisbeth. Sånne hemligheter er ikke lov å holde for seg selv 😉😁
      Klem

      Slet
    3. Det husker jeg næste gang :)
      Klem

      Slet
  3. Hej Lisbeth,
    Ja det er en stor beslutning når man vil sælge og flytte til et andet sted, men du har ganske ret, skal det være skal det være snart, så I har kræfter til at starte et andet sted og det bliver dejligt at komme nærmere familien.
    Godt jeg ikke er på boligjagt for så var jeg da blevet fristet over evne, det er jo et fantastisk sted I har skabt. Jeg valgte at anlægge min nye have langt fra huset så den dag jeg evt ikke kan passe det mere så er det tilpas langt væk til at jeg ikke ser det.
    Sådan et sted som I har vil man komme til at savne, men med den erfaring du har opnået er jeg helt sikker på at du får lavet en ny dejlig have.
    Lad os håbe at I får købt det nye sted og at der kommer en rigtig have nørd og forelsker sig i jeres sted, alt mulig held og lykke ønsker jeg jer med køb og salg.
    God weekend.
    Kh
    Dorte

    SvarSlet
  4. Hej Dorte
    Ja det er det, det er nemlig høje tid, men jeg tænker, vi kan endnu, det er værre med pakning og flytning.
    Det er da en skam, du ikke er på boligjagt, jeg ville elske at sælge til dig, for du gør ikke skade på haven. Det er rigtigt, at alle dine skønne køb ligger noget langt væk fra huset. Du må holde dig i gang længe.
    Ja vi vil savne det, men er parat til at få lavet noget nyt, som ikke er så arbejdskrævende, jeg skal have det hele igen bare i mindre målestok.
    Vi har fået lidt mere håb for at få det nye sted nu, så håber vi på, at der kommer en rigtig havenørd, som ingen skade vil gøre på haven. Tak skal du have.
    Også god weekend til dig
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  5. Wow, Lisbeth. Det er, hvad jeg vil kalde breaking news. Søren og jeg krydser fingre for, at I hurtigt får solgt jeres dejlige sted, når nu beslutningen er truffet. I onsdags hørte vi om et ægtepar, som ville sælge deres hjem gennem 50 år og sad klar med køberne hos ejendomsmægleren til at underskrive slutsedlen. Så fik manden min sandten kolde fødder, og salget blev ikke til noget. Mon ikke efteråret er en fin årstid til at præsentere haven for eventuelle købere. Det vil jeg mene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det er breaking news. Tak for det, ja det er bedst, nu vi har bestemt os. Ups så galt håber vi ikke, det går her. Jo det er i hvert fald flot om efteråret, så vi får se.

      Slet
  6. Overraskende at høre at I vil flytte fra hus og have på Samsø. Og dog. Det gælder om at finde det rigtige tidspunkt, hvor I har lyst til at gå i gang et nyt sted og har kræfter til flytningen. Lyder som om I har gjort alle de rigtige overvejelser. Ak ja. Tiden flyver og det er godt at tænke sig godt om hvad fremtiden angår. Vi krydser finger for et hurtigt hussalg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sydney
      Ja mange er blevet overrasket over vores beslutning, men det var nu, hvis det skulle være. Ja tiden flyver af sted, og pludselig er man gammel. Tak for det.

      Slet
  7. uha det er en stor beslutning. Men som du skriver, hvis det skal gøres, skal det være mens I har kræfterne til at få det nye sted op at stå. Ærligt talt gruer jeg osse for den dag, om forhåbentlig mange år, vi må tage de overvejelser.
    Krydser fingre for en hurtigt salg..
    Skønne billeder du har fanget i haven, og de 7 sønner, herlig.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Ja det er en stor beslutning, vi håber, vi kan få noget godt ud af en ny have. Ja tanken er ikke rar, heldigvis er du jo noget yngre og sejl ;)
      Tak for det.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  8. Rigtig meget held og lykke med det nye

    SvarSlet
  9. Kære Lisbeth.
    Jeg kan så let følge dig. Det er en meget stor beslutning, men man skal også gøre det, medens man endnu har kræfter til st begynde med en ny have. Jeg er så glad for, At jeg har nået at besøge jeres skønne have. De bedste ønsker om salg af huset og held og Lykke med en ny have. Kh gerda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Gerda
      Ja det tror jeg, du kan. Men det er jo den vej, det går, når vi bliver ældre. Mon ikke også du har prøvet det, ja det var godt, at du nåede at besøge vores have, nu kan jeg til gengæld besøge nogle haver på Fyn, mon ikke jeg kan finde dig der, hvis jeg husker ret?
      Kh Lisbeth

      Slet
  10. Hej Lisbeth
    Det må siges at være breaking news, jeg er dog ikke gået helt i chok, men at det lige er nu havde jeg nok ikke lige regnet med. Hvis det er nu det mavefornemmelsen er der, så er det jo nu der må handles, men det er nu lidt underligt at jeg måske ikke når besøg nr 10, så håber jeg på at besøg nr 10, istedet bliver besøg nr 1 i en helt ny have her på Fyn. Håber for jer at salget går hurtigt og at I finder det helt rigtige her i det fynske :-) håber for dig at det bliver i nærheden af Per.
    Ja der bliver godt nok mange planter du nok kommer til at savne, men jeg er sikker på at I nok skal få skabt en ny idyllisk plet der hvor I ender med at slå jer ned, og lidt totter af hist og pist fra høneballehaven kan nok tages med, mon ikke :-)
    Her har vi også haft en fugtig periode, tænker at vi nok har fået nogenlunde samme mængde som jer. Vi var heldige at vi lige kunne få græsset slået idag, for første gang i år var groet fra os :-)
    En rigtig god weekend til jer
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja ikke, nå godt du ikke går helt i chok. Nu må vi se med besøg nr. 10, måske skal I have to gange i år. Jeg ved ikke, om mavefornemmelsen er der, men det er nu, hvis det skal være, ellers kan vi ikke lave en ny lettere og mindre have på Fyn. Vi har desværre ikke fundet noget endnu, vi troede, men nej det gik ikke.
      Jeg kommer helt sikkert til at savne det hele, men der er så meget, at jeg godt kan tage lidt med uden det kan ses :)
      Bent har også været ved at slå græsset i dag.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  11. Det var dagens overraskelse. I har truffet jeres beslutning. Det lyder, som om den er velovervejet. I har også lagt planerne for fremtiden. Jeg vil ønske jer held og lykke med både salg og køb.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna
      Ja det var det for de fleste. Vi er afklarede, nu skal vi bare have fundet det rigtige sted at bo, det er ikke nemt, vi er vanskelige.
      Tak for det
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  12. Kære Lisbeth - det er en stor beslutning I har taget, men jeg ønsker jer naturligvis alt muligt held og lykke i processen! Tænk at I nu har taget springet! Ja, det tog mig lige lidt tid at vænne mig til tanken, men jeg synes også du har været lidt 'åndsfraværende' på det sidste, og det forstår jeg godt nu - og jeg forstår også at det kræver en mobilisering af alle kræfter at springe.
    Håber ikke I sidder og græder ned i flyttekasserne - synes jeg sporer en lyst til forandring og en lyst til at skabe et nyt lille sted efter jeres hoveder, og det er jo godt!
    Flot indlæg fra høst-Høneballe-haven i dag! Det er da fint du har overskud til bloggen stadigvæk, og der er jo stadig så meget at glæde sig over.

    Knus fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Ulla
      Ja det er det, og vi har talt om det, så det kommer ikke bag på jer. Jeg synes da, jeg har været pænt med, men jeg har måske været lidt længe om at kommentere.
      Vi sidder nu ikke og græder i flyttekasserne, for vi har hverken solgt eller fundet andet at bo i endnu, så vi tager det stille og roligt og venter stadig besøg af jer senere i denne måned.
      Ok ja det er nemmere at lave blogindlæg og tage billeder end at pakke og smide ud. Jeg skriver lige privat til dig.
      Knus

      Slet
  13. Holddaop! Den havde jeg ikke lige set komme, men jeg forstår godt, at haven snart må være for stor en mundfuld for jer.
    Jeg ønsker jer et snarligt salg og at I må finde lige det hus og den have, I ønsker jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ellen
      Nej det er der mange, som ikke har. Ja haven er stor, og så er der jo det med færgen, som du skrev om forleden.
      Mange tak for det.

      Slet
  14. All of your shrubs and trees look really healthy - and the roses, what do I say - roses are always perfect!

    SvarSlet
  15. Jamen, så dur navnet Fru Høneballe jo snart ikke længere :-) Eller også må du bare holde fast i navnet, selvom du ikke kunne holde fast i haven. Ja, alting har sin tid, men det må gøre meget ondt at skulle flytte fra jeres herlige sted. Held og lykke med et hurtigt salg. Jeg skal nok dele annoncen på Facebook. Måske er der lige en havenørd, der drømmer om at bo på Samsø. Dem må der vel egentlig være en del af...
    Kh, Karen

    SvarSlet