onsdag den 21. september 2022

Naturbilleder, roser og en trist meddelelse

 De sidste par dage har jeg taget fantastiske billeder af både havet og himlen. Dem vil jeg dele med jer:

Mandag morgen - det ligner en skypumpe, flot var det
Tirsdag morgen 
med flotte skyer
En tur til havet:



Mandag eftermiddag var jeg en tur ved havet, det er længe siden, jeg har fornemmet den dejlige havluft, det lugtede så dejligt af hav. Det plejer ikke at dufte om morgenen, når jeg går der.
Der var også en flot septemberhimmel, det er dejlige dage, vi har for tiden. 
Her kommer lidt blomsterbilleder:
Daglilje/Hemerocallis
aftensolen på R. Queen bee x R. rex
Roser:
Artemis
Mary Ann
Odyssey
Persian Mystery
Stockholm
Staudeclematissen, som jeg ikke her navn på, står stadig med flotte blomster
I får lige sølvlys igen, dejlig duft
Der er flere blomster på zinniaen nu, sammen med den japanske ahorn står de rigtig fint.

Vi slutter med solnedgangen og den triste nyhed. 
Vores kære haveblogven Lisbeth fra Byhaven i Ebeltoft, er desværre sovet ind i lørdags.💚😔
Vi er nogle stykker, som går sammen om at sende en bårebuket, hvis du har lyst til at være med, kan du skrive det til mig her i kommentarerne. Højtideligheden foregår i Ebeltoft kirke kl. 14 på fredag. Vi giver 50 kr. pr. person, de kan overføres på mobilpay 61771928. Bor du i nærheden og har tid, er du velkommen til at deltage. Hvis der bliver penge i overskud, sendes de til Kræftens Bekæmpelse. 
Vores tanker går til hendes efterladte bl.a Bent og resten af familien. 
I 2020 besøgte vi deres smukke have, her er et billede af havestuen med guldvæggen
7.9.2021 havde vi hyggeligt besøg af Lisbeth og Bent her i haven.

I må have en dejlig dag, husk at nyde livet, mens I har det 💚

Det gjorde jeg på min tur i morges:











22 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth,

    Det gør mig ondt at høre om Lisbeths død.
    Jeg har jo fulgt hende, og kunne nok se at det bar derhen efter hendes diagnose.
    Hun havde en skøn blog, og jeg følger stadig med hos jer der har en blog, selvom jeg ikke kommenterer.
    Jeg vil gerne være med i en buket og sender 50 kr. til det nummer du har skrevet.
    Knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Ja det er meget trist med Lisbeth.
      Ja der var jo desværre en sørgelig årsag til, at hun stoppede på bloggen. Hun er stadig savnet, det var så synd, at hun ikke skulle være med længere.
      Jeg er glad for, at du stadig følger med på de få blogge, der er tilbage, det glæder mig.
      Jeg har modtaget penge fra dig, du kommer med på hilsenen.
      Knus Lisbeth

      Slet
  2. Hej Lisbeth
    Så flotte bilder av skyene! Ja, det første bildet lignet en skypumpe.
    Det er så trist dette med Lisbeth. Vi fikk så god kontakt på bloggen, og jeg har allerede kjent på savnet lenge, og helt fra jeg fikk vite at hun hadde kreft. Det er en forferdelig sykdom. Jeg håper at bårebuketten blir fin, og at riktig mange er med på den så det kan bli et lite overskudd til slutt.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det er nogle flotte himle, vi ser for tiden, det ligner nemlig en skypumpe.
      Ja det er meget trist med Lisbeth, hendes kommentarer er svære at undvære, men det har vi jo gjort et stykke tid. Frygtelig sygdom, det skal nok blive en fin bårebuket, vi håber, der bliver lidt overskud, så vi kan donere til Kræftens bekæmpelse.
      Klem

      Slet
  3. Hej Lisbeth, tak for initiativet med bårebuketten til Lisbeth. Hun er savnet. Jeg sender Bent en hilsen i et kort.
    Jeg følger stadig lidt med på sidelinjen og har længe haft planer om at lave et lille opdateringsindlæg på min side - nu må vi se.
    Du har mange smukke roser endnu og alle de andre fine ting - sølvlys er jo en skøn sag lige nu - også hos mig.
    Skønne billeder af skyerne.
    Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Selv tak, ja hun er meget savnet. Det lyder som en god idé at sende et kort til Bent, det har været en hård tid for ham.
      Det er godt, du stadig følger med på sidelinien, et lille opdateringsindlæg bliver modtaget med glæde.
      Din sølvlys er sikkert større end min :)
      Knus Lisbeth

      Slet
  4. Hej Lisbeth,
    Mange skønne billeder du viser af både himmel og hav, og da ikke mindst dine smukke roser.
    Det var en trist nyhed om Lisbeths død, det er ikke mange dage siden jeg tænkte på, hvordan det mon gik med hende.
    Det er med at leve livet hver dag og nyde alle det dejlige vi har omkring os, for hvis man forstår at åbne øjnene er der så meget smukt at glæde sig over og det kan man jo se på dine billeder, at det forstår du.
    God dag til dig.
    Kh
    Dorte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorte
      Tak ja i denne tid kan man tage mange smukke billeder.
      Ja det var trist med Lisbeth, hun ville så gerne se din skov, men det lykkedes desværre ikke for hende, så du fik ikke hilst på hende.
      Ja det er nemlig med at leve livet hver dag og nyde det hele, jeg har øjnene åbne for alt det smukke.
      Tak i lige måde
      Kh Lisbeth

      Slet
  5. Meget trist at høre om Lisbeths død. Hun vil blive savnet. Fin initiativ at samle ind til en bårebuket. Jeg vil også gerne være med. Flotte billeder du viser af alt det smukke omkring os. Du har ret i, at vi skal huske at nyde det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sydney
      Ja det er trist, Lisbeth havde fortjent et længere liv. Vi er mange, der savner hende. Jeg har modtaget penge fra dig, tak for det. Ja det er vigtigt at nyde det, vi ved ikke, hvor lang tid vi har. Det var en smuk morgen i dag.

      Slet
  6. Hej Lisbeth
    Septembers fine vejr giver i den grad flotte morgen og aften himmel billeder, tak for at du deler dem med os, der ikke lige kommer ud og nyder synet live.
    Det er da så flot at du kan præsentere en Daglilje, mine er næsten visnet helt ned i tørken.
    Staude clematisen er også rigtig flot, kan den holde sig oprejst. For år tilbage havde jeg også eb blå staudeclematis, men den lagde sig altid fladt ned. Den gik til i forbindelse med en bed ændring :-(
    Jeg kendte ikke Lisbeth, men det er så trist og den forbandede cancer den tager desværre en del hvert år, så ja det er med at nyde livet mens vi har det og når vi jamrer os så må vi tænke på at der er mange der har det meget værre.
    Her er det positive, at min mor er kommet hjem idag, men samtidig melder bekymringerne sig for hun kan ingenting (men hun er da i live) og kommunen skønner at hun skal være i eget hjem selv om både hun og vi havde håbet på en aflastningsplads. Desværre er det jo nok et spørgsmål om økonomi.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det har været fantastisk vejr mange dage i september, så kameraet har været lige ved at løbe tør for strøm.
      Den daglilje har blomstret meget længe, den står åbenbart et godt sted, der er flere knopper endnu. Nej du kendte ikke Lisbeth, ja jeg har også sagt til Bent, at vi har ikke grund til klage, vi er heldige, selvom vi har lidt aldersskavanker.
      Dejligt at høre om din mor, jeg har tænkt på, hvordan det skulle gå, for hun kan da ikke klare sig alene, men det skal hun åbenbart kunne. Det er godt I er flere søskende, så I kan skiftes til at besøge hende, og det hele ikke hænger på dig.
      Tak i lige måde og god bedring til din mor.
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. Dit indlæg er den bedste hyldest til Lisbeth du kunne give, med flot natur og skønne havebilleder, spænding i vejr og skyer og masser af livsglæde. Jeg kendte ikke Lisbeth, men fik et stærkt indtryk af hende gennem hendes altid engagerede blogindlæg, og hendes dejlige humor. Det er en lortesygdom!
    Her fik vi ikke den store cumulus-nimbus-sky at se, men du har fanget den så fint over Samsø, og vejret her er i hvert fald også meget dramatisk til tider. Morgentågen og det stærke sollys gør sig sandelig også godt på dine billeder! Det gælder virkelig om at nyde livet mens vi har det.

    Knus fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det har du ret i, hun nød ofte mine naturbilleder. Det var nogle fantastisk indlæg, hun kunne lave, næsten altid meget humoristiske, synd at den lortesygdom skulle tage hende.
      Ja det er dramatiske billeder mange gange, så det er bare med at have kameraet klar. Til morgen var der næsten ingen batteri på kameraet, men det lykkedes at få billeder, nu er det ladet op.
      Knus

      Slet
  8. Søren og jeg vil gerne være med I bårebuketten til Lisbeth. Vi mindes hende med glæde og taknemlighed. Der er stor drama over dine billeder af himmel og hav.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det tænkte jeg nok. Ja det er nogle fantastiske billeder, man kan tage for tiden.

      Slet
  9. Med dine smukke billeder af solnedgangen vil jeg mindes Lisbeth fra Ebeltoft. Jeg savner hendes gode og humoristiske indlæg og kommentarer, og jeg har tænkt meget på hende i den seneste tid.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna
      Ja lad os alle mindes hende, vi er mange, der har tænkt på hende, siden hun lavede det sidst indlæg. Der er mange planter i min have, som får mig til at tænke på hende.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  10. En rigtig trist meddelse, men ikke uventet, desværre. Jeg savner Lisbeth og hendes dejlige finurlige indlæg. Jeg vil mindes hende når min "kapoowplante" begynder at få efterårsfarve.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Trist ja - men ikke uventet. Vi savner alle hendes dejlige finurlige indlæg.
      Min kapowplante har ikke meget kapow endnu, måske kommer det.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  11. Det er altid trist, når nogen tvinges til at forlade os i utide, hvilket jeg fornemmer det var for Lisbeths vedkommende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ellen
      ja det var det i allerhøjeste grad, hun var en meget dygtig blogger. Bloggen hed Byhaven i Ebeltoft, men hun slettede den, da hun erfarede, at hun kun havde kort tid tilbage.

      Slet