fredag den 27. november 2015

En skovtur og en tur til Djævleøen

Da jeg som I ved har været en tur på Sjælland, har jeg ikke haft tid til at lave historisk indlæg. Derfor får I billeder fra en tur i Mårup Skov
 Solen skinnede den dag vi tog i skoven, det var en dejlig tur



 Der er spændende træer med mos

 mon der bor en lille nisse her :)
masser af lav og mos, så jeg fik lidt med hjem til at pynte op med
 for enden af skoven, når vi ud til havet
 her på øen er vi altid tæt på havet
 udsigt mod nord
Nu skal I høre lidt om Sjællandsturen
 da vi kom derover var Hillerød motorvejen lukket, så vi måtte køre om Farum, det tog ½ time ekstra, godt vi til dagligt kan "nøjes" med fredelige Samsø. Vi kom derover i det fineste solskin, men da vi nærmede os København kom der byger, tåge, solskin og regnbue, det var meget omskifteligt.
 Da vi nåede Roskilde  lå der meget sne, unge træer var knækket som tændstikker, jo jeg forstår godt, at det har været slemt for manges haver, der har uden tvivl været en voldsom vind.
 På hjemturen kørte vi igen i kø, skønt vi kørte i god tid, nåede vi kun færgen et kvarter før den skulle sejle.

 vi hørte i radioen, at den skyldige var den lave sol, og her har vi gået og glædet os over solskin, men det forstyrrede trafikken en hel del
så gik den ned, men det var svært at få opløst køen på ring 4, hvor vi kørte, men værre var det på ring 3, hørte vi.
Jeg havde kameraet med for at tage billeder af solopgangen fra færgen, desværre var det ikke muligt. Derfor blev det kun til billeder fra køreturen mod Kalundborg.
Hjem kom vi heldigvis, her er grunden til vores tur

lille Theodor så dagens lys d. 25.11. kl. 9. Theodor er Arthurs fætter og vores 2. barnebarn.
Indtil videre et dejligt roligt barn, som blev født 12 dage efter termin, men alligevel var en bette en på knap 3 kg.
Det var historien om en skovtur og en Sjællandstur - i morgen fortsætter Høneballehavens historie.
God weekend



32 kommentarer:

  1. Tillykke tillykke...ja så kan jeg bedre forstå at i måtte af sted mod djævleøen. Jeg var ellers godt på vej til at kratluske på de første billeder fra skoven. Mon ikke jeg er ved at være miljøskadet når jeg begynder at kigge efter noget jeg kan bruge bare jeg ser billeder fra en skov :o))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rita
      Tak for det, ja så måtte vi lige over og kigge.
      Man må sige, du er miljøskadet, der er rigtig mange dejlige sager i Mårup skov til dekorationer, men det kan nok ikke svare sig :)

      Slet
  2. Gratulerer med en nytt barnebarn! Du fortalte om det i sommer da jeg fikk mitt andre barnebarn, så jeg har tenkt på det flere ganger at det kommer nok snart et til deg også :) Så koselig da! Du har to gutter, og jeg har to jenter :)

    Flotte bilder fra skogen!

    God weekend, klem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Marit
      Ja han var længe om at komme ud den lille gut. Måske er vi heldige en gang og få en af det andet køn :) vi har mest drenge i vores familie.
      Tak for det
      Klem

      Slet
  3. Jah jah. Der er skam meget eventyrligt herovre på Sjælland. Man kan møde mange spændende udfordringer :-)
    Stort tillykke med barnebarnet. Og som de kloge siger - hellere lille og vågen end stor og doven. Hi hi - god weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bonnie
      Ja det må man sige, så lærer vi nok lidt af det :)
      Tak for det, ja det har du helt ret i :)

      Slet
  4. Hej Lisbeth.Et stort tillykke med lille Arthur..............han ser da rigtig fin ud.
    Smuk skovtur du viser..........og sikke udfordringer i kom ud for i trafikken.Os fra hovedstaden er jo vant til trafikken.
    Men godt i kom sikkert hjem til Samsø igen.
    Er lidt træt efter middag i går med 8 af vennerne her hos os.
    Lige nu tør det og haven ligner jeg ved ikke hvad.
    God fredag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Igen.Fik vist lige byttet om på navnene..................mente selvfølgelig Theodor .
      Jette

      Slet
    2. Hej Jette
      Tak skal du have. Ja det var lidt slemt omkring København i går, så det var ikke rart for os at køre i, det var vist en af de slemme dage, har jeg forstået, men ja heldigvis nåede vi sikkert hjem igen.
      Ja det er hårdt at have så mange gæster, så du må tage en slapper i dag.
      Godt det er begyndt at tø hos jer nu.
      Knus Lisbeth

      Slet
  5. Tillykke! Han ser rigtig dejlig ud :-)
    kh, Karen

    SvarSlet
  6. Ej altså Lisbeth, du har ret, måtte altså se den glædelige nyhed, stort og hjerteligt TILLYKKE med jeres nye og skønne barnebarn, alt godt!
    Kram fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Tak skal du have, ja jeg tænkte nok, at du også ville ønske tillykke :)
      Kram fra Lisbeth

      Slet
  7. Kære Lisbeth
    Tillykke med endnu et barnebarn, han ser jo dejlig ud.

    Ja jeg kan genkende det du skriver om (omkring Roskilde) - vi har haft meget sne, og der blev ikke ryddet, det er for dårligt, og masser af grene er knækket.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Tak skal du have, ja han er dejlig.
      Tænkte nok at nogen kunne genkende min beskrivelse, der var overraskende meget sne, cykelstierne var dog ryddet, men der lå bøjede og knækkede træer ind over dem.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  8. Tak for skovturen.
    Tillykke med den lille ny i familien.

    SvarSlet
  9. Nøjs hvor er han skøn Lisbeth.... STORT tillykke med endnu et barnebarn, og titlen som farmor til to ;)
    Vi tager helst toget, når turen går mod København. Det er noget mere afslappende, for os bønder ;)
    Herlig skov i har besøgt, hvid mos kan man altid bruge, desværre er det ikke så let at finde heromkring.
    Endnu engang tillykke og god weekend ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja han er en skøn lille unge - tak for det, ja det er ikke så dårligt at være farmor til to.
      Du har ret, os bønder er ikke vant til alt den trafik. Vi er jo kun på endags ture, så det kniber lidt med toget og færgen.
      Jeg skal da vist invitere herover i november i stedet, så I kan komme med i Mårup skov og samle materialer :) Der er dejligt meget hvidmos, nu må jeg vist have fundet det frem, som jeg tog med hjem.
      Jo tak for det :) og i lige måde

      Slet
  10. Tillykke til både dig og Bent :o)) og de unde mennesker.Hvor ser i dejlige ud dig og Theodor. Jeg skal da lige love for at djævleøen levede op til sit navn trafikmæssigt. Det kan være en udfordring når man skal nord på. Men hvad gør man ikke, når der kommer et lille nyt familiemedlem til verden :o)
    Jeg kunne altså godt gå på kratlusker tur med Rita, med de materialer i kan levere derovre på Øen.
    Kh fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Linda
      Ja Theodor lå lige så stille ved mig, det var skønt.
      Ja det kan du tro den gjorde, det var ikke så spændende med alt den trafik, men jeg er nu lykkelig for, at det ikke er i dag, for da er det nok værre med Black Friday. Ja vi måtte da over og se den lille fyr.
      Næste år inviterer jeg jer over i november, nu er der foreløbig tre, der er interesseret :)
      Kh Lisbeth

      Slet
  11. Hej Lisbeth
    Endnu engang et stort tillykke til jer med den lille nye "spire" det var da meget godt at han brugte lidt ekstra tid i mors mave men lille fin og sød det er han :-)
    Ikke nok med at I var på barselsbesøg ja så tager I os med på en flot skovtur i en stoooor skov og jeg forstår fristelsen til at få lidt lav med hjem.
    Ja det er ikke sådan at komme til hovedøen og al dens trængsel ja så er det noget fredeligere hjemme i reservatet :-) håber at du trods alle strabadsere er klar foran fjerneren til dansefinalen. Jeg hepper på Ena og Thomas :-)
    Rigtig god aften herfra.
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Tak for det, ja eller også fik han for lidt næring de sidste tid, siden han ikke er blevet større. Heldigvis har han det godt, farmor tabte straks sit hjerte til ham :)
      Ja det er slet ikke så tosset en skov den i Mårup, der er spændende sager, forskellige slags mos bl.a.
      Ja vi foretrækker reservatet, men det gør de unge ikke, så vil vi se børnene, må vi køre efter det.
      Du kan tro, jeg er klar til dansefinalen, det bliver spændende, jeg er meget imponeret hvis Ena og Thomas vinder.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  12. Kære Lisbeth.
    Hjertelig tillykke til dig og hele familien med den lille Theodor - han er en kær lille fyr og jeg tror at I synes at han var hele turen værd:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Lisbeth
      Ja du har helt ret, han var hele turen værd :)

      Slet
  13. Hej Lisbeth

    Ja, tænkte nok du var udenøs:)

    Tillykke med barnebarnet!
    Og det historiske løber jo ingen steder:)

    Ha en dejlig weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det var jeg :)
      Tak for det.
      Nej tværtimod det historiske løber ingen steder, der er nyt afsnit i dag :)
      Tak i lige måde

      Slet
  14. Kære Lisbeth
    Også endnu engang tillykke med den lille fra mig :) Dejligt billede af dig og barnebarnet - I ser ud til at være gode venner allerede :)
    Tak for en dejlig tur i Mårup skov. Jeg er kørt forbi utallige gange, men har faktisk aldrig gået en tur i den. Det skyldes nok, at vi har så meget skov her, så jeg har været mest optaget af havet, som vi jo ikke er forvænt med daglige kig til, Næste år må jeg nok hellere gå en tur der, for det ser ud til at være en dejlig skov.
    Rigtig god dag til dig!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Tak skal du have, ja jeg valgte det bedste billede :) i hvert fald var vi gode venner i torsdags, håber det kan blive ved.
      Selv tak - ja den tur må du prøve, vi kører ind ved skiltet til skovbørnehaven. Det er en rigtig dejlig skov, og man kommer jo ud til havet også når man går den vej, så kan du slå to fluer med et smæk :)
      Tak i lige måde.
      Knus Lisbeth

      Slet
  15. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  16. Tillykke med jeres lille Theodor - hvor ser han fin ud.

    Skønne solnedgangsbilleder og også dejlige skovbilleder.

    Knus, Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Ulla, ja han er en lille fin en, men han gror nok til også, selvom han ikke var nær så stor som Arthur.
      Tak skal du have
      Knus Lisbeth

      Slet