lørdag den 9. april 2022

Påskeferie og arkivbilleder af Austinroser

 Jeg fornemmer, at påsken er nær, så er der ikke tid til at læse blogs. Det forstår jeg godt, jeg har heller ikke selv tid, familien skal for en gang skyld samles her på Samsø, det bliver dejligt. Derfor holder jeg en pause på en uges tid. I den uge kan I nyde rosenbilleder fra i sommer.  Jeg håber, det bliver godt vejr uden så meget vind hen over påsken. Foreløbig er håbet lysegrønt, det skal blæse meget både i dag og i morgen. Så er det heller ikke nemt at tage billeder, derfor er en pause nu på sin plads.

Her kommer de i alfabetisk orden, det er alle Austinroser:

A shropshire lad
Abraham Darby
Alnwick Rose
Anne Boyleyn
Denne er købt som Batsheba hos Jas i Brenderup på Fyn
Boscobel
Brother Cadfael
Buttercup

Cariad
Carolyn Knight
Charles Austin
Clair Austin
Constance Spry

Cressida
Crocus Rose
Crownprincess Margareta
Darcey Bussell

Købt som Desdemona hos Jas
Eglantyne
Englands Rose
Fighting Temeraire
Gertrud Jekyll
Graham Thomas
Golden Celebration
Grace
James Galway

Jayne Austin
Jude the Obscure
Lady Emma Hamilton
Lady of Shalott
Mary Rose

Mary Magdalene
Molineux
Munstead Wood
Olivia Rose

Poets wife
Pat Austin
Pegasus
Pilgrim

Queen of Sweden
Redouté

Scepter d´ isle
Sharifa Ashma
St. Cecilia
Strawberry Hill
Summersong
Summersong
Susan William Ellis
Sweet Juliet
Tamara
Teaclipper
Teasing Georgia

The generous gardener

The lark ascending
The Shepherdess
Wild Edric
Wild Eve
William Shakepeare
Winchester Cathedral
Wollerton old hall

Jeg har brugt det meste af denne stormende dag på at lave dette blærede indlæg, det var ikke vejr til andet, og det var sjovt at finde alle billederne.
60 billeder af forskellige Austinroser, og så mangler der endda et par stykker, som jeg ikke havde billeder af, selvom jeg kiggede i flere mapper/årstal
Se det var en ordentlig flok, hvis du kan lide roser, håber jeg, du vil nyde dem, jeg nød i hvert fald at kigge på billederne. Kommentarer er hyggelige, men har du for travlt eller interesserer du dig ikke for roser, kan du  bare scrolle hurtigt igennem dem.
.
Rigtig skøn påske til jer alle, vi ses sidst i næste uge, når der igen er ro i Høneballehaven 😍
så er der sikkert sket nyt i haven, så vi igen kan få forårsbilleder.

Her er nogle af roserne i det gyldne bed. 


Har du lyst til at se mine andre roser, kan du kigge her


22 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth
    Så mange flotte Austinroser du har! De trives godt hos deg.
    Fine farger på alle sammen.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja jeg har rigtig mange, det er nu ikke alle, der trives godt her, men fine er de på billedet :)
      Klem

      Slet
  2. Skønne roser. Men ikke endnu,,,,, først forår og påske.
    Ønsker jer en rigtig god påske og en dejlig familiehygge.
    hilsener Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gunvor
      Ja det er for tidligt endnu, men billederne kan godt nydes.
      Tak for det og i lige måde.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  3. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  4. Rigtig god fornøjelse med familiebesøget i påsken. Roserne gemmer jeg til en anden god gang. Mine har jeg ikke engang klippet tilbage endnu, men jeg tror nu ikke, det er den store katastrofe. Måske forsinkes blomstringen en uge eller to.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Marie
      Ja det er forståeligt, det ser ikke ud til, at du er ene om det. Ja det bliver spændende at se, om dine så bliver senere.
      God påske

      Slet
  5. Skønne roser, der er virkelig noget at glæde sig til :-)
    Også god påske til jer.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene
      Ja det er der heldigvis :)
      Tak for det
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  6. Hej Lisbeth
    Her skinner solen og har gjort det hele dagen, åhh så dejligt og super skønt med en kavalkade af smukke Austin roser, de to ting kan man kun blive i godt humør af. Sol får vi nok lidt mere af hen over påskeugen, roserne må vi vente med at se live igen.
    Dejligt at familien kommer på besøg, det er jo heldigvis ved at være normale tider igen så man kan nyde hinandens selskab fuldt ud :-)
    En rigtig dejlig påske til jer og må vejret blive så I også for mulighed for at hygge jer lidt i haven. Dem der interesserer sig for det :-)
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja den har også skinnet her hele dagen, men det blæser stadigvæk voldsomt, så det er koldt. Vi håber på bedre vejr i morgen, så vi kan hygge lidt i haven, i hvert fald Per og mig :)
      Tja Per har lige været i kontakt med coronasmittede, så vi ved ikke, om han har slæbt noget med sig. Jeg havde lige tænkt, nu behøver vi ikke længere at være bekymrede, sådan var det ikke :( nå vi må tage det som det kommer.
      Godt du nød roserne, mange har kigget med, men ikke mange har kommenteret, men pyt med det, bare de nyder billederne.
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. Jeg elsker austinroser. De er smukke og de dufter skønt. Jeg kan kun prale med at have fire af dem, men dem nyder jeg også. Derudover har jeg Alchymist, som også er aldeles vidunderlig.
    God påske til dig - det er dejligt at kunne nyde familien.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ellen
      Ja men så kan du nyde mine Austinroser, mange af dem dufter skønt. Alchymist er også en dejlig rose.
      Ja jeg har nydt familien hele aftenen, i morgen kommer næste hold, det bliver godt.

      Slet
  8. Det var lidt af en rosenbuket du serverer her op til påske! Mon ikke lige vi kan klare os et par dage på den:) Forstår godt du hellere vil grave dig ned i arkiverne end rende rundt i blæst og regn. Vi har hygget os nogle dage med familiens unge og klaret os fri af det værste vejr med baby-leg på gulvet, så der er ikke megen tid til blogs lige nu, men tak for dit kæmpe arbejde med dette blomstrende indlæg! Det er utroligt så mange forskellige arter du har, og dette er jo bare nogle af alle de rosenbuske du ellers har travlt med hele sæsonen.

    Rigtig god påske med familien!
    Knus fra Ulla

    SvarSlet
  9. Hej Ulla
    Ja der er lidt af hvert imellem Austinroserne, som man kan vælge imellem, hvis man er til roser. Haven trækker ikke helt så meget, når det er så blæsende koldt. Heldigvis er det påske, så man kan hygge sig med familien, der endelig kommer på besøg :) Næh jeg fornemmer nok, at der ikke er tid til blogs, men jeg kan se, at mange kigge ind på roserne, så er det besværet værd med arbejdet med roserne. Ja det er kun en brøkdel af mine roser.
    Tak i lige måde
    Knus

    SvarSlet
  10. Ha-ha, er der ikke noget med, at du elsker roser ;-))))) Det er sørme en flot samling, du viser.
    God påske sammen med din familie. Hvor er det dejligt, I kan være sammen.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Nej da hvor kan du tro det :))) Ja der er mange Austinroser, men jeg har jo også mange flere.
      Vi råhygger, det er rigtig dejligt at have alle samlet nogle dag, vi råhygger lige nu spiller de spil.
      Kh Lisbeth

      Slet
  11. Rigtig god påske til jer, jeg håber at du nyder familiens besøg og også får tid til at slappe af sammen med dem. Det er i hvert fald dejligt at kunne samles.
    Tusind tak for alle rosenbillederne, det har taget lang tid at lave sådant et indlæg, og du har jo tonsvis af smukke roser - det bliver dejligt når vi kommer til den tid igen.
    Vejret er ikke rigtigt havevejr, men mon ikke jeg alligevel kommer ud her i påsken...
    knus, Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Tak i lige måde, du kan tro, jeg har nydt besøget og fået hygget og snakket. Børnene leger nu så fint sammen, det er dejligt. To piger på 4 og to drenge på 6 og 8 går fint i spænd sammen.
      Ja det tog lang tid at lave indlægget med roserne, så jeg er glad for at du så dem, så kan vi se, at der er noget at glæde os til.
      Det er i hvert fald blevet mildere, så vi må da ud her i påsken.
      Knus

      Slet
    2. Nå ja og familien er videre, vi er alene igen.

      Slet
  12. Härligt med familjesamling till Påsk :) En lång kavalkad rosor, Austin har skapat många vackra sorter.

    Kram, Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina
      Ja det var dejligt at mødes igen alle sammen. Ja der er mange vakre roser hos Austin.
      Kram

      Slet