søndag den 30. august 2020

Morgentur og roser med dugdråber

Endnu en gang kan I komme med på min morgentur. Solen kom nu ikke igennem på turen, men mosekonen og edderkopperne har alligevel haft travlt. Lige her ved 9 tiden fik vi en kraftig byge, det var ikke lovet, men vi tager gerne det hele med :) jeg er sikker på, at jorden kan tage mere vand, og at planterne bliver glade.
Kom med:
Solen forsøgte da, men den kom først frem, efter jeg var kommet hjem.
 både mosekonen
 og edderkopperne
 har haft travlt i nat





hjemme igen.
og solskin, det holdt nu ikke, her kl. 10 øser det ned
Og nu lidt fra morgenturen i haven:
 Odyssey
parykbusken er fin med dugdråber
Her den syriske rose, som gror op foran vinduerne. Hvert efterår bliver den klippet kraftigt ned, og der bliver fjernet lidt af det, der gror op foran vinduerne, men det lader den sig ikke kue af.
Roser med dugdråber:
 Golden Buddha
 Julie Renæssance
 Louise Bugnét
 Mary Rose
 Poustinia
 Valencia
 Zonta
og en smuk nyudsprunget Novalis
Jeg vil slutte af med denne fine kombi af Alnwick Rose og scabioser.
I må have en dejlig søndag, her er der 12 mm i måleren siden i aftes.

16 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth
    Så fine bilder av skyer og himmel hos deg! Det er utrolig hvor mye regn du har fått i det siste :)
    Her har det ikke kommet en dråpe på lenge.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det var en fin morgen, nu begynder det at hjælpe, det regn vi har fået i august er kommet i den sidste uge.
      Det bliver nok snart din tur.
      Klem

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    Morsomt du har en Paul Barden rose! Har er jo kendt for at krydse arten R. bracteata ind i sine roser, og din GB er jo et rigtig godt eksempel:)
    Tillykke med den gode regn. nu kan i vel snart være med?

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja se det vidste jeg ikke, Jas sagde, at den skulle jeg have, jeg har ikke fortrudt det.
      Tak for det, ja nu begynder det at hjælpe.
      Tak i lige måde

      Slet
  3. Åh ja nu er der heldigvis gået hul på skyerne. dejligt. Og det er nogle flotte Himmel og dis- billeder du har fanget. Der er noget eventyrligt over dem.
    Det er så skønt at rode i jorden nu. Der er fugtigt ikke asketørt.. Så det er plantetid.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Ja endelig kunne vi få noget regn. Ja det var en dejlig magisk morgentur med den lave dis.
      Nu kan vi endelig arbejde med jorden igen og få ukrudtet op.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  4. Friske billeder både fra haven og fra gåturen. I dag holdt det tørt her hele dagen. Jeg siger nu som dig, at vi sagtens kan bruge endnu mere vand.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marie
      Ja det var en fin tur, de lover 5 mm her til aften, men vi har da haft det mildt og solrigt hele dagen. Regn er stadig velkommen.

      Slet
  5. Bellissima atmosfera mattutina con tanto di nebbia! Mi ricorda l'autunno qui!

    Buona domenica!

    SvarSlet
  6. Hej Lisbeth
    Det var også en flot morgen i Bagenkop, jeg var dog først oppe ved 7 tiden. Vi havde værelse hvor vi kunne se ud over vand, og lystbådehavn, ik’ så ringe.
    Det var så flot vejr på Langeland i formiddags og vi var heldige også at se de vilde heste. Vi måtte dog prøve forskellige steder på det store areal de går på, 3. sted var vi heldige at der gik en stor flok. Her har det også været tørvejr det meste af dagen i går (det regnede i går morges) og hele dagen idag, iflg regnmåleren.
    Dejlig tur du kunne tage os med på, tak for det.
    De syriske roser er ikke sådan at slå ud af kurs, jeg klipper i min den hvide stort set hvert år, men det er nu heller ikke at se når den bliomstrer igen.
    Hvor er billedet af Novalis smukt, det er også en utrolig smuk rose, og endelig en af de lys lilla der ikke er sart. Ja Alnwick og scabiosen er da en super flot kombi.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Det tænkte jeg nok, at det var. Så var du da tidligt oppe, nok for at nyde udsigten :)
      Spændende med de vilde heste, godt I fandt dem. Vi har haft det fineste vejr i dag, bortset fra da Bent skulle cykle til færgen, det stod ned i stænger, så han måtte have regntøj på.
      Selv tak fordi du gik med på tur.
      Ja de syriske roser er meget hårdføre, når de først er kommet i gang.
      Ja Novalis er en smuk og sund rose.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. Det ser flot ud både inden for og uden for haven.
    Om jeg fatter, at I får så meget regn uden os. Her kom ganske vist en kæmpe sort sky, men ingen regn! :-(
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  8. Hej Lisbeth
    Ja udenfor gør det, og inde er jeg godt tilfreds.
    Det sidste vi fik i går var jeg godt klar over, at I ikke fik, det var nemlig vores egen private sky :) kunne jeg se, men jeg håber da, at I har fået i sidste uge?
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  9. Skønne skønne morgenbilleder.
    Det er magisk når mosekonen har travlt.
    Roser og vanddråber kan bare noget.
    Jeg elsker de to elementer sammen.

    Skøn eftermiddag
    Klem

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte
      Tak skal du have, ja det er så fint med dis og edderkoppespind, ren magi.
      Ja det er det såmænd også med roser og vanddråber, så længe det kun er lidt regn.
      Tak i lige måde

      Klem

      Slet