onsdag den 15. januar 2020

2014 denne gang kun 6 måneder

Jeg har fundet alt for mange billeder frem, der skete en del privat, og der er fantastiske billeder af roser, ja af haven i det hele taget. Det er svært at vælge noget fra.
Januar:
Jeg gik mine daglige ture til havet, d. 19.1. stormede det voldsomt
24.1. var der frost
Den 28. januar fik vi Arthur, det første barnebarn. Den 29. tog vi over for at se vidunderet. Det sneede en del den dag, men det lykkedes os at komme sikkert til Svendborg sygehus.
i februar lå der lidt sne
og jeg  mødte disse her på min tur
Marts:
Den 14.3. gik Bent i gang med at sætte hegn op rundt om haven, så de kære dyr ikke kommer ind og ødelægger træerne eller spiser rosenknopperne.
Stormen Carl var over os der midt i marts
 Her er det hasselbror i blomst 22.3. Solen skinner
 Mirabellerne er sprunget ud 23.3.
R. calophytum blomstrede for første gang

6.4. Arthur blev døbt
11.4. bregner på vej
den røde camelia stod i pavillionen og blomstrede
og der kom pakke fra Lønbæk planteskole
25.4. Rosenmandlen blomstrede, jeg har den ikke mere, den visnede på mange af grenene efter blomstring hvert år, så den blev opgivet til fordel for dråbebedet.
 3.5. rim i græsset

 5.5. en fin Trillium, den er vidst desværre forsvundet for mig
9.5. Arthur var på besøg hos oldemor
9.5 det sneede på Fyn
 24.5. Ja men hvem er det der går der, det er jo Marie, så var der nok blogtræf

Haven blev besigtiget igen og snakken gik, de fik også kaffe, men det har jeg ikke billeder af.
 31.5. bryllup igen, denne gang er det min mellemste søn, der blev gift med Naja
Her er den stolte fru Høneballe med sønnerne
Juni:
2014 var det år, hvor markedet i Geografisk have druknede i regn på Grundlovsdag
 rhodoerne
 blomstrede
 så det var en lyst  7.6.
 11.6. pæoner
 og iris var også med på blomstringen
 18.6. fin udsigt fra pavillionen
og til pavillionen
 så var det rosernes tur
 26.6.
og 29.6.
Det var det første halve år, 2. halvdel kommer, når jeg når så langt i arkivet.
Dejlig regnvejrsdag til jer.

22 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth

    Rhododendron calophytum er nu en flot sag - jeg er glad for at jeg har den i Sverige!
    2014 var et begivenhedsrigt år for Høneballehaven - spændende at følge:)

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja R. calophytum er meget flot, selv her om vinteren med de store knopper. Ja godt du har en i Sverige.
      Ja meget begivenhedsrigt år, jo nærmere jeg kommer nutiden,jo flere billeder skal jeg kigge igennem, det tager tid.
      Tak i lige måde

      Slet
  2. dejlig regnvejrsdag, hmm. ikke hvis man skal cykle, uhfff.
    Rådyr er søde, ude på marken.. I haven er de en pestilens. Klogt I hegnede ind, de ville ellers nok æde alle dine roser i en guf.
    Sne i maj, det kunne jeg ikke huske, en ren gyser. Men vejret ser da flot ud til blogtræffet.
    I havde da et begivenhedsrigt år. Det er altså mystisk at så mange familie begivenheder samler sig på et år. Bare de kunne fordele sig lidt bedre, det kunne vist ha været dejligt.
    glæder mig til forsættelsen af året
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Nej så er der ikke meget ved en regnvejrsdag, når du skal cykle. Vi kan nu også godt undvære regnen et stykke tid. Rådyrene er også gode at holde udenfor haven.
      Jeg kunne heller ikke huske sne i maj, men billedet er taget i plejecenteret, hvor min mor var, og der var jeg 9. maj.
      Ja det har du ret i, for jeres vedkommende 2 bryllupper på et år, her fik vi fordelt dem lidt :)
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  3. Unægteligt en begivenhedsrig periode på den private side. Vi benyttede blog træffet til en lille Samsøferie, det var så hyggeligt det hele. Vores rosenmandel led også under en form for svamp og blev skrottet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det må man sige, der skete lidt af hvert det år. Det var så hyggeligt, at I kom med til blogtræf. Det må gerne gentages :)
      Rosenmandel er så smuk i blomdy, men den holder desværre ikke længe. Blomstringen er for kort til at man vil have det til at stå og se grimt ud resten af året.

      Slet
  4. Hej Lisbeth
    Ja men det gør da ikke noget at året 2014 bliver delt i to. Så blir der noget mere til os :-)
    Det var jo et år med rigtig meget på programmet. Dejligt at kunne se tilbage på de mange begivenheder og ja det var nok især stort, med det første barnebarn og ja han er jo en stor døren nu. Tiden bare flyver afsted.
    Det var også et år med hårdt arbejde for Bent, og til rådyrene store fortrydelse :-) og dengang gik Bent jo også stadig på arbejde.
    Skønt at se så mange billeder med sol, på sådan en vejrmæssig skrækkelig dag.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Jeg tænkte nok, at nogle i hvert fald du ville nyde flere billeder :)
      Ja her skete rigtig meget i vores familie. Tænk nu skal Arthur snart i skole.
      Bent var heldig ikke at skulle på arbejde i den periode, han var faktisk fyret, men blev så kaldt til en anden afdeling, det var godt for pensionen.
      Ja vejret har været træls i dag, heldigvis fik vi først regn ved 14 tiden.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  5. Hej Lisbeth

    Jeg er litt på etterskudd med å kommentere på blogger om dagen. Jeg har holdt på med veldig stort og langt blogginnlegg i en uke, og det har vært veldig krevende.

    Det skjedde mye hos deg i det året, og det er jo så morsomt å se tilbake på det som skjedde. Flott bilde av deg og sønnene! :)
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det er ikke nemt at nå det hele, det tager tid at lave blogindlæg.
      Der skete meget også det år. Tak for det :)
      Klem

      Slet
  6. Det er en fantastisk frodighed, der er i dine rosenbede. Det må være en kombination af et godt rosenklima og dine grønne fingre.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna
      Ja i 2014 var de meget frodige, siden er det gået ned af bakke, der er pletter i det gyldne bed, hvor de ikke har det så godt. Det ser altid godt ud, når mange blomstrer på samme tid og gror ind i hinanden.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  7. 2014 var da også et spændende år - der er mange skønne dage at mindes. Det er virkeligt et godt billede af dig og dine tre sønner. Det er så sjovt når man besøger jer - så tror man jo at hegnet har været der altid og at træerne er store altid, men dine billeder bevidner noget helt andet.
    Hvor må du egentlig hygge dig med at se på alle de gamle billeder :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det var et spændende år, og det er rigtig hyggeligt at kigge i de gamle billeder, selvom det tager lidt tid. Men det er jo et rigtig godt tidspunkt nu, hvor det er begrænset, hvad man kan lave i haven.
      Det er svært at forstå, at det hele er vokset til på forholdsvis kort tid, når man har set det med hegn og skov.
      Knus

      Slet
  8. Der er godt nok også sket meget i 2014.
    Tænk, at det allerede er 6 år siden vi havde "Carl" på besøg. Han lavede dog ikke nær så meget ravage i min have som Allan og Bodil gjorde...men takket være de to fik jeg jo lavet en meget mere stabil og flot rosenbue til Lykkefund :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther
      Ja det er der. Jeg husker heller ikke Carl som noget særligt, de andre var værre. Godt du fik en stabil rosenbue ved den lejlighed :)

      Slet
  9. Ett händelserikt och positivt år 2014! Så mycket som växt sig större och högre - en skillnad som jag ser. R calophytum är underbar och jag har en väldigt liten fröplanta av calophytum x calophytum som jag hoppas överlever.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina
      Ja der skete meget i 2014, det gror og gror, det håber jeg også, at din lille frøplante af calophytum x calophytum gør.
      Tak i lige måde

      Slet
  10. Det er sandelig nogle begivenhedsrige år du er i gang med, både på familiefronten og i haven. Der er så mange skønne billeder at det bliver svært at vælge et yndlings, men jeg er helt vild med de billeder af haven hvor der ligger rim i græsset. - Også selvom det ikke lige var det du drømte om i maj...
    Det er også meget fint at du af og til springer frem i tiden og viser os hvordan der ser ud nu.

    Glæder mig til anden halvdel!
    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja der skete meget i 2014. Man ser haven tydeligt, når der ligger rim i græsset. Især når det er i maj, hvor der allerede er sket meget og alt er grønt.
      Ja det kan ikke nytte noget, at man glemmer nutiden for fortiden :)
      Den kommer i morgen
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  11. Ja din dejlige familie fyldte godt det år <3
    Foråret var normalt dengang, men dog rim i maj!
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja der skete meget familiemæssigt både i 2013 og 2014.
      Ja det var normalt, og for os er det også normalt med rim i maj, desværre.
      Kh Lisbeth

      Slet