lørdag den 4. januar 2020

Mens vi venter

ikke på juleaften men på morgendagens indlæg får I lige et par sol- og ikke mindst vindbilleder fra i dag. Den nye vejrstation får lov at vise, hvad den dur til. Den har været på over 17 m/s, det blæser voldsomt, men solen skinner.
Cressida byder velkommen ind til nordbedet, tænk at den holder ud i stormen.
Vi fik 3 mm i morges, det var nok til, at der igen blev vandpytter på vores vej.


 men i solskin ser det hele godt ud
 H. abscacicus er tæt på blomstring nu
 hortensiaen er flot i solen
 min primula fra efteråret blomstrer flot nu
 R. globigerum
R. orbiculare Blauköpfchen
Til trods for den stride vind gik jeg alligevel over 11000 skridt


det var en barsk tur ved havet og på golfbanen, jeg fik røde kinder. Sivene er flotte i modlys, men solen er for skarp, beklager kvaliteten
på golfbanen ligger denne fine sten
Endnu en rose er i blomst.
Vi ses i morgen til mit nye indlæg, jeg har nu fundet billeder frem, det er på vej.
God blæsende lørdag

19 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth
    Vi har hatt denne vindværet i to døgn, men nå er det over her. Jeg har ikke vindmåler, men ut fra værmeldingen har det vært ca. 10 m/ s. og det er veldig mye til å være her. Nå er det da altså på vej ned til deg, så god fornøyelse. Det blåser stadig full storm nord i landet her.
    Din primula var helt nydelig!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Vi har vist har vind samtidig, så jeg tror ikke, det er på vej til os, det er forhåbentlig knap så meget i morgen. Men jeg ved, at det er meget hos jer med 10 m/s. Her er vi nu på 11 m/s, så det tager heldigvis af.
      Klem

      Slet
  2. Jeg kan godt lide du lige smider et indlæg med masser af dagsaktuelle billeder, mens vi venter på - et indlæg. Den er ikke nem at lave op til her i min ende:)
    Håber virkelig du havde medvind på nogle af de mange skridt!
    Her startede vi i regn og rusk med 12 mm i måleren, siden kom solen mens vinden stadig drøner rundt. Men jeg nyder alligevel de klare stunder, dog inde fra varmen.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja jeg skulle jo have brugt billederne, når nu jeg havde taget dem :)
      Ja jeg havde kraftig medvind først, men på golfbanen var der modvind og op ad bakke.
      Heldigvis fik vi ikke så meget regn, de 3 mm var rigeligt her.
      Ja det er dejligt med solskin - både at nyde det ude og inde, men mindre vind havde nu været godt.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  3. Tak for "venteindlæg" alt bliver flottere i sol, selv spindelvæv.
    Her var det et surt morgenvejr med regn og tøsne. Uff. Men så kom solen, herligt. Der var det bare om at komme ud at lege. Men det suste det godtnok i træerne.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Ja det har du helt ret i, dog ikke vinduerne :)
      Også surt her, men kun regn og heldigvis ikke så meget. Ja det var en voldsom vind.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  4. Hej Lisbeth

    Tror Marit snakker om meteorologisk middelvind, som vist er gennemsnittet over en time. og du måler og snakker om max vind. DE 10ms hos Marit er meget, rigtig meget!
    Du varmer ligesom op til det bæste indlæg spændende!
    Flt billede af sivene i modlys - havde du det rigtige kamera med (stor sensor) ville du have den større dynamik i billedet som du også selv så.
    Sikke noget, 3mm og der ligger store pytter...

    Ha en dejlig weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja så blev jeg lidt klogere på meteorologisk middelvind, det ved jeg ikke meget om.
      Ja det gør jeg, det er klar nu, men venter til i morgen ;)
      Det var rigtig flot med sivene, men jeg vidste godt, at jeg ikke med mit lille kamera, kunne vise hvor flot det var. Det er for stort at slæbe rundt med det gode kamera.
      Ja vand har vi nok af her.
      Tak i lige måde

      Slet
  5. Det har været blæsende koldt i dag trods lidt sol i formiddags. Jeg fik lige klippet bladene af helleborus'erne inden jeg løb ind igen.
    Flot, at du går så langt :-o
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det har været ret koldt, men man kan gå sig til varmen, det bed nu lidt i kinderne ;) Jeg er ikke færdig med bladene på helleborus, der er mange.
      Kh Lisbeth

      Slet
  6. Flot med de 11.000 skridt i blæsevejret. Vi var også ude at gå en times tid - man må jo holde sig i gang.
    Det ser unægteligt bedre ud i solskin.
    Nå, men så venter vi da til i morgen :)
    knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja app´en holder mig i gang, jeg skal nå de 10.000, og det er rarere at gå i solskin.
      Ja det bliver I nødt til :)
      Knus

      Slet
  7. Her har det også blæst meget, og det har været hvinende koldt, men solen har været gavmild, og det var jo skønt. Hortensiaens blomster visner på en meget dekorativ måde, og i solskinnet er de næsten lige så flotte nu som om sommeren. Den sten ville jeg gerne have haft i haven, men den ligger nu også godt på golfbanen.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna
      Ja det har vidst blæst godt i hele landet, og der var lave temperaturer, så bliver det koldt. I solen ser det godt ud med hortensiaens blomster.
      Den bliver ikke nem at flytte, men flot er den.
      Hilsen Lisbetn

      Slet
  8. Hej Lisbeth
    Ja der har været gang i vinden, tænkte nok at der ikke gik lang tid før der kunne måles en del sekundmeter hos jer. Det ser så dejligt ud når solen skinner. Vi har været nede hos min mor idag og solen skinnede så fint men nogle gange var den nærmest irriterende at have med på vejen, når man kører bil.
    Her blomstrer Primulaerne også, enhver lille blomst kan glæde en her i de mørke måneder.
    Ja men så skal vi lige sove en gang til. Spændende hvad du har fundet frem til os.
    Knus Anne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det har der bestemt, selv chill faktoren kunne vi se, minus 2.5, det var koldt. Ja den lave sol kan være ret generende, men det hele er kønnere i solskin.
      Ja lige en nat mere, så trykker jeg på send :)
      Knus Lisbeth

      Slet
  9. Det er nogle skønne billeder - men hvor har blæsten dog været isnende kold. Flot at du fik gået 11.000 skridt! Det er dejligt for dig med den nye vejrstation.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Giite
      Ja det var et værre blæsevejr, i dag er det helt stille med rim i græsset, men ingen stjerner. Vi er glade for den nye vejrstation.

      Slet
  10. Hej Lisbeth!

    Det har blåst rejält här också men just nu ser träden ut att stå still utanför. Jag har sällan mössa men i förrgår hade det behövts. Men så började jag köra gödsel och sen var jag varm :)

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet