torsdag den 16. august 2018

Ingen tid til kedsomhed

ukrudtet gror som om, det var betalt for det, så nu er der nok at se til i vores haver. Temperaturerne er igen menneskelige, også selvom solen skinner ind i mellem. Korte regnbyger får vi også af og til, men ellers er det stort set dejligt vejr, som det er til at holde ud at være ude i.
Bellis kan meget bedre holde til dette vejr, den ser søvnig ud, men tag ikke fejl, det er den ikke.





 der er igen flotte kig rundt om i haven, træet her er Acer davidii med den flotte stamme, jeg klipper den, for den gror ret vildt.
 hostaerne er livet op
og husløgene er igen glade, selv de har haft det hårdt i varmen
 R. Silbervelours er så flot
de rhodoer jeg har klippet ned efter blomstringen, sætter nye skud.
 R.Edelweiss er groet godt i sommer
R. eximium er en af de sartere, som er på prøve for Rhodoendronhaven
Roserne springer ud med en enkelt blomst hist og her, men der er fine knopper hos en del, mens andre slet ikke ser ud til at bryde igen.
 Charles Austin
 Compassion
 Gertrud Jekyll
 Graham Thomas
 Lady of Shalott
 Scepter d´isle
 Sofia Renæssance
 Summersong 14.8.
og 15.8.
 Sweet Juliet
Westerland
En lille serie med en blomst i Koko Loco
 13.8.
 14.8.
 14.8. efter regnen
15.8. blomsterne er ret holdbare nu i forhold til i varmen
Til slut solnedgangen i aftes
Fortsat god torsdag til jer. 

27 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth

    Ja, nå dukker ugresset frem igjen. Det holdt seg i ro i tørken, men nå er det slutt på den.
    Koko Loco er så utrolig flott i fargen!

    Her har det regnet stille og rolig i hele dag, men det har ikke kommet mer enn 4 mm. Innendørs hygge i steden. Vi har nettopp montert et nytt dansk spisestuebord, og det ble så fint :)
    Klem

    SvarSlet
  2. Hej Marit
    Ja ukrudtet får godt fat her efter tørken.
    Synd du ikke kan få Koko Loco, den er noget speciel.
    Det kender jeg godt, det regner, så man ikke kan komme ud, alligevel giver det ikke mange mm.
    Tillykke med det nye spisebord fra Danmark :)
    Klem

    SvarSlet
  3. Jeg har også været i gang de sidste par dage, men det var især vissent løv, jeg baksede med. Det er rart, af blomsterne holder længere tid nu end i varmen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja pludselig er der nok at lave både med ukrudt og vissent løv. Ja det er skønt, at vi kan nyde blomsterne lidt længere tid.

      Slet
  4. Hi hi herligt udtryk den søde Bellis har. Ja skvalderkålen kommer med det samme. jeg har osse været i gang i eftermiddag. Skønt at kunne lave noget rigtig i haven.
    Mine hostaer har osse rettet sig gevaldig, bortset fra det solsvedne. Jeg har nu besluttet jeg skal til at finde flere forskellige hostaer, så dine billeder bliver nærstuderet nu. Der er jo en fabelagtig masse sorter.
    Hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Ja og Bellis er herlig :) Skvalderkål er jeg ikke nået til endnu, men det er der garanteret også.
      Det er dejligt, at hostaerne har rettet sig, det solsvedne må vi leve med der kommer nyt næste år. Ja jeg har rigtig mange hostaer, lige før der er for mange, for nu skal de deles.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  5. Hej Lisbeth
    Ja det er ret imponerende hvor hurtigt ukrudt er piblet frem, men vi skulle jo også nødigt komme til at kede os :)
    Koko Loco er slet ikke til at stå for og regndråberne gør den jo heller ikke mindre lækker, den må vist på ønskelisten.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja det går bestemt stærkt med ukrudtet, der er nok at se til :)
      Du må ind om Jas næste gang I kører over Fyn, jeg tænker, han har den.
      Knus

      Slet
  6. Der er dejligt med lidt vand, der hele kommer til st se meget bedre ud.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene
      Ja det var super, det pynter.
      Hilsen
      Lisbeth

      Slet
  7. Hej Lisbeth

    Ja, skvalderkål og andet ukrud har benyttet sig af det hele og spurter uhærdigt, Jeg er nu meget godt med;)
    Alletiders at Rhododendron skyder igen - bare det når at hærde af før vinteren...
    Flotte serier - de fortæller så meget!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det må man, jeg er ikke med, der er nok at gøre, og jeg må stoppe, når det bliver for meget.
      Jeg har klippet flere af rhodoerne, så de skal skyde igen, det plejer at gå godt.
      Tak for det og i lige måde

      Slet
  8. Hej Lisbeth
    Nej nu er tiden kommet til at være aktiv igen og heldivis lillader temperaturen det, så er det lige om kroppen gør, eller om den blir lige så øm som om foråret :-) jeg må nok også igang derude i weekenden. Lige nu ser det ud til tørvejr.
    Ja jeg tænker at Bellis er så klar til grankogle ræs igen. ja vejrændringen er god for både de fleste mennesker og dyr :-)
    Husløg er ellers ikke sådan at slå ud men her så de ud til at være lige på vippen til at være slået. De har dog også rettet sig lidt.
    Jeg kan se at der også er små knopper i mange af roserne her, så det ville da være dejligt hvis jeg får noget glæde ud af dem. Smukt forløb på Koko Loko, den er bare så smuk. Er glad for at jeg fik fat på den i år.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja nu må vi have kroppen i gang igen, den er blevet lidt doven efter varmeferien :)
      Du kan tro, at Bellis er klar til grankogleræs. Det er noget bedre at gå derude nu, lige tilpas temperaturer, ja faktisk var det lidt varmt i dag.
      Jeg undrede mig også over husløgene, heldigvis har de det bedre igen.
      Jeg håber, du får glæde af dine roser, ja det tror jeg bestemt du gør. Godt du fik fat i Koko Loco.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  9. Mange fine roser i Hagen din, her har det vært en liten blomstringspause på mange, men ser det er knopper, så det kommer mer. ha en fin kveld hilsen Ingeborg

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ingeborg
      Der har også være lidt pause i rosenblomstringen her, heldigvis kommer de igen.
      Tak i lige måde
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  10. Det er hurtigt, at haven igen bliver grøn og frodig. Og hvor er det dejligt, at man igen kan rode i jorden og flytte rundt på planterne. Det er en virkelig flot serie rosenbilleder, du viser i dag.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna
      Ja man kan slet ikke forstå, at den for en uge siden var brun og meget tør. Det er herligt at kunne rode i jorden og flytte rundt med planterne.
      Tak skal du have, kig endelig med i morgen, der er også mange flotte rosenbilleder med.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  11. Hej Lisbeth!

    Ja, nu är det väder för ogräs, fuktigt och varmt. Här fäller björkarna frön i drivor, har aldrig sett något liknande. Fröna gror överallt, i rabatter och i gånger och blir som gröna mattor.

    Acer davidii är en vacker uppenbarelse, snyggt format av din hand!

    Kram!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunilla
      Det må man sige, det kommer op alle vegne, trist med björkarna, tænk at de mister løvet så tidligt i år.
      Tak for det, ja jeg opdagede også, at den var blevet ret fin.
      Kram

      Slet
  12. Kys til Bellis :-) Jeg er vild med kiggene i jeres have. Du ved jeg altid er en hund efter den slags. Tror heller ikke det vare længe inden græsset kan slås igen her, spændende om havetraktoren vil starte;-)))) Det er rart med regn og behagelige temperature.
    Ha en rigtig god weekend
    KNUS Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Tak for det :) nogle gange er jeg bange for, at folk synes, det er kedeligt med alle de kig i haven, men jeg er selv vild med dem, så godt jeg ved, at du nyder dem.
      Ja så må vi i gang med plænen igen, mon ikke havetraktoren starter fint. Det var rigtig dejligt med regn og lavere temperaturer.
      Tak i lige måde - du skulle komme med til blogtræf hos frk. Anemone, det er da ikke så langt, det kunne være hyggeligt at se dig.
      Knus Lisbeth

      Slet
    2. For mig er oversigtsbillederne eventyret:- ) Jo den skal nok starte. Her nydes vejret også i stor stil.
      Jeg har lige skrevet mail til dig, og sendt en besked til Ulla:-)

      Slet
  13. Härligt att du kan vara ute och jobba igen :) Och fina bilder, jag tittar särskilt på dina rhododendron eftersom jag var och köpte lite fröplantor av roliga korsningar i söndags.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina
      Ja nu kan vi endelig komme ud igen. Det lyder spændende med nye korsninger af rhododendron.
      Tak i lige måde

      Slet
  14. Det gjorde godt med regn, gjorde det - man kan mærke det derude :-)
    Flot billede med Acer davidiiens store blade.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet