søndag den 19. august 2018

Blogtræf hos frk. Anemone

Man kan godt gå hen og blive afhængig af disse blogtræf, vi er nogle stykker som møder op hos hinanden for at se haver, det er rigtig hyggeligt lige meget om man kun er nogle få, eller man som her hos Ulla og Mr. M. er mange. En god havesnak er noget vi alle kan lide.
Noget af det der blev beundret allermest var de flotte zinnia, kæmpestore var de, mange af os havde aldrig set så store og flotte nogle frøkenhat. Imponerende - Mr. M. sår og prikler og Ulla planter ud i bedene, et godt samarbejde.
Meget blev beundret, for nok er haven ikke kæmpestor, men der er mange fine planter, store roser og fine detaljer rundt om i haven.
 dammen blev som altid beundret
den er også flot
med guldfisk
og tudser
 flot tur ind i haven
 der blev snakket
 og hygget
og beundret
  store fine
 blomster - en kæmpe georgin
roserne bemærkede jeg selvfølgelig mest, her står Munstead Wood nok så flot, mine to er ikke
kommet med nye skud endnu.
Der var også mange detaljer, her en flot vandsten
 stien her var vi mange, der beundrede
et kæmpe arbejde der er lavet her. Først stabilgrus - siden slotsgrus, wow så flot.
Til slut blev vi sat til det lækreste kaffebord, hvor snakken gik lystigt lige til det var tid til at køre hjem. Mange tak for en dejlig dag til Ulla og Mr. M.
Og tak til Bent for billederne fra frk. Anemones have
Nå ja - det var lidt hårdt for Linda, som havde været en tur omkring Jas for at hente roser til sig selv og til fru Høneballe :)
for som Marie skrev til mig i går, jeg har jo næsten ingen roser :)))
Det er helt rigtigt, her kommer lige et par billeder fra fredag:
 Bering Renæssance
 Blueberry Nip
 Burgundy Ice
 Buttercup
 Carl Nielsen
 Elaine Paige
 Grace
 Koko Loco
 Novalis
 Odyssey
og den smukke Princess Alexandra af Kent
Ja men jeg har da mange roser, men de står ikke så flot som Ullas
ja men jeg har da også en solnedgang fra i fredags.
Rigtig dejlig søndag til jer, jeg venter det sidste bestilte besøg i dag kl. 10, så bliver der ro i haven igen, når jeg altså har fået plantet alle de nye roser. Mere om dem i morgen.

30 kommentarer:

  1. Åhhh...hvor ser det hyggeligt ud. Og vejret artede sig og de hyggeligste havetosser, en dejlig have og tilmed et kagebord. Perfekt sammensætning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej fru Friis
      Det var det bestemt også, men vi savnede dig. Det regnede, da vi kom, men heldigvis blev det tørvejr igen. Ja en dejlig have og lækkert kagebord, så kan det ikke blive bedre.

      Slet
  2. Det var en utrolig hyggelig dag, med et skønt værtspar- i en meget smuk have. Jeg kørte derfra glad og let, det er altså en god følelse:-)))) Flotte billeder Bent har taget.
    Det var dejligt at se jer igen, og se alle de andre, nogle kendte og andre ukendte, i alle tilfælde hvad ansigter angår:-)
    Munstead Wood er altså så lækker:-)
    Tak for sidst Knus fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Ja det var det bestemt. Dejligt at jeg fik lokket dig med, det er så skønt at dele sin haveglæde med andre, som vi kender fra bloggene og real life, og jeg savnede at se dig.
      Ja Munstead Wood er meget lækker.
      Selv tak
      Knus

      Slet
  3. Sikke en skøn tur og sikke mange i var. Det var dejligt.
    Skønne billeder og altid dejligt med nye roser.
    Der er Linda bare den bedste altså.

    Knus og god søndag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte
      Ja det var en dejlig dag, jeg var også overrasket over, at vi var så mange.
      Ja Linda Rosenfe er god til at bringe roser til os :)
      Knus og i lige måde
      Lisbeth

      Slet
  4. Hej Lisbeth

    Det så ut til å være en vellykket dag! Så hyggelig det må være å treffes så ofte. Det er en stor fordel i Danmark at dere har relativt kort avstand til hverandre. Da er det jo litt enklere å treffes. Ja, du mangler nok litt roser ;)
    Så flotte de alle er!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det kan du tro, at det var. Vi er heldige ja, at vi kan træffes en gang imellem, Danmark er kun et lille land, selvom det godt kan tage noget tid at nå hinanden.
      Jeg mangler altid roser :) nu også plads.
      Klem

      Slet
  5. Det ser väldigt trevligt ut med bloggträff även i bild :) Fler rosor... ..ja det kan bli så när man börjar samla på något ;)

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina
      Ja det var det også. Ja jeg samler på roser, sådan går det :)
      Tak i lige måde

      Slet
  6. Kære Lisbeth.
    Tak for en dejlig dag i går. Hvor var det hyggeligt, at se jer begge igen.
    Knus Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Heike
      Selv tak det var en dejlig dag, det var også godt at se dig igen.
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. Hej Lisbeth. Tak for i går, og mange tak for planterne, som jeg glæder mig til at plante, men jeg venter lidt til vi forhåbentlig får noget mere vand fra oven. Du har stadig mange smukke roser. Imponerende! Kh Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne
      Selv tak - jeg håber du får glæde af planterne. I mangler så stadig vand, vi kan også bruge mere, men vi har fået helt pænt med vand.
      Ja jeg har mange roser i blomst nu.
      Kh Lisbeth

      Slet
  8. Det ser fint ud altsammen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marie
      Det var det også, men det kunne nu have været hyggeligt, hvis I også var kommet.

      Slet
  9. Hej Lisbeth og Bent, tusind tak for jeres besøg, det var altså dejligt at se jer igen. Og så fik vil lige den næste dato på plads, den er skrevet i kalenderen.
    Bent har taget super dejlige billeder og sjovt at se hvilke detaljer, der lige er opdaget:) Vi havde en forrygende dejlig dag og nød at så mange valgte at bakke op om blogtræffet. Det kræver jo lidt folk, hvis man skal kalde det et "træf". Altid så dejligt at høre hvordan snakken går.
    Vi skal plante, skal vi - men må se om vi når det i dag.
    Du har da mange smukke roser - jeg nyder sådan dine billeder.
    Hils og fortsat god søndag.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla og Malcolm
      Selv tak og i lige måde, vi nød at se jeres have endnu en gang, og om en god måneds tid kommer I over og ser vores. Så må vi se om efterårsfarverne er begyndt, jeg tror det ikke umiddelbart, men mon ikke der er nogle roser.
      Ja Bent har taget gode billeder, som jeg kunne fortælle ud fra. Altid sjovt at se, hvad andre får øje på i ens have. Ja det blev da et træf må man sige, det var rigtig godt at mødes og at høre snakken. Ja I må få plantet, når tiden er til det.
      Dejligt du nyder mine roser.
      Tak i lige måde
      Knus

      Slet
  10. Åh hvor ser det dog hyggeligt ud! Skønt I var en god flok, dejligt at læse de forskellige indlæg fra dagen på de forskellige blogge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Det var det også, håber du kan komme med en gang. Det er sjovt, når vi er mange. Du kan se, hvad du går glip af rundt op på bloggene. Jeg ved godt, at du var forhindret ;)

      Slet
  11. tak for sidst :) det var hyggeligt at se jer igen :)

    SvarSlet
  12. Kære Lisbeth
    Dejlige billeder fra Ulla og Malcolms skønne have. Fantastisk flotte frøkenhatte og sikke en smuk sti med slotsgrus - der er en dejlig stemning i den have 😊 Det lyder til at have været en rigtig hyggelig dag, hvor snakken har gået lystigt. Også fint, at Linda havde roser med til dig - er spændt på, hvilke nye du har fået, men det afslører du jo nok en af dagene 😊 Også dejlige rosenbilleder fra din egen have - det står lidt stille her med det lige nu.
    Fortsat god aften!
    Knus 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Tak skal du have, ja det var en skøn tur. Frøkenhattene var helt utrolige, forstår slet ikke at de kan blive så store. Stien er blevet flot. Det var bestemt hyggeligt, ja jeg skriver om roserne i morgen.
      Der er en del roser i blomst nu, det er skønt. Håber der snart kommer gang i dine.
      Tak i lige måde
      Knus :)

      Slet
  13. Hej Lisbeth
    Smukke billeder Bent har taget fra blogtræffet hos Ulla og Malcolms have. Kan se at I havde en rigtig dejlig dag. Det er jo som regel sådan det er når havefolket mødes :-) Kan godt forstå at de Zinniaer blev beundret, de ser jo også fantastiske ud. De ville pynte gevaldigt i min have :-) det hele ser bare så indbydende ud. Der er nok også blevet kælet og pulslet om sagerne.
    Efter alle strabadserne er det da bare fantastisk med sådan et kaffebord MUMS.
    Spændende at se hvilke roser Linda havde med til dig.
    Jeg skulle jo ha' været i haven i weekenden men jeg skulle lige til Bogense efter et par nøgler garn i går og så fik jeg en invitation jeg ikke kunne sige nej til. Så idag har jeg så været på Århus kanten. Todbjerg for at være helt nøjagtig. Nå men Mogens har da fået slået græs, kantet af og brændt noget ukrudt af så det går nok :-)
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja Bent har taget fine billeder i går, men det var jo også en fin have, vi var på besøg i. Zinniaerne var jeg også svært misundelige over, jeg har sagt til Malcolm, at han godt må lave nogle til mig næste år :) Jeg tror også, der var blevet kælet godt for det hele, inden vi kom. Kaffebordet var godt, vi trængte.
      Ja det kommer i morgen med de nye roser.
      Jeg har set, at du har været ude og føjte :) der er meget, der lokker, denne gang er det garne, du har ladet dig lokke af. Godt Mogens har fået lavet lidt, når du pjekker :)
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  14. Hej Lisbeth
    Tak for i går, det var vel nok hyggeligt og vi var et par stk der havde svært ved at få lettet os igen efter i andre var kørt.
    Tak for de fine planter til Kit,de har allesammen fået vand i dag og så skal vi jo til at plante roser. Jeg glæder mig, for så kommer der altid lidt forandringer med.
    Knus og tak for lån af Bent :o)
    Jeg glæder mig til d 29.09
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Selv tak, ja det var det i hvert fald. Vi var jo nødt til at smutte, færgen venter ikke :)
      Det var så lidt, håber Kit får glæde af dem. Roserne er plantet her, Bent spørger, hvornår du kommer med næste læs :)
      Knus - skulle det være en anden gang :)))
      Det gør jeg også.

      Slet
  15. Kære Lisbeth
    Det var en virkelig dejlig dag. Og hvor var det smart, at du tog egen fotograf med, så du kunne koncentrere dig om at snakke have. Det kunne jeg godt tænke mig. Det er flotte billeder, Bent har taget.
    Jeg flytter og flytter rundt med planterne herhjemme, så der bliver plads til trælupinen (tak, for den). Den står i potten og ser glad ud.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth
      Ja det var det, godt at mødes igen :) Ja det er ingen sag, når man kan have egen fotograf med. Han har altid kameraet med på havebesøg, så er der jo ingen grund til, at jeg slæber mit frem. Ja han er god til det, men det er ikke altid, vi ser det samme :)
      Det glæder mig at høre at trælupinen ser glad ud igen, den hang jo noget med ørerne. Du skal i øvrigt holde den i ørerne, ellers bliver den for stor til ding have. Den tåler nemt at blive klippet i.
      Kh Lisbeth

      Slet