torsdag den 9. juni 2011

Hvad du ønsker skal du få, og det i rigelige mængder.

Ja vi fik regn, som jeg havde ønsket mig: 56 mm fra i går kl. 20 til i dag kl. 12. Det var dejligt med noget vand, men jeg må indrømme, at det kom lidt for stærkt, se hvordan det så ud bagefter:




Så I kan nok se, at det var et sørgeligt syn, der mødte mig. Jeg er rigtig glad for, at roserne ikke var sprunget ret meget ud. Nogen af grenene på dem faldt også mod jorden, men det har vi fået rettet op på igen. De står alle lige på spring, så det ville være sørgeligt, hvis de knækkede.
Blomsterne på de næsten sidste rhododendron regnede af, så der var nok at gør med visne blomster og frøstande. Men der er da også lidt som ser pænt ud endnu, ganske vidst er noget af det fotograferet i går før regnen.

Dette er en azeleadendron, altså en blanding mellem en rhododendron og en azalie, den dufter skønt, og blomstrer først rigtig i år for første gang. Jeg har haft den i mange år, men først nu har jeg fundet stedet, hvor den vil blomstre.

Denne her er svær at fotografere, den hedder Charles Dickens

Kinesisk kornel

Stenhøjsguldregn købt i Lille Malund
Og til sidst en nyudsprungen rose

Crownprincess Magaretha

4 kommentarer:

  1. Hvor er det trist med de væltede og ødelagte planter. Man bliver bare så ked af det, for der er jo et helt år til at de kommer igen, øv øv.
    Du må trøste dig med at du i det mindste slipper for at vande :-)
    Hvor er Charles Dickens smuk, og også Crownprinces Magaretha... dufter hun lige så godt som hun ser ud? :-)
    Du må have en god fredag :-)

    SvarSlet
  2. Ja det er rigtig træls, især fordi de bliver ved med at ligge der og minde mig om ødelæggelsen. Jeg kan jo ikke nænne at klippe dem ned. De er stadig smukke selv liggende, men det er ikke nemt at slå græs for dem.
    Ja Charles Dickens har en helt speciel farve og er meget smuk.
    Margaretha var den første gyldne, der sprang ud og ja hun dufter dejligt.
    God fredag til dig også :-)

    SvarSlet
  3. Ærgeligt med de væltede planter, her hvor jeg er har det heldigvis ikke været så slemt, men til gengæld er dræbersneglene for alvor kommet frem. Sikke en flot crownprincess magaretha rose, den ville jeg godt nok flyve ned i som det første hvis jeg var en bi. :)

    vh. JOC

    SvarSlet
  4. Ja det er ærgerligt, men det er da værre med dræbersnegle. Føj dem må du have myrdet. Jeg frygter for at få dem, havde dem for nogle år siden. Så kan man ikke have hostaer og georginer. Håber for dig, at de forsvinder fra haven igen snarest.

    SvarSlet