mandag den 21. marts 2011

Sidste dag som 61 årig

Ja og det er det så, den sidste dag som 61 årig, men mon dog det gør den store forskel, jeg tvivler og glæder mig bare over, at jeg har det godt, kan gå på efterløn og har mulighed for at nyde min have dagligt. Det er jo bare et ligegyldigt tal og man er vel ikke ældre end man selv føler sig. Jeg synes ofte, når jeg læser om nogle først i 60 erne, at de er gamle, men glemmer helt at tænke på, at jeg selv har samme alder, men mon jeg er den eneste, som har det sådan?
Det har været en lidt kølig dag i dag, men heldigvis kom solen til middag, så jeg kunne komme ud og plante mine azalier og mine helleborus. Jeg fandt fine pladser til dem og det ser rigtig godt ud. I aften havde jeg et par gæster, de havde en fin blå hortensia med til mig. Jeg har også allerede fået fødselsdagsgave af mine drenge. Jeg havde ønsket mig et plantebord, havde set det i Aldi, det kunne købes fra i lørdags, så Per havde købt det på alle tres vegne, det er et rigtig flot bord til prisen. Han havde også købt nedbrydelige potter og lupinfrø til mig, og to poser gladiolusknolde. Så nu kan jeg rigtig komme i gang.
Jeg overvejer at købe mig et drivhus på 9.9 m2, men er i tvivl om jeg nu også virkelig kan få gavn af sådan et. Jeg kan se mig selv stå i drivhuset ved mit plantebord og så og prikle, men når jeg så læser om skadedyr og om rengøring af drivhuse, ja så kommer tvivlen frem.
Jeg kunne også tænke mig at have en masse forskellige tomater, jeg elsker tomater, men min mave er ikke så vild med dem.
Hvad siger I, skal jeg købe mig et drivhus, jeg har fået penge tilbage i skat, så det passer lige til et drivhus med sokkel fra Nettorvet.

2 kommentarer:

  1. Tillykke med fødselsdagen i morgen. Hvor må det være dejligt med al den fri tid du får, nu hvor du kan trække dig tilbage fra arbejdsmarkedet.
    Husk på, du er ikke ældre, end du selv gør dig til.

    Ang. drivhus er jeg meget glad for, at vi fik bygget et for et par år siden. Vi dyrker tomater m.m. derude om sommeren, men bruger den også meget til at sidde og slappe af i, specielt i ydersæsonerne. Allerede nu er det ofte så lunt, at vi flere gange er rykket ned i huset, når vi kommer hjem fra arbejde. Det er hyggeligt at sidde derude midt i haven og få en lille snak.
    Det bedste ved vores drivhus er nok, at vi valgte 4 mm gennemgående glas, altså ingen samlinger. Tror det er det, der har bevirket, at vi ikke har haft problemer med knuste og revnede glas efter hver en storm.
    Jeg ville personligt blive træt af, at skulle skifte glas ud hver forår, men sådan er vi alle så forskellige.

    Du ønskes alt godt fremover.

    Mange hilsner
    Vivik

    SvarSlet
  2. Mange tak for din hilsen, jeg har haft en dejlig dag i det vidunderlige vejr.
    Tak for din kommentar ang. drivhus, det var egentlig lige det jeg gerne ville vide, så jeg vil gå lidt videre med projekt drivhus og se om jeg kan løse det.
    Problemet er leveringen af det, når man ikke bor på en brofast ø, er der ikke gratis levering, og så bliver det dyrt.
    Alt godt til dig også.
    Bedste hilsener
    Lisbeth

    SvarSlet