lørdag den 9. juni 2018

Roser og lidt andet

Her kommer billeder af roser, der er ikke så meget at skrive om i  dag. Roserne er kønnest morgen og aften, jeg nyder dem, her kan du nyde mine billeder af dem.








 Clementina Carbonier (en af de nye jeg købte i tirsdags)








 Imagine - helt ny hos mig

 Mandarin rosen som jeg havde i krukke sidste forår

Jeg har ikke sat navne på, spørg hvis der er en af dem, du er interesseret i.

Lidt andet:
 Clematis Marjorie
 Hebe i fuldt flor
 P. Gardenia
 pæonen fra Anne

R. fictolacteums nyvækst
R. viscosum i fuld blomst
Til slut
 både bierne og jeg er vilde med Læderkrone/Ptelia
der er en summen af bier, hvis man stiller sig under det.
Fortsat god lørdag 

13 kommentarer:

  1. Kære Lisbeth
    Skønne, skønne roser. Tak fordi du lige fik sat navn på Imagine, som jeg købte sidste år, men havde glemt navnet på 😊 Vi har haft en overskyet dag, og det har både roserne og jeg sat pris på 😊 I morgen lover de lidt regn, men jeg vil se det, før jeg tror det! Den nye Clementina rose er rigtig fin i farverne og er sat på ønskelisten her. C. Marjorie er en favorit her. Sjovt nok klarer mine Clematis tørken langt bedre end roser og stauder. Skønt med biernes summen 😊 Fortsat god aften!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Tak - ja Imagine er fin, egentlig ikke min stil med striber, ikke så meget i hvert fald, men jeg kan godt lide farven, ja og nu også rosen. Jeg husker godt, at du var glad for Marjorie, godt dine clematis har klaret tørken, det er de ret gode til, synes jeg. Jeg tror heller ikke på regn, før jeg ser det. Bierne er herlige og travle i læderkronen.
      Knus Lisbeth

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    Det er ikke mye som skjer nei, men bilder kan vi jo ta likevel :)
    Flotte roser du har kjøpt. Jeg har en rhodo som ligner veldig på din viscosum. Min heter arborescens og har hvite blomster som dufter.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja heldigvis kan vi tage billeder, der er meget at vise nu.
      Jeg har også R. arborescens, den ligner meget, men min står under et fyrretræ, så den blomstrer ikke endnu, begge dufter fantastisk.
      Klem

      Slet
  3. Hej Lisbeth
    Ja roserne er flottest morgen og aften. Flere af mine er noget hængeøret midt på dagen. De begynder at lide temmelig meget nu, så her har vi også sat pris på at solen har været sløret det meste af dagen. Temperaturen har der dog været for høj til havearbejde. Så kan man jo altid køre ud og handle :-)
    Roser uden så mange ord, ja det er fint bare at kigge billeder en gang i mellem. Imagine er rigtig fin. Altid spændende når de nye viser deres første blomst.
    Her har jeg i aften været igang med vandslangen. Ved godt at vi skal spare på vandet men mine Rhodoer var nødt til at have noget at drikke.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det har du ret i, de hænger midt på dagen, det gør vi jo også, for selv om solen ikke skinnede, var det meget lummert i dag. Så benyttede du chancen for at få købt flere roser :) Ja det er jo det, der driver os til at købe flere roser, hvordan mon de ser ud i blomst.
      Vand må der til, jeg når ikke dem alle, men gør mit bedste.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  4. Hej Lisbeth

    Tror også R. viscosum ligner arborescens meget - de er begge fra den sektion af Rhodoer der bliver kaldt pentanthera.
    Flot nyvækst på R. fictolacteums!
    Morsomt at du har "New Imagine" denne rose er en af de mest variable stribede!

    Ha en dejlig søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det gør den, men min arborescens blomstrer ikke endnu, det navn havde jeg ikke hørt.
      Ja der er mange smukke med nyvækst, især de små er spændende, de har jo ikke blomster endnu.
      Ja Imagine er ret stribet, den står lige under Wild Rover, det ser fint ud.
      Tak i lige måde

      Slet
  5. Hej Lisbeth
    Skønne roser - så forskellige i form og farver.
    Jeg har også en hebe, der blostrer. For første gang nogen sinde. Den er 13 år :-)
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth
      Bedre sent end aldrig, min har blomstret nogle år efterhånden, den har nok ca. samme alder.
      Kh Lisbeth

      Slet
  6. Tænk, det regner udenfor 😁 så jeg har god tid til at nyde dine roser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Fantastisk - det gør det også her, så jeg har god tid til at kigge på de næste billeder :)

      Slet
  7. Hej Lisbeth
    Hvad hedder rosen på det øverste billede?
    På forhånd tak
    Hilsen Mette

    SvarSlet