mandag den 18. juni 2018

Roser i flor

har jeg selvfølgelig stadig. De trænger i den grad til at blive deadheaded, det har der ikke været tid til, mens familien var på besøg, så jeg er langt bagud, men jeg har dog fået taget  billeder.
 Der er en del clematis i blomst nu, bl.a. Warszawska Nike
 Gunneraen måtte vandes de 5 mm vi har fået forslår ikke meget, som det kan ses, vokser den alligevel godt.
 Martagonerne er også i gang

 De står flot nu
Der er stadig rhodoer i blomst
 R. brachycarpum
 R. makiyak står med nye skud
det samme gør R. rex
Som skrevet før er der også godt gang i roserne, jeg ville ikke sætte navne på i dag, men kunne alligevel ikke lade være
her mangler dog et navn
 Lykkefund
 A whiter shade of Pale
 Alchymist
 Anni Vibert
 Belle de Clermont
 Big Purple
 Rose des quatre Saisons
 Englands Rose
 Falstaff
  Jacqueline du Pré fylder helt godt i bedet efterhånden
 Jayne Austin
 Marie Curie
 Morten Korch
 New Dawn
 Our last summer
 Pilgrim
Reine de Violett
Theodor og Bellis hyggede sig mellem roserne
Selvom jeg ikke nåede at klippe roser og blogge som ellers, så gik solen ned ganske som den plejer :)
Familien har forladt matriklen men ikke øen, en familie mere skulle besøges, så vi ser dem igen.
Theodor sagde mange gange: Vi kommer snart igen, han hyggede sig i den grad med hundene i haven.
Fortsat god mandag. 

15 kommentarer:

  1. Good afternoon dear Lisbeth,
    Fantastic to see your grandson surrounded by the beauty of the roses.
    Have a wonderful day.
    Rosehugs Marijke

    SvarSlet
  2. Jeg tilslutter mig 100% Marianne.

    SvarSlet
  3. Good aftenoon dear Marijke
    Thank you he enjoyed playing in the garde.
    Same to you
    Rosehugs Lisbeth

    SvarSlet
  4. Hej Lisbeth

    Flotte bilder av både hagen din og Teodor. Solen har jeg ikke sett siden lørdag ;)
    Her er det grått og det kommer ned noen regndrypp. Får håpe du snart får litt du også.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Tak for det, nej men så har du til gengæld fået regn, det var vist mere nødvendigt :) Ja jeg har da fået hele 1 mm i dag.
      Klem

      Slet
  5. A whiter shade of pale - suk, hvor er den smuk - den må på ønskesedlen. Alene navnet - det er så fint og passende. Så hyggeligt med Theodor i haven - dejligt med et snarligt gensyn!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja den kan du få hos Anton og du har jo ikke langt til ham.
      Navn, udseende og duft gør den til en ønskerose.
      Ja det var dejligt med besøg af Arthur og at se ham igen så hurtigt.

      Slet
  6. Ren hygge det billede med Theodor og hund i haven.
    De rigtig smukke dine martagon liljer. Jeg skal vist have kikket på min ønskeliste,. Liljer er lidt nemmere at skaffe plads end roser, tror jeg.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Ja de hyggede sig i hvert fald vældigt de to :)
      Matagonliljer fylder ikke så meget i haven, roser fylder helt sikkert mere :)
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  7. Hej Lisbeth
    Ja arbejdet må vige for familien, sådan er det bare og de visne rosenhoveder løber jo ingen steder. Tænker at det har du hurtigt fået styr på :-)
    Vi kan da glæde os over at kameraet ikke har holdt pause. Det er så smukt det hele, men ærgerligt at der ikke er kommet mere regn. Vi fik godt nok det dobbelte men det er nu heller ikke at se.
    Skønt billede af Theodor og Bellis, mon damen fik lært ham at kaste grankogler :-)
    Smuk solnedgang.
    Fortsat gid aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det må det, når man er så heldig at få besøg af familien. Jeg har fået styr på dem nu.
      Ja det var alt for lidt regn, vi fik, sådan er det bare her.
      Ja Theodor kaster kogler på livet løs, de hygger sig rigtigt, han morer sig meget, skønt han var bange for hundene, da han kom.
      Tak og i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  8. Hej Lisbeth

    Det er da super at prioritere familien, det tror jeg alle her forstår. Til gengæld forstår jeg ikke den med evt ikke at have navnene på roserne med? Bloggens fordel fremnfor feks intsagram er ordene og den dialog de giver mulighed for.
    Og du har jo så mange spændende - måske drunkner den enkelte i mængden?
    Jeg er ellers imponeret over så stor din Jacqueline d Pré er blevet - flot!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det håber jeg da, at alle forstår. Jeg kan næsten heller ikke lade være med at sætte dem på, men så vidt muligt sætter jeg dem på fremover. Der kan jo være enkelte, jeg ikke kan genkende på billedet.
      Jeg er selv imponeret over Jacqueline du Pré, den er godt nok blevet stor.
      Tak i lige måde.

      Slet
  9. Hvis ikke en have skal være til familie og venner, så ved jeg da ikke... Bloggen løber ingen steder, og det gør læserne heller ikke.
    Selvfølgelig skal du have navne med. Jeg kender ikke en tiendedel af roserne, men jeg fornøjer mig over din glæde, og over at du kender dem alle sammen. Det er bare SÅ hyggeligt. Du ved, jeg elsker nørder.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet