tirsdag den 12. februar 2013

x-factor rød orange

Nu vil jeg igen prøve at være med på Moseplassens X-factor konkurrence se her
Jeg synes selv, at jeg har de helt rigtige billede til  konkurrencen :)

Her er liljen Forever Susan, den har da x-factor :)
Dahliaen Arabian Night har også x-factor, knolden blev købt i Netto for mindre en en 10´er, den har blomstret fantastisk fra start til slut, en utrolig smuk dahlia.
Her kommer en rettelse, for det er nemlig ikke Arabian Night, men derimod Black Wizard, på posen stod der nu Arabian Night, men den her er da meget flottere, så det gør ikke noget.


56 kommentarer:

  1. Wow - hvilken vakker lilje! Virkelig en verdig kandidat! Lykke til i konkurransen!

    SvarSlet
  2. Flott lilje i riktige farger! Jeg her faktisk nettopp bestilt denne sorten :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Villrose
      Tak ja den har de rigtige farver. Den bliver du glad for :)

      Slet
  3. Ja, Lisbeth - her præsenterer den sig bedre end på de billeder jeg har fra i år. Jeg fotografrede den i for kraftig sol tror jeg - Man bliver da bare glad af disse billeder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Jeg kørte lige hurtigt mine billeder igennem, den fangede straks mit øje. Jeg ville egentlig have sat dahliaen på, men så tænkte jeg, den der den bliver set ;o)

      Slet
    2. Ja, det har du ret i

      Mine billeder virker hårdere!

      http://g2karsten.blogspot.dk/2012/07/forever-susan.html

      Det var også før jeg fik de nye kameraer:)

      Og du har ret: Den vil da blive bemærketr!

      Slet
    3. Jeg synes da, det er fine billeder, men der er meget sol på dem, det gør ikke noget, så stråler de :)
      Ja den kan de ikke undgå at lægge mærke til.

      Slet
  4. Flot lilje ,den er rigtig god i farverne til denne konkurrence, også arabian night har man meget glæde af:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jan
      Ja jeg synes også, den passer i farverne til konkurrencen. Arabian Night var jeg meget betaget af sidste sommer.
      Har du set mit rosenindlæg fra i dag?

      Slet
    2. Hej
      Ja jeg har set alle de fantastiske roser,det er vildt du har så mange,jeg er meget imponeret over folk med roser som kan dyrke dem godt, vi har 3-4 stk her i vores minihave,Cristina er meget glad for dem, men hvad de hedder? det aner jeg ikke:)

      Slet
    3. Hej
      Det var godt, så må Christina heller se dem her, hvis hun er glad for roser.
      Jeg må indrømme, at det er et stort arbejde med så mange roser.

      Slet
  5. Liljan är ju verkligen häftig
    Ha en fin vecka och lycka till
    Kram Meta

    SvarSlet
  6. Klart liljene må få være med!

    SvarSlet
  7. Fantastisk flott lilje, med de riktige fargene! Og din Dahlia av eksotisk vakker med sin mørke vinrøde farge, nesten mot det sorte!
    Ønsker deg lykke til!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ja den er flot og det er dahliaen også.
      Tak skal du have.

      Slet
  8. Flott farvekombinasjon, både rødt og ortange. En stilig og vakker lilje.

    Lykke til i X faktor:-)

    SvarSlet
  9. x factor blomster .? smiler...... næsten alle dine blomster har. x factor

    SvarSlet
  10. For en flott lilje! Et verdig bidrag til konkurransen. Lykke til:)

    SvarSlet
  11. Hvilken pragtfuld lilje... og Arabian Night har jeg lige selv købt, den vil jeg glæde mig til. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej fru Friis
      Det er i hvert fald en lilje, man lægger mærke til :)
      Jeg har haft Arabian Night før, da var den ingen succes, men her oppe på en jordvold, her kunne den lide at bo, jeg er spændt på om min overvintrer.
      Held og lykke med din.

      Slet
  12. Dahliaen er jeg helt vild med, den vil gøre sig godt i buketter! Smuk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Ja dahliaen var en stor overraskelse, jeg håber den overlever, ellers køber jeg en ny. To hoveder af den og lidt fontænegræs, så var der en smuk buket.

      Slet
  13. For noen kandidater du viser her! Den liljen var kjempefin, men dahliaen var helt utrolig vakker!

    Lykke til!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marit
      Ja det var svært at vælge, men der var mere blikfang i liljen, dahliaen er så smuk.

      Slet
  14. Smuk...Godt valg.
    Held og lykke til.

    SvarSlet
  15. Held og lykke Lisbeth..eller er det mere de andre jeg skal ønske det. For med de to kandidater ligger du dig da i spidsen.
    Godt jeg ikke er dommer, så ville i vinde alle sammen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Linda
      De burde have en chance ja, men lad os nu se. De kan jo desværre ikke vinde alle sammen :)

      Slet
  16. Utrolig flotte kandidater! Smukke temperamentfyldte farver! Dahliaen syntes jeg er ualmindelig smuk, den vil jeg da lede efter, for jeg kendte den ikke.
    Held og Lykke med de flotte kandidater :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Alice
      Ja dahliaen er fantastisk, og så er den bare købt i Netto, det er helt utroligt.
      Tak for det.

      Slet
  17. Liljen har absolut x-faktor, ingen tvivl om det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marie
      Så må vi håbe, dommerne også synes det :)

      Slet
  18. Bestemt gode kandidater Lisbeth....pøj pøj i konkurrencen......må se om jeg ikke får tid til at deltage på et tidspunkt også ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Dorthe
      ja nu må vi se, håber du får tid til at deltage :)
      Knus Lisbeth

      Slet
  19. Er sikker på dahlien vinder :-)
    K.H. Anette fra Fru Pedersens have

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Ja men det håber vi så :)
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  20. Svar
    1. Tak Ingeborg
      Jeg måtte lige kigge omkring for at se, hvem du var. Jeg har lige kommenteret hos dig, kan jeg se :)

      Slet
  21. Kære Lisbeth. Åh hvor er den flot. Smukt bidrag. Det er nu hyggeligt og se alle de smukke foto der bliver fundet frem. Dit er et rigtig godt bud.

    Kh
    Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lise Lotte
      Tak skal du have, ja den er rigtig fin.
      Ja det er sjovt at se, hvad folk kan finde på.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  22. Sikke dog en smuk lilje du har der Lisbeth, den er helt fantastisk i farven, den er jeg vild med også fordi den indeholder det orange - virkelig smuk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annette
      Ja det er en smuk lilje, siden har jeg lært, at det er en Tango lilje, det er godt med gode blog forbindelser, så lærer man hele tiden noget nyt :)

      Slet
  23. Der var langt her ned ....i bunden ;O)
    'Forever Susan' kunne jeg godt falde for.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne
      Ja der er langt ned :)
      Den er også rigtig skøn.

      Slet
  24. En riktig flott lilje, og dahlia er en av mine store diller, så det er jo alltid artig å se nye sorter av den :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne¨
      Den dahlia er jeg meget glad for, den kan anbefales.

      Slet
  25. Riktig flott og spesiell lilje! :)
    Lykk til i konkurransen!

    SvarSlet