tirsdag den 12. juni 2018

Åben have - Roserne blomstrer

Jeg gør endnu et forsøg på at invitere til Åben have i aften og i morgen aften. Jeg håber, at der er nogle rosenelskere, som vil kigge forbi, for det er simpelt hen et syn uden lige.









Billederne yder ikke helt roserne retfærdighed, så har du mulighed for det og bor i nærheden eller er på ferie, så kom en tur ind og se haven her i aften eller i morgen aften.




















Rhododendron i blomst er der såmænd også endnu.
Er du på øen, er du velkommen til en tur i "Rosenparken" i Høneballehaven tirsdag eller onsdag fra 19-21.
Husk at jeg ikke har tid til besøg i weekenden.
Hilsen og god dag til alle mine læsere, som gerne ville besøge min have, men desværre bor for langt væk. 

13 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth

    Spændende hvor mange der kommer!
    Roserne har klaret tørken forbløffende godt - i første omgang, de er feks ikke mindre end andre år! Det bliver interessant at følge fremover...

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
  2. Hej Karsten
    Der kom 7, det var fint - lige til at overkomme.
    Ja roserne står flot trods tørken, de må have rødderne langt nede. Men de nyplantede skal vandes godt. Jeg vander dem hver anden eller tredie dag. Ja det bliver interessant at følge med i, hvordan de klarer tørken.
    Tak i lige måde

    SvarSlet
  3. Hej Lisbeth

    Det er imponerende at du har åpen hage år etter år! Dine roser er så flotte, og folk i nærheten burde absolutt komme og se på de :)
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Der er så meget at vise frem, så jeg kan sagtens holde åben have, det er bare begrænset med besøgende, forstå det hvem der kan.
      Klem

      Slet
  4. Jeg ville meget gerne have set dine smukke roser, men jeg synes ikke lige, jeg kommer til Samsø. Jeg nyder til gengæld dine rosenbilleder. Det er ret tidskrævende, at vande have i disse tørketider, men det er jo nødvendigt, hvis ikke vi skal miste nogle af vor planter.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna
      Ja det er jeg ikke i tvivl om, men der er for langt mellem os. Godt du nyder rosenbillederne. Jeg vander kun rhododendronerne, jeg hader tørketiden og at vande, det er rigeligt at vande dem. Roserne håber jeg, har rødderne så langt nede, at de kan klare sig, så må vi se, hvornår vi får vand, det ser desværre ud til at have lange udsigter.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  5. Hej Lisbeth
    Heldigvis har det været lidt lunere idag men stadig lidt for meget vind, men i aften var det da til at komme lidt ud. Dejligt at dit åben have arrangement kunne få nogle af øboerne (eller var det turister) op af stolene og komme og se roser ja og alt det andet smukke haven byder på.
    Ja desværre er det lige lidt for langt at køre men med dagens billeder får jeg da også lige en rundvisning :-) der er jo sket rigtig meget med roserne siden jeg var på besøg.
    Det er faktisk ret imponerende så grønt det hele stadig er at se til. Græsplænen er også flot grøn endnu. Her ser den nærmest ud til at være død flere steder, men uanset hvor slem den ser ud ja så kommer den jo altid igen.
    Hvor er Rhodoen fin.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det var lunere i dag, men det blæser stadig for meget, de lover mere blæst torsdag, det er så træls, de kunne sende regn i stedet. Det blev også hurtigt køligt, så jeg gik ind, da gæsterne var kørt ved 20.30 tiden. Det var øboere, der kom, men jeg havde selv prikket til de 5 af dem, men pyt jeg var glad for, at de kom.
      Ja det er lidt for langt for jer og andre, der var mange, der gerne ville have kommet, hvis vi boede tættere på hinanden. Men så må I nyde billederne, ja der er sket en masse, men det skulle der jo også helst.
      Der er også steder her, hvor græsplænen ser død ud, men ja den skal nok komme igen.
      Ja rhodoen er fin, heldigt at noget af den holdt så længe der i skyggen.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  6. Din have ser vidunderlig ud, så tak for de mange billeder, selvom de måske ikke helt yder roserne retfærdighed.

    Mange hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ulla
      Jeg deler gerne billeder af mine roser med jer, som ikke lige kan tage en aftentur i min have.
      Mange hilsener
      Lisbeth

      Slet
  7. Det må altså være det smukkeste sted på øen, med alle de roser det ser helt forrygende ud.
    Her vandes også, op til flere timer hver dag.
    Knus og hilsner fra Mig til jer derovre i Paradiset på Samsø

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja det synes jeg i hvert fald, og dem der var på besøg i aftes var også meget betagede.
      Jeg vander ikke så meget, kun rhodoerne en gang imellem og de nyplantede roser.
      Knus og hilsener tilbage til dig og dit paradis.

      Slet
  8. Good morning Lisbeth,
    I wish that I could take my bike and see your paradise myself. It´s really gorgeous.
    Have a wonderful day and enjoy the beauty of the flowers.
    Rosehugs Marijke

    SvarSlet