søndag den 10. juni 2018

Vest for Storebælt

fik nogle af os regn, hos os blev det kun til 3 mm, mens sjællænderne blev snydt. Føler med jer, men 3 mm er heller ikke meget, duften fik vi da, her kommer et par regndråberoser, resten af billederne er taget før regnen.


 så er rosenbedene ved at være flotte
 dog mest de gyldne i yang bedet
pælen er godt dækket både for oven
og for neden
Duchess de Monte Bello sørger for at dække det nederste af pælen i bedet med kølige farver
 her står også Dronningen af Danmark
Mary Rose har fået selskab af Hot Chocolate, det er en fejl, det skulle have været Thor Heyerdal, men det var det ikke, så den må flyttes til efteråret, den er ret malplaceret der.
 den passer bedre i dråbebedet sammen med de to andre af samme slags
 og Koko Loco
 eller i det gyldne bed med Sheilas Perfume
og Sherry Cream
Ude vej vejen kan man nyde
 Alberic Barbier
 Blanche Fleur
 Ghislaine de Filigonde
 Maidens Blush
 og Nevada
her er det Pauls Himalayan Musk
men man kan også nyde synet af
Clematis Worcester
eller Gunneraen som er groet godt
og den trofaste iris, som kommer hvert år, til trods for at den står midt i alt græsset
 en ny pæon er i blomst
 R. viscosum sammen med en pæon
 eog en mere et andet sted i haven
 R. bureavii står flot med nye skud
hvad er det nu denne staude hedder, Rita eller Anne, det kan I svare på?
 jeg vil slutte af med Charles Austin
og for at blive i samme farvetone en solnedgang.
Fortsat god søndag, i morgen kommer der besøg af københavnere, min fætter og kusine med ægtefæller, de er blevet lidt afhænge af Samsø og Høneballehaven, det er 3. gang de besøger os.
lagkagen er klar.
Nu er det tørvejr igen, så jeg må ud og se, hvor glade alle planterne er. 

22 kommentarer:

  1. Fantastiske billeder fra en fantastisk have. Vi fik 8 mm, så her strutter alle planterne af velvære, og luften er frisk. Dejligt <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ella
      Ja det var 5 mere end os, stadig alt for lidt, men lige nu er planterne glade og vi med, for det er til at ånde igen.

      Slet
  2. Vi har indtil nu fået 10mm - det gjorde godt! Hvor er dine rosenbede altså flotte! Sikke et syn - jeg kan godt forstå, du nyder dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja så var I heldige, vi måtte nøjes med 3. Ja de er flotte lige nu roserne, du kan tro, jeg nyder.

      Slet
  3. Hvor er dine roser smukke!
    Her er det knastørt. Haven ser ud som om den ligger i Sydeuropa med planter der hænger og en helt gul græsplæne der stikker når man træder på den. Men jeg elsker sol og varme, så jeg sørger for at nyde det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nana
      Det er det også stadig her efter kun 3 mm, men når man slet ingenting har fået, er luften ikke frisket op. Ja heldigvis elsker du sol og varme og nyder det :)

      Slet
  4. Hej Lisbeth
    Fantastiske billeder og hvor ser dine rosenbede imponerende flotte ud. Godt at dine valmuer er sprunget ud, de er altså den perfekte selskabs blomst til roserne.
    Heldige gæster der kommer til en nyvasket have og lagkage :)
    Her er vi oppe på 10 mm og der hænger stadig mange tunge skyer rundt os.
    God aften
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Tak skal du have, ja nu er de ved at være flotte sammen med valmuerne.
      De er meget heldige mine gæster, heldigvis påskønner de det.
      10 mm bare det var os.
      Knus

      Slet
  5. Billederne af bedene er flotte - og yangbilledet er lækkert i farverne. Jeg tror ikke engang vi fik 3 mm. Det var knastørt under parasollen. Bare lidt smådryp i et par timer... Det tæller vist ikke rigtigt, for planterne, men det var helt rart med overskyet vejr.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth
      Ja yangbedet er fint nu med gode farver. Nej vi blev vist lidt snydt og I endnu mere, men rart med overskyet vejr.
      Kh Lisbeth

      Slet
  6. Uh, bare det var os med lidt regn. Der var vist 3 dryp på fliserne vi kunne tælle. Men det har dog været overskyet, men meget lummert.
    Jeg er altså imponeret over dine roser. De er så smukke. og at du kan alle de navne..
    Jordbærlagkage uhhmm,, ja det er ved at være tid til at smovse i dem.
    tørre hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Ja det var synd for jer øst på, der slet ikke fik noget.
      Jeg er god til navne :)
      Ja det er med at få jordbær nu, når der ingen regn kommer tørrer de ud, desværre.
      Også tørre hilsener til dig, men lidt mere våde trods alt :)

      Slet
  7. Vi har fået regn i store mængder. Nærmest skybrud.
    Fra morgen til kl. 19. Ja jeg er jo ikke happy. Vil hellere vande......
    Men nu er alt gennemvædet, har taget en tjekker!
    Da jeg så dit billede med de mange skønne blomster, var min første tanke. Woooooo sikke mange buketter der kan laves :))))))

    Skøn aften

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte
      Ja I har fået regn, og du er slet ikke glad for det, det var synd. Det er nemmere at lade vejrguderne vande, til gengæld kommer sneglene frem med det samme.
      Ja der kan laves rigtig mange buketter her, og det gør jeg slet ikke, jeg vil hellere nyde dem derude, jeg går der jo hele tiden :)
      Tak i lige måde
      Knus

      Slet
  8. Dine rosenbede ser virkeligt godt ud nu, stor-stor nydelse.
    Her fik vi regn fra kl 11.30 og et par timer frem, men ved ikke hvor meget. Man kan høre at planterne drikker ...
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Tak - ja det er tidligt i år, hvis jeg skulle have haft blogtræf, ville jeg nok have sat datoen for sent.
      I har nok heller ikke fået så meget regn så, det var i hvert fald ikke så længe, det regnede hos jer heller.
      Knus

      Slet
  9. Hej Lisbeth

    Der kom skam regn - nok dråber til at det lugtede regn. Jeg er nu optimist, det skal nok komme!

    Har din Hot C duft?

    Ha en dejlig ny uge!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Godt at høre at I fik regn, så I fik lidt af duften. Godt du er optimist, nu lover de regn næste weekend. Sneglene var glade for regnen, jeg har taget 100 i aften.
      Ja den har en let duft.
      Tak i lige måde

      Slet
  10. Hej Lisbeth
    Så er vi hjemme efter en lang dag i det vestjyske. Det var lidt spændende at komme hjem og se hvad regnmåleren sagde. Det er ca det samme som I har fået, det er da bedre end ingenting. I Vestjylland regnede det on and off fra kl 10 til kl 16.
    Jeg syntes at stauden ligner en Lychnis af en art, men lige hvilken ved jeg ikke. skønt med mange rosen billeder, så jeg igen idag har nok i bare at kigge billeder :-) hovedet er lidt træt og det blir tidlig sengetid :-)
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Jeg tænkte nok, at I fik som os, denne gang var det mere ens.
      Ja jeg tænker også Lychnis, jeg har købt den hos Rita, så hun kan nok sige det, hvis hun kigger ind.
      Ja nu er det nok sengetid, når I har været af sted hele dagen.
      Tak i lige måde og sov godt.
      Knus Lisbeth

      Slet
  11. Hej Lisbeth

    Det kom ikke mye regn her heller, kun 2 mm... Vi får dessverre ikke gjort noe med det. Nå kommer du med alle de flotte roser med spennende farger! I år som i fjor så er Koko Loco min favoritt. Den har en utrolig flott farge.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Nej det er næsten at gøre grin med os med så lidt regn, men vi kan ikke gøre noget ved det.
      Ja der er mange spændende farver, Koko Loco er jeg også meget glad for, den er flot.
      Klem

      Slet