torsdag den 24. november 2022

Naturbilleder og en ny blog???

 Eller måske er det en gammel blog, der er bragt til live igen. For os "gamle" havebloggere, skaber det associationer til den Lisbeth, som vi mistede i blogverdenen for ikke længe siden. Bloggen hedder https://byhaveniebeltoft.dk/ nøjagtig som Lisbeth`s blog gjorde. Det underlige er, at den der har startet bloggen op, bor i Esbjerg. 😕 Man kan skrive en email til hende, skriver hun, men det kan man  ikke. Jeg har skrevet til Lisbeths  mand Bent i Ebeltoft om det, han kender ikke noget til det. Er det bare mig, der er sart? Hvad mener I andre? Som I kan læse her, mener jeg ikke, det er i orden. Når jeg går ind på I andres blogge, figurerer opslaget ikke, det er kun hos mig, underligt!

Nå nok om det, her kommer naturbillederne. I mandags var det heldigvis solskin, så jeg tog turen om golfbanen:









smukt var det
til gengæld blev det gråt og blæsende både tirsdag og onsdag. Dette billeder er taget i mørkningen onsdag aften. Bent er igen hjemme på denne matrikel, så min fyrmester er tilbage, og jeg sørger for livretter til ham 😍

Ja vi fik ikke meget sne, men lidt var der da
aftenhimmelden
mandag aften
på min tur op i byen går jeg forbi denne flotte hortensia
 R. ponticum Variagata

Der var ikke mange billeder i kameraet, så vi tager lidt fra arkivet:
Sådan står camelliaen nu - fyldt med knopper
den blomstrer i foråret, den er meget flot, men bliver hurtigt grim af den kolde vind, som hersker i april
meget ærgerligt
derfor flyttede vi dem ind i skoven

desværre har det ikke hjulpet meget, men flotte er de lige når de springer ud. 
Disse billeder viser jeg mest for Dortes skyld, så du ved, at det er sådan de gør i min have. I Maries have står de flot, ja det er underligt. https://hortofilia.blogspot.com/2021/03/camellia.html her kan du læse om Maries have. 
Fremover bruger jeg mest arkivbilleder, hvis jeg skal holde jer opdateret. I har nok ikke noget imod at se billeder fra andre tider af året, og jeg tænker, det vil glæde Dorte, som følger med her på bloggen.

Rigtig god dag til jer, fredag smutter jeg en tur til Sjælland, Theodor fylder 7 år, en god alder der skal fejres. 



 

18 kommentarer:

  1. Det virker ganske rigtigt lidt underligt med den blog - især fordi hun åbenbart ikke bor i Ebeltoft, som du (og hun selv) skriver. Hvis en blog bliver afmeldt, bliver navnet dog ledigt og kan (gen)bruges af andre, men hvis ikke man har have i Ebeltoft, er det under alle omstændigheder et mærkeligt navn at tage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ellen
      Ja underligt er det, men som hendes mand skrev til mig, det er uetisk, han nævner, at det kan være for at komme højere op på google, og det gør hun jo med det navn.

      Slet
  2. Ja, jeg undrede mig også meget over at se et blogindlæg der hed 'Lisbeths blog' - og så oven i købet fra Ebeltoft! Det virker meget mærkeligt nu, hvor vi også ved at Lisbeth fra Ebeltoft gjorde meget ud af at lukke sin blog helt ned. Hvordan kan sådan noget ske? - Der er så meget jeg ikke forstår...
    Men tilbage til dig, der nu ikke er græsenke længere. Forstår I hygger jer sammen med god varme - og mad!
    Fantastiske billeder fra golfbanen der ser ud som om den vasket i Valo (sammen med kirken, skyerne og himmelen) til lejligheden:-) Tænk hvor meget solen betyder! Også fine Kamelier trods det at de ikke holder længe i blæsten.
    Tænk jeg troede lige et øjeblik det var dig der ville til at åbne en ny blog, da jeg så overskriften... Gad vide om vi får opklaret dette mysterium nogen sinde?

    Knus fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det er netop det, at vi ved, hun gjorde meget ud af at lukke både blog og andet ned. Jeg fatter heller ikke, at det kan lade sig gøre, men det kan det så.
      Ja det er lidt underligt med timelange telefonsamtaler, og så er han hjemme igen, så må jeg hygge om han, når jeg er hjemme, nu kan han så blive alene her i stedet. Ja du siger noget, det kunne jo misforstås med den overskrift, der er mange, der har kigget med på fb.
      Solen betyder så meget, i dag er det også trist og gråt, så deprimerende. Jeg tænker ikke, at vi får det opklaret, men jeg har forsøgt her at få hende til at melde ud.
      Knus

      Slet
  3. Hej Lisbeth

    Så merkelig da. Jeg har fortsatt bloggen til Lisbeth i min bloggliste, men det siste Lisbeth i Ebeltoft skrev er jo for fire måneder siden. Vi vet jo begge to at det kommer ikke flere innlegg fra henne 😪
    Dette høres helt merkelig ut.
    Vakker camellia da selv om den blir brun i regnet.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det er meget underligt, for nej desværre kommer der ikke flere indlæg fra Lisbeth´s hånd.
      Ja den er fin camelliaen. Den er jeg også ked af at skulle forlade. Alle de knopper
      Klem

      Slet
    2. Du får kjøpe deg noen nye camellia, for de tåler nok klima dit du flytter også. Klem

      Slet
    3. Jeg har et par stykker i potter, så jeg løber ikke helt tør for camellia. :)

      Slet
  4. Jeg synes også, at det var forkert, at bloggen dukkede op på den måde. Jeg slettede den fra min blogliste, da Lisbeth gik bort. Du kan tro vi bliver glad for at se "gamle" billeder. Du har så mange flotte!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sydney
      Ja det virker meget forkert, jeg har ikke tænkt på at slette den fra min blogliste. Når tiden tillader det, vil jeg gerne lave indlæg med gamle billeder. Bloggene skal jo nødig gå i stå, derfor er jeg også glad for at du er med her.

      Slet
  5. Hej Lisbeth det er usmagelig opførsel vil jeg mene. At bruge et bloknavn der har været populært . For på den måde at få flere til at besøge sin blog. Det siger alt om den person synes jeg. Det er ikke en sober måde at gøre det på. Jeg er fuldt ud klar over, at når vi nedlægger vores hjemmesider og opsiger hos Hostmaster ,så er navnet frit. Nu ved jeg ikke hvor længe hun har kørt med den blok. men jeg kan se den ikke er fuldført korrekt, i forhold til de ting der skal være . For kvinden er slet ikke til at komme i kontakt med. Men der er desværre nok ikke noget at gøre, andet end at slette personen der fra jeres liste. Kan I alle have en god dag. Lisbeth tag nu en pause ind imellem med pakkeriet :) Knus her fra Odense c

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karin
      Ja vi er helt enige. Derfor prøver jeg også at komme i kontakt med hende, men jeg tror ikke, at det lykkes. Nej man kan nemlig ikke skrive en mail til hende, det er ikke ok. Jeg tror ikke, jeg sletter hende, jeg skal se, om hun vil lave flere oplæg.
      I må også have en god dag. Jeg tager pauser, ellers kan jeg ikke holde til det, men jeg holder meget af at blogge, så jeg bliver ved så længe jeg kan.
      Knus

      Slet
  6. Mystisk med den blog, og personen på bloggen kan kun googles i den sammenhæng. Den camellia, du viser, har vi lige flyttet ind i drivhuset til overvintring. Det er en af dem, vi har som krukkeplanter. Den er lige så fyldt med knopper som din. Godt at Bent er hjemme igen. Der må være mange ting, I skal have vendt og drejet, både bogstaveligt og i overført betydning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Jeg har forsøgt at finde frem til hende på alle mulige måder, men nej der kommer kun den blog frem, det er på godt jysk træls.
      Jeg kan huske, I havde en stor flot en udenfor, da vi var der, jeg mener ikke, den stod i krukke. Dejligt med mange knopper, og din havde ikke de samme problemer som vores, men det var også noget senere, den blomstrede. Ja det er rart at have ham hjemme igen, så vi ikke skal tale i telefon mange gange om dagen, der er virkelig meget at tænke over og vende.

      Slet
  7. Ja jeg undrede mig osse. Faktisk troede jeg at der skulle gå en vis tid før end et nedlagt navn, førend anden kan bruge det. Og at (mis)bruge et meget populært navn er direkte uartigt, mildt sagt.
    Håber I nu kan hygge med god varme og mad, nu I er samlet.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Ja det er vi vist mange, der har gjort, jeg forstår ikke, at man vil være det bekendt.
      Ja vi hygger os med mad og varme :)
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  8. Hej Lisbeth
    Ja det er da noget af et underligt blog mysterie, gad vide hvad hun vil få ud af det, men folk får de underligste idéer og det er åbentbart en uden skam i livet. Det er trist.
    Dejlig naturbilleder du har fundet til os, og ja det er da en god idé med niget fra arkivet som Dorte kan følge med i (vi andre tager jo heller ikke skade) hvad hun har i vente.
    Ja 7 år, det må fejres så I må ha’ en rigtig god tur.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
  9. Hej Anne
    Ja man må undres, jeg håber, hun bliver lidt flov og lukker det navn ned igen. Ellers er hun da velkommen i blogverdenen, men ikke med det navn.
    Når bare solen vil skinne, kan man stadig få smukke billeder. Jeg har stadig meget i arkivet, som ikke er vist, og folk vil alligevel ikke kunne huske det.
    Ja vi må fejre Theodor. Tak for det.
    Tak i lige måde
    Knus Lisbeth

    SvarSlet