tirsdag den 29. juni 2021

Roser, clematis og andet godt

 Jeg fornemmer nok, at det er ved at være ferietid, alligevel er I søde til at kigge forbi, det er jeg glad for. Som I kan se, har jeg problemer med headeren, blogger driller desværre. 

Her kommer nye billeder fra søndag og mandag:

Dette her er "bare" et nyt skud på en Kiwi, som aldrig har givet frugter, det gør ikke noget, jeg har den netop på grund af de nye skud, som er så smukke.
Iris ensata 
Martagonliljer
også her - der er et par gullige imellem i år
dråbebedet er tæt på at være i fuldt flor
den pilebladede pære blev faconklippet igen
Gave fra Anne, er den ikke fin. Brogetbladet hortensia, tak Anne. Fra serien Endless Summer har jeg googlet mig til. Anne har lavet en stikling til mig, hun købte den hos Arne Jakobsen sidste sommer
hostaer under cypresserne
Kornus Kousa (nærbillede) den er fantastisk
Clematis:
Warshawska Nike
Niobe
Roser:
Lykkefund og hyld klæder hinanden
Vibert, men om det er Annie eller Amie, ved jeg ikke. Jeg har købt den som Annie, men den skulle ikke blive så høj. Den er godt 160 cm.
Barock
Charles de Mills
Chocolate l´ orange
Gram Slotsrose
Hot Chocolate
Karhleen Harrop
Paul´s Himalayan Musk
Pegasus
Persian Mystery
Tuscany
Solnedgangen søndag aften

For et par dage siden lovede DMI 32 mm i morgen, nu er vi igen ved normalen 4 mm, vi får se.
Rigtig dejlig tirsdag til jer. I næste indlæg tager vi hul på en ny måned, så må vi se, hvad den bringer.





26 kommentarer:

  1. Utroligt smukke billeder, Lisbeth!
    Jeg holder en lille pause fra bloggen - vi skal både have gæster og besøge familie, så der er ikke så meget tid i øjeblikket.

    SvarSlet
  2. Hej Gitte
    Det forstår jeg godt, det er ikke nemt at nå det hele. Der er heller ikke mange, der kommenterer, og nu ved jeg, at du heller ikke gør. God pause :) og nyd gæster og familie.

    SvarSlet
  3. Hej Lisbeth
    Ja, nå er det ferietid og fint vær, og da er det ikke så mange som kommenterer.
    Fra slutten av juni ville ikke google ha oss til å bruke så store bilder i headeren mer. Hvis du ser på min blogg er det akkurat det samme der.
    De vil også ha betalt når en har kommet over en viss mengde med data. Jeg har gått inn på et abonnement, for jeg bruker også gmail. Alt dette blir slått i sammen etter hva jeg har forstått. Før var dette gratis, men nå vil de altså ha penger. Du har sikkert fått en mail om det, for det fikk jeg.
    Flotte roser!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja sådan er det, men vi er jo snart vant til det.
      Måske har jeg fået en mail fra google om det, jeg har nok sprunget den over ;)
      Det var da irriterende, hvis vi skal til at betale penge for det. Jeg bruger også gmail. De skal da være glade for, at vi bruger dem.
      Tak og klem

      Slet
  4. Det er irriterende, når Blogger skaber problemer. Hvis det er, som Marit beskriver, kan jeg vel også se frem til at få en mail om, at Google vil have penge. Det er smukke blomster, du viser, men noget regn ville efterhånden være velkommen, selvom det godt kan tage pynten af blomsterne en kort overgang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det er meget irriterende med blogger. Ulla har for noget tid siden haft samme problem, jeg har kunnet ændre min header, men det kan jeg ikke længere. Ja det vil ikke gøre noget med regn, så må vi savne pynten et stykke tid. De har lovet regn her, men de skifter hele tiden mening, det er ikke nemt.

      Slet
  5. Kiwi er ofte særkønnet. Så det kan være det er enten han eller hun, du har. Så mangler den en partner for at kunne sætte frugt. Men jeg har aldrig tænkt på den som ren prydplante.
    De er yndige de lyse martagon liljer. der findes så mange smukke farver efterhånden, den ene finere end den anden.
    Jeg lagde mærke til dine hosta, store og flotte og næsten ingen sneglebid.
    Hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Det vidste jeg ikke, men jeg har nu heller aldrig været interesseret i at få kiwi, den var så fin, da jeg købte den.
      Ja martagonliljer er spændende med de forskellige farver.
      Jeg har rigtig mange hosta, men hvis vi får regn i morgen, kommer der nok også snegle frem og gnaver i dem.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  6. Det är väl antagligen åskregn man försöker bedöma. Det är samma här - regnen går förbi men å andra sidan har vi ingen åska heller. Ni verkar ha det besvärligt med google/blogger. Gmail är gratis - jag har inga mail om att mail ska kosta. Men det är så på de flesta plattformar att det finns en datagräns, gräns för antal sidor, trafik osv och sen kostar det. Jag har administrerat själv och köpt webhotell i flera år nu. Det är skönt, förutsägbart, säkert och framförallt ingen reklam på sidan :)

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
  7. Hej Carina
    Ja det er skidt, når regnen går forbi. Tak for oplysning om Gmail og blogger. Det lyder som en god idé med webhotel.
    Tak i lige måde

    SvarSlet
  8. Du har mange flotte roser, men jeg er helt forelsket i Hot Chocolate. Jeg har aldrig set sådan en farve - nærmest terracotta. Så smuk! Dråbebedet er meget flot med de mørke valmuer og lyse roser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg har en del roser, jeg har fristet mange med Hot Chocolate, den må du også have, den er smuk. Ja de mørke valmuer er fine mellem roserne.

      Slet
  9. Hej Lisbeth
    Ja hos bageren kan vi også mærke at det er ferietid, pludselig er der en masse kunder vi ikke kender og også nogle med andre sprog :-) men her betyder det at vi får mere travlt, da vi har mange sommerhuse og en campingplads i nærheden.
    Det er et par fine martagoner og flot ny frisure til den Pilebladede pære.
    Dejligt at du fandt en plads til hortensiaen, jeg ved jo at det er en udfordring hver gang.
    Dejligt med masser af roser, jeg har gravet min Hot Chocolate op, den trivedes bare ikke, så nu står den i en spand og hygger sig indtil jeg finder jeg finder et egnet sted til den.
    Nu må vi se om vi er heldige at falde indenfor regn feltet, kunne nu godt trænge til noget igen.
    Fortsat god aften
    Knus Anne



    SvarSlet
  10. Hej Anne
    Ja det vil jeg tro mærkes hos bageren, men det er han jo nok glad for :)
    Jeg fjernede en sølle pieris, så var der plads.
    Ærgerligt med din Hot Chocolate, denne har det fint, for en sikkerheds skyld har jeg to.
    Ja vi skal kun have 3 mm, I fik meget mere end os og trænger igen.
    Tak i lige måde
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  11. Så skønt at se det hele igen! Jeg har lige lavet et Samsø-indlæg, og Høneballehaven fylder en del - med rette!
    Jeg må have spurgt min kloge nevø, om jeg også har et web-hotel:) Reklamer har jeg i hvert fald ikke, og jeg betaler et lille beløb hvert år i januar (under 50 kr.), men problemer er der jo alligevel med headeren.
    Skønne billeder af roser, klematis og liljer - og jeg har stadig næsen fuld af dufte heldigvis.

    Tusind tak for sidst!
    Mange hilsner fra Ulla

    SvarSlet
  12. Hej Ulla
    Ja jeg har været inde og kigge, det er skønne stemningsbilleder du har taget både her og på øen.
    Ja det må du lige spørge din kloge nevø om, så spørger jeg lige den ældste af mine sønner. Det er rigtig træls med den header, det er ikke det samme med det lille billede.
    Duftene kan godt hænge et par dage, jeg har også noget herinde, så jeg også har duften her.
    Selv tak
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  13. Hej Lisbeth
    Jeg tror at google/blogger må ha lagt inn en sperre på hvor store bilder en kan ha i headeren. Så jeg tror ikke du får det større uansett om du har et webhotell eller ikke. Carina bruker jo ikke blogger som mal til sin blogg, og da blir det jo ikke det samme likevel.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det har de nok gjort, vi må åbenbart finde os i det, det går vel også nok. Tak for at du skrev.
      Klem

      Slet
  14. Jeg synes, at der med jævne mellemrum er folk, der har bøvl med Blogger på den ene eller den anden måde. Min kusine opgav helt til sidst - det ville overhovedet ikke som hun ville; hun kunne bl.a. ikke lægge billeder ind.
    Sommerferietid er agurketid. Jeg har lige høstet agurk nummer 29 og 30. Jeg synes det er tidligt, at mine to planter er gået helt agurk 😎

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ellen
      Ja det har du vist ret i, men det er jo den jeg kender og kunne finde ud af ;) men det er ikke helt enkelt længere.
      Ja det er da i sandhed agurketid, det er da fantastisk :)

      Slet
  15. Jeg har også problemer med headeren - det er bare så ærgerligt, for det var så fint med et 'overskriftsbillede'. Jeg har helt droppet det nu.

    Åh, så fine roser - og så så mange! Mine bliver ødelagt af gåsebiller i år - øv.
    Her regnede det lidt i morges - men ikke meget, desværre.
    Nu er jeg gået på ferie, så bliver der mere tid til bloggen - det har været lidt hektisk i de sidste uger - nu skal der andre boller på suppen! Vi har en masse fester og komsammen, som skal indhentes, så en helt stille sommer bliver det ikke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja det er ærgerligt med headeren, for det var nu ret fint. Det er ikke pænt, som det er nu med sådan et lille billede, så måske skal jeg også droppe det.
      Jeg har også gåsebiller, de ødelægger mange roser, det er rigtig træls.
      Dejligt med ferier og fester og komsammen, det vil I jo gerne hos jer. God fornøjelse.

      Slet
  16. Hvor er det flot, Kiwiskuddet. Er det blødt eller stikkende?
    Og så er farverne på dagens klematis godt nok lækker.
    (Regn har vi ikke fået - det har I sikkert heller ikke)
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det er så flot kiwiskuddet, det er blødt og lækkert. Jeg kunne ikke huske klematisen, så jeg måtte lige kigge billederne ja den er lækker.
      Jo jeg beklager, vi har fået regn, over 15 mm, jeg så godt på kortet, at det ikke nåede op til jer, det er jeg ked af på jeres vegne. Mine roser er ikke helt vild med det, men hvis det når ned til roden, bliver de nok glade :)
      Kh Lisbeth

      Slet
    2. Lækkert skud.
      Nej, hvor er I heldige med regn. Her er det snart fem uger uden regn, for de 3 mm, der dryppede ned en dag, regner jeg ikke for noget, for det blev bare siddende på bladene.

      Slet
    3. Ja det er lækkert, og det er surt for jer, at det ikke nåede op til jer.

      Slet