lørdag den 5. juni 2021

En skøn Grundlovsdag, sikken et vejr og farvestrålende billeder

 Solen skinner fra en skyfri himmel, det var ikke godt at være ude i middagsstunden, derfor fik jeg lavet et indlæg, billederne er fra i går, man kan ikke tage billeder i højt solskin, jo det kan man godt, men de bliver ikke gode. 

ørkenbedet står flot i aftenbelysningen





Skoven ser forrygende ud med alle de blomstrende rhododendron
De hvide træer:
Bornholmsk røn
og Sorbus dodong står flot nu
også kejsertræet/Paulownia blomstrer højt oppe i toppen, det er ikke nemt at tage billeder af blomsterne

De gule:
Lilium pyrenaicum 
Magnolia Daphne (måske)
Træpæon
Rh. Limonada har kun en gren, der hænger
Rh. Yellow Pom Pom
rosen Maigold
Lidt blåt

de sibiriske iris er også i gang
Geranium
Himmelsk Bambus/Nandina domestico
Viburnum Pink Beauty
og rød hassel står side om side i læhegnet
Til slut et par løvfældende:
R. Mary er bare fantastisk med den dejligste duft
den sidste er R. Satan
I må have en dejlig søndag, jeg har gæster i morgen, så der kommer først nye billeder mandag. 








22 kommentarer:

  1. Good evening dear Lisbeth,
    Absolutly beautiful what your garden is showing at the moment.
    Enjoy!!
    Have a wonderful evening
    Marijke

    SvarSlet
    Svar
    1. God evening dear Marijke
      There are a lot to enjoy and I really do.
      Same to you

      Slet
  2. Så mange flotte farger det er i hagen din nå.
    Den geraniumen har jeg også. Så flott din gule magnolia er.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja der er mange forskellige farver, jeg er glad for min magnolia, det er første gang den blomstrer.
      Klem

      Slet
  3. Tillykke med grunnlovsdagen også! :)

    SvarSlet
  4. Det har været en dejlig dag i haven - jeg har knoklet på i mange timer, og nu kan jeg ikke længere! Som sædvandligt er du foran - mine iris er ikke i blomst endnu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja det har det, jeg holdt ud længere end dig, men jeg havde også pause, mens jeg lavede indlægget :)

      Slet
  5. Du fik fotograferet i perfekt lys, og haven er smuk i grundlovsdags-skrud.
    Sikken et skønt vejr (jeg har vandet det nyplantede).
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  6. Hej Lisbeth
    Ja det er med at finde det rigtige tidspunkt, når solen skinner på denne tid af året. Det har været en skøn dag, jeg er også bange for, at jeg snart skal vande, jeg har i hvert fald vandet kinesertræet.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  7. Hej Lisbeth
    Det blev sørme lidt sent men jeg havde ikke set at du havde lavet indlæg idag :-) men du har jo så meget at vise frem.
    Uhhh alt det gule er guf for øjnene, virkelig nogle skønheder kameraet har fanget. Så kom du da lige foran mig med din Lilium Pyrenaicum, her er den slet ikke så langt, og så en gul rose, ja roserne går vi og længdes efter nu.
    Ærgerligt at Kejsertræet absolut skal sætte sine blomster så højt, de er så fine, men vi kan jo ikke få alt som vi ønsker, så her må nakken lægges godt tilbage :-)
    Håber I har haft en rigtig dejlig dag 🇩🇰 Vejret var der ihvertilfald ikke noget galt med.
    God søndag
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Så er der gået morgentur her. Ja du var lidt sent ude, så jeg opgav og gik i seng, der er meget at vise frem til gæsterne i dag.
      Ja nu skulle det være gult og blåt i dag, måske derfor så mange svenskere kigger på bloggen :))) For en gang skyld er jeg tidligere ude med noget, den står i nordbedet.
      Ja men kejsertræet kan ikke andet, for Bent har jo taget de nederste grene :(
      Vi havde en fin dag og i lige måde god søndag :)
      Knus Lisbeth

      Slet
  8. Ja, sikke en skøn grundlovsdag - og smukke billeder fra din have.

    SvarSlet
  9. Man ved slet ikke hvor man skal starte og slutte med alle de skønne billeder...
    Dejlige rønnetræer, og iris og den fine geranium med røde blade, men ørkenbedet er jo også så flot nu! - Og alle de andre skud på kryds og tværs af haven. Virkelig en god grundlovsdag!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Jeg forstår det godt, jeg sætter mange billeder ind, lige nu er det hele så skønt. Det er svært at kommentere på det hele, der er jo også andet at lave :) men tak for det, ja det var en god Grundlovsdag.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  10. Ihh, har du et kejsertræ!? De er bare SÅ smukke, når de blomstrer. Jeg så et på Sofiero engang. Det minder meget om jacarandatræet, som vi kender fra Sydafrika.

    SvarSlet
  11. Hej Ellen
    Ja det har jeg, men det er højt, og Bent har opstammet det, så man skal lægge hovedet godt tilbage for at se dem, duften får vi heller ikke.

    SvarSlet
  12. Du kom vist hele paletten rundt med dine flotte aftenbilleder Grundlovsdag var fantastisk, og i dag startede det på samme måde, men endte i regnvejr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det var tæt på. Her fik vi ingen regn, kun gråvejr.

      Slet
  13. Aften og morgenlyset er så smukt i haven i øjeblikket.. Midt på dage er det næsten for skarpt.
    Det er da ærgerligt kejsertræet er blevet så højt. Forhåbentlig har I ikke hold i nakken, når I skal kikke op. Duften kan nu godt blive for stærk syntes jeg.
    Jeg har vandet alt de nyplantet, osse buskene der blev plantet i vinters. Alle undtagen papegøjen ser så fine ud. Poppegøjen ser ud som om den ikke ved hvad den selv vil. Springe rigtig ud eller helt lade være.
    Som sædvanlig er du foran med iris og liljer, smukke.
    hilsner gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      I dag er der ingen smukt aftenlys, her er det vare gråt og kedeligt, men det er rigtig, at hvis solen skinner er det for skarpt, så da holder vi middagspause.
      Det vil sige, at du har et kejsertræ, det må jeg høre mere om den 26.
      Ærgerligt med din papegøjebusk, vi må håbe, den kommer.
      Hilsen Lisbeth

      Slet