mandag den 25. februar 2013

Igen vigtig information vedr blogtræf 29.6.

Sidste år var der blogtræf her d. 19. maj, det var rigtig hyggeligt, vi var 17 personer.
 Som byttede (læg mærke til, at der også var mænd med)
Drøftede dette og hint, diskuterede og snakkede, det lød som en hønsegård, men hvor var det hyggeligt.
spiste og hyggede
I år har jeg blogtræf d. 25. maj, gad vide om der kommer nogen? Der blomstrer en stor del af mine rhododendron
 Luteum
Charles Dickens

Catawbiense Alba
Og skovbunden er allersmukkest
Men det er ikke på det tidspunkt, havefolket bestiller besøg hos mig, nej de vil alle komme d. 29. juni for at se alle mine forhåbentlig smukke roser. 
Det kan man jo godt forstå, lad os håbe det ser sådan ud, når I kommer, og at solen vil skinne for os.
Men der er lige et lille problem, for d. 29. juni er det højsæson på Samsø, det vil sige, at man skal være i god tid med at bestille  færge, her er et link til færgen. Desværre skal man betale forud, så det er en rigtig god idé at slå jer nogen stykker sammen, så I kan deles om udgifterne, det er desværre ikke billigt at komme til Samsø. Linda fra Casa Asti  har allerede taget initiativ til at invitere nogen med på turen. Linda bor i Slagelse, I kan læse mere om det på linket ovenover, jeg håber, I kan finde ud af at slå jer sammen og følges ad i en bil eller måske flere, hvis Lindas bil bliver fyldt op. 
For der er plads til mange i min have, og alle bloggere er velkomne til at komme og se:
 en overdådighed af roser
 Roser op af pæle
 Masser af roser i to store rosenbede formet som jing og jang
Ambridge rose
 Sct. Cecilia
 Sofia Renæssance


Kom og se roserne og hils på os alle fire.

og på alferne og se vores  pavillion, som blev sat op i august 2012
Velkommen i min have. Men husk hvis I vil have bil med, skal I bestille færge

28 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth! det lyder til det kun kan blive en stor oplevelse at komme til Samsø! Desvære kan jeg ikke få det til at passe, men nyder meget dine mange smukke billeder. utroligt så mange du har, og du kender vist dem alle ved navn!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karin
      Skulle du få tid og lyst en anden gang, er du velkommen.
      Jeg kender navnene på de fleste af mine roser, men stauderne kniber det somme tider med :)

      Slet
  2. Åh det lyder spændende og hyggeligt. Vil gerne opleve alle dine smukke roser. Må se hvordan det går :-)
    K.H. Anette fra Fru Pedersens have

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Jeg håber, du får mulighed for at komme med. Måske er I nogen stykker fra dine kanter, som kan følges.
      Kh Lisbeth

      Slet
  3. Jeg er sikker på at det blir et veldig flott bloggtreff hos deg til sommeren når alle dine roser blomstrer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det håber jeg, at det bliver, en skam der er for langt fra dig.

      Slet
  4. Uhhhh... Nu bliver jeg stresset!!! Må ha' en alvorlig snak med familie, kalender, arbejde og kørselspartnere....!!

    Hvor sjovt at se Sofia Renæssance med briller... ;o)

    ( hmmmm... Eller er det rosen der hedder sådan??)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej fru Friis
      Nej, nej du må ikke blive stresset, men selvfølgelig er det en god idé at finde ud af det snart. For jyder kan det forhåbentlig vente til april med at bestille færge, men så heller ikke længere. Men I er jo mange fra dit område, så I må kunne finde ud af at fylde bilerne op i år, måske skal I endda have to biler med over.
      Jeg skulle lige finde ud af, hvad du mente, nej jeg hedder ikke Sofia :) men det gør rosen, ha ha.
      Haveknus for et godt grin

      Slet
  5. Ja Lisbeth - man burde vel egentlig komme når Rhodoerne viser sig!
    Selv kan jeg ikke love noget endnu - fastsætter først en gang i april hvordan jeg kan fordele tiden denne sommer - Skal jo også til Sverige og forberede et pænt stort Rhodo bed ;-)
    Og sikkert også til Holland og få planter fra Huismann - Det bliver travlt og sjovt!
    Ser lige at du ikke har skrevet noget om Trillium - de ville da måske ellers passe vildt godt ind i dit skovbed?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja jeg har også tænkt på dig som besøgende, når rhodoerne blomstrer, men det er svært at planlægge endnu, det kan jeg godt forstå. Heldigvis er det ikke helt så slemt i maj som i slutningen af juni, så det går nok lidt endnu.
      Kan du ikke tage turen til Huismann lige før og så tage lidt med over til mig :) man må jo tænke kreativt. Du får da nok at gøre, spændende og sjovt.
      Jeg har købt Trillium, jeg har vist tre nu, men de er dyre i indkøb. Jeg håber, de viser sig igen, så jeg kan vise billeder af dem.

      Slet
  6. Hej Lisbeth

    Super indlæg, jeg håber der er nogle friske Bloggere der har lyst til en hyggelig dag på Samsø i din have.
    Jeg kan godt se for de flestes vedkommende er det tidligt vi er ude, men når havesæsonnen starter så går tiden pludseligt så stærkt.
    Jeg glæder mig meget til at se din have, alle dine roser samt hilse på din mand og hundene.

    Forsat god dag til jer alle sammen
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Jeg gjorde, hvad jeg kunne, men der er ikke den store respons endnu. Med hensyn til færgen er det ikke meget for tidligt, jeg ville i hvert fald ikke vente mere end tre uger, inden jeg bestiller. Jeg håber, du får fyldt bilen op, ellers må vi finde en anden løsning.
      Jeg glæder mig til at vise dig og de andre min have.
      I lige måde
      Kh Lisbeth

      Slet
  7. Håber du fåf et godt blogtræf.
    Tak for de dejlige blomster billeder også det af dine hunde.
    Ha´ en god tirsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Aase
      Ja selv tak også god tirsdag til dig.

      Slet
  8. Hej Lisbeth.
    Det kunne jo være fedt, hvis vi kunne komme to gange. Men Helle og jeg har begge to børn der har fødselsdag og flere andre ting i kalenderne i majs weekender, så vi må holde os til dit juni-blogtræf. Men det er da godt du gør opmærksom på, at vi skal være i god tid, med at bestille færge, for det tror jeg ikke der er nogen af os der har tænkt på. Vi fylder en bil op, så jeg vil kontakte de andre og finde ud af noget. Tak fordi du gjorde opmærksom på det.
    Venlig hilsen Malene
    Ps. hvor ser det bare knald hamrende godt ud med de store rosenbede.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Malene
      Ja det kunne være rigtig fedt, jeg er spændt på, om der overhovedet er nogen, der kommer i maj. Der er mange, der gerne vil over og se roser, så det bliver nok der, det store rykind kommer.
      Måske kan det blive til en bil mere, når Lillian også vil med. Sidste år var Lena med sammen med fru Friis. Der er også Vilmantas i Kolding, måske vil han også gerne med.

      Slet
  9. Godt med lidt info - det ville da være slemt hvis man har bestemt sig for at komme og så ikke kan komme med færgen.

    Smukke, smukke roser - allesammen :)

    (jeg har bestilt billet...)

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det var ikke rart, hvis man holder der og ikke kan komme med færgen.
      Tak skal du have, ja du har jo selv Graham Thomas, kan jeg huske.
      Godt at høre, at du har bestilt billet til færgen. Jeg har tænkt på, om I måske skal have Jette og Gitte med i bilen, så kan I da deles om billetten til bilen. Men I plejer selv at være gode til at finde ud af det. Jeg har fået Birgitte og manden med nogle andre, som også kommer fra Nordjylland, så det passer jo fint.
      Vi må se, når vi kommer tættere på.
      Knus

      Slet
    2. Sjovt, at du lige nævner det. Jeg har mailet Gitte om vi skulle finde ud af noget sammen med hende og Jette - nu får vi se. Det er rart hvis man kan dele færgebilletten og i år skal vi jo (desværre) retur samme aften, så ingen bookning hos Asta denne gang, det var ellers hyggeligt sidste år.

      Slet
  10. Kære Lisbeth.
    Hvor jeg dog nyder din blog, især roserne - som jo er en af mine egne favoritter.
    Jeg er ikke selv "Blogger", men følger med i en del og din er absolut en af dem jeg er rigtig glad for;-))
    Keep ón the good work..
    Kærlig hilsen Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lotte
      Tak for din søde kommentar, jeg er glad for at høre, at du kan lide min blog. Jeg håber, du bliver ved med at følge med. Har du tilmeldt dig som fast læser :) Du er velkommen til at komme og se min have, hvis du komme til øen.
      I will keep on the good work, I like it :)
      Kh
      Lisbeth

      Slet
    2. Hej igen.
      Ved ikke lige hvordan jeg tilmelder mig som fast læser, men lover at blive ved med at følge bloggen (gennem haveblogs)
      Er desværre ramt af sygdom, så kommer ihvertfald ikke foreløbig. Var rigtig rørt over jeres "lyserøde kampagne" for et stykke tid siden, tror den betød rigtig meget for mange af os..
      Kærlig hilsen Lotte

      Slet
    3. Hej Lotte
      I højre side på min blog kan du se en masse ansigter, det er mine faste læsere, lige ovenover står der: tilmeld dig dette websted, der trykker du bare. Du kan da prøve ellers pyt med det, du læser bare med, når du kan :)
      Jeg er glad for, at du kan have glæde af at læse min blog, der skal lidt opmuntring ind i hverdagen, når man har den modbydelige sygdom. Der er tre af de faste bloggere, som desværre er ramt af den, derfor lavede vi den lyserøde kampagne.
      Tænker på de andre bloggere og nu også på dig. Krydser fingre for, at du snart bliver rask igen.
      God bedring og kærlig hilsen
      Lisbeth
      PS nu blev jeg endnu mere glad for din hilsen :)
      Dejligt når nogen værdsætter det man gør.

      Slet
  11. Hej,
    Jeg faldt tilfældigt over dine invitationer til blogtræf. Jeg vil meget gerne komme d. 29/6. Skal man officielt tilmelde sig et sted?

    Mvh. Janne, Min Landhave.

    SvarSlet
  12. Hej Janne
    Du er velkommen d. 29.6. Der kommer mere om det senere, omkring april skriver jeg nok igen. Så du må følge lidt med hos mig :) Jeg kigger lige ind til dig.
    Hilsen
    Lisbeth

    SvarSlet
  13. Hej Lisbeth,
    Det lyder godt. Jo - jeg følger med hos dig. Man kan jo ikke få for meget af det dersens havesjov, vel? Min blog har adressen tornvig.blogspot.com. Kig endelig forbi.
    Janne

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt at høre, nej man kan ikke få for meget af havesjovt.

      Slet