lørdag den 16. februar 2013

Lidt forår i luften og rosenbilleder

Også i dag har det været gråt, og da jeg startede på min sædvanlige hundetur, syntes jeg, at jeg havde for lidt tøj på. Men efter at have gået godt til, fik jer varmen, så det var skønt at komme hjem i haven og gå rundt at kigge efter foråret.
Fuglene kvidrede og meget var piblet op under sneen, som nu næsten er væk. Jeg ved godt, at jeg ikke kan regne med, at det holder, men jeg fik lidt forårsfornemmelser og lysten til at begynde at rode derude kom over mig, men det blev ikke endnu. Hvis det er lige så godt i morgen, ja så må jeg ud med saksen og havebøren.

I dag igen kommer der rosenbilleder, denne gang uden navne, det er ikke alle jeg kan kende igen, når jeg sætter dem ind på computeren, men de er for gode at slette synes jeg, så jeg håber, I vil nyde dem.



















Fortsat god dag

28 kommentarer:

  1. Så mange flotte roser du har! Jeg blir aldri lei av å se på bildene dine av de :-) Hagen din må være et syn på sommeren når de blomstrer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Jeg er glad for, at du ikke bliver lei af at se dem, for jeg har mange endnu.
      Ja det er et smukt syn, når de blomstrer.

      Slet
  2. Hej Lisbeth.Ja! her er det også et gråt og trist vejr.Men så er det jo dejligt at vi kan hygge os ved bloggen og dine skønne roser.
    Den store pinkfarvede roser er vel flot.
    Sneen er også ved at være væk,men nu lover de jo en ny omgang.
    Jeg gider ikke den vinter mere.......jeg vil have lidt forår.
    Rigtig god aften til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja det hjælper meget på det triste vejr, når man kan se på smukke roser.
      Nej nu gider vi snart ikke mere sne, men det hjælper nok ikke vi protesterer.
      Også god aften til dig
      knus Lisbeth

      Slet
  3. Ja Lisbeth - jeg satser da også på at tage en tur i haven imorgen - bare det ikke er tøet for meget så det bliver sumpet igen, sidst det var tø risikerede man jo at sidde forfærdelig fast i pløret, men forsøget skal gøres!

    Den første rose ligner meget din "Acapella"?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja lad os håbe, det bliver til en tur i haven i morgen. Det kan hurtigt blive sumpet igen, og du har ret, det er ikke nemt at få støvle og ben op af pløret igen, jeg har også prøvet at sidde fast :)
      Det var en prøve til dig, selvfølgelig er det Acapella :)den er jo nem at kende.

      Slet
    2. Det er altid sjovt med sådan en lille gætteleg
      6-7-8-9 og måske også 14 og 15 kunne da være Sutters Gold??

      Er der ikke andre der gætter med - eller "roser" man bare? (hø hø)

      Slet
    3. Hø hø Karsten :) så nemt er det ikke. Jeg tror faktisk ikke, der er nogen af dem, du nævner, som er Sutters Gold. Men nu skal jeg rose dig, for det var godt gættet :)
      Der er en af mine roser, som ligner Sutters Gold temmelig meget, men den har ikke den fine form på knopperne. Jeg kan ikke en gang fortælle dig, hvad den hedder, fordi jeg ikke har styr på roserne fra rosertilhaven. Lidt ærgerligt jeg har forsøgt at spørge dem dernede, men de kan heller ikke hjælpe. Nu kan du jo prøve at kigge billeder hos dem for at se om du kan finde ud af, hvad det er for en rose. Jeg har købt Arc Angel, Scentsation og Kingsmac i de farver hos dem. Nr. 4 og 8 er en af dem, og nr. 9 er muligvis Sutters, men jeg er ikke sikker. Nr. 14 kan godt være Grace, men den har ikke de spidse kronblade, så det kan også være Crownprincess Margareta eller Charles Austin. Nr 17 og 18 er også fynbo roser.
      Så er det din tur igen :)

      Slet
  4. Ja her hos os er sneen stædig, den vil ikke forsvinde.
    Dejlige roser også uden navne.
    Kom til at tænke på om du kunne anbefale nogle roser, der er særlig gode til at plukke buketter af. Jeg er startet på at lave en skærehave og vil også have en del roser der.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Norsjylland

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene
      Jeg synes ikke, det gør noget, at de er uden navne, når det er så skønne billeder.
      Jeg må sige, at de roser jeg har købt hos rosertilhaven.dk er dem som holder længst i vasen. Det er ikke alle Austin roserne, som holder så længe. Så kig ind hos dem, de er heller ikke så dyre. Du kan også lige se på min rosenfane eller i de sidste indlæg, der har jeg skrevet, når de er købt hos dem på Fyn. Du må gerne spørge mig, hvis du er i tvivl om noget.
      Sofia Renaissance holder også ret godt i vasen, den kan du også købe hos dem, tror jeg.
      Mange hilsener
      Lisbeth

      Slet
  5. Her ligger sneen stadigvæk overalt, selvom temperaturen ligger meget tæt på plus. Jeg har det lidt som dig, at roser kan være vanskelige at identificere på billeder, for mig er det især de lyserøde/pink blomster, der er svære at skille ad.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Som sagt er sneen næsten væk her, men vi har nok ikke fået så meget som jer.
      Ja det er svært at identificere dem og jeg giver dig ret, det er sværest med de lyserøde/pink, jeg kan nemmere kende forskel på de gyldne. Bortset fra dem fra rosertilhaven.dk, dem har jeg slet ikke styr på, men alle Austinroserne kan jeg godt kende forskel på.

      Slet
  6. Kære Lisbeth.
    Det gør ikke noget der ikke er navne på.
    De er utrolig smukke alle sammen. Godt man ikke skal vælge.
    Hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Nej vel bare billederne er smukke, roserne er jo. Ja du er forskånet for at vælge, når jeg ikke kan navnene ;)
      Hilsen
      Lisbeth

      Slet
  7. Roserne gror godt hos dig, du gøder dem vel også godt?
    Måske er det godt nok der ikke er navne på roserne idag, listen til Jas Roser er ved at være lang.
    Jeg er også begyndt at klippe staudetoppe, om 14dage rejser jeg ned til min datter. Jeg plejer at "ordne" hendes have lidt, vi starter med besøg på en planteskole.
    Du må have en god weekend,Lisbeth. Hilsen Hanne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Ja jeg gøder roserne godt, det er jo en nødvendighed.
      Heldigvis er det billigt hos Jas roser og du har ikke langt dertil.
      Ja du er nødt til at være klar i haven, inden du skal af sted. Lise fra Lises have skal også til Australien og besøge en søn og svigerdatter og et nyt barnebarn, men det er jo et stort land, så du møder hende jo nok ikke, med mindre I skal med samme flyt.
      Hilsen og god weekend
      Lisbeth

      Slet
  8. Hej Lisbeth
    Hvor har du mange utroligt flotte roser. Det må virkelig være en oplevelse af de rigtig gode i blomstringstiden. Der er da bestemt inspiration til et besøg i have- centret.. Tager bloggen med under armen og udpeger billederne, så må de finde ud af hvad de hedder ;)
    Mange hilsner
    Hexia

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hexia
      Ja jeg har mange flotte roser, og det er en stor oplevelse i blomstringstiden. Du er velkommen til at komme at se dem sammen med de andre rosomaner dl 29.6. Så er der blogtræf her hos mig.
      Jeg tvivler på, at havecentret kan finde ud af, hvad de hedder, men hvis du går tilbage til de tre forrige indlæg, så er der navne der. Du kan også kigge på min rosenfane, der er masser af inspiration.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  9. Kære Lisbeth, hvor er de smukke dine roser. Jeg ville ønske, at jeg også kunne have dem men nej. De vil ikke trives her.

    Ha' en dejlig aften :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Katy
      Ja det er rigtig ærgerligt, mine har også nogen gange været grimme og ødelagte, men jeg bliver stædigt ved, og så tager jeg kun billeder af de kønneste :)
      I lige måde.

      Slet
  10. skønne farverige roser på en grå lørdag.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jonna
      Ja det er godt med rosenbilleder sådan en dag.

      Slet
  11. Som altid en buket af dejlige blomster at se her på bloggen, og roser er jo nok hvad jeg nyder allermest!! Rigtig mange skønne billeder og kulører, jeg kan se at du også har mange roser i fersken/laksefarvede toner, dem kan jeg altså heller ikke stå for, men de kan være svære at placere harmonisk, farvemæssigt, ærgeligt nok! Jeg købte en Marie Curie i sommers, stort set kun pga. at man kunne dufte den på flere meters afstand! Helt vidunderlig duft! Så nu vil jeg prøve at have de fersken/laksefarvede tæt ved terassen.
    Ha en dejlig aften :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Alice
      Ja du er jo en af rosomanerne her på bloggene :)
      Jeg kender slet ikke Marie Curie, den må jeg lige have googlet, især på grund af duften.
      Det lyder fint med de fersken/laksefarvede tæt ved terrassen.
      I lige måde :)

      Slet
  12. Tak for de dejlige billeder.
    Bare vi kunne have roser her, men vi har ikke jord hvor de vil trives i.
    Lisbeth Tak for hjælpen du ved...
    Ha´ en god aften.
    Hilsen AaseMarie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Aase
      Ja det er en skam I ikke kan have roser hos jer.
      Selv tak godt jeg fandt ud af, at du var på fb, du kan sikkert få meget glæde af at være med i de grupper.
      God nat sov godt

      Slet
  13. Tak for alle de roser, dem kan man da kun blive i godt humør af og se på. Og ja foråret er på vej tog billeder af vintergækker og erantisser i hobetal idag, så nu varer det ikke så længe mere.Hilsen Helle

    SvarSlet
  14. Hej Lisbeth
    Hvad hedder den lyse gule på billede nr 2, den er jeg sikker på ville være smuk sammen med nogle af de oser jeg har planlagt ?
    Og igen disker du op med nogel dejlige billeder.

    God søndag aften til dig.

    SvarSlet