torsdag den 1. marts 2012

Hjemme igen

Vil bare lige melde mig hjemme igen :o) Vi havde en fin dag med besøg i Bilka, hvor der dog ikke var det store at købe, så det blev ikke så dyrt. Jeg viser billeder i morgen.
Derefter en tur på plejehjemmet til min mor, hvor vi var med til at vælge nyt brillestel, hun er nyopereret for grå stær, og skal derfor have nye briller. Hendes syn er blevet meget bedre af operationen.
Bagefter havde vi hyggekaffe med min mor og to af mine fætre, som jeg ikke har set i flere år, så der blev snakket barndomsminder, rigtig hyggeligt. De to fætre er skubbere på plejehjemmet, dvs. hver anden torsdag tilbyder de at skubbe de gamle en tur i kørestolen. Det var en rigtig fin dag til det, og skubberne fik sved på panden.
Ingen indlæg uden billeder og da jeg af gode grunde ikke har taget nogen i dag, bliver det et par stykker fra i sommer.
Phlox
Den rosafarvede parykbusk, den beholder bladene rigtig længe og pynter virkelig i rhododendronbedet

Den fine lette statice
En dejlig violfrøstjerne
Til slut et vinterbillede af kejserbusken. Jeg har to den ældste er helt færdig med at blomstre, den nye er lige begyndt.
Dette her billede er fra i januar og af den gamle busk. Bent har taget billedet.
En ny dag truer, forhåbentlig med forår, ha´ det godt.

12 kommentarer:

  1. Det var godt at høre at I havde en god tur, og rigtigt dejligt at det har hjulpet på din mors syn med operationen. Så har hun da det at glæde sig over hér i foråret :-)
    Jeg tror alle CDs sager må have været en succes i Bilka, så hurtigt som de er blevet udsolgt. Jeg var skuffet over ikke at få nogle af hans Lathyrus frø, men pyt, jeg finder nok nogle andre :-)
    Det er dejlige farverige billeder du viser. Hvor bliver det dejligt, når haven snart ser sådan ud igen.
    Og min Kejserbuks blomstrer stadig ikke! Jeg har ellers talt alvorligt til den :-)
    Imorgen lover de dejligt havevejr igen. Men jeg skal på plantecenter med min veninde. Så får ryggen også en pause :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Ja det er rigtig godt, når hun får sine nye briller har hun over 100 % syn, så kan man vel ikke forlange mere. Men der går jo lige 14 dag endnu.
      Lathyrus frø var der masser af i Bilka, men de der stativer var der ikke endnu, så vidt jeg kunne se. Jeg købte faktisk ikke noget, der stod CD på. De der Impecta knolde, de plejer at have, er fine til mig og billigere :o)
      Ja hvor vi glæder os til det kommer til at se sådan ud, men først det fine spæde forår, hvor det hele pibler op, det er så skønt.
      Uha plantecenter god fornøjelse, har du den store pung med :o)

      Slet
  2. Velkommen hjem igen. Ærgerligt at du fik så lidt ud af Bilka besøg! Det sker også for mig, så jeg kommer der ikke ret tit!
    Men du fik en god dag ud af det med din mor og fætre - så fik du nogle dejlige timer i godt selskab, det skal man ikke kimse af!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Bente
      Det gør ikke så meget med Bilka, jeg fik det jeg kom efter, nemlig knolde og nogen stauder, så det går nok. Så er der penge til næste gang jeg skal af sted :o)
      Ja vi havde et par hyggelige timer med de to gamle fætre :o) De er næsten 10 år ældre end mig. Den ene af dem boede i restaurantionen lige ved siden af, hvor vi boede.

      Slet
  3. Dejligt i havde en god tur. PÅ PLANTECENTER uha det koster og frister men dejligt ;D ;D ;D god tur til jer.

    KH. Margrethe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margrethe
      Ja det var en god tur, men ikke så dyrt i Bilkas plantecenter, der var ikke så meget endnu.

      Slet
  4. Som brilleabe selv glæder det mig at høre, at din mors syn er blevet forbedret. Hvordan går det i øvrigt med den blomstrende rhododendron?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det er godt, der findes briller til os brilleaber. Jeg har haft briller siden jeg var 15 :o)
      Det går rigtig fint, regner med billeder af den igen i aften. Vi har jo heldigvis ikke haft frostvejr endnu.

      Slet
  5. Dejligt i havde en god tur, og at din mor har fået forbedret sit syn :-D
    Jeg går for tiden og diskutere med mig selv om jeg skal få mig taget samme til, at tage en tur til optikker, og få dommen over hvor meget mine øjne er blevet værre siden jeg købte briller for 2 år siden. Men jeg kan slet ikke klare tanken om, at skulle købe nye briller igen, nu jeg skal bruge penge på planter, MANGE planter.
    Sikke skønne billeder du viser :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Jeg kan godt forstå, du ikke er meget for at gå til optikker, det er en dyr fornøjelse. Jeg klarede frisag denne gang, det er jeg glad for. Min mor skal af med 5100 kr. og så er det endda billigt, fordi hun har dobbeltslebne glas. Det er meget dyrere med glidende overgang, som de fleste har, hvis de skal bruge flere styrker. Vi vil nemlig hellere købe planter for pengene :-)

      Slet
    2. Ja godt at du gik fri denne gang. Jeg har flere styrker med udvidet (lidt større end normalt)læsefelt (fordi jeg læser så meget), med glidende overgang :-/
      Det er ikke sådan når man kommer i reparationsalderen, og må have hjælpemidler så man kan klare sig ;-D

      Slet
    3. Hej igen Marianne
      Jeg har haft briller siden jeg var 15 år, men glidende overgang er selvfølgelig først, da jeg kom i reparationsalderen. Nu er jeg så heldig, at jeg læser og ser på computeren uden briller, det er meget nemmere. Til gengæld kan jeg ikke se noget langt væk uden briller. Altså er jeg nærsynet ;o)

      Slet