mandag den 19. marts 2012

2 måneder til dagen

I dag er der 2 måneder til, at der skal være havebloggertræf her på øen. Det vil jeg lige minde jer om, så I kan få tid til at tænke og planlægge og finde ud af, om I kan komme.
Hvis I har glemt, hvad det drejer sig o, kan I læse om det her

Jeg håber at se så mange som muligt af jer "gamle" bloggere såvel som de nye, som er kommet til, siden jeg lavede invitationen.
Jeg synes, det kan være rigtig hyggeligt at vise jer min have, som på det tidspunkt har mængder af blomstrende rhododendron, det håber jeg i hvert fald :o) Vi skal selvfølgelig også bytte planter og hyggesnakke om have i stor stil.

I dag er det høj solskin og ualmindeligt blæsende, så jeg har indtil videre kun været ude i 1½ time. I formiddags da jeg tog billeder var det så koldt, at jeg kom til at fryse fingrene. Vi håber, at det bliver bedre i løbet af ugen. Det lover de i hvert fald.
Jeg kiggede lige til mine roser og kan se, at der flere steder er nye spirer på vej, men der er også nogen, som ser lidt døde ud. Nu må vi se, forhåbentlig går det godt, ellers er jeg ved at udtænke en ny plan for bedet.
På min fotosafari rundt i haven så jeg følgende smukke planter og blomster:
Akelejen med regndråber
Og den gule lupin
Den første geranie, og med den første mener jeg både, den første der blomstrer ,og den første jeg
købte, jeg vidste intet om, hvad det var for en plante eller om blomster i det hele taget. Men den har sikkert været billig :o)
De første blade på høstanemonen er meget smukke
Kugleprimulaen er på spring
Det er påskeliljerne også
Denne påskeklokke vil heller ikke blomstre i år, men bladene er da også ganske kønne



Det var dagens påskeklokker :o)
Til slut denne smukke Bergenia

Fortsat god dag

42 kommentarer:

  1. Det skal sandelig gå slemt galt for at jeg ikke kommer en tur til Samsø, glæder mig rigtig meget :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Fru Friis
      Det håber jeg ikke det gør, altså går slemt galt, for jeg glæder mig også rigtig meget til at se dig og alle de andre :o)

      Slet
  2. Hvor er dine planter dog langt fremme - her står påskeliljernes knopper kun mellem bladene endnu og bergeniaen er slet ikke begyndt at blomstre. Utroligt, at der der er så stor forskel på klimaet

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne
      Ja vi er langt fremme hos os, men alligevel har Hanne i haven en udsprungen tulipan med i sit indlæg i dag, der kan vi ikke være med.

      Slet
  3. Ja dine planter er også meget længere fremme end mine, mine krokus er først nu begyndt at vise knopperne.
    Annette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Annette
      Så er det heldigt du kan nyde dem to gange, først på bloggen og så i din egen have :o)

      Slet
  4. Med de billeder, får man da helt lyst til at flytte til Samsø.
    Jeg har kun to krokuser i blomst i øjeblikket.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja men kom endelig, vi har altid plads til flere :o) men desværre ingen arbejde. Så du må nok hellere nøjes med de to krokuser eller håbe på, der snart er noget andet, der begynder at blomstre :o) og det er der heldigvis.

      Slet
  5. Der er da rigtig gang i dine planter.
    Her har det også blæst men fin solskinsvejr, så jeg har været i haven det meste af dagen.
    Tak for de smukke billeder.
    Ha` en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja der er godt gang i mine planter. Jeg synes det har været koldt, men mest i formiddags, hvor jeg ikke kunne tage billeder uden at komme til at fryse på fingrene.

      Slet
  6. Jeg håber ihvertfald at jeg kan komme med over til dig. Måske skal jeg til at høre lidt omkring med kørelejlighed. Men mon ikke vi sjællandske bloggere mødes snart igen, så kan vi jo passende aftale det nærmere. Tiden flyver godt nok afsted :-)
    Ja, det har været en kold dag. Jeg har også kun været i drivhusene, for det var for meget blæst udenfor.
    Hvor er dine påskeliljer langt, og primula og bergenia. Det er skægt med den forskel der er på de forskellige planter forskellige steder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Det håber jeg i hvert fald også :o) Marianne har sagt hun kommer, jeg ved ikke om hun kører i bil. Så er der Bente, men hun har manden med og de tager en B&B, så de skal ikke hjem samme dag.
      Du må se om du kan få lavet et bloggermøde på Sjælland, så I kan finde ud af det. Der er ikke så mange fra Sjælland, der har vist interesse, men der er jo også 2 mdr. endnu :o)
      Ja det har været rigtig koldt og blæsende i dag.
      Jeg siger også jævnligt til Bent, at det ville være godt med et drivhus, men han er ikke meget for det, heller ikke selv om jeg selv betaler :o)
      I sommers tror jeg heller ikke, vi var helt enige om blomstringstiderne, men det var meget forskelligt, somme tider var du først og somme tider var det mig.

      Slet
    2. Hej igen Hanne
      De der lærkesporer må du da kunne få af mig, jeg har millioner af dem, det er små løg i jorden, så hvis jeg putter nogen i en potte til dig, når de er afblomstret, så kan du få dem d. 19.5.

      Slet
    3. Jeg vil meget gerne have et par af dine lærkesporer. Jeg prøvede at så dem sidste år, men der kom ikke en dyt :-)
      Jeg har også en hel bakke af små orange lilje-børn til dig. Det var den du var så vild med i sommers. Jeg fandt en hel masse ekstra løg da jeg flyttede den i efteråret. Jeg ville ikke sige noget, før jeg var sikker på at de ville blive til noget. Men de vokser rigtigt fint i drivhuset :-)

      Slet
    4. Hej Hanne
      Jeg gemmer en flok af de små lærkesporeløg til dig, der er nok af dem.
      Det lyder rigtig godt med de orange lilje-børn, det vil jeg glæde mig til :o)

      Slet
  7. Hej Lisbeth.

    Tak for dine spændende bud på roser i mit nye rosenbed. NU skal jeg for alvor i gang med at undersøge de mange forskellige roser, der er blevet nævnt. Det glæder jeg mig til.
    Hvor surt med dine roser - jeg håber, de klarer det! Jeg tror lige jeg skal ud og kigge på mine i morgen!
    Bedste hilsner fra Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette
      Ja det er spændende at vælge roser, det kan jeg godt forstå, at du glæder dig til. Jeg glemte at nævne en mere med en skøn duft, nemlig
      Scepter d´isle, den er både smuk og velduftende.
      God fornøjelse
      Lisbeth :o)

      Slet
  8. Hej Lisbeth
    Sikke en flot invitation, og hvor ville jeg gerne have set jer alle "live", men jeg kan ikke tage til havebloggertræf på Samsø, for jeg skal til familietræf samme dag.
    Jeg vil dog ønske jer god fornøjelse - jeg er sikker på, at det bliver en stor succes.
    VH Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nina
      Det var ærgerligt, at du ikke kan komme med, men det er svært at finde en dag, hvor alle kan, så jeg var nødt til at vælge en tilfældig dag.
      Du er velkommen en anden gang.
      Vh
      Lisbeth

      Slet
  9. Det er altså så ærgerligt, at jeg ikke kan komme til Samsø - men jeg er sikker på vi ses en anden gang :o)
    Der sker godt nok meget i din have - det er så dejligt livsbekræftende :o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  10. Hej Bettina
    Ja det er da en skam, ja mon ikke vi gør. Måske i Kolding kommer du der?
    Ja der sker rigtig meget, men det gør der nok også i din :o)

    SvarSlet
  11. Ja sig mig giver du dine planter speed? Det er da helt vildt, som det vokser på Samsø.
    Ja så er mine egne krokus i gang, så nu kan jeg også være med. Selv mine påskeklokker rør på sig. Ih altså...Din bergenia i blomst også...utroligt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Nej speed er det ikke, men masser af kærlighed :o)
      Godt der er ved at være gang i den hos dig også.
      Jeg kan egentlig ikke lide Bergenia, men det må være en fejl, for blomsten er da smuk.

      Slet
  12. Jeg håber at du får mange besøgende, men jeg kan desværre ikke komme til Samsø i år. Men vi ses i Kolding i stedet:)
    Det er skægt så stor forskel der er på hvor langt planterne er fremme hos forskellige bloggere og Samsø ser ud til at være en lun plet på danmarkskortet:

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Jeg håber også der kommer mange, nu må vi se.
      Ærgerligt at du ikke kan komme med, men en anden gang, hvis folk vil herover igen, eller hvis du selv kommer en tur.
      Måske kommer jeg til Kolding, jeg gør hvad jeg kan for det.
      Ja det er sjovt med den forskel på planterne på de forskellige blogge, men ja Samsø er et lunt sted :o)

      Slet
  13. Hej Lisbeth. Ja, præcis to måneder - sikke tiden flyver afsted. Jeg glæder mig allerede til at komme til Samsø. Jeg er også imponeret over så langt planterne er kommet hos jer, sådan ser der slet ikke ud hos os, men der sker noget hver dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Ja jeg glæder mig også til I kommer.
      Der er godt nok stor forskel på, hvor langt det hele er nået, godt der sker noget hos dig også :o)

      Slet
  14. Der er langt til Samsø , desværre,, Men jeg vil ønske dig og alle bloggerne en rigtig dejlig komsammen om to måneder ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jonna
      Så langt væk bor du da heller ikke, gør du?
      Men tak for gode ønsker, skulle du skifte mening, kan du stadig nå det :o)

      Slet
  15. Jeps, to måneder til... Jeg har faktisk bestilt færgebillet - nok som den første...??? Men nu er det på plads.

    Dine planter er bare så langt fremme, jeg var ude at se til mine akelejer m.v. i går, og de er ikke så langt fremme som dine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja så er du da sikret, det var en rigtig god idé at være i god tid med det :o)
      Ja jeg er åbenbart den der er længst fremme med foråret, lige bortset fra Hannes tulipan :o)

      Slet
  16. Hej Lisbeth.
    Jo jo jeg har fået lokket gemalen med og vi ses helt sikkert d. 19 maj. Nu skal jeg til at finde et sted hvor Peter og jeg kan overnatte :-)
    Store hilsner fra en influenza-ramt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone
      Det lyder rigtig godt, det glæder mig.
      http://www.vibeke-samsoe.dk/49908291 dette her sted ligger ikke langt fra mig, jeg kender hende ikke, men jeg synes, at det ser godt ud.
      God bedring ikke rart lige nu, hvor foråret begynder.

      Slet
  17. Det er altså lidt vildt så meget der har ændret sig om bare to måneder.. vinteren varer en evighed, men pludselig går det stærkt! Jeg håber I får en rigtig hyggelig dag derovre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Ja det går rigtig hurtigt nu, lige så lang vinteren er, lige så hurtigt går foråret.
      Tak for gode ønsker til 19.5. :o)

      Slet
  18. Hold da helt op Lisbeth, hvor er dine planter langt fremme :-D Skønt.
    Jeg skal ud og samle min kærre i dag, og se om jeg kan få lavet en lille smule. Så bliver det spændende at se hvad der gemmer sig under bladdækket.
    Ha´en rigtig god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Ja det bliver spændende at få samlet kærren og få bladene væk, så du kan se hvad der viser sig nedenunder dem.
      Håber det var noget spændende.

      Slet
  19. Hej Lisbeth
    Tak for den søde hilsen,du lagde på min blog forleden dag. Jeg har det godt, men har stadig meget travlt med at renovere vores hus. Vi er ved at få lagt nye gulve i tre rum og har fået slået en væg ned mellem to værelser, som vi så får en stor lys stue ud af. Samtidig skal vi have sat nye velux vinduer i vores tag, så vi kan få forårssolen ind i på vores kontor. Min blog er derfor meget sur på mig, fordi der ikke er tid til at lægge nye indlæg ind. Forhåbentlig bliver det snart anderledes. Jeg kunne vældig godt tænke mig at komme over at besøge dig og din have i maj, hvis tiden tillader det og vores projekter forløber, som de skal.
    Hvor har du mange fine planter i haven allerede, og hvor er de langt fremme.
    De bedste hilsener
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten
      Selv tak, jeg kom bare lige til at tænke på, at det var længe siden, vi havde set dig. Men jeg kan da også se, at der er nok at se til, så har du ikke tid til at blogge.
      Jeg håber, du er nået så langt med dine projekter til maj, at du kan komme med en tur herover.
      Ja planterne er nået ret langt her hos mig, det er skønt.
      Mange hilsener
      Lisbeth

      Slet
    2. Hej Kirsten
      Selv tak, jeg kom bare lige til at tænke på, at det var længe siden, vi havde set dig. Men jeg kan da også se, at der er nok at se til, så har du ikke tid til at blogge.
      Jeg håber, du er nået så langt med dine projekter til maj, at du kan komme med en tur herover.
      Ja planterne er nået ret langt her hos mig, det er skønt.
      Mange hilsener
      Lisbeth

      Slet
  20. Hej Lisbeth.
    Sikke mange ting der er begyndt at spire og gro i den have - en skøn tid vi går i møde.
    Tak for kommentaren på min blog.
    Ønsker dig en god dag.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne Bente
      Ja der sker meget og det er den bedste tid på året :o)
      Selv tak og i lige måde.
      Knus Lisbeth

      Slet