fredag den 9. marts 2012

Foråret der forsvandt

Her har der bestemt ikke været meget forår i dag, vi håber det bliver bedre de næste dag. I dag har det været noget koldt at gå rundt i haven. Jeg var der 1½ time i formiddags, så opgav jeg. Jeg fik luget et stykke for kvikgræs, det er med at tage fat nu, så slipper det nemmere.
I eftermiddag satte jeg mig til at kigge på alle bloggene i min blogrulle for at se, hvor mange man ikke kan sætte flueben i tilmeld e-mail, så man kan følge med uden at skulle huske, hvem man har kommenteret hos. Jeg har en del på min blogrulle ud af dem er der 14 stk, hvor man ikke kan tilmelde sig e-mail. Det finder jeg mærkeligt, men ved ikke hvorfor det er sådan. Er der slet ikke andre end mig, der har undret sig over det, og som savner den funktion? Nogen gange har man jo lidt ping pong frem og tilbage som f.eks med mine frølinger, og det synes jeg da er rart at kunne følge med i uden selv at skulle huske det.

Nå men jeg var selvfølgelig lige en tur rundt i haven, så vi skal også have nogen billeder. Der er ikke sket så meget nyt, så det bliver genbrug af motiver.

Men den er jo stadig dejlig denne her fra Marlene Staudefeen

Julerosen står også endnu, selvom den var udsat for frost for 3 uger siden
Kærmindesøster er også ved at røre på sig
Forårslyngen står flot
Denne hebe har en dejlig grøn farve
Olive nu næsten fuldt udsprunget, den klarer sig godt.
Jeg er også imponeret over den sibiriske portulak, den står stadig med grønne blade
I syrenhegnet er der masser af vintergækker
Fine knopper på vej i stenbræk
Til slut en helt ny farve. Jeg fik lige øje på den i formiddags, da jeg gik rundt og kiggede efter nye forårstegn. Er det Scilla?

Det var dagens indlæg, håber I får en god aften og en skøn weekend med forår.

39 kommentarer:

  1. Genbrug af motiver eller ej. Det er ligemeget.
    Dejlig at kigge på disse smukke planter på sådan en blæsende dag.
    Ha` en god fredag aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja lidt trøst må vi have med det kedelige vejr :o)
      også god fredag aften til dig

      Slet
  2. Olive ser ud, som om det er en temmelig spinkel plante. Det kan være med til at give en god afveksling i surbundsbedet blandt de mere kompakte typer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja her om vinteren virker den noget spinkel, men når der kommer blade på, hjælper det nok. Jeg tror du har ret i, at den er en god afveksling. Jeg varierer også mine surbundsbede med små og store rhododendron, løvfældende og japanske og med forskelligt løv.

      Slet
  3. Ja det et scilla. Hvor er du heldig at have scilla allerede. Nu skal jeg altså ud og have næsen helt ned til jorden i morgen formiddag for at se, om ikke snart mine er på vej. De er virkelig skønne, synes jeg.
    Med hensyn til e-mail opfølgning på kommentarer, så er du ikke alene - det ærgrer også mig, at jeg går glip af svar eller en spændende kommentar til et godt indlæg.
    Jeg har en idé om, at problemet kun er på de blogs, hvor man skal kommentere i et pop-up vindue, men det er kun baseret på en fornemmelse.
    VH Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nina
      Ja jeg blev også overrasket over at finde den så tidligt og det er skønt med en anden farve her midt i vinteren.
      Du har ret i, at det har noget at gøre med pop-up vinduet, det er kun dem, der har det, som der er problemer med, men hvad kan man gøre ved det?
      Vh
      Lisbeth

      Slet
  4. Du har da meget med farve på, det har jeg ikke endnu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margrethe
      Ja der er ved at komme lidt farver, det er skønt :o)

      Slet
  5. Ja der ligger en hel del logistik i denne blogverden:-)
    Det ligner blå anemoner på det sidste billede.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karina
      Ja der er meget logistik i blogverdenen, du er for øvrigt en af dem, hvor man ikke kan bede om at følge med på e-mail.
      Det er ikke anemoner, men scilla har jeg fået at vide. Jeg var godt klar over, at det ikke var anemoner, men kan ikke helt finde ud af det med scilla, jeg har flere forskellige blå her i foråret.

      Slet
  6. ja det var en kold fornøjelse i haven i dag:) Ja det er scilla:) God weekend Anne Gine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne Gine
      Ja men så er jeg helt sikker, det er scilla, det var godt, tak. Vi håber, det bliver bedre vejr i morgen.

      Slet
  7. Både scilla og knopper i bergeniaen :-)
    Jeg skal vis lige have set mine efter imorgen, for har vist ikke haft snuden langt nok nede - eller også har du et lunere klima hos dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne
      Jeg tror faktisk jeg har en bergenia i blomst også, men kunne ikke lige finde den, det var for koldt at lede for længe, men nu skal vi have forår, siger Søren Jacobsen :o)

      Slet
  8. Den sibiriske portulak skulle kunne spises her om vinteren, men jeg synes nu ikke den smager af noget særligt.
    Ang.dine frølinger har jeg lavet en forklaring med fotos, som jeg sender via mail, så kan du jo bruge dem her.
    Jer ser du har Vinca ved scillaerne. Er det den blå?
    Jeg skal have luget mine vinrøde vinca væk. Vil du have nogle planter? Den hedder Vinca minor Atropurpurea. De er ikke så voldsomme som de alm.
    Anne Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne Marie
      Jeg har ikke smagt portulakken, den ser ikke så fristende ud :o)
      Det lyder rigtig godt med forklaring om frølinger med foto.
      Ja det er den blå Vinca jeg har. Jeg vil da gerne have lidt af den vinrøde, tak skal du have.

      Slet
  9. Som altid skønne billeder, men ja der var da hunde koldt.
    Jeg er ikke sikker på at jeg forstår det med emails, men har på fornemmelsen at det måske er en funktion jeg burde kende.

    Håber havevejret er bedre i morgen.

    Kh. Anne-Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne Mette
      Måske plejer du ikke at sætte flueben i tilmeld dig via e-mail. Hvis du gør det, kan du altid se, om andre kommer med en spændende kommentar, eller den du har kommenteret til svarer dig. Hos dig virker det fint.
      Søren Jacobsen har lige love godt weekendvejr, så det må det blive.

      Slet
  10. Tillykke med din nyfundne skilla. ;)

    Fint billede af Stenbræk. Den ligner næsten et lille væsen, der holder om en buket blomster.

    Lad os håbe på godt vejr imorgen.

    God haveweekend til dig

    knus
    Eva

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Eva, ja det var et skønt fund :o)
      Jeg har beskåret billedet af stenbræk eller bergenia meget, så kom det til at ligne det lille væsen :o)
      Ja vi håber på godt vejr også god haveweekend til dig.
      Knus

      Slet
  11. Selvom en sibirisk vind har strejfet os har de jo lovet varmere vejr i weekenden :-). Men jeg forstår godt din 'forårsfrustration' - den ene dag er det herligt, og næste dag går man og skutter sig. Til gengæld får vi andre jo glæde af din 'samsøske' stædighed, hvor du fortsætter med at vise os forårs-spirebilleder, uanset vejr. Det luner på de sibirisk kolde forårsdage :-).

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aitos Have
      Ja det er frustrerende med det skiftende vejr, men det er godt, I glæder jer over mine forårsspirebilleder :o) Rart når der er noget, der luner, men nu skulle vi komme op på tocifrede temperaturer i weekenden, skønt.

      Slet
  12. Dejlige billeder og skønt at se det hele kommer op stille og roligt :)

    Du må have en dejlig weekend og så glæder vi os alle til det rigtige gode havevejr de lover i næste uge :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Annette
      Tak skal du have. Også god weekend til dig, ja lad os så håbe, der kommer nogen gode dage, som de lover :o)

      Slet
  13. ......men stadig dejligt med forår i billederne selv om de milde vinde forsvandt;o) Bare vent varmen vender tilbage.

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorthe
      Ja det skulle gerne blive bedre i eftermiddag. Lige nu tisseregner det her. Men foråret er på vej, ingen tvivl om det.
      Knus
      Lisbeth

      Slet
  14. Hej

    Ja det er scilla mine er også ved at blive blå glemte bare at lægge dem på mit indlæg , lagde kun et af den blå anemone ,men havde også fotograferet scillaen.
    Jeg får kun mails om de indlæg som kommer på min blog ,har prøvet hvor jeg fik alle svar på et indlæg jeg havde lavet ved Claus dalby , det syntes jeg var træls for så var der alt for mange mails i min indbakke. Så nu prøver jeg at huske hvor jeg har svaret og så ser jeg efter næste gang der er indlæg på den blog, så en letter måde kunne da godt efterlyses.

    Og ja kom nu forår, troede det skulle blive godt idag ,men det er gråt og trist.
    Hilsen Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle
      Du har ret, man får en masse uvedkommende mail, når man sætter flueben der, men jeg sletter dem bare med det samme, jeg har set, at det ikke er interessant. Men det er nok værre at sætte flueben ved CD, der er jo rigtig mange, som skriver.
      Foråret skulle komme i eftermiddag, det håber vi så. Her regner det en hel del.

      Slet
  15. utroligt så mange fine farver du allerede har i din have,,,

    SvarSlet
  16. dejlige billeder. Foråret kommer tilbage i morgen søndag ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja lad os håbe det, det er lidt for koldt nu.

      Slet
  17. Hej Lisbeth. Sikke mange dejlige billeder. I går var der fantastisk forårsvejr her, men i dag er det gråt, blæsende og koldt. Jeg håber, det bliver bedre i morgen. Jeg har ikke rigtig styr på det med tilmed dig via e-mail, jeg troede egentlig det var automatisk?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Så har I været mere heldige end os, det var kun torsdag, det var godt vejr her. I dag er det også træls, men i morgen, så må det blive bedre.

      Slet
  18. Hej det er mig :-)
    Så tror jeg endelig at jeg har lidt overskud til blogs igen. Jeg har endda selv blogget også ;-)
    Den eneste dag, det var godt vejr her, torsdag, havde jeg selvfølgelig ikke tid til haven. Så Jeg fryser stadig :-)
    Hvor skønt med de små blå scilla, ah. Jeg så dem også i en have, da jeg var ude og gå med Frostie. Og jeg så faktisk også en udsprunget hyacinth. Godt nok helt oppe ad en husmur, men alligevel.
    Og ja, det er fascinerende at de små portulakker kan stå og være grønne hele vinteren. Det er mine også.
    Lad os så håbe på bedre vejr imorgen, ikke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Det er jeg glad for, var selvfølgelig ved at blive bekymret. Så må jeg ind og kigge på dit indlæg,skal lige have lavet mit eget først. Jeg har spørgsmål til dig, men de kommer hos dig selv.
      Det var vist også den eneste dag her, hvor det var godt vejr, ellers er det koldt hele tiden, men i morgen og de næste dag, da må det da blive godt vejr.

      Slet
  19. Jeg så også en enkelt scilla i blomst hos mig i dag :-)

    Det er rigtig godt, hvis der er mulighed for at få en mail, for dem der har behov for det. Det skal helst være muligt at tilrette det, så det det passer den enkelte bedst muligt. Vi har forskellige behov. For mit eget vedkommende er der bare for få timer i døgnet. Jeg er en uregelmæssig blogger p.g.a. fuldtidsarbejde, psykisk sygt barn m.m., så jeg sætter kun kryds i svarmail, når det er noget helt speciel, som jeg gerne vil vende tilbage til. Jeg vil hellere bruge krudtet på at nå så vidt omkring som muligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Er der ikke noget helt galt med tidsangivelsen? klokken er 20.00 hos mig lige nu ;-)

      Slet
    2. Hej Ina
      Ja det er skønt, når scilla begynder at blomstre, det er helt andre farver end krokus, vintergækker og erantis.
      Vedr. mail vil jeg gerne kunne følge op på, om nogen har skrevet noget spændende senere i et indlæg, men du har ret, det tager meget tid. Jeg kan godt forstå, at du prioriterer anderledes, det er man nødt til. Det er heller ikke alle steder, jeg sætter kryds, der skal da være lidt spændende ved indlægget for at jeg gør det.
      Tiden er forkert ved mange af os, og vi kan ikke mere rette den, det har Berit lavet et indlæg om på sin nye blog. Det er ærgerligt, men det må vi foreløbig leve med.
      Håber du har haft en hyggelig dag :o)

      Slet
    3. Jo tak, jeg har haft en forrygende dag :-)
      Det er irriterende, når man må finde sig i sådan noget som forkert tid. Jeg er også lidt muggen over Googles nye ekskludering af alle ikke blogspottere på Google Friend Connect.

      Slet