torsdag den 15. marts 2012

Pakker, pakker og pakker

Gråt koldt vejr i dag, så jeg har pjækket lidt fra haven. Til gengæld har jeg vasket alle mine vinduer i underetagen. Det var dejligt at få gjort, nu håber jeg, det holder et stykke tid, for jeg har ikke lyst til at gøre det lige med det samme igen.
Inden posten kom tog jeg et par billeder, dem får I først
For en gang skyld fik jeg et rimeligt billede af Olive i fuld figur :o)
Lungeurt er endelig sprunget ud
I går fik jeg en pakke fra Anne Marie Lønbæk Planteskole, hun syntes, at det var synd for mig, at den Cornus Mas jeg havde købt i stedet var en kornel. Derfor sendte hun en ægte Cornus Mas til mig
Den blev plantet i går og fik en pind til støtte
Der var også misteltenfrø med, de er nu smurt ud på diverse træer i haven
Og vårfladbælg, skønne ting, tak for det Anne Marie
I dag fik jeg to pakker
Denne her fra England Edrum Nurserieshttp://www.edrom-nurseries.co.uk/shop/pc/home.asp. Dem fandt jeg et link til på Maries blog Hortofilia, jeg smuttede ind og kiggede, farligt!!! Klikfingeren bestilte 8 alpine planter, jeg syntes, at min ørkenbed trængte til lidt fornyelse.
Jeg må indrømme, at jeg blev lidt lang i ansigtet, da jeg så disse 8 pakker, det var hvad jeg fik for 36,5 pund incl forsendelse. Det hjalp lidt, da jeg fik pakket ud og plantet
De tre sidste var kun små knolde, som ikke kan ses i potterne. Jeg turde ikke plante de små nogen lige ud i bedet, så de er mellemlandet i potter. Lyder det ikke fornuftigt?
Den anden pakke var fra Hollandske blomster
Her var heller ikke meget indhold for pengene. En fugt- og ph måler, en enkelt knold georgin, ranunkler og til sidst og mindst
En trillium Sessile til 75 kr., den fyldte bestemt ikke meget, den ser ud af lidt mere, fordi jeg har zoomet, men det var kun en lille sag, håber den klarer det, jeg synes 75 kr. er meget for sådan en lille tingest.
Senere vil jeg vise billeder fra nettet af de ting, jeg har købt, og som jeg håber på kommer til at se sådan ud i min have :o)
Til slut lidt flere billeder taget i dag i haven




Påskeklokker det er hvad vi har :o)
Tete a tete bag den syriske rose.

Fortsat god dag

36 kommentarer:

  1. Sikke en masse pakker. Dejligt.
    Det lyder som en god idé med mellemlandingen af de små planter.
    Jeg glæder mig til at se mere til din nye trillium.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karina
      Tak for din tilkendegivelse af, at det er en god idé.
      Jeg håber min nye trillium overlever, så jeg kan vise den. Ved du noget om den? Hvor meget kan sådan en nå at vokse i løbet af foråret? Eller kan jeg først forvente at den bliver til noget næste år?

      Slet
    2. Jeg er ikke klar over hvor meget den vokser, men i dine kærlige hænder skal den da nok komme godt i gang:-)

      Slet
  2. Hej Lisbeth. Hold da op, hvor har du shoppet med klikfingeren! HIHI. Det ser rigtig godt ud og jeg glæder mig til at se det hele, når det får ordentlig fat i jorden. Jeg synes, det lyder fornuftigt, at du satte knoldene i potter. Vejret er jo stadig lidt ustabilt. Hvor var det venligt af Anne Marie Lønbæk at sende den ægte vare. Jeg kan forstå, at du må være meget glad for det! Sikke mange blomster du allerede har i haven! Rigtig god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Ja den har været godt i gang den klikfinger. Jeg håber, at det hele får ordentlig fat, så jeg kan vise nogle flotte blomster for jer.
      Ja men Anne Marie er en skønne kvinde, du kan tro jeg er glad for det, hun sendte.

      Slet
  3. Nej en masse dejlige planter du har »fået«. Det bliver spændende at se. Jeg synes det er fornuftigt at lade dem blive i potterne indtil videre. Man kan aldrig vide med det vejr.
    Men du har du fået taget nogle dejlige billeder trods kulden. Her østpå sneg måleren sig ikke op over 6° så det var ikke meget havearbejde, jeg nåede i dag.
    Billede nr. 3 nedefra er virkelig smukt! Naturen det billige skidt (PH) er dog forunderlig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Ja jeg håber det bliver til skønne planter, for du har ret, jeg måtte jo lige betale lidt for dem :o)
      Der var heller ingen varme her, nærmest hundekoldt, så de projekter jeg havde til i dag, blev udsat forhåbentlig til i morgen.
      Ja den er utrolig smuk med den mørke farve, den er fra Spiren, købt for nogle år siden.
      Du har ret naturen er forunderlig, kender godt den sætning.

      Slet
  4. Dejlige planter du har købt og ja specielle planter koster:) Anne Gine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne Gine
      Ja det ved jeg, det fra England var nu ikke slemt, men der var bare ikke meget af det :o)
      Det var også ok med den Trillium, men den var noget lille og slatten, så man kan da frygte om den overlever.

      Slet
  5. Ja man skal passe på med disse netbutikker, klikfingeren får næsten et liv for sig selv. Men det er så spændende at åbne pakkerne og se hvad man nu fik bestilt ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er spændende at få pakker og se hvad det er man har klikket på :o)

      Slet
  6. Hejsa.

    Jeg sender dig lige et link til en meget speciel have, hvor de også sælger en masse planter. Det er bl.a. planter i den kategori du lige har købt.

    http://www.gtpoulsen.dk/index.htm

    Hilsener fra Helga

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helga
      Mange tak skal du have, det kan jo blive farligt at kigge på, men jeg kan nok ikke lade være :o)
      Tak for hjælpen.
      Hilsen
      Lisbeth

      Slet
  7. Spændende planter du har købt. Glæder mig til at resultatat.

    Havehilsen
    ole

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ole
      Ja de er lidt spændende, jeg håber der bliver resultater at vise :o)

      Slet
  8. Hej Lisbeth, det var da nogle spændende ting du har fået med posten i dag. Som de andre siger, ville jeg nok også lade knoldene mellemlande i en krukke. Det bliver spændende at få fornyelse ind i det alpine bed.

    Dine påskeklokker står enormt flot. Tak for din søde hilsen hos mig i dag og på mail, det var dejligt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det var spændende ting, hvis de får det bedre af at mellemlande i potter, det håber jeg. Alle synes jo, det er en god idé, så mon ikke de klarer sig. Jeg glæder mig også til fornyelse i ørkenbedet.
      Jeg synes også at påskeklokkerne står flot, jeg glæder mig over dem dagligt.
      Selv tak jeg vil jo gerne glæde dig, når bloggen har fødselsdag. Jeg har gravet en lille blog påskeklokker op til dig :o)

      Slet
    2. sødeste... jeg glæder mig :)

      Slet
  9. Åh, man kommer så let til at gå klik-amok på de fantastiske hjemmesider.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla J.
      Ja det er meget nemt at gå klik-amok, men man skal lige kigge på beløbet i kurven en gang imellem :o)

      Slet
  10. Kære Lisbeth
    Håber du bliver tilfreds med alle dine nye ting.
    Dejlige billeder fra haven, du har virkelig øje for at finde alle de skønneske vinkler med dit kamera:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Gitte
      Tak det håber jeg også, det var i hvert fald fine billeder.
      Tak skal du have for ros.

      Slet
  11. Der er forfærdelig mange fristelser derude.... og desværre får man ikke så meget for pengene længere!

    Fantastisk smukke påske-klokker

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette
      Ja det har du ret i og portoen koster så meget at man kunne få to planter mere, det bliver det ikke bedre af. Men det går jo nok alligevel.
      Tak ja de er kønne.

      Slet
  12. Held og lykke med dine nye planter. Altid spændende med noget nyt.
    Der er da også rigtig gang i dine planter i haven.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Aase. Ja det er meget spændende med noget nyt.
      Ja det går rigtig godt med mine planter, det er dejligt, nu håber vi på forår igen i morgen. I dag har det været for koldt.
      Selv tak

      Slet
  13. Sikke en masse lækre ting og sager, du har fået dig :-) De bliver spændende at se, når det hele vokser til.
    Jeg mellemplanter altid i potter, så jeg synes bestemt det er en god idé at du har pottet de små nye op.
    Åh, jeg kunne også godt bruge nogle rene vinduer. Men vi har jo hævet stueetage, så vi plejer at få dem pudset af en af vores venner. Men han er flyttet langt væk, så jeg må igang med at lede efter en ny, tror jeg. Det er så skønt med rene vinduer om foråret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      For en gang skyld er jeg med på dette sene tidspunkt, Bent skal ikke på arbejde i morgen :o)
      Ja jeg glæder mig meget til at det vokser til, men er glad for at jeg tog den rigtige beslutning med mellemlanding i potter.
      Mine vinduer var meget beskidte, vi har jo ikke langt til havet, så der var lidt af hvert på, så nu er både vinduerne og min samvittighed rene :o)
      Mon da ikke vi kan få lidt sol og lidt varme i morgen, vi krydser fingre

      Slet
  14. Nej sikken da en masse skønne pakker. Findes der noget skønnere :) I efteråret fik jeg en masse skønne pakker med roser......åbenbart så mange, at postmanden til sidst syntes, at han kendte mig så godt, at han lige ville fortælle mig, at man også kunne købe skønne rosenvaser i byen:):) så har man altså handlet nok for et stykke tid.:)

    Tror det er fornuftigt og sætte i potter. Her til morgen er græsset fyldt med rimfrost, det kom godt nok noget bag på mig. Havde tænkt mig at jeg skulle plante små stauder i dag, det bliver så også i potter.

    Rigtig god weekend og mange hilsner
    Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lise Lotte
      Ja det er skønt at få pakker, men det koster :o) Hyggeligt med posten, der synes han kendte dig så godt. Jeg tror også vores post er træt af os, Bent får nemlig også tit pakker, dog ikke planter :o)
      Der var også rimfrost her til morgen, så jeg var også glad for jeg satte dem i potter. De står godt nok ude, jeg har ingen drivhus, men de så ikke ud til at have taget skade.
      Også god weekend til dig

      Slet
  15. Hej

    Min erfaring med trillium er at de faktisk er hurtige til at komme igang, de fleste jeg har fået har blomstret samme eller næste år( din var større end mine 2 tilsammen)De er plantet direkte ud men med skilt ved.Jeg har en dobbelt hvid og meget dyr en som også er sen, så sidste år gik jeg med bævrende hjerte om den kom sandelig ja og med blomst så mit indtryk af dem er godt. Ørken planter ved jeg intet om har ingen. Men ved de er dyre.I dag skinner solen lige fra morgenstunden jubi.

    Hilsen Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle
      Jeg er glad for at høre om din erfaring med trillium, jeg håber også min vokser hurtigt. Ørkenplanterne jeg købte var ikke nær så dyre som Trillium, de kostede kun mellem 30 og 35 kr. stk. og Trilliumen kostede 75 kr., det var så den billigste. Din hvide dobbelte har nok været dobbelt så dyr. Nu er jeg jo vant til at købe rhododendron, da får man heldigvis noget mere for pengene :o)Her skinnede solen også fra morgenstunden, men nu blæser det og er diset og koldt.

      Slet
  16. smiler : Rene Vinduer gir ren samvittighed indtil solen kommer og man ser hvor mange striber der stadig er på vinduerne, eller sådan er det altid hos mig , jeg kan bare ikke få vinduerne pæne, og I bor ved havet det må være endnu værre,,,
    Det aller værste er når man sifdder og handler på nettet, alt ser så stort og farvestrålende ud indtil pakken kommer så ligger der lidt småt i det ene hjørne,men jeg er sikker på at du nok hurtigt får gang i det indkøbte, ha en dejlig dag i haven, solen stråler fra en skyfri himmel idag..

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jonna
      Det har du ret i, men da jeg har været i haven hele dagen, har jeg ikke set striberne endnu :o)
      Jeg siger altid, at vinduerne i det mindste bliver pænere end de var inden jeg vaskede dem. Og du har ret her ved havet bliver de hurtigere beskidte, men det overser jeg tit.
      Du forstår lige hvad jeg mener med planterne, at de er små, vi må håbe, at de hurtigt vokser til.

      Slet
  17. Ja man burde vaske vinduer i dag hvor solen ikke er her. Hvor er du heldig 2 pakker på en dag. De planter fylder godt nok ikke meget, men det kommer de til.

    KH Margrethe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margrethe
      Sjovt at læse at I havde solskin i går og gråvejr i dag, her var det lige omvendt. Nu er det begyndt at blæse op, så det var den forårsdag.
      Ja vi håber planterne kommer til at fylde mere, men små er de.

      Slet