onsdag den 14. marts 2012

Skøøøøøøøønt vejr

Endelig kom det dejlige vejr, fra morgenstunden var det stadig koldt og blæsende, men over middag var det så dejligt og ikke ret meget vind. Så I kan godt regne ud, hvor jeg har tilbragt det meste af min dag :o)
Først blev der taget nogle billeder til bloggen
Disse her blev flyttet igår, det kan man næsten ikke se på dem, så I kan roligt flytte rundt med dem.
Jeg skulle også lige prøve at lege lidt med kameraet :o)

Tre forskellige påskeklokker
Fortunei, jeg glæder mig til den springer ud, den har en skøn duft
Jeg fandt lige sådan et par pakker i Netto i dag, sørme om ikke de smuttede ned i kurven. 15 kr. pr stk
Så de skulle plantes, heldigvis var der plads i det hvide bed til de hvide, de andre kom i det gamle stenbed.

Se hvor hurtigt lupinerne vokser og de har fået et barn :o)
Se bare her, den lille fyr stod lige bag ved.
Disse dagliljer har også fart på
Tæt på udspring :o)
Jeg er spændt på hvor mange af stauderne, der komme op i staudebedet efter ommøbleringen i efteråret.
Disse her venter på at blive plantet ud nede i det fugtige bag vandhullet. Astilbe og iris.
Da Bent kom hjem gik vi i gang med rosenbedet
Nu skal det være, flis og ukrudtsdug bliver fjernet, så må vi håbe, at det hjælper på roserne.
Jeg har i øvrigt også beskåret to roser i dag. Ritausma og Rosen Resli, den sidste havde det absolut ikke godt, så den blev skåret til frisk ved, den skal klatre op i mit moreltræ, det varer lige lidt, inden den gør det igen.
Til slut tete a tete påskeliljer, som lige er sprunget ud i min have.

Hyg jer og ha` en god aften

34 kommentarer:

  1. Nej den lyslilla med striberne og den gule midte er bare i særklasse.
    Jeg skal love for, at alting kommer hurtigt i din have. Du må have meget sol.....og det skal man ikke klage over!
    Ja jeg brugte formiddagen i udestuen, for det var overskyet her hele formiddagen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Ja den er jeg også vild med. De er så smukke, når man kigger ned i dem.
      Jeg synes også, det går stærkt i min have, men det er nok, som du siger, fordi der er meget sol. Det klager jeg skam heller ikke over :o)
      Der var godt nok sol her i formiddag, men vinden var stadig kold.

      Slet
  2. Hej :0)

    Kan se du også har haft tid til at nyde vejret i dag ;0) Det har jeg heldigvis også, og jeg er ret sikker på at jeg sover rigtig godt i nat efter 8 timer i haven!

    Tak for kigget og jeg er da vist nødt til et smut i Netto i morgen ;0)

    Kh Marlene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marlene
      Ja det var heldigt, at du kunne komme i haven i 8 timer på sådan en dejlig dag, så skal du nok sove godt i nat.
      Ja prøv du bare at kigge i Netto i morgen, håber der er noget tilbage.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  3. Det var nemlig en dejlig solskinsdag, og dejligt at nyde alt det der kommer op. Jeg har også været i Netto og fået nogle gode poser med hjem. Der var også gladiolus til 8 kr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Ja det har været en herlig dag i dag, den første rigtig skønne, super godt.
      Jeg så ingen gladiolus, men det gør nu ikke noget, jeg var glad for de andre.

      Slet
  4. Det har været et dejligt vejr. Lad os håbe at det bliver ved..

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja skønt vejr, det må vi håbe det gør.

      Slet
  5. Skønt vejr var det bestemt, godt at du kom ud at nyde det og også fik lavet noget praktisk i haven. Her nøjedes jeg med en kort gåtur rundt i haven efter arbejde.

    kh Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det bedste vi har haft i år. Godt du nåede en tur rundt i haven efter arbejde, det tager nu for meget af ens fritid :o)Jeg husker godt, hvordan det var at sidde og kigge ud på solen og længes hjem i haven.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  6. Sikke langt dine lupiner er. Jeg må vist ud og heppe på mine få. Jeg har først fået dem forrige efterår, men jeg synes ikke, at de var særlig livskraftige sidste sommer. Det var ellers store planter, jeg selv gravede op.

    Dejlige billeder fra haven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej
      Mine lupiner er fra sidste år, den gule fra foråret og Blossum fra efteråret, den har jeg ikke set i blomst endnu, så jeg glæder mig til den kommer.
      Det var da underligt, at de ikke er særlig livskraftige, når det var store planter.
      Tak

      Slet
  7. Smukke billeder du har fået ud af at lege med kameraet. Og sikke en masse dejlige løg du fandt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have May, ja det var fine løg, jeg fik fat i.

      Slet
  8. Jeg har også været i haven i dag. Her har været blikstille men gråvejr.
    Påskelilje sprunget ud i din have. Det må man nok sige er flot.
    Held og lykke med dine nye køb.
    Som altid gode billeder.
    Tak for kiggget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja det er tidligt med påskeliljerne, det varer ikke længe inden de store blomstrer også.
      Godt I havde stille vejr i dag, håber på lidt sol i morgen.

      Slet
  9. Ja vejret har været pragtfuld i dag. Er slet ikke misundelig ;D over du har en Blossum lupin.

    Go`aften til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja helt skønt vejr i dag, nej selvfølgelig er du ikke misundelig på min Blossum lupin, hvor skulle du være det :o)

      Slet
  10. Ja, sikke en skøn dag :-)
    Jeg har også rigtigt hygget mig derude, og klippet de første stauder tilbage. Det er vist det tidligste jeg nogensinde har gjort det.
    Det er fine billeder, fra din leg med kameraet. Bliv du bare ved med det :-)
    Jeg har også flere krokus i min have nu. Men jeg var jo nødt til at vise min lille lyserøde skønhed frem først.
    Hvor er det vildt at du har en tete'a'tete allerede. Det er altså lidt af en sydhavsø derovre :-)
    Det skulle vist ikke blive helt så lunt imorgen, men så må vi bare tage en ekstra trøje på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Ja fantastisk da. Det er længe siden, jeg har klippet mine stauder tilbage, undtagen solhattene, de står der endnu. Så kan jeg se, hvor de skal komme op senere :o)
      Ja din lyserøde skønhed var det vigtigt at få vist frem helt enig.
      Det skal ikke blæse så meget i morgen, så det går nok med at komme ud.

      Slet
  11. Rent forår :-)))))

    Jeg har siddet inde på arbejde og kigget ud, og fik kun fem minutter i haven i dag :-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ina
      Ja det var en skøn forårsdag, og hvor jeg føler med dig, det er ikke sjovt at sidde og kigge ud på det smukke vejr, når man ikke kan komme ud og nyde det.

      Slet
  12. Hej Lisbeth,
    Skønne billeder fra din have. Der er fart på dine blomster. Gøder du her i marts?
    Mine påskeliljer har desværre kun lige toppen over jorden. Du bor lunt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Tak skal du have, ja de har travlt mine blomster. Faktisk gøder jeg kun rhododendron og roser. Og så får mine påskeliljer lidt benmeel, når de er afblomstret

      Slet
  13. Hold da op nogle dejlige forårs billeder :-D
    Og sikke flittige i har været.
    Jeg lå jo på langs i går, så der kom jeg ikke i haven, men det lader til hovedet har det bedre i dag, så mon ikke jeg kan få lavet lidt.
    Glæder mig til, at komme ud og gøre lidt så det igen kan komme til, at se hæderligt ud.
    Ha´en dejlig dag.
    Knus Marianne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Tak skal du have.
      Godt hovedet dit har det bedre i dag, så du kan komme i haven igen, det er træls og ligge der og ikke kan andet.
      God arbejdslyst og dejlig dag til dig også
      Knus
      Lisbeth

      Slet
  14. Det var i sandhed en skøn, skøn forårsdag i går. Det giver energi kan jeg se :-). Så flittig :-), men det er da også noget af det skønneste man kan bruge en forårsdag på.

    Ha´en god torsdag
    Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Ja det var det,til gengæld er det noget koldt og gråt i dag, men du har ret den bedste måde at bruge en forårsdag på er i haven :o)
      God torsdag

      Slet
  15. Så godt pakkerne i Netto i mandags da havde de ikke pris på Godt så jeg købte ingen. Kunne ikke lige overskue flere løg ha ha.. Tror vi har det næsten lige lunt har også tete a tete på igår og andre narcisser der står på spring.
    Jeg er i gang med at forårs luge( byggede drivhus i efteråret) så var ikke ret godt med og med begrænset arbejdskraft tager det jo lang tid.

    Hilsen Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle
      Jeg kan godt forstå, du ikke kan overskue flere løg, jeg har også lagt rigtig mange. Men de har det jo med selv at hoppe i kurven, hvis der altså står pris på :o)
      Ja man må tage den tid man skal bruge til lugningen, det løber jo ingen steder. I dag lokker det slet ikke, det er koldt og gråt.
      Hilsen
      Lisbeth

      Slet
  16. fantastisk dejligt at "Gå på havevandring sammen med dig i din dejlige have " du har så mange dejlige planter og løgvækster,,Jeg nød også min have i går..

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jonna
      Hyggeligt at have dig med på havevandring :o) Godt du også nød din egen have i går, idag er det ingen fornøjelse at komme ud.

      Slet
  17. Your daffodils are ahead. Ours are not yet in bloom. I know the feeling of not being able to let those plants stay in the shop. Happy gardening!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja påskeliljerne er langt fremme, men de er ikke sprunget ud endnu, kun den lille tete a tete.
      Det er svært at lade fristende blomstertilbud stå i butikkerne, men somme tider lykkes det.
      Happy gardening også til dig :o)

      Slet