lørdag den 24. marts 2012

En gave og en forårsdag mere

Tænk vi var så heldige, at gusen forsvandt til middag, så efter kl. 12 blev det dejligt solskin. I formiddags havde jeg både regnbukser og jakke på, i eftermiddag kunne jeg undvære det. Det var en skøn dag, formiddagen blev brugt til det sure, nemlig beskæring af flere roser. De var alle sammen mere eller mindre ødelagt af stængelsyge, så de fik saksen og mange gode ønsker for fremtiden. Vi må håbe, det hjælper.
Eftermiddagen gik med lugning og nydning og fotografering. Bent og jeg gik bagefter hinanden med hver sit kamera, det var meget sjovt :o)

I kan sikkert godt gætte, at det er Bent, som har taget det sidste billede.
Her er min gave, den er fra Fiskars, og det mener jeg helt bogstaveligt. For nogen tid siden var der en dame, som kontaktede mig på mailen. Hun spurgte, om jeg ikke havde lyst til at afprøve en mælkebøttefjerner. Sådan noget siger man da ikke nej til, så i går modtog jeg en pakke fra Fiskars.
Den er afprøvet, vi har mange mælkebøtter, som kommer fra nabomarken. Vi er fint tilfredse med denne Fiskars model, så den kan anbefales. Se det er, hvad man kan få ud af at have en blog :o)
Små blå anemoner
Hvide violer
Som I kan se, er den næste rhododendron på vej, den hedder Isolabella, er det ikke et sødt navn?
Her har Bent været nede på maven :o) nu kommer der en del påskeklokker, som jeg selv har taget



De er bare så skønne.
Nu kommer der to forskellige påskeklokker, som står lige ved siden af hinanden og har samme farve, af den grund troede jeg, at de var ens. Se lige her



Som I kan se er de meget forskellige

Påskeliljerne er heller ikke til at stå for
Til slut et billede af himlen, som den så ud for ½ time siden, min udsigt her fra computeren.
I nat stiller vi urene og så kan vi være længere ude om aftenen, herligt i sådan et vejr.
God søndag derude i haverne :o)

35 kommentarer:

  1. Uiii et smukt skumringsbillede du slutter med, så skrøbelige og fine farver - og månen, står så spinkelt og fin.
    Det har da været en dejlig dag i haven for jer. Her på djævleøen blev gusen liggende så det var ca. 6 grader, brr...men det har nu alligevel været en god havedag. Glæder mig til at høre om dine erfaringer med den spooky mælkebøtteoptager - og selvfølgelig solcellespringvandet :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er et smukt billede, jeg bad Bent om at tage et billede, for jeg syntes det så så smukt ud derude.
      Ja vi har haft en dejlig havedag, igår var det os, der havde gus, det er rigtig ubehageligt at være i, men det kan lade sig gøre :o)
      Ja men erfaringerne er med begge dele er gode, når bare solen vil skinne springer det fint. Og mælkebøtterne følger næsten godvilligt med op, og så er der ingen arbejde ved det. Det er fint :o)

      Slet
  2. Vilka underbara vårbilder :)
    å missa nu inte.....

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F
    åkan
    förra veckan var det 110 fina bloggar med
    De e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din hilsen, ja det er dejligt med mange haveblogge :o)

      Slet
  3. Dejlige påskeklokker du har. Gode billder,Det Bent tog er godt og det sidste hvor er det smukt.

    GO`aften.

    KH Margrethe,

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margrethe
      Ja jeg har så mange fine påskeklokker og jeg er superglad for dem. Bent har taget begge de billeder du nævner, og jeg har taget påskeklokkerne.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  4. Superflot aftenbillede - sikke nogle farver og så fint, at man kan ane månen.

    Dine påskeklokker/juleroser er meget fine. Jeg kan rigtig godt lide de mørke. Af en eller anden grund er jeg ikke kommet med på påskeklokkebølgen, men når jeg ser andres billeder af de fine skabninger, bliver jeg da fristet ... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Achillea
      Tak skal du have, ja jeg kunne heller ikke stå for motivet, så jeg fik Bent til at tage et billede.
      Jeg kan godt forstå, du bliver fristet af påskeklokkerne, de er så fantastisk smukke lige nu, og så står de for øvrigt længe. Staudefeen har dem lige nu til 85 kr. pr. stk, det er billigt.

      Slet
    2. Hej Achillea
      Tak skal du have, ja jeg kunne heller ikke stå for motivet, så jeg fik Bent til at tage et billede.
      Jeg kan godt forstå, du bliver fristet af påskeklokkerne, de er så fantastisk smukke lige nu, og så står de for øvrigt længe. Staudefeen har dem lige nu til 85 kr. pr. stk, det er billigt.

      Slet
  5. Hvor er det en masse flotte påskeliljer! Mine er først lige ved at komme (de små narcisser har blomstret en uges tid)
    Det er så dejligt med alle disse forårsbebudere. Her på Falster brød solen først frem ved 16-tiden og når solen stadig står lavt, er der ikke mere solskin i min have på det tidpunkt. Så det blev kun til lidt havearbejde i dag, med jakke og hue på - stor kontrast til i går hvor jeg kunne gå uden jakke og til tider i t-shirt!
    men lad os håbe på at det dejlige solskinsvejr kommer tidligere i morgen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Pia
      Ja jeg har rigtig mange påskeliljer, dem har jeg haft i mange år og heldigvis breder de sig godt, så jeg har delt og sat dem rundt om i haven.
      Uha for et træls vejr, sådan havde vi det i går, lad os håbe at gusen er væk alle steder til i morgen. Her er det stjerneklart nu :o)

      Slet
  6. Hvor er det en smuk aftenhimmel, I har haft. Vi havde kun et par timer med sol efter kl. 15, så da var alle mand af huse, for at nyde solskinnet. Resten af dagen kan nærmest beskrives som kold og "grumset" med en fugtig dis. Og aftenen sluttede også sådan. Håber det bliver bedre i morgen.
    Iøvrigt en fin mælkebøtteoptager du har fået. Jeg håber, at du bliver glad for den.
    VH Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nina
      Ja det er en rigtig skøn himmel og nu er det stjerneklart, så mon ikke det bliver fint vejr i morgen også. Håber det bliver det i hele landet. I går havde vi det som du beskriver, det er ubehageligt med alt det tåge og havgus.
      Jeg er allerede glad for mælkebøtteoptageren, i morgen skal den rigtig i brug :o)

      Slet
    2. Herhjemme er manden med græsplænen vældig glad for en tilsvarende mælkebøtteoptager. Det ser utrolig afslappet ud, når han går rundt med den, og vi plejer at spøge med, at den kun mangler en holder til en kop kaffe, før den er perfekt. Men med lidt fingersnilde kunne en kopholder måske monteres på stangen?

      Slet
    3. Bent plejer at kravle rundt på græsplænen og fjerne mælkebøtter, så den bliver nok populær hos ham. Jeg tror han foretrækker at holde pause, mens han drikker kaffen :o)

      Slet
  7. Hvor er det godt, at i ikke blev snydt for det fine vejr i dag :-)

    Dejlige billeder, her fotograferer vi også begge to, og går også ofte lige efter hinanden. Det er dog mange gange forskellige objektiver vi bruger.

    Det var da ikke så tosset at få tilsendt et godt redskab til at fjerne mælkebøtter med. Den ligner den som vi købte på arbejde for et par år siden, ikke til mælkebøtter, men tidsler som den også er god til :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vivi
      Ja jeg er rigtig glad for at vi fik godt vejr i dag, til gengæld gik det ud over sjællænderne i dag.
      Bent har to forskellige kameraer, han bruger, jeg nøjes med mit, det går da helt fint, synes jeg.
      Det skal nok blive godt med mælkebøttefjerneren, det er jeg sikker på, tidsler har vi også, så det er jo fint :o)

      Slet
  8. Hej Lisbeth, allerførst et stort forsinket tillykke med fødselsdagen, og sikke nogle gode gaver der allerede er taget i brug ;o) dine hvide violer er da helt fantastiske. Kan da lige se dig og gemalen i gåsegang med hver jeres kamera ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Tak skal du have, ja det var gode gaver :o)
      Jeg har rigtig mange hvide violer rundt om i haven.
      Ja det ser sikkert sjovt ud, når vi går rundt med hver sit kamera. Bent tog et billede af mig, mens jeg fotograferede, ikke populært :o)

      Slet
  9. Hvor er det gode billeder du og Bent fik taget.
    Smuk aftenhimmel.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Aase, ja det var en fantastisk smuk himmel.
      Selv tak

      Slet
  10. Søde Lisbeth.....lidt forsinket men dog ikke mindre velment:

    hjertlig tillykke med de 36 :0) Super lækre gaver der jo faldt i god jord kan jeg se :0) Håber du er lige så heldig i dag som vi er......vi stod op uden havgus for første gang i mange dage :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Dorthe. Ja det var lækre gaver, som jeg var meget glad for.
      Det har været fantastisk her lige fra morgenstunden, så i dag er vi heldige, heller ingen gus her, lad os håbe at sjællænderne også har sluppet for det.
      Knus

      Slet
  11. Hvor er det nogle skønne Helleborus du har, så mange forskellige og sikke en dejlig dag I har haft. Jeg krydser fingre for dine roser.
    Jeg købte en Gardena mælkebøttefjerner i stil med din for et par år siden og det er altså genialt at man ikke skal ligge på knæ og få ondt i håndledet mere:)
    God søndag og god arbejdslyst, idag ser ud til at blive endnu en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja min Helleborus er så fine, dem er jeg rigtig glad for. Og dagen var fantastisk, tak for at du krydser fingre for mine roser, håber det hjælper.

      Ja den er slet ikke tosset mælkebøttefjerneren, den skal nok blive brugt flittigt her.
      Ja her er det også et dejligt vejr, god arbejdslyst til dig også.

      Slet
  12. Den mælkebøtte optager, tror jeg ville være super her... dejligt at høre nogen har afprøvet den,for man kan købe sig fattig i mærkelige redskaber der bare ikke virker i det virkelige liv,,,ha en dejlig søndag,skønne billeder ..

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jonna
      Du har ret, man kan købe mange mystiske redskaber, men det er ikke alle der dur, men denne her er god, hvis ikke jorden er for blød, det kan den ikke lide, eller også er det mig, der ikke har forstand på at bruge den :o)

      Slet
  13. Skønne billeder allesammen :-D
    Uha de Påskeklokker de er smukke, det er en af de planter der er et must-have når haven her begynder, at tage mere form. Også er jeg vild med dine fyldte Påskeliljer. De er virkeligt skønne. Og tænk at de allerede blomstre.
    Jeg kan også se dit nye springvand allerede er taget i brug ;-D Glæder mig også til jeg lige får købt en ½ whiskeytønde så jeg kan få mit eget i brug.
    Ha´en forhåbentlig skøn solskinsdag, uden havgus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Tak skal du have. Ja du må have en masse påskeklokker i din have, de er uundværlige. Du kan godt få nogen frølinger af mig. Påskeliljerne er måske tidligere herovre, jeg har ikke set dem på andres blogge endnu.
      Ja du må have gang i dit springvand, det er så hyggeligt, når det risler.
      Det var en skøn skøn solskinsdag, slet ingen havgus :o)

      Slet
    2. Forresten Lisbeth, jeg glemte helt at fortælle, at den Mælkebøtteoptager du har fået, også er rigtig god til optagning af "Skræppe", hvis man har sådan nogle i sin have :-D

      Slet
    3. Hej igen Marianne
      Jeg har heldigvis ingen skræpper, men tidsler kan den også bruges til, dem har jeg mange af.

      Slet
  14. Flotte billeder og hvor ser det fint ud med springvandet.
    Hvor er det dejligt at du sådan får haveredskaber kvit og frit, det er ikke helt tosset at være blogger;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karina
      Tak skal du have.
      Ja det er slet ikke tosset at få foræret en mælkebøttefjerner, når man har så mange som jeg har :o)

      Slet
  15. Hej Lisbeth. Jeg havde vist "misset" dit indlæg med fiskarsgaven, (har svært ved at nå alle indlæg hver dag) så er vi ihvertfald to i den målgruppe ;o)

    En lille potte hvide violer der kan bo i Kolding, vil være fantastisk ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej fru Friis
      Ja det er ikke nemt at følge med, når man også skal nyde sin have, og det SKAL vi :o)
      Jeg gemmer en potte hvide violer, som kan følge med dig til Kolding :o)

      Slet