torsdag den 22. marts 2012

36 år sikken en dag

Ok hvis I vender tallene om, passer det nok bedre. Til gengæld kan man da ikke ønske sig skønnere vejr på sin fødselsdag, og jeg er sikker på, at mange at jer andre også har haft gavn af det, det håber jeg i hvert fald.
Dagen startede sådan, og jeg har nydt den og nusset rundt i min have helt alene for mig selv, kan man ønske sig mere på sin fødselsdag, ikke jeg. Jeg har talt i telefon med mine dejlige drenge og fået sms og mails osv, for ikke at snakke om alle hilsenerne på Facebook.
Jeg har ikke fået gaver endnu, udover denne her
fine buket, som jeg fik af Bent i aftes, resten får jeg, når han kommer hjem fra arbejde. Men først skal vi spise lækker andesteg mums :o)
Jeg synes, at man er gammel når man er  over 60, men jeg tænker sjældent på mig selv som gammel, undtagen når jeg fylder år. Det må vel være det, som betyder noget, mener I ikke det? Man er vel ikke ældre end man selv føler sig, og inden i er jeg stadig kun 36 :o)
Jeg har selvfølgelig taget en masse andre billeder i det smukke vejr.
Er de ikke skønne de blå anemoner
Så blomstrer den hvide blåpude/Auberita
Hyacinterne er kommet langt
Hvid kugleprimula
Lilla lærkespore
Den røde primula


Også i år nåede de det til min fødselsdag :o)


Dagens billeder af Helleborus


Jeg blev noget overrasket, da jeg så denne her, den er godt nok stor, det er en Fritillaria Imperialis Persica
Jeg håber I har nydt dagen og foråret, det har jeg i hvert fald. Jeg sad ude i solen og spiste min frokost, synes godt jeg kan mærke det i kinderne.
Fortsat god dag.

70 kommentarer:

  1. Hjerteligt tillykke med fødselsdagen - sikke en dejlig dag at fylde år på :-) Det bliver spændende hvad den gode Bent finder på, som du først kan åbne efter aftensmaden. Ha' en fortsat dejlig dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne
      Tak skal du have. Jeg har været heldig med vejret og alle I andre fik også gavn af det :o) Bent har givet gode gaver, det får I at se i morgen.

      Slet
  2. Hipp hipp hurra på din födelsedag! Ah, det där med ålder och siffror... man är så gammal som man känner sig. Så mycket som redan blommar i din trädgård...Fint!

    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anna
      Tak for det og tak for din hilsen her. Du har helt ret, man er ikke ældre end man selv føler sig.
      Ja jeg er heldig med alt det der allerede blomstrer her i min have.
      Kram

      Slet
  3. STORT tilykke til dig :)
    36 det er da ingen alder.
    Kommer sommetider til at omtale andre som de gamle, men, men ØH de er måske jævnalderene med mig.

    Forsat god fødselsdag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Margrethe
      Ja men det er jo også alle de andre som er gamle ikke os :o)

      Slet
  4. Kære Lisbeth
    Rigtig hjertelig tillykke med fødselsdagen, hvor har du været heldig med vejret. Jeg har ikke haft så meget mulighed for at nyde det så jeg håber at det holder til weekenden.
    Hvor skal I smovse i lækker andesteg, det lyder lækkert. Det med alder er noget underligt noget, fordi man ikke føler sig gammel indeni, men man kan jo godt se i spejlet at noget er ændret - ok ja tal for mig selv, men det gør jeg så;o) En anden ting er jo også slidtagen i led og lemmer, den mærker jeg også. Den stor fordel ved at blive ældre er muligheden for at fordybe sig i sin egen interesse - haven og blogning f.eks., jeg nyder at jeg ikke har ansvaret for at børnene bliver mætte o.s.v.
    Jeg håber at du får en dejlig aften og dejlige gaver.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth
      Tak skal du have, jeg håber også det holder flere dage, så I andre også kan få lov at nyde det.
      Ja det var lækker andesteg kan du tro :o)
      Du har helt ret, hvis jeg går tæt til spejlet kan jeg godt se, at jeg ikke helt er den unge pige længere. Når jeg går, kan jeg især mærke det, men heldigvis kan jeg stadig nyde min have og bloggeriet, som jeg efterhånden er blevet noget afhængig af :o)
      Ja og det der med ikke at have ansvaret for at børnene bliver mætte, kan jeg også nemt følge dig i, så bliver der mere tid til en selv.
      Jeg fik fine gaver, det får I at se i morgen.
      Knus

      Slet
  5. Kære Lisbeth.

    Tillykke med fødselsdagen, det lyder som om, du har hygget dig i dit eget selskab, og i din dejlige have.

    Tak for de dejlige billeder - jeg kigger med hver dag.

    Hav nu en god aften- med lækker mad!!
    Og sikkert en gave fra din mand, som du har ønsket dig.

    mange hilsner
    jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Tak skal du have, jeg er heldigvis ikke ked af mit eget selskab og heller ikke af min have :o)
      Dejligt at høre, at du kigger med hver dag, det glæder mig.
      Ja i morgen får I at se, hvad Bent har fundet på.

      Slet
  6. Hej Lisbeth. Et stort tillykke med fødselsdagen fra mig også. Du har jo været rigtig sød i år, så derfor er vejret så godt - det er jeg sikker på -)). Det var godt, at du kunne nyde dagen så meget og hvor er i heldige at i skal have andesteg. Jeg håber, din dag må fortsætte lidt endnu på samme måde og forhåbentlig får du nogle fantastiske gaver, når Bent kommer hjem! Rigtig mange fødselsdagshilsner fra nord for Limfjorden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Tak skal du have, ja med sådan et vejr må jeg da have været sød, ellers er det en anden :o) Men jeg er glad for at I andre også kunne få glæde af det fine vejr.
      Det var lækker andesteg, gaverne får I at se i morgen :o)

      Slet
  7. Hjertelig til lykke med fødselsdagen. Det må da være din fortjeneste, at vejret er så skønt :-) - Sikke det blomstrer i din have, det må være en ekstra lille fødselsdagsgave.
    Og ja du har ret. Alder er kun et tal, så hvis 36 er din mentale alder, så er det jo 36 du er ;-D. Jeg har haft lange og gode snakke med kvinder i firserne, som var mere ungdommelige end mange af mine bekendte i 40'erne. Det er lidt det samme her i haveblogland, hvor det er som om vi ingen alder har - men er fælles om vores (ungdommelige) haveglæde hele vejen igennem.
    Rigtig god fødselsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aitos Have
      Tak skal du have, det var sødt sagt. Ja vejret og de mange blomster er en lækker fødselsdagsgave, som jeg har nydt meget.
      Du har helt ret i bloglandia er det helt ligegyldigt med alderen, det er det bedste af det hele :o) og så vores fælles haveglæde.

      Slet
  8. Jamen så passer det jo med de 36 år når du har fået din ungpige kulør!!
    Det kunne da ikke være bedre. Og med hensyn til aldre.
    »Alder er ikke kun en tid i dit liv. Den er også en tilstand i din hjerne.«
    Et af mine mange ynglingscitater.
    Fortsat god fødselsdag....

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Det har du helt ret i, og tak for et af dine yndlingscitater, det var et godt et.
      Tak for det

      Slet
  9. Tillykke igen, Lisbeth - sikken dag - det har da været et fuldstændigt fantastisk vejr :) Selvfølgelig har du været ude og nyde det i haven, dejligt at kunne sidde udenfor også i læ.

    Ja, alder er noget mærkeligt noget, som man jo ikke tænker meget over i det daglige når bare man har det godt og kroppen ikke gør for megen bøvl.


    Nu sidder I nok og nyder andestegen, uhm det er lækkert. Fortsat god aften til dig og Bent.

    knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak igen Ulla, nu havde du jo røbet hemmeligheden, så kunne jeg ligeså godt gøre den officiel. Jeg lavede jo lignende nummer, da du fyldte år :o)
      Du har helt ret i det med alderen, min krop giver nu lidt bøvl en gang imellem, men pyt bare jeg har haven og bloggeriet, så er jeg glad :o)

      Slet
  10. Også til lykke fra mig. Den der gode fornemmelse i kinderne er bare så herlig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Marie, ja det har du helt ret i, det er bare skønt med den første sol i kinderne :o)

      Slet
  11. Til lykke med fødselsdagen, Lisbeth.
    Håber resten af dagen er lige så god, som første del lyder til at have været.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ulla J
      Det har bare været en super dag på alle måder :o)

      Slet
  12. Stort tillykke med fødselsdagen til dig. Ak 36 år og lige om lidt bliver jeg 6 år. Det er der vist ikke nogen der vil tro på, men jeg tror gerne på dine 36 år :))))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Lene, nej 36 år er ingen alder, hvis du bliver 6 år, må du have en sandkasse :o)
      Næste år kan du blive teenager.

      Slet
  13. Hjerteligt tillykke med dagen!
    og tak for det dejlige vejr. Kh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Pigen fra Fyn, Helle
      Tak skal du have og selv tak for det dejlige vejr.
      Kh
      fra den anden pige fra Fyn, Lisbeth

      Slet
  14. Stort tillykke med fødselsdagen Lisbeth. Det har været et pragtfuldt dag med solskin og lun luft.
    VH Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nina
      Tak skal du have, ja det har været en helt igennem pragtfuld dag, som jeg nok ikke er den eneste, som har nydt :o)

      Slet
  15. Tillykke med dagen. Det er et fantastisk vejr, du har sørget for:o) Dejligt at du nyder dit eget selskab. Det er guld værd at kunne det.
    Det er lige før jeg indhenter dig i alder. Kun lidt bagefter, men jeg når dig nok engang :o)
    Hav en god aften i tosomhed.
    Hilsen
    Anne Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne Marie
      Tak skal du have, ja vejret kan vi vist ikke klage over i dag. Det har du helt ret i, jeg nyder meget at være i mit eget selskab :o)
      Ja du er jo ikke så gammel, men det kommer vel, he he
      Hilsen
      Lisbeth

      Slet
  16. Mange fødselsdagshilsner til dig her fra Greve. Ja...kender det godt - alder er kun et tal. :)
    måske lige på nær når man har været for meget i haven.
    Så kan man godt mærke man ikke er 18 mere.

    Jeg håber I nyder anden, og takker for de flotte blomsterbilleder. Har været i haven i eftermiddag, og hvor har det været skønt vejr. Du har været supersød i år, - tak for alle dine dejlige hilsener.

    Håber på en dejlig weekend nu
    kh
    Eva

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eva
      Tak skal du have, ja alder er kun et tal, indtil man knokler for hårdt :o) så bliver man pludselig ældre.
      Selv tak Eva og i lige måde, jeg krydser fingre for dejligt vejr til weekenden, så I andre også kan få glæde af det.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  17. Stort tillykke med dagen du søde! Dejlig tidspunkt på året at have fødselsdag på.
    Hvor har Bent været dygtig med at vælge buket, den er rigtig flot.
    Ha´en fortsat god dag unge dame ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karina
      Tak skal du have, ja det er skønt at have fødselsdag her i det gryende forår. Jeg har lige rost Bent fra dig, så blev han glad :o)
      Tak i lige måde god dag.

      Slet
  18. Kære Lisbeth,
    Tillykke med fødselsdagen.
    Jeg takker for det fantastiske vejr, vi har haft i
    dag :-)
    Du må have en fortsat god aften.
    Kh
    Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Tak skal du have, jeg er glad for, at det blev fantastisk vejr til alle :o) håber det fortsætter i weekenden.
      God aften til dig også
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  19. Jeg takker også for de fantastiske vejr - og du har åbenbart været så sød, at det bliver hængende i dagevis :-)
    Stort, stort tillykke søde Lisbeth!!
    Kæmpe fødselsdagsknus fra Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Signe
      Tak skal du have, ja det må du nok sig, hvis jeg kan være skyld i, at det bliver hængende et par dage, så har jeg da været god, men der er nok andre som har fødselsdag de næste dage, som også må have del i æren.
      Knus

      Slet
  20. Hej Lisbeth,
    Tak for det skønne vejr. Der var heldigvis sol også da jeg kom hjem fra arbejde. Tillykke med dagen. En så rar og arbejdsom havekvinde skal da have sol og blå himmel.
    36 er jo ingen alder ;-)
    KH Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Tak for din søde hilsen, du har ret 36 er da ingen alder. Jeg er glad for, at I andre også fik gavn af det gode vejr og at det fortsætter nogle dage endnu :o)
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  21. Hjkertelig tillykke med fødselsdagen.
    Rigtig smuk buket.
    Spændende at høre hvad du ellers får. Mon det skulle være noget til haven......
    Smukt vejr. Du må jo have været sød... Er det ikke det man siger ??? Det gør vi her.

    Tak for de smukke blomsterbilleder.
    Håber du har en dejlig aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Aase
      Ja du er nok ikke helt galt på den, når du gætter på noget til haven :o)
      Jo så har jeg været sød, men der kan jo også være andre, som har fødselsdag, men godt I andre også fik glæde af det dejlige vejr.
      Tak

      Slet
  22. Ja, jeg har jo godt nok sagt tillykke til dig en gang idag, men pyt, du fået et TILLYKKE mere. For jeg vil jo ikke have dette indlæg stående, uden en kommentar fra mig :-)
    Og yeps, jeg læser skam også kommentarerne, jeg er bare ofte lidt bagefter :-D
    Jeg må også takke for det dejlige vejr, selvom jeg også har gjort det for et par timer siden. For hvor har det været vidunderligt udenfor idag.
    Og sikken en dejlig forårsglad buket, Bent har givet dig. Det er han god til :-)
    Jeg glæder mig til at se dine gaver imorgen, spændende :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      God gerning kan ikke gøres for tit, tak for endnu en hilsen. Nej et indlæg uden kommentar fra dig, det går bare ikke :o)
      Det har været en fantastisk dag, som alle har nydt i fulde drag, ikke mindst mig.
      Ja det er en dejlig buket Bent har købt til mig, og gaverne kan I godt glæde jer til at se :o)han har været opfindsom, for han vidste det kom på bloggen.

      Slet
  23. Et stort tillykke med fødselsdagen. Kæmpe-stenbræk, kugleprimula, blåpude, som de dog har skyndt sig allede søde små, og så en lun solskinsdag for at fuldende dagen. Tak for både billederne og den dejlige forårsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej May
      Tak skal du have, ja alle planterne ville frem og ønske mig tillykke med det lune vejr :o)
      Selv tak godt alle fik glæde af det dejlige vejr.

      Slet
  24. Du skal da også lige ha' et højt HURRA herinde. Dejligt at høre at du har nydt dagen, og sikke en dag det har været med sol, sol, sol! Jeg måtte desværre sidde inde hele dagen til et knapt så interessant kursus, der blev kastet lange blikke ud af vinduet, men dejligt at du kunne nyde din dag som du ønskede det :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Fru Friis
      Tak skal du have, ja som sagt har jeg nydt dagen i den grad, men føler da med dig og Vivi, som måtte sidde inde på kursus og kigge ud på det dejlige vejr. Heldigvis holder det et par dage, så I kan komme ud og nyde det :o)

      Slet
  25. TILLYKKE MED "DE 36". Ja man kan sagtens føle sig ung når alting skyder frem i haven og vejret kvittere med høj sol.

    Havehilsen
    Ole

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ole tak skal du have, ja så kan man godt føle sig ung, det er værre, når frosten bider eller det er snestorm :o)

      Slet
  26. Hej Lisbeth,

    Et forsinket tillykke med fødselsdagen i går. Sikke et vejr, det var skønt. Jeg skulle desværre selv arbejde til kl. 17 så jeg fik ikke meget glæde af det. Men weekenden ser god ud. Regner med jeg kommer d. 19 maj og ser din skønne have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Tak skal du have, ja det var skønt vejr, synd du ikke kunne nyde det. Jeg har lige gået tur i solskin, men nu kommer gusen fra vest. Lad os håbe det snart bliver solskin igen og holder hele weekenden. Jeg regner også med du kommer d. 19. maj og din søster?

      Slet
  27. Happy Belated Birthday! The weather was also on your side.
    I can only look with envy at your thriving fritillaria. I planted some the other year but they never came up. I wonder whether that is it or maybe they might just appear this year. Happy gardening!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sanyambe
      Tak skal du have, ja vejret kan vi ikke klage over. Lige nu er der gus, men solen skulle komme igen, lover de. Jeg har plantet 4 fritillaria, men kun set det to, så man ved aldrig. Også happy gardening til dig :o)

      Slet
  28. Tillykke tillykke tillykke :0) bedre sent end aldrig ik´? Håber du havde en rigtig rigtig dejlig dag med en masse forkælelse!! Tak fordi du har været en god pige så vi kunne nyde det skønne vejr :0)

    Kh Marlene

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Marlene, jeg havde en skøn dag med fine gaver, de kommer i et indlæg senere i dag.
      Ja det var dejligt at alle andre også kunne nyde det gode vejr :o)
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  29. Også et forsinket tillykke fra hatten som også nød vejret i fulde drag . Er spændt på hvad du fik når Bent sådan er under pres. smiler.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle
      Tak skal du have, ja det var det skønneste vejr. Bent har gjort det godt med gaver, det får I at se senere i dag :o)

      Slet
  30. 36-63 er ingen alder ,med den livsglæde og energi du har, jeg vil ønske dig et kæmpe stort forsinket tillykke med dagen
    kh, jonna

    SvarSlet
  31. Det må også blive et lidt forsinket tillykke herfra, skønne ting du fik.

    Jeg er selv så glad for min lille bosch klipper. Jeg bruger den til buksbom, lavendler og nogle staudetoppe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne, Tilst
      Tak skal du have, ja det er skønne ting, jeg har fået.
      Jeg har slet ikke tænkt på, at den kan bruges til lavendler, så må den også kunne bruges til lyng. Og hvad med blåpuder og lyngfloks og geranier. Hold da op, så bliver det meget nemmere at klippe ned. Tak for tippet :o)

      Slet
  32. Tillykke med dagen din. 63 eller 36 det betyder vel ikke det helt store, sålænge man har det godt :-) Vejret har da været det bedste i virkeligt lang tid, så mange tak for det. Har fået lavet mit lille indlæg om min violfrøstjerne - der jo så ikke er en violfrøstjerne...
    God weekend
    Hilsen Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne
      Tak skal du have, nej det burde ikke betyde så meget med alderen :o) Desværre var det kun godt vejr herovre i torsdags, vi er plaget af havgus, så det er klamt og koldt herovre :o(
      Jeg kigger ind hos dig.
      God weekend

      Slet
  33. Godmorgen Lisbeth.
    Et forsinket tillykke med de 63 år.
    Alder er jo bare et tal - man er jo ikke ældre end man føler sig.
    Flotte billeder du viser fra din have - ønsker dig en god week-end.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlet
    Svar
    1. Godmorgen Hanne Bente
      Tak skal du have. Nej du har ret, man er ikke ældre end man selv føler sig.
      God weekend
      Knus
      Lisbeth

      Slet
  34. Jeg klipper faktisk også grovere stauder ned med hækkeklipper, men med nummeret størrer (så den må du have på ønskelisten). F.eks. floks bliver lige klippet ned i et par omgange, så stængelstykkerne bliver cirka 5 cm, så kan de få lov at blive liggende og rådne. Eller blive revet sammen senere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne, Tilst
      Det lyder rigtig godt, det lader til at jeg kan få meget gavn af klipperen. Det bliver spændende at tage den i brug. Jeg har klippet stauder ned i år, men snart ryger lyng og lavendler.

      Slet
  35. Et forsinket tillykke.Hvor ser din blog spændende ud.
    Tror jeg kan lære en masse nyt om haven.
    Den vender jeg tilbage til...
    God dag til dig.

    SvarSlet
  36. Hej G.P.
    Tak skal du have og velkommen her, du er velkommen til at følge med, dejligt hvis du synes, at du kan lære noget nyt :o)

    SvarSlet