søndag den 26. februar 2012

En forårssøndag og Nettokøb

Hvilken pragtfuld dag, det blev i dag, og skønt at det blev på en søndag, så alle der arbejder udenfor matriklen også fik glæde af det.  Jeg har også nydt det i dag, hvem har ikke det.
Jeg synes snart jeg har vist foråret i min have flere gange, men så hurtigt går det jo heller ikke, så der kommer lige lidt krokus o.l.
Se bare hvor det pibler op, men frosten har været på spil her.


Der er mange krokus på bloggene i øjeblikket, mine så sådan ud i dag i solen.
Knopperne på påskeklokkerne bliver større og større, jeg er så spændt på at se dem
En tidlig rhododendron er tæt på at blomstre, håber det ikke bliver for meget frost. Den hedder Olive.
Ja og så skal I da også lige se, hvad der smuttede i kurven, da vi var i Netto :o)

God aften og god start på ugen.

36 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth
    Det ser ud til at have været en fin tur i Netto ;-)
    Må jeg være så fræk, at jeg bliver glad for at se, at dine juleroser/påskeklokker heller ikke står i fuldt flor endnu ... det gør mine ude i haven heller ikke, men de ser lovende ud lige som dine. Jeg tolker dine billeder som et tegn på, at mine trives.
    Jeg har lige lånt Claus Dalbys bog om juleroser og påskeklokker, så nu forstår jeg forhåbentlig snart forskellen.
    VH Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nina
      Ja det var en hel fin tur, masser af planter for under 100 kr., det kan vi lide.
      Jeg kan godt forstå, at du er glad for at se, at mine påskeklokker ikke er længere fremme end dine. De skal nok komme, mine var også sene sidste år. Derimod har jeg nogle andre, som var i haven, da vi flyttede herud, de blomstrer meget snart og er altid tidligere på den end de andre. Så der må være forskel på sorterne, kan vi herved konkludere :o)
      Hilsen
      Lisbeth

      Slet
  2. Det ser ud som om du også har haft en dejlig søndag i haven :-). Fine Netto-køb - det ka' da være jeg også skal en smut forbi der. Go aften :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aitos Have
      Det var bare en skøn dag i dag, og Netto-købene var ikke dårlige, du kan rolig kigge forbi, så må vi håbe, de gode tilbud ikke er væk :o)

      Slet
  3. Hej Lisbeth. Du har vist haft en rigtig dejlig dag i solskinsvejret. Det er så dejligt at se alle de knopper, der var også frost her i nat, minus 4,5 i morges men hele dagen har været pragtfuld.
    Jeg håber det bedste for dine georginer. Jeg tror ikke, det er dumt at plante dem i jord, men du skal nok ikke sætte dem udenfor!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Ja det har været en skøn dag i dag, her er der minus 1 grad håber ikke det kommer længere ned, for så går det ud over den lille rhodoendron, som snart skal blomstre.
      Du kan tro, jeg nok skal holde georginerne indenfor et par måneder endnu. Det var kun pottemuld jeg plantede i for at holde på fugtigheden :o)

      Slet
  4. Det har været en skøn dag med masser af solskin. Jeg har været rigtigt i haven og lave noget for første gang i år. Det var også frost her i morges, men det blev hurtigt dejligt vejr. Gode sager fra Netto, der må jeg vist lige hen og kigge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Ja det har været en skøn dag trods rimfrost i morges. Vi håber, der er lidt tilbage til dig i Netto.

      Slet
  5. Det er så dejligt med sådan en fin dag som i dag. Det sætter rigtig skub i alle planterne :-)

    SvarSlet
  6. Mon ikke vi er mange der har nydt det fantastiske vejr i dag med en tur i haven :o)
    Din rhododendron er godt nok tidlig på den, håber ikke der kommer mere frost nu, det ville da være rigtig ærgerligt...
    Gode køb i Netto... der skal jo lidt nyt til en gang imellem ;o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bettina
      Vi har lidt frost nu, det klarer den nok, det er værre med forårssolen, håber det går godt.
      Ja absolut, det er vi simpelt hen nødt til altså at købe nyt en gang imellem, bare en gang imellem :o)

      Slet
  7. Hvor har du snoldet idag. Men det må man gerne i Netto, for der sparer man så meget, at det nærmest er tjent det hele :-D
    Jeg skal handle imorgen, og jeg gruer lidt for om jeg kan styre mig. Jeg har købt Dahlia allerede, men en enkelt eller to til deres billige penge skal man vel næsten have :-)
    Mine hyacinther er også frostsvedet som dine.
    Og jeg er næste sikker på at den påskeklokke som jeg viste for en måned siden har mistet alle sine blomster i frosten. Så I skal ikke være kede af at jeres ventede med at blomstre.
    Det har også kun været lige over frysepunktet her idag, og isen på dammen tøede slet ikke. Men skønt vejr alligevel, når det ikke blæser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Ja jeg er også stolt af alle de penge, jeg har sparet i Netto i dag, det er helt vildt. Du er altså også nødt til at spare nogle penge i morgen, det går ikke uden :o)
      Når det er noget godt man venter på, gør det ikke noget, og det er det jo med påskeklokkerne. Ærgerligt med dine, sådan er det vist også gået med Marlenes Staudefeen.
      Man nyder haven meget bedre i stille vejr, så kan man nemlig høre fuglene :o)

      Slet
  8. Sikke en dejlig dag. Forår i haven og et par poser med blomster-guf, det er da lige til at blive glad i låget over:-)

    SvarSlet
  9. Sikken en smuk Rhodorodendron, håber den ikke er for tidligt ude!!
    Fik også købt lidt ind idag - plantejord og så-/priklejord + lidt frø til sommerblomster.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Skipper
      Ja den har en rigtig fin farve, jeg håber også den klarer det.
      Det har ikke lykkedes mig at finde så-og priklejord herovre endnu. Jeg skal udenøs torsdag, så kan jeg købe det der.

      Slet
  10. Det er en farlig tid for vi ved jo godt at vi bør vente med at pace planterne frem fordi det let kan blive frost, men nu har vi gået og ventet og ventet så det er sør´me svært at styre sig.

    Havehilsen
    Ole

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ole
      Det har du helt ret i, og vi er jo ikke ret langt henne på året, så vi burde kunne styre os, men kan vi det? Neeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjj :o)

      Slet
    2. u ha det er farligt at gå i Netto, der siger sig jo gerneedt par blomster med i kurven.Jeg så man kunne købe stedmoderplanter allerede, men mon ikke vi skal vente et par dage endnu ...

      Slet
    3. Hej Jonna
      Ja men heldigvis er det billigt i Netto, så går det vel :o) Ja måske er det lige tidligt nok med stedmoderplanter, men de skulle vel rette sig igen, hvis der bliver frost. Jeg tror ikke, der bliver så lave frostgrader mere i denne omgang.

      Slet
  11. Det er da lidt vildt med rhododendron i februar. Plejer den at være så tidligt ude? Og nu ikke mere frost - vi vil bare ha' FORÅR :-)
    Knus Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Signe
      Der er tidligt blomstrende rhododendron. Denne her skal blomstre i februar/marts, så den er rigtig nok på den. Jeg købte den sidste år, så har ikke set den i blomst endnu. Faren ved så tidligt blomstrende er netop, at frosten kan ødelægge dem, derfor har jeg ikke haft sådan nogle før. Så ikke mere frost til os, men den har nu været på ca. minus 1 i nat.
      Knus

      Slet
  12. Spændende køb. Ja det er nu der dukker mange fristelser op i handelen.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helga
      Ja gad vidst hvor mange fristelser, vi ikke kan sige nej til i år :o)

      Slet
  13. Hold da op din Rhododendron er tidligt på den. Den ser ud til at ville få en lækker farve :-D
    Mine Hyasinther er blevet frostsvedet. For en uge siden så de godt nok triste ud, og jeg var helt bange for, at jeg ikke ville få glæde af dem i år. Men i går, da jeg var i haven, kunne jeg se de havde fået det godt igen. Pyyyyy..... der blev jeg helt nervøs for de små smuksakker ;-D
    Også venter jeg jo stadig på alle mine Krokusser skal blomstre, håber ventetiden er det værd, men mon ikke?
    Havehilsner fra Marianne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Ja den er tidligt på den, jeg er også spændt på at se den, det er første gang den skal blomstre hos mig, så jeg håber det lykkes.
      Krokus er altid dejlige, de er helt sikkert ventetiden værd, især her først på foråret, hvor vi trænger så meget.

      Slet
  14. Sikken skønne køb. Kunne altså heller ikke styre mig og jeg måtte endda i 2 Netto for at finde ud af det:):) og fik da også lidt stauder med hjem. Eller kun en slags faktisk - Tudseliljer - som jeg syntes er så smukke.

    Det ser også ud som om, det er længere fremme i din have en her, men det kommer vel. Jeg har været helt nede på knæ for at se om der kommer noget ....ingenting. Her til morgen er det så frost igen, men helt sikkert kun forbigående. Nu må foråret altså være på vej.

    Mange hilsner Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lise Lotte
      Ja til den pris i Netto, så kan vi godt gå lidt amok. Jeg så ingen tudseliljer i vores Netto. Jeg må jo nøjes med at gå i en Netto.
      Det har også været frost her i nat, men kun minus 1, I har haft mere frost og i længere tid hos jer, tror jeg, derfor er det nået længere her.
      Foråret er på vej, det har de sagt i DMI, så det vil vi tro på.

      Slet
  15. Hej Lisbeth.
    Skønne forårsbilleder du viser.
    Dejligt at vi er på vej mod foråret - i går havde vi + 12 grader, drak eftermiddagskaffe i haven.
    Ønsker dig e god dag / god ny uge.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne Bente
      Det lyder godt med + 12, så meget tror jeg ikke det var her, men det er skønt at vi kan begynde at være mere ude nu. I dag er det nu lidt trist, men foråret er på vej siges der.
      Også god dag og god ny uge til dig.
      Knus
      Lisbeth

      Slet
  16. De ser ud til, at du har haft en god dag i haven. Jeg er ikke begyndt endnu. Det kriblede ellers i mig i går efter at komme i gang, men vi havde en aftale med vores svigerdatter om, at vi ville komme forbi for at blive klippet. Hun er udlært damefrisør men arbejder skiftevis morgen og aften på fabrik. Det passer bedre ind i deres daglige rytme med 8 børn.
    Hvor er dine forårsblomster langt fremme. Jeg skal da hvis en tur i haven og kikke, når det ikke regner så meget.
    Fine frø du har fået købt.
    Tak for kiggget.
    Ha` en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja når det er sådan et godt vejr vil vi gerne være ude, det er bare ikke altid, det kan lade sig gøre. I er nødt til at tage til frisør, når det passer frisøren :o) Ja du må ud og kigge, bare ikke lige nu, kedeligt vejr i dag.
      Det er stauder jeg har købt, 10 kr. pakken i Netto, det er super billigt.

      Slet
  17. Skønne forårstegn - mine krokus er slet ikke så langt som jeres......kan ikke endnu ane farven .....men det kommer er jeg vis på. Imens nyder jeg dine og alle de andre krokus i havebloglandia ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorthe
      Ja krokus er skønne, og dine kommer også, men der er jo det med den nordvendte have, så varer det lidt længere. Godt du kan nyde vores på blogland, vi nyder til gengæld dine solhatte :o)

      Slet