mandag den 13. februar 2012

Lysfyldt morgen til marven kold

Lysfyldt morgen til marven kold
med rim på tage træer
En fuglestemmes vellyd fornemmes
Eja den først stær

Stæren har jeg til gode endnu, men her kommer de smukkeste solopgangs- og rimbilleder








Det er svært at vælge, når der er så mange smukke billeder, håber I kan lide dem
Til slut solnedgangen fra i aftes
Til allersidst helt andre farver, weigela eller klokkebusk.
Og et billede af nogen af mine smukke iris.
Rigtig god aften

25 kommentarer:

  1. Meget smukke billeder.
    Annette

    SvarSlet
  2. Så smukt med rimfrosten.

    SvarSlet
  3. Jeg er fuldstændig betaget over den smukke rimfrost, som har dækket alle planterne hele dagen.
    Og så har du endnu engang fanget nogle rigtig dejlig sol-opgangs og nedgangsbilleder :-)

    SvarSlet
  4. Hej Susanne
    Den største kunst er at finde det helt rigtige tidspunkt, for hvornår er himlen smukkest. Jeg tror det lykkedes rimeligt, det var svært for dig, når der ingen sol var, men rim er jo også smukt.

    Tak Marie

    SvarSlet
  5. Dejlige billeder:) det er en fantastisk skøn farve din iris har:) Anne Gine

    SvarSlet
  6. Hej Lisbeth. Sikke flotte billeder og sikke flotte iris. Det ser ud til, at i har mere sne, end vi har heroppe hos os. Der er smeltet en del i weekenden. Jeg håber sådan, at det var den vinter!

    SvarSlet
  7. Tak Anne Gine
    ja den er ret smuk den iris.

    Hej Birgitte
    Ja vi har nok lidt mere sne, men heldigvis er det på vej væk, vi krydser fingre for, at det var den vinter.

    SvarSlet
  8. smukt er det men bidende koldt.
    Dejligt at gense lidt sommerbilleder...

    SvarSlet
  9. Hej Jonna
    Her er det ikke så slemt koldt, vi har plusgrader om dagen, men det er ikke sikkert solen nåede over til jer.
    Ja det er skønt med sommerbilleder :o)

    SvarSlet
  10. Fantastiske solopgangsbilleder... men det kan jo heller ikke være andet når det kommer fra dig ;o)
    Din iris er vildt flot - sikke nogle farver...

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  11. Nydelige vinterbilder, og skikkelig lekre iris :-)

    SvarSlet
  12. ÅH så smukke rimfrostbilleder.
    Smuk solopgang. Her kom solen slet ikke igennem i dag.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  13. Tak Bettina det var sødt sagt/skrevet. Ja det er en skøn iris.
    Tak for kommentaren New Dawn, den var jeg glad for.
    Hej Aase
    Ja det er længe siden, jeg har set så smuk en solopgang. Solen kom heller ikke igennem på Sjælland, så vi var heldige i Østjylland og måske og Nordjylland.

    SvarSlet
  14. Ja det var en smuk solopgang. Dine frostbilleder er også dejlige. Er det hebe som er helt hvid af rim?
    Vi havde det skønneste vejr her østpå i dag! Så jeg fik lige sået lidt og ryddet lidt op i udestuen, hvor temperaturen sneg sig op på 11° idag. Skønt.....

    SvarSlet
  15. Hej Bente
    Tak skal du have. Nej det er ikke en hebe, men en lille rhododendron, som er det fineste løv og knopper. Den hedder Shamrock.
    Dejligt I også havde godt vejr, det troede jeg ikke, at det var på Sjælland, efter hvad jeg har kunnet læse på andre blogge, men det er måske fra tidligere på dagen.
    I dag er det helt gråt, diset og trist.

    SvarSlet
  16. Smukke kolde billeder. Uha nu må det kolde vejr godt snart slutte, så man kan komme ud og "rode" lidt i haven:)

    Hilsen fra
    Lise Lotte

    SvarSlet
  17. Tak Lise Lotte
    Ja det ville være dejligt med noget forår, så vi kan komme ud og rode. I dag er det meget trist og gråt.

    SvarSlet
  18. De sidste tre billeder matcher fuldstændig hinanden i farver. Det har du sat fint sammen. Den weigela kan være svær at sætte sammen med andet, da blomsterne udsprunget har den kolde farve. Weigela Alexandra har mere varmt røde blomster og Minor Black er blodrøde.
    Dejligt at høre tøvejret i dag.
    Anne Marie

    SvarSlet
  19. Hej Anne Marie
    Ja det har du da ret i, det har jeg slet ikke tænkt over før nu. Weigelaen står fint der og passer med det omkring, jeg har mange kolde farver. Jeg har også den røde af dem, den blomstrer altid overdådigt og skal holdes lidt nede. Løvet er smukt, men jeg er ikke så meget til rødt. Den blev købt under opbygningen af haven.
    Ja det er helt skønt med tøvejr men ellers gråt og tåget.

    SvarSlet
  20. Den er sød den lille shamrock (det betyder trekløver) er bladene 3-delte?
    Nej - her havde vi sol fra morgen til aften. Men i dag er det trist og gråt. Sådan en dag suger alt energi ud af en. Eller også er det mig, der får ekstra energi, når solen skinner. Der kommer solen mad her kl. 9:30 på DR 1, den vil jeg sætte mig og se. Så får jeg måske lidt energi.

    SvarSlet
  21. Hej Bente
    Ja den er meget sød, smuk hele året undtagen når frosten har ødelagt dens blomster :o( den blomstrer tidligt, så det sker ofte, at dens blomster bliver svedet af. Jeg har ikke spekuleret over om bladene er tredelte, det synes jeg nu ikke de er.
    Måske kommer der lidt sol senere på dagen, så vi kan blive livet lidt op og få energi.

    SvarSlet
  22. Dagene er smukke i denne tid - men det er vist også hvad jeg har at sige om den sag (længes alt for meget mod varme og forår, til helt at kunne nyde det sidste at vinteren i år).

    Helt fantastik farve den Iris har - virkelig betagende.....og ja de tre blomstrende billeder passer rigtigt fint sammen - ej jeg kan altså snart ikke vente længere på forår og sommer :o)

    SvarSlet
  23. Hej Helle
    I dag er der nu ikke meget smukt over landskabet, men så længe det er tø, så smelter sneen og de små, som har gemt sig under den kommer frem, det må vi så glæde os over.
    Så må vi ellers klare os med arkiverne lidt endnu.

    Hej Bente
    Bladene på Shamrock er ikke tredelte, men der er fem blade rundt om hver knop. Det har godt nok ikke meget med tredelt at gøre.

    SvarSlet